Maya route met Shoestring?

20-12-2013 16:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het nadenken over het doen van de Maya route met Shoestring.

Dit is een reis door Mexico, Guatemala en Belize waarbij je veel Maya overblijfselen gaat bekijken.

Het lijkt mij een erg mooie en afwisselende reis.

Ik ben zelf eigenlijk niet echt een groepsreis type maar vanwege een recente ervaring met ziekenhuisopname in Afrika ben ik nu erg angstig om er alleen op uit te gaan. Nu leek het mij misschien een goed idee om dan van de angst af te komen door een veilige groepsreis te boeken.

Ik zat te denken aan de reis van 14 februari. Er zijn nu 3 mensen op geboekt (een stel en een alleen reizende vrouw) en als ik zou boeken dan is er in elk geval gegarandeerd vertrek.

Heeft iemand ervaring met deze Maya reis van Shoestring? Of anders met de organisatie Shoestring?
Niet met Shoestring deze reis gemaakt, maar wel deze reis gemaakt en wel eens met Shoestring wegggeweest.

Shoestring is een prima reisorganisatie, ook niet duur.

De route zelf: geweldig

Qua landschappen is het erg afwisselend, je gaat langs mooie stadjes met een kleurrijke bevolking, de maya-sites zijn absoluut het bezoek waard (hoogtepunt is Tikal) en je ziet zoveel in deze reis...

Absoluut doen! Voor mij al heel lang geleden, maar ik zou hem zo weer overdoen!
Wat leuk!

Met wie heb jij toen de reis wel gemaakt?

Wie weet ook nog optie voor mij.

Ik kon zelf namelijk weinig organisaties vinden die ook daadwerkelijk een stop maken in Belize, vaak rijden ze er alleen doorheen.

De combi van Cultuur (Steden en Maya) en Natuur en ook beetje luieren op het strand aan het einde lijkt mij echt ideaal in deze reis
Baobab. Is die niet failliet?

Strand aan het eind is wel relaxed (ga snorkelen bij Cozumel als dat kan), maar Playa del Carmen vond ik vreselijk: ineens tussen alleen maar toeristen en toeristenrestaurants etc.

Bij Flores (Tikal) is een mooi meer waar je heerlijk in kunt zwemmen.
Shoestring is een leuke reisorganisatie, wel behoorlijk back to basics. Ik ben in Yucatan geweest en vlakbij Belize,...etc. Ik ben niet ziek geweest, maar goed ziek worden kun je overal zeker in de tropen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@Paresseuse: Volgens mij zijn ze wel failliet maar ze voeren hun reizen nu samen met Sawadee uit dus hun website bestaan nog wel.

Ze hebben alleen net niet de goede reis die ik graag zou willen.

Playa del Carmen lijkt mij ook niet echt super maar bijna al die reizen sluiten daar wel af. Is het ook als strand verschrikkelijk? Of wel te doen voor beetje luieren en eventueel snorkeltour etc..?

@Viva_Amber: Back to Basic vind ik niet erg. Ze hebben best aardige hotels volgens mij en met openbaar vervoer reizen vind ik ook wel weer leuk.
Playa del Carmen.. hmm, is voor mij al weer een jaartje of 15 terug, maar er is hier vast wel iemand die weet hoe het nu is.

Maar volgens mij kun je nog prima een dagtripje snorkelen naar Cozumel doen, en een dagje aan het eind een beetje luieren en zwemmen is al snel prima, toch?
De stranden in Playa del Carmen zijn geweldig! Mooi wit zand en een heldere warme zee :-). Is prima vertoeven daar hoor ;).
Doet Djoser ook niet zo'n reis? Ik heb wel positieve ervaringen met Djoser. Shoestring lijkt me net allemaal iets minder. Bovendien heb ik best 'n slechte indruk gekregen van Shoestring publiek doordat we wel 'ns Shoestring groepen tegen kwamen (ze doen bijna allemaal dezelfde route). Eentje was zelfs zo erg dat de reisbegeleider een stel van de groep weg heeft gestuurd, omdat ie zo niet verder wou.
@Elninjoo: Ojee dat klinkt vervelend. Ik verwacht dat met de reis die ik op het oog heb dat niet het geval zal zijn. Zijn tot nu toe pas 3 geboekt. Maar goed dat weet je natuurlijk nooit en het zou ook net zo goed bij Djoser kunnen gebeuren lijkt mij.

Djoser heeft wel een zelfde soort reis maar niet helemaal de route die ik zou willen, zo stoppen ze niet in Belize.
Ik heb dezelfde reis gemaakt maar dan via Fox. Echt een superreis. Mede door de ontzettend goede gids die wij hadden, maar dat moet je net treffen. Het was ook een groepsreis, maar dat beviel mij prima.
@Bubbelwijn: Gaaf! Fox trekt mij minder maar dat komt voornamelijk vanwege dat tv-programma dat ze hadden. Dus waarschijnlijk alleen gebaseerd op vooroordelen.

Wel hebben ook zij geen stop in Belize en daar zou ik gewoon heel erg graag stoppen.
Heeft Fox niet grotere groepen, tot 30 man? Dat zou ik niet zo snel doen dan, kleiner is gezelliger.

Fox gaat ook voor wat luxere locaties, terwijl ik de kleinere hotels en dorpen veel leuker vind.

Fox zit bijvoorbeeld in Panajachel, Baobab zat toendertijd in een klein dorpje aan de andere kant van het meer waar 1 telefoon in het hele dorp was en we 's avonds in een klein restaurantje aten waar we de keuze hadden uit 2 of 3 dingen

Dat vind ik persoonlijk leuker en komt voor mij meer in de buurt van hoe ik ook alleen reis.
Eén keer met Fox geweest, maar niet goed bevallen. Veel te overgeorganiseerd en vaak verplichte stops bij shops waar de reisleiding commissie krijgt en je zelf geen kant uit kan omdat het tijdens een rit van A naar B is. En tevens te grote groep van zeker 30 man of misschien nog wel meer. Bij Djoser is het maximum 20 ofzo, da's een stuk aangenamer.
Kun je niet gewoon aan 't eind van je reis nog 'n paar dagen naar Belize gaan? Een verlenging dus. Lijkt me persoonlijk ook 'n fijn land om een paar dagen strand/snorkelen te doen.
Ik kan het niet vergelijken met andere organisaties, maar bij ons was het prima. De groep was denk ik een man of 24. Het is alweer bijna 10 jaar geleden dat ik die reis heb gemaakt. Dus de precieze details weet ik niet meer.

Na de rondreis hadden we nog een paar dagen strand geboekt. Maar door een orkaan in de weken ervoor was ons hotel er niet meer. Daardoor zijn we ge upgraded naar echt een super de luxe hotel waar voor ons alles bij in zat. Heel goed geregeld dus.

De hotels onderweg waren prima, maar niet overdreven luxe ofzo.

Maar nogmaals, de gids heeft wat mij betreft de reis gemaakt, zoveel als zij wist te vertellen over het land en de geschiedenis. Maar dat moet je maar net treffen.
Shoestring heeft bij deze reis een 4-24 als aantal.

Er zijn nu pas 3 boekingen dus bij mijn boeking gaat de reis in elk geval door. Ik verwacht niet direct heel veel extra boekingen aangezien de reis toch al in februari is dus het zal wel een klein groepje blijven denk ik.

@Elninjoo: Verlenging in Belize is niet zo heel makkelijk. Dan moet ik zelf vanuit Mexico weer naar Belize reizen en dan weer terug.

Wat heb je tegen Shoestring? Alleen de groepen die jij tegen bent gekomen of meer?

Fox spreekt mij inderdaad het minste aan van alles. Alleen is dat enkel een gevoel want heb nog met geen enkele ervaring.
Is Riskja.nl niks voor jou? Daar kun je bouwstenen bij boeken en dan kun je dus je eigen reis samen stellen.

http://www.mexicoonline.nl/reis-belize-reizen.htm
quote:elninjoo schreef op 20 december 2013 @ 22:09:

Is Riskja.nl niks voor jou? Daar kun je bouwstenen bij boeken en dan kun je dus je eigen reis samen stellen.

http://www.mexicoonline.nl/reis-belize-reizen.htm

Op het moment niet.

Ik zoek juist de begeleiding die bij de reis komt voor het geval er iets gebeurd.

Anders zou ik wel helemaal alleen gegaan zijn.
Shoestring is prima bevallen, geen problemen in de groep. Wel in een andere groep waar de reisleider zelf is opgestapt i.v.m een stel vervelende lui. Dit was Peru/ Bolivia .

Mexico/Guatemala heb ik met Djoser gedaan en het was onvergetelijk. Na 10 jaar kan ik er nog steeds bij wegdromen.

