Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@ Noora en Dreamer

Oja nu snap ik het! Haha ben wakker geworden ;)

Bedankt!
quote:blijdrukmeisje schreef op vrijdag 10 januari 2014 14:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mriek83 in "Postcrossing deel 9"" class="messagelink">mriek83 schreef op 10 januari 2014 @ 13:03</a>:</b>

[...]

Eeehhh?! En bedankt!</div></blockquote>

Ook snel op je teentjes getrapt zeg. Ik bedoel er toch verder niks mee? Hoef je niet zo boos te doen.

Ja ze zijn nu samen gevoegd en duurder geworden inderdaad. 1,05 !!

@ Noora mijn zegels zijn van PMK daar staan bedragen op jammer genoeg dus heb er nog wel mee te maken nu met bij plakken :( Ziet er saai uit die 2cent zegeltjes erbij die zijn niet "speciaal"

Dat van de december zegels snap ik niet helemaal hoe je het zegt maar denk dat ik beetje moe ben vandaar ;) "quote: mriek83 schreef op 10 januari 2014 @ 13:03 :

[...]

Eeehhh?! En bedankt!

Ook snel op je teentjes getrapt zeg. Ik bedoel er toch verder niks mee? Hoef je niet zo boos te doen. "

Echt seriously.. Ga weg ofzo. Zal nog eens reageren om jou te helpen met je vraag. Not.
Wauw! Mijn kaart China is na 72 dagen geregistreerd! Ik ben helemaal blij :-) in de hurray stond helaas niet waarom het zolang heeft geduurd. Maar hij is wel aangekomen!!
It ain't me
@mriek Je hebt niet eens iets over mijn vraag gezegd of gereageerd alleen maar boos gereageerd daar kan niemand iets mee.

Hou het gezellig aub ;l
@ Cocomo: 72 dagen fijn!

Ik heb wel is berichtje gestuurd bij expired kaart boze reactie terug: Ja als ik toch niks heb kan ik het niet registreren! (in het Engels natuurlijk ;) )

Ben wel is benieuwd of zei ook berichtje sturen naar expired en dan ook zo reageren als persoon zegt niks te hebben gehad hihi.

Ik kreeg gisteren kaartje binnen uit Finland die was 50 dagen onderweg. Waarschijnlijk iets fout met het adres van mij want er is een stikker over heen geplakt door de postbode.gelukkig over het adres stukje en klein stukje van de mooie kleurrijken potlood voorkant en niet over het verhaal van de persoon.
Nou, de post doet ook wel eens raar hoor. Zo kreeg ik een kerstkaart thuisgestuurd, die voor heel iemand anders was. Het adres stond er goed op, maar toch had postnl er een adressticker met mijn adres overheen geplakt. Gelukkig was de postcode nog goed zichtbaar, dus heb ik via internet de plaats op kunnen zoeken (daar zat de sticker overheen) en daaruit kon ik opmaken dat alles klopte. Hoe een kaartje voor Middelburg dan in Groningen beland? Géén idee.

Wat leuk Cocomo! Sja.. als de post er binnen Nederland af en toe al moeite mee heeft, denk eens aan hoe groot China is
Later is nu
@Dreamer: Dan ben je 1 van de vele die verkeerde kerst post krijgt ;) Dan is het echt gewoon een drama bij de post haha!

Alleen de afstand is dan wel weer te apart haha ;)

Wij krijgen af en toe post voor binnen terwijl we op buiten wonen ofzo ;) Wel zelfde dorp enz (en 2-3 straten hier vandaan.) maar toch.
quote:blijdrukmeisje schreef op zaterdag 11 januari 2014 12:42 @mriek Je hebt niet eens iets over mijn vraag gezegd of gereageerd alleen maar boos gereageerd daar kan niemand iets mee.

Hou het gezellig aub ;l Ik heb gereageerd dat er zegels van 1 en 3 ct zijn om bij te plakken. Beter uit je dopjes kijken dus ;)
7 kaartjes onderweg op dit moment. Mag er maximaal 10 en heb al even niks meer gestuurd omdat het druk is op school en toetsen ;)

@ Noora, Dreamer en Coco

Hoeveel hebben jullie er onderweg?
quote:blijdrukmeisje schreef op zaterdag 11 januari 2014 14:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mriek83 in "Postcrossing deel 9"" class="messagelink">mriek83 schreef op 11 januari 2014 @ 14:44</a>:</b>

[...]

Ik heb gereageerd dat er zegels van 1 en 3 ct zijn om bij te plakken. Beter uit je dopjes kijken dus ;)</div></blockquote>Reageer gewoon niet als je toch niks zinnigs te zeggen hebt of het niet gezellig kan houden. Sorry hoor daar heb ik geen zin in. Praat dan ook niet zo dom! Ik heb je gewoon antwoord gegeven op je vraag en jij reageert daar nogal lullig op.
Jammer dat jullie zo negatief naar elkaar blijven reageren Kunnen we het er gewoon op houden dat er een misverstand was? BDM gaf ook al aan niet helemaal wakker te zijn en het in eerste instantie niet te begrijpen.
Later is nu
@ Dreamer: Sorry!
Ik heb er op dit moment nog 3 van de 9 reizende. En er zijn als het goed is nog 4 naar mij onderweg. Ik ga op 29 januari al mijn kaarten op de post doen vanwege vakantie.

