Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Heeft niets te maken met dit topic.

Je bent vermoedelijk de enige forumster die het blad Viva leest
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Meestal forum ik zonder bril, dus alleen Enn en Armand kan ik herkennen van de avatar. Voor mij is impala een drol op een stokje, Innuendo een hondje, TAM een ranzig theatertje, Voldemort een skippybal
Zo zonder bril lijkt het of die mevrouw op jouw ava met haar rug naar links achterover hangt en de arm ook naar achter houdt. naar rechts buitenkant steekt de borst uit (en je ziet dat je normaal niet topless in de zon gaat/zonnenbankt, want je tiet is lichter dan de rest van je huid)

hoofd schuin naar achter en dan wit haar met zo een blauwe plukken onderaan

Beter snel mijn bril op, want je zou de oudere zus van barbiee kunnen zijn

ik zou hem eigenlijk voor je uit moeten tekenen in psp, maar geen zin.
Christiane, jij hebt lenzen denk ik
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 december 2013 @ 21:38:

Christiane, jij hebt lenzen denk ik
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
nee +...met een cilinder van -...

misschien ga ik hem straks toch nog proberen te vormen naar wat ik zie. alleen hij is uiteraard wel blurry
ik snap waarschijnlijk de grap niet.
quote:christiane schreef op 20 december 2013 @ 21:44:

ik snap waarschijnlijk de grap niet.Ik zie bij jou helemaal geen avatar. Het is wit. Of is dat de ava?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Christiane, jij vraagt je af wat een wit vlak als avatar voor een psychologisch effect op anderen heeft?
Ik zie een albino, wel een close up.
Aha.

Ik ook.

Erg witte ogen ook.
Nee niet echt, Miss I.
Is mijn nieuwe avatar al zichtbaar? Ik heb Laura Ingalls gekozen
Some flies are too awesome for the wall
quote:femselien schreef op 20 december 2013 @ 22:35:

Is mijn nieuwe avatar al zichtbaar? Ik heb Laura Ingalls gekozen

Ja zichtbaar.

Wilde net elders zeggen dat ik het jammer vind, weet niet wie Laura is; Pippi?

Maar goed, als je er blij mee bent, daar gaat het om! ;)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 december 2013 @ 22:41:

[...]

Ja zichtbaar.

Wilde net elders zeggen dat ik het jammer vind, weet niet wie Laura is; Pippi?

Maar goed, als je er blij mee bent, daar gaat het om! ;)Haha nee, niet Pippi. Laura Ingalls heeft echt bestaan, maar ze wordt nagespeeld door dit meisje in Little House on the Prairie. Dat is een van mijn favoriete programma's.
Some flies are too awesome for the wall
Oh wat schattig, jeugdsentiment ! Ik heb vroeger de hele serie gezien en ook de boeken verslonden . Dat MV niet weet wie Laura is Wie keek er nou niet naar het Kleine Huis?

Het was niet direct het boerenmeisje dat ik in gedachten had, maar het past wel.
.
quote:impala schreef op 20 december 2013 @ 19:34:

[...]

Bij jou denk ik aan knetterende scheten. Samen met je plaatje zie ik de dampen uit je decollete opstijgen.

Laatst stond er in Viva in anybody een man en kan het het idee dat jij dat was maar niet onderdrukken, dus ik heb in mijn hoofd ook een beeld van je lichaam.

Knetterende scheten??!! Hoe kom je daar in allahsnaam bij?

Ik stond niet in de Viva, maar ik hoop dan dat het een beetje knappe man was die mij recht doet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 december 2013 @ 21:15:

Meestal forum ik zonder bril, dus alleen Enn en Armand kan ik herkennen van de avatar. Voor mij is impala een drol op een stokje, Innuendo een hondje, TAM een ranzig theatertje, Voldemort een skippybal

Ranzig theatertje??!! Knetterende scheten??!!

Jullie hebben rare associaties bij mijn Ava.

*gaat ava-update overwegen*
quote:ThunderassMan schreef op 21 december 2013 @ 09:51:

[...]

Knetterende scheten??!! Hoe kom je daar in allahsnaam bij?

Ik stond niet in de Viva, maar ik hoop dan dat het een beetje knappe man was die mij recht doet.

Logisch toch: Thunder Ass... Waar kun je anders aan denken? Was het niet zo bedoeld dan? Ik dacht: die er trots op, op zijn blazerssectie. Heb je wel vaker met mannen.

Het was een gewone man, niks bijzonders. Maar dat is het gekke met beelden, ze nestelen zich in je hoofd en je raakt ze niet zomaar kwijt.
.
quote:femselien schreef op 20 december 2013 @ 22:45:

[...]

Haha nee, niet Pippi. Laura Ingalls heeft echt bestaan, maar ze wordt nagespeeld door dit meisje in Little House on the Prairie. Dat is een van mijn favoriete programma's.Ok
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:impala schreef op 21 december 2013 @ 10:13:

[...]

Logisch toch: Thunder Ass... Waar kun je anders aan denken? Was het niet zo bedoeld dan? Ik dacht: die er trots op, op zijn blazerssectie. Heb je wel vaker met mannen.

Tja, TAM, wat wil je met een verwijzing naar een motor op een vrouwenforum
quote:impala schreef op 21 december 2013 @ 10:13:

[...]

Het was een gewone man, niks bijzonders. Maar dat is het gekke met beelden, ze nestelen zich in je hoofd en je raakt ze niet zomaar kwijt.

Ow, je hebt het ook over m'n nick. Dan kan ik me er iets bij voorstellen.Had ikzelf nog nie aan gedacht nie.

*gaat nog meer wakkerwordkoffie zetten*
quote:Miss.Innuendo schreef op 21 december 2013 @ 10:17:

[...]

Tja, TAM, wat wil je met een verwijzing naar een motor op een vrouwenforum
Ik weet nu iig wie TAM is, want dat vroeg ik me vaker af wanneer ik de roep om TAM las.
quote:christiane schreef op 21 december 2013 @ 10:34:

Ik weet nu iig wie TAM is, want dat vroeg ik me vaker af wanneer ik de roep om TAM las.Aangenaam kennis te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven