Gezondheid alle pijlers

nuvaring / anticonceptie bijwerkingen

22-06-2008 19:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

na alle soorten van de pil te hebben geprobeerd sinds een half jaar aan de nuvaring, maar ook dit werkt niet.

als ik hormonale anticonceptie gebruik ben ik redelijk down, heb enorme moodswings, ben 5 kilo aangekomen... nu heb ik net mijn stopweek gehad en ga hem niet meer gebruiken.

weet iemand wanneer de bijwerkingen uit je lichaam zijn. Ik voel me sowieso in de stopweek al beter, maar ben benieuwd wanneer alles uit mijn lichaam is.....

En als je nog een goed advies hebt voor andere anti conceptie dan condooms, bijv. persona hoor ik het ook graag

bedankt!!
.
thanks voor je snelle reactie

In de mirena zitten toch ook hormonen? Ik wil namelijk absoluut geen hormonen meer, omdat het voor mij niet werkt...

Koperspiraal is volgens mijn huisarts geen optie omdat ik nog nooit bevallen ben en het daarom te pijnlijk zou zijn....
.
ik ga nog maar eens met mijn huisarts in gesprek dan.... Wat handig dat je er zoveel van weet... Hoe kan dat ?

ik wil niet zwanger worden, dus zoek het betrouwbaarste middel... had over de persona ook wel goede verhalen gehoord, maar ja... het blijft een risico....
.
Hoi Leeuw, ik heb jaren de Persona gebruikt, ook omdat ik geen hormonen in mijn lijf wilde, en vond m erg prettig. Per maand waren er bij mij zo ongeveer 7 dagen waarop we een condoom moesten gebruiken en de rest kon zonder. Ik vond het wel een nadeel dat ik 8 keer per maand met mijn slaperige kop over een staafje moest piesen. Je moest dus altijd wel je hoofd erbij houden.

Bij mij was ie dus ook erg betrouwbaar. Dat kon ik ook controleren, want ik voel mijn eisprong altijd.

Inmiddels ben ik zwanger geweest en bevallen en hierna is mijn menstruatie zo pijnlijk en langdurig geworden dat ik tóch weer gezwicht ben voor de hormonen. Mijn huisarts adviseerde een mirena omdat daar het minste hormonen in zouden zitten, maar ik ben nu begonnen met de Nuvaring. Puur om te kijken hoe mijn lichaam reageert op hormonen (ik heb een vorm van reuma die reageert op hormonen en heb ook een postnatale depressie gehad, uiteraard ook door hormonen).

Mocht de nuvaring nu geen nare bijwerkingen hebben, dan laat ik over drie maanden een mirena zetten. Lijkt me heerlijk dat je er dan 5 jaar niet meer over hoeft na te denken.

Ben benieuwd waar jij voor kiest.
nog meer opties met progesteron en geen oestrogeen:

minipil

prikpil

implanon (al hoor ik hier tegenstrijdige dingen over m.b.t. gaan zwerven, toch zwanger raken enz...)
.
Koperspiraal zit ik ook te overwegen. Wordt geloof ik door sommigen ouderwets gevonden, of gedoe gevend, maar dat valt mee?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven