stage verpleegkunde
zondag 22 december 2013 om 17:23
Hallo allemaal,
Zoals sommigen van jullie misschien weten is het aantal stageplaatsen in de zorg op het moment erg schaars.
Om die reden worden de stageplaatsen op mijn school dan ook via een stagebureau geregeld.
Eind januari begin ik aan mijn derde stage als HBO- verpleegkundige.
Van de week heb ik van school een brief gehad waarin mijn stageplaats bekend was gemaakt. In mijn brief stond er echter bijgeschreven dat ze niet wisten waar ik geplaatst was, maar dat ik zelf daar even contact voor op moest nemen met de instelling(zorgstroom).
Dit heb ik dus van de week gedaan en toen werd er mij verteld dat ik in Veere ben geplaatst.
Dit viel mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen. Ik weet dat ik niet kan verwachten dat mijn stageplaats naast de deur is, maar dit vind ik wel erg ver. Ik woon zelf 17 km van Veere vandaan en heb geen eigen vervoer, wat ook bekend is bij het stagebureau. Via het openbaar vervoer gaan is ook geen optie, omdat deze niet op tijd rijdt.
De enige optie die ik dus zou hebben is elke dag 17 km heen en 17 km terug fietsen naar mijn stageplaats. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zo zie zitten, vooral niet in de winterperiode.
Vinden jullie dat ik overdrijf? Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Zoals sommigen van jullie misschien weten is het aantal stageplaatsen in de zorg op het moment erg schaars.
Om die reden worden de stageplaatsen op mijn school dan ook via een stagebureau geregeld.
Eind januari begin ik aan mijn derde stage als HBO- verpleegkundige.
Van de week heb ik van school een brief gehad waarin mijn stageplaats bekend was gemaakt. In mijn brief stond er echter bijgeschreven dat ze niet wisten waar ik geplaatst was, maar dat ik zelf daar even contact voor op moest nemen met de instelling(zorgstroom).
Dit heb ik dus van de week gedaan en toen werd er mij verteld dat ik in Veere ben geplaatst.
Dit viel mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen. Ik weet dat ik niet kan verwachten dat mijn stageplaats naast de deur is, maar dit vind ik wel erg ver. Ik woon zelf 17 km van Veere vandaan en heb geen eigen vervoer, wat ook bekend is bij het stagebureau. Via het openbaar vervoer gaan is ook geen optie, omdat deze niet op tijd rijdt.
De enige optie die ik dus zou hebben is elke dag 17 km heen en 17 km terug fietsen naar mijn stageplaats. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zo zie zitten, vooral niet in de winterperiode.
Vinden jullie dat ik overdrijf? Wat zouden jullie in mijn geval doen?
zondag 22 december 2013 om 17:30
Je stageafdeling bellen om te vragen of je later mag beginnen of eventueel op een andere afdeling kan, die instelling bellen om te vragen of ze geen andere locatie hebben, daarna naar school bellen om iets heel anders te regelen.
Ik weet niet meer hoe het zit maar je moet ergens een tegemoetkoming van het Rijk aan kunnen vragen gewoon in geld. Zodat je eventueel wel een auto kunt betalen (dan hoop ik dat je je rijbewijs hebt!).
http://www.duo.nl/Images/8168_tcm7-420.pdf
Mijn stage is 51 km verderop maar ik kan wel altijd met het OV, op zondagochtend na als ik om half 8 moet beginnen.
Ik weet niet meer hoe het zit maar je moet ergens een tegemoetkoming van het Rijk aan kunnen vragen gewoon in geld. Zodat je eventueel wel een auto kunt betalen (dan hoop ik dat je je rijbewijs hebt!).
http://www.duo.nl/Images/8168_tcm7-420.pdf
Mijn stage is 51 km verderop maar ik kan wel altijd met het OV, op zondagochtend na als ik om half 8 moet beginnen.
zondag 22 december 2013 om 17:37
Ik heb (ook in de zorg) een stage plek 62 km verder op gehad. De stage begon om 7.00 uur 's ochtends. Al nam ik de aller aller eerste bus en trein dan was ik er nog niet op tijd. Dit heb ik besproken met de stage plaats en afgesproken dat ik gewoon zo vroeg mogelijk kwam.
62 km fietsen is geen optie en een auto had ik ook niet.
En ja, zoveel stage plaatsen zijn er niet dus het is niet anders. Neem contact op met de stage plaats om dit te bespreken.
62 km fietsen is geen optie en een auto had ik ook niet.
En ja, zoveel stage plaatsen zijn er niet dus het is niet anders. Neem contact op met de stage plaats om dit te bespreken.
zondag 22 december 2013 om 17:42
Heb je alle mogelijkheden al onderzocht met openbaar vervoer? Is er misschien een treinstation wat je wel kan bereiken en van daaruit fietsen(oude fiets op station zetten) naar stage? Zijn er andere studenten werkzaam in de instelling en kun je carpoolen?
Als er bij ons studenten van ver komen is het over het algemeen geen probleem om iets later te beginnen. Wel in overleg en als student zelf alle mogelijkheden heeft onderzocht.
Als er bij ons studenten van ver komen is het over het algemeen geen probleem om iets later te beginnen. Wel in overleg en als student zelf alle mogelijkheden heeft onderzocht.
zondag 22 december 2013 om 17:44
Zn 17 km in de buurt vind ik nog netjes, er zijn ook mensen die minimaal een uur onderweg zijn naar hun werk met de auto. Ik vind dit nog redelijk om de deur. Vroeger fietste ik ook elke dag 2x 16 km om naar school te gaan, ben ik ook niet minder van geworden.
Hoe denk je straks dan aan werk te komen, als je 17 km al ver vind??
Hoe denk je straks dan aan werk te komen, als je 17 km al ver vind??
zondag 22 december 2013 om 17:45
17 Kilometer is mazzel. Pech dat je het moet fietsen. Kiezen op elkaar en doortrappen dus, in drie kwartier is het te doen.
En mekkeren daarover alleen in je vrije tijd.
En als hart onder de riem: héél vroeger woonde ik in Bussum en moest naar Haarlem. Bussum tien minuten fietsen, kwartier naar Amsterdam CS, daar klein kwartier wachten (aansluiting net niet te halen), kwartier naar Haarlem, en daar nog twintig minuten fietsen. En was nog een stuk baggerder dan het klinkt, want ik had nog een vouwfiets bij me ook
En mekkeren daarover alleen in je vrije tijd.
En als hart onder de riem: héél vroeger woonde ik in Bussum en moest naar Haarlem. Bussum tien minuten fietsen, kwartier naar Amsterdam CS, daar klein kwartier wachten (aansluiting net niet te halen), kwartier naar Haarlem, en daar nog twintig minuten fietsen. En was nog een stuk baggerder dan het klinkt, want ik had nog een vouwfiets bij me ook
zondag 22 december 2013 om 17:48
Ik ben het met Yoshe eens. Natuurlijk is het balen, weinig mensen vinden het fijn om 's ochtends 17 kilometer te moeten fietsen, maar echt ver voor een stageplek is het ook weer niet, zat mensen die dit dagelijks doen. Als je het echt niet wil dan kun je natuurlijk altijd met je stageplek overleggen, maar bij ons dragen we bijvoorbeeld altijd om half acht over, dan is het heel vervelend als de stagaire (die trouwens meestal 1 - 1,5 uur moet reizen) er niet is, omdat je dan de opstart van de dag en daarmee ook leermomenten mist.
Succes!
Succes!
zondag 22 december 2013 om 17:56
17 kilometer is echt mazzel hebben, je moet in je handjes knijpen! Voor de voltijdopleiding mocht je in mijn tijd helemaal niet kiezen, dat kon ook 80 km verderop zijn als je pech had.
Ik zou even overleggen, maar best kans dat je moet fietsen. Ga je niet dood van kan ik uit ervaring zeggen, jaren 40km per dag gefietst.
Ik zou even overleggen, maar best kans dat je moet fietsen. Ga je niet dood van kan ik uit ervaring zeggen, jaren 40km per dag gefietst.
zondag 22 december 2013 om 18:03
zondag 22 december 2013 om 19:38
Helaas herkenbaar. Jaren geleden liep ik in mijn 2e jaar HBO-V in de winter stage in een plek 22km bij mijn huis vandaan. OV was vreselijk. Bij -10 om 05:40 de eerste bus, op naar een tussenstation waar ik van 06:00 tot 06:20 stond te wachten in de vrieskou en stikdonker. Om 07:30 hoefde ik pas te beginnen.
Maar weet je: ik leef nog, en heb ook daar van geleerd. Kiezen op elkaar en vooral naar mogelijkheden kijken
Maar weet je: ik leef nog, en heb ook daar van geleerd. Kiezen op elkaar en vooral naar mogelijkheden kijken
zondag 22 december 2013 om 20:16
17 km is echt dichtbij. Ik bedoel dat is Haarlem Amsterdam hemelsbreed. Het probleem lijkt eerder dat je in een relatief landelijke provincie als zeeland woont, maar geen eigen vervoer hebt. Heb je geen opa/oma die de auto niet elke dag nodig hebben? Broer met een scooter die je mag lenen? Niet iemand die toevallig die kant op moet?
zondag 22 december 2013 om 21:07
Zoals al door andere gezegd vind ik 17 km ook wel mee vallen (goed, ik heb het gelukkig nooit hoeven fietsen ) Maar op zich voor een stage plaats heb ik wel beroerdere afstanden gehoord...
Zou je geen contact op kunnen nemen met het stage bureau en vragen of er misschien dichter bij je in de buurt nog iets zit? Anders misschien rond kijken of je zelf iets kan regelen (hoewel dat wel erg lastig zal zijn waarschijnlijk...)
Succes ermee iig!
Zou je geen contact op kunnen nemen met het stage bureau en vragen of er misschien dichter bij je in de buurt nog iets zit? Anders misschien rond kijken of je zelf iets kan regelen (hoewel dat wel erg lastig zal zijn waarschijnlijk...)
Succes ermee iig!
zondag 22 december 2013 om 21:21
Oh, dat fietste ik ook.. Zelfs met die bizarre sneeuw in 2009 volgens mij. Eerlijk is eerlijk, heel vaak heb ik jankend op de fiets gezeten. Tig keer onderuit gegaan enzo, koud en doorweekt. Maar uiteindelijk voelde ik mij een bikkel, en deed ik een muziekje op. Met het mooie weer vond ik het heerlijk, lekker briesje en verfrissend na een nachtdienst. Door de winter moet je even doorheen, maar zodra het mooi weer wordt is fietsen best lekker, deed altijd een muziekje op.
En soms reed ik mee, ook fijn. Kijk het eerst aan, het kan allemaal best meevallen. Als je al met zo'n gezicht al mokkend op je fiets gaat zitten wordt het ook geen succes.
Fiets de route anders eens een keer met een vriendin of zo, dat je er een beeld bij hebt. Mijn benen zijn ook super strak door al dat fietsen.
En soms reed ik mee, ook fijn. Kijk het eerst aan, het kan allemaal best meevallen. Als je al met zo'n gezicht al mokkend op je fiets gaat zitten wordt het ook geen succes.
Fiets de route anders eens een keer met een vriendin of zo, dat je er een beeld bij hebt. Mijn benen zijn ook super strak door al dat fietsen.