Gisteren nog een kaartje gekregen uit Rusland, ergens waar ze wel winter hebben...
It ain't me
Ik had er 7 van de 9 onderweg (mijn tweede China is expired geraakt en een kaartje naar de USA aangekomen). Net twee adressen aangevraagd: ik krijg weer een herkansing naar China. Deze heeft wel haar adres in Chinese tekens erbij staan, hopelijk helpt dat, verder wil ze het in een envelop dus dat zou ook wel eens voor een beter resultaat kunnen zorgen hoop ik. 3 maal is scheepsrecht...?

Het andere kaartje mag naar Thailand.

Cocomo, dan moet je wel nog best lang geduld hebben! Knap, zou mij niet lukken volgens mij
Ik heb net een kaartje uit Italië geregistreerd. Leuk toch

2x China expired.. ik kan me voorstellen dat je amper nog durft ... toitoitoi!
Later is nu
Ik heb vandaag wel kaartjes verstuurd, maar niet voor postcrossing en toch naar onbekenden. Naar familieleden van vrienden, die ziek zijn. En, mogelijk doordat het onbekenden zijn, ik had de neiging m'n verhaal in het Engels te doen
Later is nu
Voor Lente (en andere geïnteresseerden): Ik heb inmiddels 187 kaartjes verstuurd en 180 ontvangen. Er zijn mensen hier met grotere cijfers

Ik dacht eigenlijk dat El_Spark meer verstuurd had dan ik.
Later is nu
Ik lees/schrijf gezellig met jullie mee!

Doe sinds kort aan postcrossing. Heb nu 4 kaarten ontvangen en 10 verstuurd, waarvan nog 3 reizende!
Haha, ik dacht dat het veel meer was Dreamer! Komt ook omdat je zo leuk en veel schrijft. Maar meer dan ik hoor: ik zit nu op 143 verstuurd en 145 ontvangen. Ik ben op het moment druk met afstuderen, en solliciteren, vandaar dat de kaartjes al een tijdje ongeschreven liggen te wachten tot ik weer inlog. Over een maandje ofzo kom ik vast weer mee schrijven!
Dan heb ik je zeker ingehaald, El, want volgens mij stond je wel op mij voor, eerst. Bij mij schiet het er ook vaak bij in hoor. Zou nu weer 7 kunnen versturen.. misschien dat ik dat woensdag doe.

Leuk te lezen dat ik leuk schrijf, bedankt
Later is nu
Ik heb mijn eerste kaartje ontvangen :D:D Uit USA Manchester! Een leuk kaartje met een sneeuwman met winterwishes , daar is het natuurlijk echt winter. Echt super leuk om een kaartje te ontvangen, haha, ik werd er helemaal blij van ^^.

Van de week hoop ik de rest van mijn kaartjes te versturen . Mijn teller staat nu op: 2 verstuurd en 1 ontvangen
Leuk AliceAnna! Was het kaartje lang onderweg geweest (ivm extreem weer daar..)?

Ik kreeg van de week een kaartje uit Rusland dat 92 dagen onderweg is geweest! Bizar! Het was het eerste en enige kaartje dat het arme kind had verstuurd.. Wat een geduld ;)

Ik vind het ook erg opvallend dat mijn kaart naar Nieuw Zeeland maar 7 dagen onderweg was en mijn kaart naar Finland, op dezelfde dag verzonden, al bijna 2 weken. Raar he?
Ik verstuurde laatst een aantal kaartjes tegelijk en Duitsland kwam gewoon later aan dat Canada.. wel vreemd jah..

Leuk dat je eerste kaartje uit de USA komt
Later is nu
Hallo allemaal!

Ik zit al heel lang op het forum, maar ben al jaren geen actieve schrijver meer.

Wel ben ik sinds september een actieve postcrosser, dankzij jullie topic!

Ik ben ze allemaal aan het lezen, ( heb nu 7,8,9,1,2, uit en ben bezig met 3).

Heb inmiddels een enorme voorraad kaarten , postzegels, tape en stickers en check meerdere malen per dag mijn status.

Ik sta nu op 49 sent, 46 recieved en 8 traveling.

Mijn eerste expired waarschijnlijk over 4 dagen (Rusland).

Ik moet mij echt inhouden , stuur het liefst elke dag.

Vorige week zat er ineens een sticker op de oranje brievenbus, er is geen lichting meer op zondag en de TNT komt hem nu een uur eerder legen.

Ze prijzen zichzelf wel hard uit de markt zo!

Bij bijvoorbeeld een verjaardagskaart, moet je daar toch rekening mee houden.

(Ik PC veel in het weekend, en dat scheelt toch weer een dag!).

Zojuist 2 wat mindere kaarten bij de post, US en TW.

Ach, US was een kaart van 70 jaar oud, dus wel apart.

Ik wens jullie veel PC plezier en wie weet, tot ziens in dit topic!

Mamabear.
Ik heb nog een kaartje ontvangen, dit keer uit China :D. En ik had ook kaartjes besteld om te kunnen versturen naar verschillende mensen, dus dat ga ik morgenmiddag eens eventjes mee aan de slag, lekker schrijven en daarna op de post doen .

Die uit de USA was helemaal niet lang onderweg geweest, een kleine week maar . En China ook maar 10 dagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven