Werk & Studie alle pijlers

Hamburg

27-12-2013 13:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn er onder jullie mensen die ervaring hebben met wonen in of rond Hamburg als nederlander?

Mijn man moet voor zijn werk hoogstwaarschijnlijk naar Hamburg volgend jaar voor een onbepaalde tijd. Ik, moeder van een zoontje van 3, zou graag met mensen in contact komen die deze stap ook hebben moeten zetten.

Alvast bedankt.
Je moet Sil even bellen
Maar zonder dollen: Hamburg is leuk dus dat komt vast goed!
Hebben moeten zetten klinkt niet alsof je het als positief ervaart. Probeer het als avontuur te zien komt vast goed en wordt gezellig.
Er zitten veel Nederlanders in Hamburg en verder is het een leuke stad. Je klinkt niet zo positief idd.
Goed voorbereiden dus. Goed Duits leren, kijk eens naar de 'nonnen in Vught;, die bieden zo'n intensieve cursus aan. Worden jullie vanuit het bedrijf van je man ondersteund? Heb jij zelf een baan, kun je die voort zetten in Hamburg?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wij woonden vroeger in Duitsland en gingen wel eens shoppen in Hamburg. Is echt een grote stad, ik vond het ook een toffe stad, heel bruisend.
Ik vind het een hele stap inderdaad, terwijl anderen die stap veel makkelijker zetten. Ik heb nu een goede baan die ik op moet zeggen en helaas niet in Hamburg kan voortzetten. We zitten nog in de beginfase van een eventuele stap naar Hamburg. Bedankt voor jullie reakties in ieder geval.
Het is ook niet niks om voor een paar jaar naar het buitenland te gaan en daar opnieuw te moeten beginnen. Dus heel goed dat je erover nadenkt. Praat je over je zorgen met je man? Wat wil hij? Wat kunnen jullie eraan doen dat jij je baan opgeeft voor hem eventueel? Wat krijg je ervoor terug?

Alleen als julile gaat, stap er dan positief in. Vooral het begin zal moeilijk zijn je moet een nieuw ritme vinden, uitvinden waar je boodschappen kunt doen, de taal, nieuwe vrienden maken. Je zult vast veel teleurstellingen krijgen maar ook veel leuke dingen meemaken.
Hi,

je post is wat al ouder. Zijn jullie intussen naar Hamburg verhuisd?

Ik woon zelf sinds 7 jaar in Hamburg.

Ik ben geemigreerd wegens de liefde. Het bevalt me zeker het leven hier, maar mis familie en vrienden enorm.

Hamburg is een leuke stad en heeft veel te bieden.

Mocht je in contact willen komen, laat het me dan even weten ;)

groetjes,

Roosje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven