Polyamorie/polygamie

29-12-2013 15:42 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee? Mijn vriend en ik zijn best open ingesteld naar elkaar toe en hebben hier al meerdere keren over gesproken. Ik heb geen enkele probleem met het feit dat hij nog een andere vrouw erbij zou nemen en zie er eigenlijk vooral voordelen aan verbonden. Maar waar vind je nou een dame die hier ook voor openstaat? Ben erg benieuwd naar jullie meningen en wellicht ervaringen wat dit betreft...
Ik mag hopen dat je het verschil weet tussen polygamie en polyamorie?????
De twee kunnen wel samengaan Naara
quote:tekenis schreef op 29 december 2013 @ 15:45:

De twee kunnen wel samengaan Naara Ja dat kan maar hoeft niet. Bovendien zie ik hier alleen maar iets over een extra vrouw, dat is wel in lijn met polygamie maar niet met polyamorie.
Ja ik heb de titel verkeerd neergetypt, kan ik dat nog veranderen haha
Ah, je hebt een googletje gepleegd. Wijs

Dat kan je vragen op het moderator topic. Wat wil je weten? Een open relatie?
Heb zo mijn wijze momentjes :-)

Het gaat mij echt om polygamie, een man met meerdere vrouwen en hoe dit tot stand is gekomen.
Slechte ervaringen mee.

Inmiddels gescheiden en ex is met haar getrouwd
Dat is verboden in Nederland.

Of bedoel je zonder het huwelijk?

Ik denk dat dit voorkomt bij culturen waar het al 100den jaren al voorkomt en vooral bij sektes. Verder weet ik het niet zo.
Zonder een huwelijk uiteraard. Pepersteak, hoe was dat tot stand gekomen?
Polygamie zonder huwelijk is niet zo moeilijk te realiseren hoor. Je gaat naar een datingsite, zet daar je wens neer. En dan kan het zomaar zijn dat de vrouwen op je afvliegen. Of niet, want het hangt er natuurlijk wel vanaf wat jij als stel aan zo'n vrouw hebt te bieden.
Ik ken wel swingerstellen die gingen samenwonen. Dat is ook niet bijzonder goed afgelopen.

Als het om relaties gaat lijkt me dat vrij complex. Dat gaat wat verder dan alleen seks, zeg maar.
Tsja, als jij parttime een relatie wilt, zou ik gaan latten.

Verder ben ik benieuwd wat volgens jou de voordelen zijn? Zijn die voor hem, of voor jou? Gaat dit uitdraaien op cuckolding of een trio?

Of op een relatiecrisis?
Wil je een relatie waar jij je man toestaat om samen met jou andere relaties te hebben BINNEN de relatie?

Is dat dan echt een relatie of alleen een seksuele relatie?

Willen julle elkaar vrijer laten om buiten elkaar seks te hebben met anderen? Of willen jullie ook andere relaties kunnen hebben NAAST jullie relatie?
Ik ben ook wel benieuwd wat je als voordelen ziet.

Ik zie zelf juist voor de man (seks met ander) als voor de minnares ( wel de lusten niet de lasten cq vuile sokken) voordelen, maar nu net niet voor TO

Dus ben benieuwd....
Het echte probleem in zo'n poly zit natuurlijk in: wie is de nummer 1, wat deelt men met de nummer 2.

Heb je daar al eens over nagedacht TO? Wat zou jij er van vinden als jij de nummer 1 bent, maar je partner is bijv. met kerst en/of oude en nieuw bij nummer 2, zonder jou?

Of hoe de vakanties in te delen? Gaan jullie met 3 op pad? Of hij met jou, hij met haar? Hoe doe je dat als jij als nummer 1 of zij als nummer 2 een kinderwens heeft, of beiden?

(of willen jullie er gewoon een vrouw bij voor de neuk, dat kan natuurlijk ook, maar is geen poly)
Volgens mij wil TO gewoon een sisterwife!
quote:jo12345 schreef op 29 december 2013 @ 16:09:

Volgens mij wil TO gewoon een sisterwife!En wat is dat dan?
Het gaat niet om de seks, hoewel ik seks met een aantrekkelijke vrouw niet uit de weg ga. We hebben eerder trio's gehad, maar zo enorm spannend of vernieuwend vond ik het niet. En dat zou het gecompliceerder maken, dus wat mij betreft mag deze vrouw hetero zijn. Iedereen zou gelijkwaardig binnen deze relatie zijn, het feit dat ik eerder met hem samen was moet niets uitmaken. Als we samen gaan wonen zouden we de huishoudelijke taken kunnen verdelen, ook zouden we samen de kinderen kunnen opvoeden en iedereen zou parttime kunnen gaan werken. Dan hebben we nog steeds genoeg geld en genoeg vrije tijd over om daarvan te genieten. Open communicatie is belangrijk. Als er eens ruzie zou komen zou de 3e persoon kunnen bemiddelen.

Goed dit is allemaal vrij kort door de bocht, maar ik geloof wel dat dit met de juiste dame zou kunnen werken. Alleen nu nog een dame vinden die hier hetzelfde over denkt;-)
quote:marialiduina schreef op 29 december 2013 @ 16:11:

Het gaat niet om de seks, hoewel ik seks met een aantrekkelijke vrouw niet uit de weg ga. We hebben eerder trio's gehad, maar zo enorm spannend of vernieuwend vond ik het niet. En dat zou het gecompliceerder maken, dus wat mij betreft mag deze vrouw hetero zijn. Iedereen zou gelijkwaardig binnen deze relatie zijn, het feit dat ik eerder met hem samen was moet niets uitmaken. Als we samen gaan wonen zouden we de huishoudelijke taken kunnen verdelen, ook zouden we samen de kinderen kunnen opvoeden en iedereen zou parttime kunnen gaan werken. Dan hebben we nog steeds genoeg geld en genoeg vrije tijd over om daarvan te genieten. Open communicatie is belangrijk. Als er eens ruzie zou komen zou de 3e persoon kunnen bemiddelen.

Goed dit is allemaal vrij kort door de bocht, maar ik geloof wel dat dit met de juiste dame zou kunnen werken. Alleen nu nog een dame vinden die hier hetzelfde over denkt;-)Dus je wil een commune aangaan met deze extra vrouw? Of moet ze er gewoon zijn voor de neuk, en geen eigen wensen of eisen hebben? Zolang je daarover niet concreet bent is het wel lastig om advies te geven he.
Een gelijkwaardige relatie. Het is voor m/v soms al moeilijk om 'de ware' te vinden, laat staan een die ook openstaat voor eenzelfde soort constructie.

Wat voor een voordelen zie jij in deze constructie? Heeft angst hem kwijt te raken hiermee te maken?
En hoe kijkt je man hier naar? Een ander in bed kan best leuk zijn, maar twee zeurende vrouwen met bijbehorende jaloezie wat toch vaak komt kijken die hij ook nog eens aandacht moet geven is wat heftig.

En wat als het per ongeluk net iets beter klikt met die ander?
quote:tekenis schreef op 29 december 2013 @ 16:22:

Een gelijkwaardige relatie. Het is voor m/v soms al moeilijk om 'de ware' te vinden, laat staan een die ook openstaat voor eenzelfde soort constructie.

Wat voor een voordelen zie jij in deze constructie? Heeft angst hem kwijt te raken hiermee te maken?Daar lijkt het wel op, angst hem kwijt te raken. Als er niet gewoon goede afspraken worden gemaakt gebeurt dat toch wel.
Deze vrouw is hooggeschoold, intellectueel, weet goed wat ze wilt en wat ze absoluut niet wilt. Binnen dit soort relaties is het belangrijk goed en open met elkaar te kunnen blijven praten. De dame in kwestie moet dan ook goed in contact staan met haar gevoelens. Samenwonen is niet noodzakelijk, als zij hier niet voor open staat gebeurd dit uiteraard niet. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben.
quote:marialiduina schreef op 29 december 2013 @ 16:11:

Goed dit is allemaal vrij kort door de bocht, maar ik geloof wel dat dit met de juiste dame zou kunnen werken. Alleen nu nog een dame vinden die hier hetzelfde over denkt;-)Ik zou ervoor passen om andermans kinderen op te gaan voeden/voor te gaan betalen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven