Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
woensdag 1 januari 2014 om 22:01
donderdag 2 januari 2014 om 10:23
*moet ff inbreken*
Oh Houston, kippenvel. Raar, want we kennen elkaar niet, maar volg jullie topic allang en altijd erg met je meegeleefd!! Wat een mooi nieuws!! Van harte gefeliciteerd. En ja, onzekerheden blijven en ik kan me zo voorstellen dat je er gek van wordt. Maar wat fijn dat je er ook van kunt genieten. Dat doe je goed! En 8 september is mooie datum (onze zoon is toen geboren, nu al ruim 8 jaar geleden). Ik wens jou - maar natuurlijk ook alle anderen - alle goeds toe voor 2014!!
*en weg ben ik weer*
Oh Houston, kippenvel. Raar, want we kennen elkaar niet, maar volg jullie topic allang en altijd erg met je meegeleefd!! Wat een mooi nieuws!! Van harte gefeliciteerd. En ja, onzekerheden blijven en ik kan me zo voorstellen dat je er gek van wordt. Maar wat fijn dat je er ook van kunt genieten. Dat doe je goed! En 8 september is mooie datum (onze zoon is toen geboren, nu al ruim 8 jaar geleden). Ik wens jou - maar natuurlijk ook alle anderen - alle goeds toe voor 2014!!
*en weg ben ik weer*
donderdag 2 januari 2014 om 11:34
@ Frizz ik sta ook bij zowel Adam als Utrecht ingeschreven.. wie het eerst komt wie het eerst maalt al vind ik het wel een beetje gek dat ik in Utrecht al alle gesprekken heb gehad en dus echt ga starten als ik aan de beurt ben en in Adam moet ik dan nog de gesprekken doorlopen..Utrecht voelt op dit moment heel goed maar als er qua tijd veel verschil in zit ga ik toch voor Adam..
oh en Frizz, jij zegt 8 maanden als je aan de beurt bent? Heb je al je intake gehad? Want na intake duurt het wel meer richting een jaar nog hoor 10-12 mnd (geeft je misschien wat meer bedenktijd? )
oh en Frizz, jij zegt 8 maanden als je aan de beurt bent? Heb je al je intake gehad? Want na intake duurt het wel meer richting een jaar nog hoor 10-12 mnd (geeft je misschien wat meer bedenktijd? )
vrijdag 3 januari 2014 om 12:15
quote:Frizz schreef op 01 januari 2014 @ 22:01:
[...]
Ja maar die zaken staan natuurlijk niet los van elkaar. Het is bijvoorbeeld handig als ik een nieuw huis heb voor ik zwanger ben, en een nieuwe baan enzo...
Ik ken en snap het gevoel Frizz, maar aangezien ik inmiddels 40 ben, worden bepaalde zaken steeds minder belangrijk. Tuurlijk zou ik graag een vaste baan willen hebben en duizenden euro's op m'n spaarrekening. Maar dat heb ik niet en dat is soms best onzeker. Maar toen ben ik me gaan afvragen; wat is belangrijker, een vaste baan (zal nog een paar jaar gaan duren ivm studie), een goeie spaarrekening, etc en dan over een paar jaar geen kinderen meer kunnen krijgen? Of nu zwanger met een paar onzekerheden (die ik zelf ook liever anders zou willen zien natuurlijk)? Voor mij was de keuze toen snel gemaakt!
Ik weet dus niet hoe oud je bent, maar voor mij is dat een goeie hulp geweest om er "gewoon maar" aan te beginnen.
[...]
Ja maar die zaken staan natuurlijk niet los van elkaar. Het is bijvoorbeeld handig als ik een nieuw huis heb voor ik zwanger ben, en een nieuwe baan enzo...
Ik ken en snap het gevoel Frizz, maar aangezien ik inmiddels 40 ben, worden bepaalde zaken steeds minder belangrijk. Tuurlijk zou ik graag een vaste baan willen hebben en duizenden euro's op m'n spaarrekening. Maar dat heb ik niet en dat is soms best onzeker. Maar toen ben ik me gaan afvragen; wat is belangrijker, een vaste baan (zal nog een paar jaar gaan duren ivm studie), een goeie spaarrekening, etc en dan over een paar jaar geen kinderen meer kunnen krijgen? Of nu zwanger met een paar onzekerheden (die ik zelf ook liever anders zou willen zien natuurlijk)? Voor mij was de keuze toen snel gemaakt!
Ik weet dus niet hoe oud je bent, maar voor mij is dat een goeie hulp geweest om er "gewoon maar" aan te beginnen.
vrijdag 3 januari 2014 om 12:27
vrijdag 3 januari 2014 om 15:19
Iemand dit gelezen op de site van het AMC?
Ik heb dit eerder niet gelezen, tenminste niet bij het kopje 'wachtlijst'.
Ook de wachtlijst is overgenomen door het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde. Aan ieder die op de wachtlijst staat vragen wij u om schriftelijk uw toestemming te verleden via de link: overdracht gegevens AMC.
Bron: KidCentrum Amsterdam
Ik heb dit eerder niet gelezen, tenminste niet bij het kopje 'wachtlijst'.
Ook de wachtlijst is overgenomen door het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde. Aan ieder die op de wachtlijst staat vragen wij u om schriftelijk uw toestemming te verleden via de link: overdracht gegevens AMC.
Bron: KidCentrum Amsterdam
vrijdag 3 januari 2014 om 16:02
Dat dacht ik ook.. nu dus wel.
Ik vroeg mij al af 'ben ik nu gek??'
Volgens mij is dr sowieso veel info bijgekomen op die site, ik heb het eerder in elk geval niet gezien.
Kan geen kwaad dat verzoek voor overdracht, dat dus ook maar even regelen.
Nog een 2 weken en de huisarts is terug van vakantie en kan ik die doorverwijzing eindelijk in handen krijgen.
Ik vroeg mij al af 'ben ik nu gek??'
Volgens mij is dr sowieso veel info bijgekomen op die site, ik heb het eerder in elk geval niet gezien.
Kan geen kwaad dat verzoek voor overdracht, dat dus ook maar even regelen.
Nog een 2 weken en de huisarts is terug van vakantie en kan ik die doorverwijzing eindelijk in handen krijgen.

vrijdag 3 januari 2014 om 17:07
Hmm, noa_lynn, dat stond er eerst inderdaad niet. Ook geen mailtje gehad, maar als het ook om wachtlijst gaat, dat komende week toch maar even doen. Kan via mijn mobiel de site niet zien, krijg een error dan. Thanks, ik kijk eigenlijk nooit meer op die site... Als er nu meer info staat, toch maar eens even weer gaan rondneuzen

vrijdag 3 januari 2014 om 18:19
Ik heb ook geen mail gehad, misschien komt dat nog??
Ik snap wel dat ze de toestemming nodig hebben, maar dat alleen (nog) op de site zetten is dan wel jammer.
Ik maak hier uit op dat je ook als je op de wachtlijst staat je toestemming moet geven voor de overdracht van medische gegevens.
Dit is wat er in de 2de link staat:
Overstap Alant naar CVV
Aan alle cliënten van het KCA, locatie Buitenveldert (Alant Vrouw)
U heeft zich in het verleden aangemeld of u was onder behandeling bij het KCA, locatie buitenveldert of u staat op de KID wachtlijst. Het KCA is op 2 januari 2014 verhuisd naar het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde (CVV) in het AMC, Amsterdam Zuid-oost.
Het nieuwe bezoek adres is Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde, Poligebouw A, lokatie Q4, meibergdreef 6, Amsterdam Zuidoost.
Wij vragen u om per mail schriftelijke toestemming om uw gegevens over te dragen aan het CVV. U kunt per mail: KID @ amc.nl dit kenbaar maken. Zonder uw toestemming kunnen wij niet beschikken over uw ingevulde vragenlijsten en medische gegevens. U kunt ook het de overdracht via deze link downloaden overdracht gegevens AMC. U bent uiteraard niet verplicht om over te gaan naar het AMC en het staat u vrij om naar een andere kliniek te gaan.
Ik snap wel dat ze de toestemming nodig hebben, maar dat alleen (nog) op de site zetten is dan wel jammer.
Ik maak hier uit op dat je ook als je op de wachtlijst staat je toestemming moet geven voor de overdracht van medische gegevens.
Dit is wat er in de 2de link staat:
Overstap Alant naar CVV
Aan alle cliënten van het KCA, locatie Buitenveldert (Alant Vrouw)
U heeft zich in het verleden aangemeld of u was onder behandeling bij het KCA, locatie buitenveldert of u staat op de KID wachtlijst. Het KCA is op 2 januari 2014 verhuisd naar het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde (CVV) in het AMC, Amsterdam Zuid-oost.
Het nieuwe bezoek adres is Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde, Poligebouw A, lokatie Q4, meibergdreef 6, Amsterdam Zuidoost.
Wij vragen u om per mail schriftelijke toestemming om uw gegevens over te dragen aan het CVV. U kunt per mail: KID @ amc.nl dit kenbaar maken. Zonder uw toestemming kunnen wij niet beschikken over uw ingevulde vragenlijsten en medische gegevens. U kunt ook het de overdracht via deze link downloaden overdracht gegevens AMC. U bent uiteraard niet verplicht om over te gaan naar het AMC en het staat u vrij om naar een andere kliniek te gaan.
vrijdag 3 januari 2014 om 19:39
*Inbraakalarm*
Waaaaaaah Houston wat een heerlijk bericht. Ik lees al lang met jullie mee en jij bent een van die meiden waar ik als eerste aan denk en voor hoop als ik jullie topic open. En dan nu is het weer zover. Ik ben zo blij voor je. En die onzekerheden zijn voor mij ook zo herkenbaar. Mijn kinderwens begon ook met een miskraam en daarna was het gewoon niet meer zo onbezorgd. Dat hoort er helaas bij. Hopelijk voel je diep van binnen een soort van vertrouwen waar je een beetje op kunt leunen. Dat wens ik je in ieder geval toe. En ik wens je natuurlijk een mooie tijd met je groeiende mini.
Waaaaaaah Houston wat een heerlijk bericht. Ik lees al lang met jullie mee en jij bent een van die meiden waar ik als eerste aan denk en voor hoop als ik jullie topic open. En dan nu is het weer zover. Ik ben zo blij voor je. En die onzekerheden zijn voor mij ook zo herkenbaar. Mijn kinderwens begon ook met een miskraam en daarna was het gewoon niet meer zo onbezorgd. Dat hoort er helaas bij. Hopelijk voel je diep van binnen een soort van vertrouwen waar je een beetje op kunt leunen. Dat wens ik je in ieder geval toe. En ik wens je natuurlijk een mooie tijd met je groeiende mini.
vrijdag 3 januari 2014 om 21:40
*Nou, dan breek ik ook nog even in voor Houston!*
GEFELICITEERD!!! Ook ik duim keihard mee voor een goede eerste echo.
*Verder niets te zoeken hier, want getrouwd en bijna 2 kinderen. Kreeg het ook niet zomaar cadeau trouwens. Maar lees hier vaak mee, omdat ik zo'n bewondering heb voor jullie allemaal en ik het zo'n actief, fijn positief topic vind. Succes allemaal!*
GEFELICITEERD!!! Ook ik duim keihard mee voor een goede eerste echo.
*Verder niets te zoeken hier, want getrouwd en bijna 2 kinderen. Kreeg het ook niet zomaar cadeau trouwens. Maar lees hier vaak mee, omdat ik zo'n bewondering heb voor jullie allemaal en ik het zo'n actief, fijn positief topic vind. Succes allemaal!*

vrijdag 3 januari 2014 om 21:43
Houston met jouw geschiedenis is het ook niet gek dat je onrustig ben. Ik was pas gerust nadat ik onze zoon goed voelde bewegen in mijn buik. Kijk het per dag hoe je voelt en je mag je onzekerheid best wel eens toelaten af en toe.
Dank je voor de felicitaties. Ik zal je zeggen na een lange weg is het best onwerkelijk als je je kindje mee naar huis mag nemen. Ik hoop dat je in september ook mag ervaren
Dank je voor de felicitaties. Ik zal je zeggen na een lange weg is het best onwerkelijk als je je kindje mee naar huis mag nemen. Ik hoop dat je in september ook mag ervaren
vrijdag 3 januari 2014 om 21:45
Dank je wel ciccieta. Ik lees ook al een tijdje met de bitches mee. Om dezelfde reden dat jij hier meeleest. Maar ook omdat het voor mij wel heel dichtbij kwam. Als deze en volgende poging niet was gelukt, dan was het voor mij ook IVF.
*morgen even nieuwe zakdoeken kopen; word wel heel veel gesnuf nu*
*morgen even nieuwe zakdoeken kopen; word wel heel veel gesnuf nu*
Waar zit de any-key?
vrijdag 3 januari 2014 om 21:48