Ik heb met Baobab, Djoser en Shoestring gereist en Shoestring doet daar niet voor onder. Het was prima georganiseerd, reisleiding was goed. In de hotels zat het verschil maar we hadden nog steeds prima hotels.
@Susilla: Goed om te horen dat Shoestring niet onderdoet voor de rest. Zo komt het ook niet op mij over als ik de website bekijk maar goed dat zegt nog niet alles over de daadwerkelijke uitvoering.

Wel bizar hoor dat er gewoon een reisleider is weggepest, je wilt toch zelf ook een leuke vakantie? Nou zo'n sfeer verpest het voor jezelf en de rest lijkt mij.

Maar goed zoals ik al zei mijn groepje bestaat tot nu toe pas uit 3 en als ik boek ben ik pas de 4de. Hoop dat dus niet mee te gaan maken. Zal hopelijk ook eerder een incident zijn dan dat het regelmatig voorkomt.

Voor de mensen die de reis gemaakt hebben al dan niet met Shoestring. Nog tips over bijv. welke excursies je zeker moet doen en welke je beter links kunt laten liggen of op eigen houtje kan bekijken?
Ik heb je vorige topic ook gevolgd, en ben blij dat het stukken beter met je gaat. Toch vraag ik me wel een beetje af of het nou verstandig is om binnen 4-5 maanden alweer naar een ver land te reizen waar je een levensgrote kans hebt op darmproblemen. Natuurlijk moet je je niet voorgoed laten beperken door je ziekte, maar persoonlijk zou ik mijn lichaam iets meer tijd geven om echt goed te herstellen en helen.

Daarnaast moet je niet te veel vertrouwen op de reisleiding. Zeker als het een rondreis betreft, moeten die meestal gewoon verder, en blijf je alsnog alleen achter in het ziekenhuis. Ik ken een meisje die psychotisch werd door de anti-malaria middelen, en gewoon achterbleef in afrika met het telefoonnummer en adres van een kliniek. Uiteindelijk was er een medereiziger (die ze dus verder niet kende) die vond dat dat echt niet kon, en die is bij haar achter gebleven. En heeft gezorgd dat ze op de goede plek terecht kwam, en dat de alarmcentrale en familie gewaarschuwd werd. Zo erg zal het niet altijd geregeld zijn, maar vaak zal de rest van een groep niet de helft van een (dure) reis willen missen omdat 1 iemand een week naar het ziekenhuis moest.

Overigens wel bewondering voor je dat je je er zo snel weer bovenop werkt, en je niet tegen wilt laten houden door de ziekte hoor! Dat is vaak anders, en ik denk echt dat jij daardoor een veel leefbaarder leven zult hebben. Gun je alleen niet dat je binnen een jaar twee keer zoiets mee hoeft te maken.
Oh, jij was dat van die Afrikareis en ziekenhuisopname?

Waarom ga je niet lekker naar 'n westers land? Noord Amerika, Canada, Nieuw Zeeland of Australie? Daar is de gezondheidszorg 'n stuk beter en wellicht krijg je uberhaupt geen problemen omdat je er westers kunt eten en het allemaal toch net ff wat hygienischer is.

Een reisbegeleider gaat idd altijd met de groep mee verder als iemand van de groep in het ziekenhuis beland. Je blijft dan dus ook alleen achter in 't geval je ziek wordt.
@Nausicaa: Klop hoor dat het heel snel is. Heb zelf beetje het idee ik moet het snel doen anders doe ik het nooit meer of zo. Weet ook niet waar dat vandaan komt en zit waarschijnlijk eerder tussen mijn oren.

@Elninjoo: Ja misschien een beter plan. Al denken ze hier niet dat het aan het land heeft gelegen dat ik die opvlamming kreeg. Ik at heel normaal eten (Bij blank gastgezin) en de Hygiëne was ook goed. Maar een niet-westers land geeft hoe dan ook sneller problemen natuurlijk. Daarom valt bijv India meteen al af ook al wil ik daar heel graag eens heen, haha.

Alleen die westerse landen trekken mij totaal niet om als groepsreis te doen. Maar als ik het zo hoor hoef ik mij niet te veel voor te stellen van zo'n reisleider dus.
Oh, ik denk ook dat er een grote kans is dat je laatste opvlamming gewoon pech was hoor. Maar je darmen hebben natuurlijk wel een enorme opdonder gekregen, en dat duurt best even om echt helemaal hersteld te zijn. Dan zou Mexico niet mijn eerste keus zijn op dit moment (hoe voorzichtig je ook bent, bijna iedereen krijgt daar toch darmproblemen).

Maar goed, dat was gewoon mijn gedachte, en hoeft natuurlijk niet de jouwe te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven