Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Bij mij gaat het heel erg met golven: 5 van de 8 zijn minder dan 5 dagen onderweg (afgelopen dagen dus lekker kaartjes kunnen sturen), dus mijn geduldmoment zal er zo wel weer aankomen. De overige drie (allen 20+ dagen) zijn onderweg naar (u raadt het al) Belarus, Russia, China. Ben benieuwd of China dit keer wel aankomt, m'n eerste China was expired. Huidige is 30 dagen onderweg, naar iemand die andere NL-kaartjes beneden de 20 dagen ontvangt .

Hiertussen zit ook iemand uit Slovenië die 33 sent, 5 received (allen in april dit jaar) heeft. Benieuwd wat dat gaat geven, hopelijk heeft ze gewoon lang op inactive gestaan.

@Mriek: ik zet mij profiel hier liever niet neer, maar kan je binnenkort (na het weekend) wel een keer een berichtje sturen via pc, kan ik meteen checken of die aankomen want de twee keer dat ik die optie heb gebruikt kreeg ik geen reactie.
Ik kan momenteel trouwens erg slecht kaartjes van mijn Stad vinden. Best onhandig. Nouja.. gelukkig vond ik passende kaartjes in mijn voorraad, is ook wat voor te zeggen

Het meisje dat allerlei enge dingen wilde, vampiers, vanalles met de dood en dergelijke, was blij met Nirvana.. pfoei. Gelukkig.
Later is nu
Mijn geduld heeft wel een soort van geloond! Mijn kaartje naar Turkije is aangekomen en had echt een mega lange hurray en als ik ooit in Turkije kom moet ik hem dat vooral even laten weten want dan ging hij mij rondleiden! Ook mijn kaartje naar Duitsland is aangekomen, maar de rest nog niet helaas :( gelukkig mag ik wel weer twee kaartjes sturen, de eerste is al onderweg naar iemand in Finland die voor het laatst haar profiel in 2009 heeft geüpdatet, en nog een naar Taiwan, met een dergelijk ingewikkeld adres dat ik die morgen pas ga verzenden als ik op mijn werk het adres heb uitgeprint.

Er moeten ondertussen ook nog vier kaarten naar mij onderweg zijn, en ik wil ze hebben! Gelukkig is t kerst en komen er nu ook kerstkaartje binnen :-)
It ain't me
Heb vandaag weer twee nieuwe adressen getrokken en waren toevallig allebei naar landen waar ik nog niet eerder kaartje heen had gestuurd, namelijk naar Canada en Japan. En toevallig ook 2 kaartjes in de bus gehad vandaag, eentje uit belgie, een leuk kerstkaartje en eentje uit Amerika ook een leuk kaartje.

Mijn kaartje naar Uruguay is na 19 dagen aangekomen, valt niet tegen dus hoe lang die er over heeft gedaan.
Hier loopt alles redelijk lekker door op het moment, alleen China is nog steeds traaaag. Er is nog niks van mij in China aangekomen en zelf ook nog niks uit China ontvangen.

Ik heb er nu 7 'tegoed', ben benieuwd of ik voor kerst nog veel ga ontvangen. Ik ben ook benieuwd wanneer ik op het punt kom dat zoveel mag verzenden dat ik zelf de kosten in de gaten moet houden ipv dat postcrossing dat (zoals nu) voor me doet ;) Lijkt me nog best lastig.
Hoe bedoel je dat Postcrossing de kosten in de gaten houdt?
Dat je niet meer kunt versturen (terwijl je dat anders misschien wel zou doen)
Oooh op die manier! Dat gaat bij ons nog wel even duren toch? ;)
IK heb vandaag goedkope kaartjes van stad gescoord en 5 velletjes decemberzegels. Volgens mij kun je daar 2 van plakken op een europakaart en ik vind ze zó leuk!

In 2 dagen kreeg ik iets van 6 hurray's, Thailand net zo snel als Duitsland Maar ik mag er dus weer 7 sturen.. ga ik zondag doen, denk ik.
Later is nu
Vandaag 3 kaartjes geschreven! Eindelijk 2 hurrays nadat het een hele tijd stil was.. Mag nu 9 kaartjes tegelijk onderweg hebben.

De kaartjes van vandaag gaan naar Rusland (Siberië!), Nederland en Portugal (nieuw!).

Mijn kaartje naar Duitsland is nu al zo'n 35 dagen onderweg, grrr. Zo irritant! Ben benieuwd of het alsnog geregistreerd gaat worden.
Heb je die persoon al een pb gestuurd, Mriek? Heb ik niet gedaan met mijn expired kaartjes, maar Duitsland, dat is zó dichtbij!

Ik kreeg zaterdag een kaartje uit China en gisteren één uit Hong Kong. Heb er nog 5 4 onderweg.

(kwam net een hurray binnen )
Later is nu
Hier blijft het een beetje druppelen. Maar wat mij betreft niet snel genoeg. Heb helaas ook weer een kaartje die expired raakt. Is al 54 dagen onderweg naar China, ik heb de hoop opgegeven.

Van de week wel een kaartje naar Brazillie mogen sturen. Naar iemand met een vreselijk bazig profiel. Als je uit bepaalde landen kwam mocht je geen multiview kaart sturen en ander alleen maar. Ik wilde even rellen, maar heb het niet gedaan en maar gewoon iets gestuurd. Ze moet het er maar mee doen!
It ain't me
Ik kon me even niet meer herinneren of ik de laatst ontvangen kaart nou wel of niet had geregistreerd. Hij stond niet bij de postcardwal, dus ik als een gek door het huis, door stápels post (al die papieren aan 't eind van 't jaar.. ) werd steeds gefrustreerder. Zegt m'n man "kijk dan eens in de scanner" en..

Snel geregistreerd, gelukkig had de persoon al een aantal kaarten verstuurd en ontvangen
Later is nu
Hiji Dreamer dat zou ook echt iets voor mij zijn

Ik had vandaag een kaart uit Singapore. Verder een hurray uit Spanje en vervolgens nieuw adres aangevraagd en dat kaartje gaat naar Polen, Krakau. Bijzonder, want daar ben ik vorig jaar geweest! Erg mooie stad en zeker gaaf om eens te bezoeken. Plus dat je dan ook Auschwitz kan bezoeken. Dat is heftig maar wel heel bijzonder om gezien te hebben. Sorry, ik dwaal af ;)
Ik ben vorig jaar ook in Krakow geweest en Auschwitz. Indrukwekkend, inderdaad. En hele mooie stad. Helaas zie je met een bezoekje van 1 dag altijd te weinig.
Later is nu
Ik ben enkele jaren geleden daar geweest, volgens mij 3 nachten Krakow waarvan één complete dag Auschwitz en Birkenau. Nog tijd tekort, vooral de enorme oppervlakte van Birkenau was zeer indrukwekkend.

Ik heb vandaag 5 kaartjes geschreven en even later kwam er nog een hurray binnen dus ik had er nog een gemogen, maar die laat ik nog maar even. Ik was de afgelopen week te druk om de achterstand bij te werken zodat dus op 3 na al mijn kaarten waren aangekomen Nu zat Spanje er als nieuw land tussen, een week geleden kreeg ik Israël, ook nieuw. Leuk! Ik mag er nu ook 9 sturen.

Er zijn er nog minimaal 10 naar mij onderweg, ben benieuwd ;)
Er zijn er 2 van de 12 onderweg bij mij.

Leuk zeg, Israël! Klinkt exotisch en bijzonder, in elk geval.
Later is nu
Jippie! Nog 3 hurrays uit Belarus, NL en Taiwan.

Zijn weer 3 kaarten geschreven.

Eén naar de VS: een kaart van het Rijksmuseum met Nijntje (wou graag 'art').

Eén naar Finland: een fietsafbeelding op een fietspad met een meisje die erop ligt en doet of ze fietst (wou graag bicycles..).

Eén naar Nieuw-Zeeland (nieuw land!!) naar een meisje van 11. Een puppy, want ze houdt van honden. Echt een schattig profiel

Morgen even op de bus doen!
Hoi hoi ,

Ik heb me vandaag voor het eerst ingeschreven bij postcrossing. Ik had er al vaker iets over gehoord, maar eigenlijk nooit het lef gehad, noch de tijd, om eraan te beginnen. Nu heb ik mijn eerste adres ontvangen en die kan ik vandaag nog op de bus doen, naar Rusland!

Is het gek om nu nog een kerst en oud en nieuw kaartje te versturen? Het meisje naar wie het toe gaat, vindt dieren leuk en het is een kerstkaartje met twee lieve katten erop. Kan dat nog? Dan ga ik die vandaag schrijven en op de post doen .
Ik denk dat het wel kan, Aliceanna. Vooral als het hondjes en katten betreft, die doen het altijd goed.

Nog steeds geen hurray uit Duitsland dus Mriek?

Ik kreeg vandaag een kaartje uit Rusland (Siberie, nog geen sneeuw.. en ik kreeg een braam ofzo) en Luxemburg! Die is nieuw! Leuk hoor

Ik heb nog steeds niets geschreven.
Later is nu
Nee die uit Duitsland is nog steeds niet geregistreerd en ze is ook nog niet ingelogd geweest.. Raar he?

Had vandaag een Aurora Borealis (Noorderlicht) kaart uit Finland! Zo leuk als mensen je iets sturen wat je in je wensenlijstje hebt staan!!

Heb de 3 kaartjes die ik gister geschreven heb op de bus gedaan vanmorgen. Geeft weer goed gevoel. In gedachten wens ik ze een goede reis ;)
@Aliceanna: welkom! Ik zou als ik jou was meteen alle 5 de kaarten die je mag sturen verzenden, dus nog 4 extra (als je dat tenminste niet al gedaan hebt). Anders komt het wel heel traag op gang, zeker als de eerste naar Rusland gaat. Rusland kan lang duren, mijn gemiddelde staat op 4 weken... Dus als je daarop moet wachten... Stel dat je nog een ander adres krijgt in bv. Duitsland (of Nederland, als je die optie aan hebt staan) zul je veel eerder zelf iets in de brievenbus vinden!

Zelfs als je steeds het maximale aantal kaarten onderweg hebt, zul je merken dat postcrossing de eerste maanden veel geduld vraagt

@mriek: als Duitsland ook niet inlogt is het misschien een geval van geen interesse meer of op vakantie? Ik bekijk altijd even de statistieken (als je klikt op 'postcards sent' of 'postcards received'), daar kun je vaak wel iets uit afleiden. Als daar echt een dalende lijn zichtbaar is zou het optie 1 kunnen zijn, als er nog steeds kaarten van die persoon aankomen her en der (te zien bij list of postcards exchanged) dan eerder optie 2.

Het kan natuurlijk ook altijd nog aan de post liggen, maar bij een niet-inloggende user gok ik dat het aan de ontvanger ligt.
@Noora80

Ik heb even gekeken en 'de Duitser' heeft voor het laatst een verzonden kaart staan op 1 november (mijn kaart is verzonden op 17 november..).

Haar laatste geregistreerde ontvangen kaart ergens in augustus.. Dus ik vrees dat dit een 'expired' gaat worden.

Heel vreemd vind ik het. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de post ligt. Als het desinteresse is vind ik het behoorlijk aso dat ze niet even registreert. Maar ik denk dat het wat anders is. Verhuizing... of een reis..., ziekte, overlijden?? Hoop het niet natuurlijk!!

Nou ja, ga me er maar niet druk meer om maken verder. Hoop dat alles goed is met haar.

China is ook alweer 42 dagen onderweg.. Mijn vorige China is expired (100+ dagen nu). China is irritant!! Komen jullie China's wel aan??
Ja, bij mij wel. Ik heb na een jaar ook nog maar 4 expired. Ik denk dat ik geluk heb
Later is nu
Ik heb maar weer adressen 'getrokken'.

En een kaartje uit Boston ontvangen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven