Nog niet zwanger na een half jaar. Wie ook?

01-01-2014 09:06 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer dames hier die inmiddels een half jaar proberen zwanger te raken? Ik ken de statistieken en weet rationeel gezien dat ik me nog niet echt zorgen hoef te maken, maar toch word ik inmiddels wel een beetje nerveus. Het lijkt mij fijn om die onzekerheden te kunnen delen. Ik ben overigens 30 jaar, we gaan voor kind nr. 1.
Hof 83 er zijn al heel veel topics over dit onderwerp. Misschien kun je daar aansluiten?

Veel succes en zoals je zegt maak je nog niet te druk!
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Ik heb gezocht op dit onderwerp en de eerste hit die ik kreeg dateerde van 2012. Het leek me leuk om een nieuw topic te starten. Bovendien worden er aan de lopende band dubbele groepjes aangemaakt (zwanger worden vanaf december etc). Mocht er niemand reageren, dan zal ik me idd ergens aansluiten!
Ik forum mobiel dus kan geen linkjes plakken, maar er zijn nog veel meer recente topics. Er is vast wel iemand die wil plakken voor je.
Na een jaar was ik zelfs nog niet zwanger... En na. Anderhalf jaar niet meer.

Nu na ruim 2 jaar beginnen we heeeel voorzichtig met aftellen naar bevalling en hopen we over twee maanden pappa en mamma te worden

Zorgen maken is het eerste jaar echt niet nodig. Ruim 90% wordt in het eerste jaar al zwanger
Hoi,

Ik zit in hetzelfde schuitje. 7 juni gestopt met nuvaring. Nu in ronde 7 dus. Volgende week do is de dag dat ik niet ongesteld hoop te worden..

En ja de statistieken zeggen dat een jaar normaal is maar ik word ook mega ongeduldig ervan. Man en ik zijn allebei 34.
Hoi, ik zit nu in de 6e ronde, ben al 35, probeer voor eerste kindje, wegens omstandigheden hadden we niet eerder de mogelijkheid om ervoor te gaan. Begin me ook beetje zorgen te maken vanwege leeftijd. Maar een nieuw jaar dus nieuwe kansen
Fijn dat er meerderen in hetzelfde schuitje zitten. Om me heen worden mijn vriendinnen in een zucht zwanger.

Druppel, gefeliciteerd met je zwangerschap! Natuurlijk is de kans het grootst dat het wel gewoon lukt, maar er zijn genoeg mensen bij wie het niet lukt en wie zegt dat ik niet 1 van hen ben?

Zijn jullie ook in de weer met ovulatietesten? Ik verwacht ergens rond zondag mijn eisprong.
Ovulatietesten doen ik ook. En maandag heeft man een potje met sperma naar het siekenhuis
quote:jemida schreef op woensdag 01 januari 2014 10:09 Ovulatietesten doen ik ook. En maandag heeft man een potje met sperma naar het siekenhuis

Dat ging mis.

Naar het ziekenhuis gebracht dus. We wachten nog op de uitslag want de huisarts is op vakantie. Best spannend. En ik moet temperaturen van de huisarts. Want als ze me doorstuurt is dat het eerst wat ze van je vragen zei ze, 3 maanden tempen. Dat heb ik dan alvast mooi gehad!
Ik dacht dat een dokter pas onderzoek doet als het na een jaar nog niet raak is. Waarom bij jullie al zo snel?
Hier zijn we ondertussen ook alweer een dik half jaar bezig voor de 2e.

Maar ik maak me niet zo druk. Mocht het niet lukken dan is dat maar zo, dan heb ik er vrede mee. We hebben al een fantastich zoontje en als het daarbij blijft dan gaan we met z'n drietjes gewoon door.

Succes jij met zwanger worden!
Ivm onze leeftijd. Ze zei dat we wel eeuwig konden proberen maar als het zaad niet goed is word je nooit zwanger. Puur om dingen uit te sluiten dus. Ik ga er vanuit dat als t zaad gewoon goed we verder moeten proberen tot een jaar.
quote:jemida schreef op 01 januari 2014 @ 09:49:

Hoi,

Ik zit in hetzelfde schuitje. 7 juni gestopt met nuvaring. Nu in ronde 7 dus. Volgende week do is de dag dat ik niet ongesteld hoop te worden..

En ja de statistieken zeggen dat een jaar normaal is maar ik word ook mega ongeduldig ervan. Man en ik zijn allebei 34.Je leeftijd kan er zeker mee te maken hebben dat het wat langer duurt. Bij onze eerste was ik meteen de eerste maand zwanger (toen was ik 30) bij de 2e duurde het 9 maanden (toen was ik 35)
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik schrijf graag mee. Wij gaan voor een tweede en in april was ik zwanger. Helaas is dat na 10 weken misgegaan en was het voorheen heel makkelijk om zwanger te worden (1x ronde 0 en 1x ronde 1) nu zijn we ook alweer 6 rondes verder, doen alles volgens het boekje (ovu testen, temperaturen en natuurlijk vrijen op de vruchtbare dagen) en helaas nog niet raak. Ik zou 14 januari uitgerekend zijn en nu ben ik nog niet eens zwanger.

Ik ben bang dat er misschien iets niet goed is dus ik hoop deze maand een verwijzing te krijgen voor de gyn.

Ik ben 39 jaar en we gaan dus voor een tweede. Ik heb weleens eerder mijn zorgen geuit in een ander topic maar dan reageert iedereen dat 6 maanden niks is. Voor mij voelt het wel zo.

Een zwangerschap zal voor mij zowieso erg beladen zijn want los van dat het niet lukt heb ik dus laatste keer een MA gehad nadat we met 7,5 week een mooi kloppend hartje hadden gezien, de zwangerschap van mijn zoontje was drama met vanaf 22 weken bedrust ivm dreigende vroeggeboorte en vanaf 30 weken in het ziekenhuis vanwege zwangerschapsvergiftiging. En tenslotte is mijn zoontje geboren met 22q11 deletie syndroom en een ernstige hartafwijking waardoor hij de eerste 4 maanden in het ziekenhuis heeft gelegen en 3 open hartoperaties heeft gehad.

Heel verhaal. Oh ja de beste wensen natuurlijk. Dat 2014 ons maar snel een mooi kindje mag brengen!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Hallo, hier nog een! Ga nu ronde 8 in en ben ook mega-ongeduldig. Ben 30 jaar en we hebben nog geen kinderen. Wordt er af en toe ook heel moedeloos van, en ben er op zulke momenten van overtuigd dat mijn vriend en ik allebei onvruchtbaar zijn. Dan denk ik; het is nu al zo vaak niet gelukt, waarom zou het dan een volgende keer wel raak zijn? En heb indd ook het idee dat iedereen om me heen aan de lopende band en binnen no time zwanger raakt. Hoewel ik rationeel ook wel weet dat dat niet echt zo is.

Vind het heel vervelend dat ik me zo druk maak want dat komt de boel niet ten goede natuurlijk. Zou die stress ook negatieve invloed kunnen hebben?

Afgelopen maand hebben we even een 'break' genomen, even er niet mee bezig zijn en niet letten op vruchtbare dagen e.d. Was wel lekker. Heb me ook niet ingehouden tijdens de feestdagen met de wijn... En daar voel ik me dan nu weer een tikje schuldig over (want hoe negatief is het effect van alcohol op de vruchtbaarheid? Ja ik pieker wat af... ).

Maar nu is het een nieuw jaar met nieuwe kansen en dat voelt wel goed. Heb gisteren ovulatietesten gehaald, eisprong zou rond de 8e moeten komen dus ik ga met die testen eens kijken of dat ook klopt. (wat zijn die krengen dúúr trouwens)

Iedereen hier een gelukkig, vruchtbaar jaar gewenst!
@dubbeltje83: ovulatietesten verkopen ze ook bij de action voor 2,49. Weet niet of dat er 1 of 2 zijn. Vriend en ik zitten in ronde 2 dus wij komen pas net kijken :-) wens jullie allemaal een gelukkig en vruchtbaar 2014!
Geldt dit topic ook als je wel snel zwanger wordt maar niet zwanger blijft? Ik heb in 5 mnd 2 miskramen gehad. April gestopt met pil- ongesteld geworden - volgende ronde zwanger - 6 wkn slechte echo, na curretage weer 1 keer ongesteld, volgende ronde zwanger, bij 7 wkn

hartje gehoord maar bij controle echo niet meer. Nu wachten op de volgende menstruatie maar voel me ook misselijk de laatste dagen dus vraag me af of er restweefsel zit. Laatste mk met pillen opgewekt, dacht dat het niet had geholpen. Echo gemaakt in ziekenhuis en ze zeiden dat ik niks hoefde te doen want het was schoon, of zei ze nou bijna schoon? Weet het niet meer daarom toch snel afspraak weer met huisarts gemaakt.

Reacties van 'je kan tenminste zwanger worden' zijn de laatste tijd niet erg behulpzaam meer. Miskramen krijgen is ook een aanslag op je lichaam.....

Kindje 1 overigens.
Bij de eerste duurde het 1,5 jaar voor ik zwanger was (al voor verwijzing bij de huisarts geweest, die wilde minimaal wachten tot 2 jaar), iedereen om me heen leek wel 'in 1x raak' zwanger te worden (uiteindelijk was ik 29 bij de bevalling).

Bij de 2e wist mijn lichaam hoe het moest en was ik na 6 maanden zwanger (32 bij de bevalling).

Inmiddels weet ik ook van meer mensen die niet makkelijk/snel zwanger raakten, maar die schreeuwen het niet van de daken, wat de 'in 1x raak'-mensen wel lijken te doen.

Na 6 maanden nog niet zwanger is echt niet gek of abnormaal, veel succes in ieder geval!
hallo meiden,

het klinkt vast heel raar maar wat ontzettend fijn om herkenning te vinden hier. Ik ben 25 en we zijn nu 7 maanden bezig (zojuist wederom ongesteld geworden) Mijn man is 33 en dus beide nog jong genoeg maar toch. Alles en iedereen is binnen no time zwanger waarom wij dan niet.

En inderdaad m'n verstand weet wel dat 6 maanden niets is, alleen overtuig je gevoel daar ook maar eens van als je weer ongesteld wordt. Ik heb afgelopen maand voor de tweede keer getemperatuurd en dat wil ik minimaal nog een maand volhouden. Verder wil ik absoluut nog niet aan de ovulatie testen, ik probeer met man en macht m'n aandacht niet alleen maar op kinderen te richten want daar voel ik me gewoon echt niet goed bij.

Ik hoop voor iedereen op een heel vruchtbaar jaar!!
Hoi Elsy! Fijn he die herkenning. Voor ons ook niet altijd even simpel in ons andere topic met al die zwangeren he? "Gelukkig" zijn er lotgenoten...
Ha Elsy, je hebt het ook gevonden! *zwaai*!
hallo allemaal,

hier nog iemand. Zit nu in ronde 6.

Aan de ene kant maak ik mij totaal geen zorgen, want het is inderdaad zo dat het best wel even kan duren en 6 maanden is natuurlijk niets.

Nu heb ik het geluk al 2 kinderen te hebben, dus weet dat het kan (overigens bij beide 1e ronde zwanger). Als het niet meer lukken wil, zal ik best even verdrietig zijn, maar mag ik in mijn handjes knijpen met 2 gezonde kinderen.

aan de andere kant, ben ik inmiddels wel 35 en begint de tijd voor mijn gevoel wel te dringen. Vandaar mijn ongeduld.

En inderdaad, best fijn om te lezen dat je niet de enige bent.
Als je loslaat heb je twee handen vrij
Hi meiden,

Ook mijn vriend en ik gaan nu naar ronde 6.

Ik ben bij de HA geweest en gezegd dat ik elke maand gefrustreerder raak. Ik ben nu net weer ongesteld geworden helaas. Volgende week word ik getest op chlamydia ( we weten beiden vrijwel zeker dit niet te hebben ) en mag mijn vriend zijn zaad laten testen. Ik ben benieuwd wat hier uit komt.

Ik moet zeggen dat ik er een paar cycli bij gejokt heb om serieus genomen te worden...!

Ik dacht dit keer toch echt zwanger te zijn :(
quote:stoddetje schreef op woensdag 01 januari 2014 20:43 Hi meiden,

Ook mijn vriend en ik gaan nu naar ronde 6.

Ik ben bij de HA geweest en gezegd dat ik elke maand gefrustreerder raak. Ik ben nu net weer ongesteld geworden helaas. Volgende week word ik getest op chlamydia ( we weten beiden vrijwel zeker dit niet te hebben ) en mag mijn vriend zijn zaad laten testen. Ik ben benieuwd wat hier uit komt.

Ik moet zeggen dat ik er een paar cycli bij gejokt heb om serieus genomen te worden...!

Ik dacht dit keer toch echt zwanger te zijn :(

Ik ben ook getest op chlamydia en gelukkig niks aan de hand. Man heeft dus maandag potje ingeleverd en we hopen de uitslag morgen per post te krijgen.

Een kennis van mij heeft ook bij de dokter een paar maanden erbij verzonnen om getest te worden. Ik snap dat wel hoor. Je wilt het zo vreselijk graag dat het echt frustrerend is als je dan weer ongesteld wordt.

Ik had de laatste keer ook zoveel hoop en de teleurstelling was dan ook enorm. Ik moest met mijn zoon van 13 naar de dokter en heb toen meteen gezegd (zoon effe weggestuurd natuurlijk haha)dat ik er zo mee bezig ben en toen kreeg ik een soa test mee en voor manlief een verwijzing naar het zkh voor zaadonderzoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven