Kan ik dit maken?

26-12-2013 23:50 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik de beslissing genomen om het contact tussen mij en mijn ouders te verbreken. Dit had een rede waar ik verder niet op inga.

Gisteren kreeg ik een mail van mijn vader met de vraag wat mijn ouders voor mij kunnen doen om mij terug te krijgen. Ik heb er eigenlijk geen behoefte aan om terug te gaan omdat ze eigenlijk te ver zijn gegaan en omdat ik volwassen genoeg ben om me zelf te redden. Ze zouden wel iets voor mij kunnen doen waarmee ze veel goedmaken, maar ik weet niet of ik het kan maken om dit te vragen. Het is het volgende.

Ik studeer nog, maar ik volg een particuliere opleiding die behoorlijk geld kost. Ik moet de opleiding half zelf bekostigen. De opleiding wordt in termijnen betaald, dus dit collegejaar is nog niet volledig betaald. Als mijn ouders één termijn volledig zouden betalen, zorgt dit ervoor dat ik op het einde van het jaar geen studieschuld heb, maar je praat hier wel over ¤. 1000,-. Zoals het er nu uitziet heb ik aan het einde van het jaar wel een kleine schuld.

Ik weet niet of ik dit kan maken. Vraag ik hiermee misschien te veel?
Jij verbreekt toch het contact. Geld is geen oplossing voor jouw probleem met je ouders. Het is wel leuk, maar niet wat je wilt toch?
Wil je nou wel of geen contact met ze? Als je geen contact meer wilt dan kun je dit ook niet maken.
Nee kan je niet maken.
quote:dedeurkruk schreef op 26 december 2013 @ 23:52:

Jij verbreekt toch het contact. Geld is geen oplossing voor jouw probleem met je ouders. Het is wel leuk, maar niet wat je wilt toch?Klopt, maar het gaat erom dat ik dan geen schuld heb, wat natuurlijk beter is al wel schuld hebben op jonge leeftijd.
Dus als ze betalen dan wil jij wel weer iets met ze te maken hebben?

Hè? Ze kunnen je dus kopen?

Heb je het contact met hè ouders niet verbroken om emotionele redenen maar om materialen zaken?
Dus voor slechts ¤1000 kunnen ze je liefde terug kopen?
Dus je wil 1000 euro en dan is het weer goed?
Als 1000 euro voor jou voldoende is om het goed te maken met je ouders, dan zou ik het doen. Je pijn zit dan blijkbaar niet erg diep. Gekrenkte trots misschien?

Die 1000 euro als goedmakertje ga je uiteraard niet vragen, dat zou nogal belachelijk zijn. Bovendien is het helemaal geen ramp om met een kleine studieschuld te blijven zitten: als je eenmaal werkt, kun je die zo terugbetalen. Bovendien, wat zou je doen als je alsnog het contact wilt verbreken? Die 1000 euro dan ook maar weer teruggeven?
Ga in therapie!
Je bent volwassen genoeg om jezelf te redden zeg je!! Waar slaat dit op? Wel geld aanpakken en het is weer koek en ei?
Nee, dit kun je echt niet maken hoor.

Is je reden om contact te willen verbreken duizend euro waard?

Is daarmee de oorzaak verdwenen. Volgens mij haal je je hiermee alleen nog maar meer ellende op de hals.
Dat is zowat chantage.
Dus ze zijn wel goed genoeg om je geld te geven, maar verder mogen ze het bekijken? Wat is er in vredesnaam gebeurd waardoor je het contact helemaal wilt verbreken?
quote:bmwyouknow schreef op 26 december 2013 @ 23:50:

Gisteren kreeg ik een mail van mijn vader met de vraag wat mijn ouders voor mij kunnen doen om mij terug te krijgen.Ik neem aan dat ze bedoelen hoe ze het goed kunnen maken. Het is niet de bedoeling dat jij misbruik van hun handreiking gaat maken door dan maar om geld te vragen.

Wat denk je zelf? Als ze hier intrappen, krijgen ze de dochter die ze verdienen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Als je volwassen genoeg bent om jezelf te redden, zoals je in je OP schrijft, dan zou je er niet over peinzen om 1000 euro als goedmakertje te vragen.

Nee, dit kan je echt niet maken. Doe dit maar niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En waarom kunnen ze het goed maken door jou 1000 euro te geven? Heb je het contact door een situatie waarin geld een rol speelt verbroken dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eigenlijk ben je dus gewoon te koop?
Nee dat kan je niet maken.

Jij wilt geen contact meer dus wil je hun geld ook niet.

wat denk je wel?
Nee, dat kan je niet maken. Betaalde liefde is een eufemisme voor...
en eerlijk gezegd vind ik het heel lief van je ouders dat ze vragen wat ze kunnen doen om het contact te herstellen.

wat hebben ze voor onvergeeflijks gedaan eigenlijk?
Nee, dit kun je niet maken.
quote:bmwyouknow schreef op 26 december 2013 @ 23:50:Gisteren kreeg ik een mail van mijn vader met de vraag wat mijn ouders voor mij kunnen doen om mij terug te krijgen.Uh, ik vermoed dat je ouders hiermee bedoelen hoe ze je op immateriële wijze kunnen terugkrijgen.
Trap die mensen op hun hart, troggel ze daarna 1000 euro af en trap ze daarna nog eens op hun hart. Daar zijn ouders voor. Toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven