Werk & Studie alle pijlers

stage verpleegkunde

22-12-2013 17:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie misschien weten is het aantal stageplaatsen in de zorg op het moment erg schaars.

Om die reden worden de stageplaatsen op mijn school dan ook via een stagebureau geregeld.

Eind januari begin ik aan mijn derde stage als HBO- verpleegkundige.

Van de week heb ik van school een brief gehad waarin mijn stageplaats bekend was gemaakt. In mijn brief stond er echter bijgeschreven dat ze niet wisten waar ik geplaatst was, maar dat ik zelf daar even contact voor op moest nemen met de instelling(zorgstroom).

Dit heb ik dus van de week gedaan en toen werd er mij verteld dat ik in Veere ben geplaatst.

Dit viel mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen. Ik weet dat ik niet kan verwachten dat mijn stageplaats naast de deur is, maar dit vind ik wel erg ver. Ik woon zelf 17 km van Veere vandaan en heb geen eigen vervoer, wat ook bekend is bij het stagebureau. Via het openbaar vervoer gaan is ook geen optie, omdat deze niet op tijd rijdt.

De enige optie die ik dus zou hebben is elke dag 17 km heen en 17 km terug fietsen naar mijn stageplaats. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zo zie zitten, vooral niet in de winterperiode.

Vinden jullie dat ik overdrijf? Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Je zeurt enorm! Je mag blij zijn met een stageplaats!

Mijn stageplaats was 54 km, dus 17 vind ik behoorlijk naast de deur.

Succes met je opleiding.
Ben ik de enige die TO een beetje snapt? Natuurlijk mag ze heel blij zijn met een stage, maar ik zou ook niet blij worden van 17 km door weer en wind! En nee ze gaat er niet dood aan, maar ik vind best dat ze bij haar stage bedrijf os studie kan vragen of er een mogelijkheid is om dichterbij stage te lopen. Niet geschoten is altijd mis!
17 km is niks. Het is jouw probleem dat je geen vervoer hebt dus als je geen zin hebt om te fietsen (17 is prima te doen) dan moet je zelf maar dat probleem oplossen. Investeer in een scootertje en doe niet zo zielig.
Tuurlijk is niet niet altijd fijn om door weer en wind 17km te fietsen. Maar iemand die bij mij op het werk komt overleggen of ze niet later kan beginnen, zou wat mij betreft op zoek kunnen naar een ander stageplek. Dan moet je niet voor de zorg kiezen.

Is een tweedehands brommertje geen optie?
Zoals hierboven genoeg oplossingen. Ga niet overleggen of je later mag komen! Lekkere indruk mak je dan. Daarnaast mis je dan de overdracht. Een zeer leerzaam moment. En kom op de afstand is toch niet zo groot. Waar ga je straks werken? Alleen bij een zorginstelling bij jou in de straat?
Ik heb mijn hele middelbareschoolperiode 16km heen en teruggefiets. Elke dag. Dus ik vind dat je zeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven