Geesten in huis?

04-01-2014 00:43 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk de laatste tijd ineens veel dingen mee, Waarbij ik denk dat het wel eens geesten zouden kunnen zijn, ik vraag me af of ze me iets willen vertellen of me juist bang willen maken. Maar het is niet specifiek het huis waar ik in woon, het is overal waar ik kom. Het begon ongeveer 2 weken geleden, Me licht knipperde. Ik dacht dat het wel met het licht te maken zou hebben, maar ineens gebeurde het overal, in de supermarkten, bij mensen thuis.. Ik hield het wel even voor mezelf want het kon ook gewoon aan mij liggen. Maar op een ochtend kwam me moeder naar me toe en vroeg waarom ik de tussendeur van het slot had gehaald. Dit had ik echter niet gedaan. En de kerstlampjes gingen aan waarbij de stekker niet in het stopcontact zat! Eergister nacht wou ik gaan slapen, en hoorde ik ineens iemand vlakbij me 'SST' roepen. Ik schrok me dood en had niet meer geslapen. En had gister bij 2 vriendinnen geslapen. Ineens zei één vriendin tegen mij: KIJK het licht knipperde. En toen werd ik pas echt bang. Zij zien het dus ook! En we hoorde getik.. geluiden enzo. Maar het ergste is dat het van mij vandaan komt, het ligt niet aan huizen of dergelijke. Hoe moet ik er mee omgaan? Ik kan niet meer slapen en zit te rillen in me bed. p.s me vriendin vroeg zich ook af waarom het altijd zo tocht in me kamer terwijl alles dicht zit. En me pc was ineens kapot.

Graag Advies. Serieuze antwoorden.
Serieus advies: ga eens met je huisarts praten.
Ik denk dat je verbanden legt die er niet zijn. PC's gaan nu eenmaal ooit kapot, overal tocht het wel eens. Kerstlampjes kunnen niet aan zonder stekker, dus die zal ergens er wel in hebben gezeten.

Een lamp knippert zo vaak, maar als je erop gaat letten....
Goudmijn, denk aan alle energie die je kunt besparen dit jaar.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
(Net The Conjuring gezien, dat noem ik pas een probleem)
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Het is MIJN licht, en niet ME licht

(Sorry kon het niet laten)
Je zit jezelf gek te maken. Chillax, en focus je op een leuke film ofzo.
Waar ben je bang voor?
Tja, ik twijfelde eerst een beetje aan je verhaal, maar toen je zei dat de PC ineens stuk was....

Geesten!
quote:Tommy_Gun schreef op 04 januari 2014 @ 00:50:

(Net The Conjuring gezien, dat noem ik pas een probleem)Zo, die is eng he!
viva gaat hier ook weer offline.. geesten, aluhoedje mbt de rel rondom B, gewoon normaal onderhoud... wie kan het zeggen??
Wel een beetje flauwe reacties want to is er echt bang van. Misschien een idee om de 'confrontatie' aan te gaan dus als de lichten knipperen dan sta je op en kijk je wat er aan de hand is en als het tocht controleer je de ramen nog een keer. Als je jezelf gaat bang maken voor iets wat er niet is word het steeds erger.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
@ lautje, daarom vraag ik ook waar ze bang voor is. Wat kan er gebeuren van een paar knipperende lampen en een pc die stuk gaat? Ik snap dat het eng is maar wat denk je to dat er kan gebeuren?
quote:Tommy_Gun schreef op 04 januari 2014 @ 00:50:

(Net The Conjuring gezien, dat noem ik pas een probleem)Hahaha, inderdaad, dàn heb je een probleem! Ik heb een hoop "enge" films gezien, maar deze vond ik echt een beetje naar! Moest 'm natuurlijk wel af kijken ...
Wat naar isalizzy. Of je nou echt met iets 'bovennatuurlijks' te maken hebt of niet, jij ligt hier wakker van, dus het is voor jou een serieus probleem.

In Nederland is het antwoord meestal vrij standaard 'spoken bestaan niet', punt. Maar er zijn een hoop culturen waar er heel anders wordt gedacht over geesten. Er zijn zelfs hele religies omheen gebouwd, denk aan het spiritisme.

Een goede vriendin van me beweert vrij stellig een soort sixth sense te hebben. Zij heeft hier in haar pubertijd vaak last van gehad, dat ze ook erg bang en paranoïde was. Voor haar hielp het om de 'geesten' die haar lastig vielen luid en duidelijk te vertellen dat ze haar met rust moesten laten en weg moesten gaan.

Eerlijk gezegd geloof ik er zelf niet echt in, maar je kan het nooit helemaal uitsluiten. Ik denk zelf eerder dat er een onzichtbaar energieveld om ieder mens heen hangt en als je je heel erg op iets concentreert dat dat dan 'een verandering' in je omgeving te weeg kan brengen.

Ik word ook wel eens 's nachts wakker en kan dan opeens heel bang worden om niks. Als je dan heel erg gaat letten op de geluiden om je heen en ineens waait er een deur dicht, dan schrik je je natuurlijk kapot! Maar ja.. dat is dan waarschijnlijk gewoon wind.

Hoop dat je iets aan mijn reactie hebt. Misschien kun je eens wat lezen over spiritisme, daar worden geesten namelijk helemaal niet als iets 'engs' beschouwd, maar als iets heel normaals.
TO, wat is je leeftijd en heb je je recentelijk veel verdiept in/bezig gehouden met geesten en dergelijke materie?
Om Met dat "STT" te beginnen. Ik las tijdje terug ergens dat dat ongeveer hetzelfde is als het gevoel dat je valt vlak voor je inslaapt. Schijnt met spierspanning te maken te hebben, niet met geesten.

En verder, laten we er even van uit gaan dat het geesten zijn:

Ze hebben niet iets echt kwaad gedaan, hooguit wat plagerij net als kleine kinderen. Behandel het dus zoals je kleine kinderen zou behandelen, gewoon negeren dan gaat de lol er wel af.

Als het je een goed gevoel geeft zeg je een keer dat het genoeg is geweest en dat ze moeten ophoepelen (maar kleine kinderen luisteren ook niet altijd, dus geen garantie dat het werkt)

Maar hor minder druk jij je er over maakt hoe minder last je ervan zult hebben (maar ik kan me voorstellen dat je het eng gaat vinden als je verbanden gaat leggen die er misschien helemaal niet zijn)

ER zijn mensen die zeggen dat wierook of kaarsen branden helpt. Heb jij dat idee ook, gewoon doen.

En verder, het gaat echt wel voorbij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Knipperende lichten? Ja zo met de kerstdagen hebben de geesten het heel druk
Homeopathische druppels helpen, maakt niet uit welke je neemt
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 04 januari 2014 @ 01:27:

Homeopathische druppels helpen, maakt niet uit welke je neemtJe kan ook een leeg flesje nemen en dat met water vullen. Sowieso water helpt. En knoflookstrengen
wat koffieprut op de drempels
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 januari 2014 @ 01:24:

Knipperende lichten? Ja zo met de kerstdagen hebben de geesten het heel drukKnipperende lichten komt toch omdat die kabouters niet snel genoeg fietsen?
Je bent zelf een theepot
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 januari 2014 @ 01:28:

[...]

Je kan ook een leeg flesje nemen en dat met water vullen. Sowieso water helpt. En knoflookstrengenJe vergeet 3x rond de boom lopen, in je blootje.
Je bent zelf een theepot
hier knippert alles met de kerst. Al die rotzooi doet de generator overbelasten
quote:danivo schreef op 04 januari 2014 @ 01:01:

Tja, ik twijfelde eerst een beetje aan je verhaal, maar toen je zei dat de PC ineens stuk was....

Geesten!

Verdomme, heb ik ook gehad! Helemaal voor niks zitten prutsen met een andere harde schijf, ik had gewoon kaarsen en wierook kunnen aansteken.

TO: Sommige mensen kunnen er slecht tegen als ze een tijd slecht slapen, stress hebben, of veel drinken. Is dat bij jou zo geweest de laatste tijd?

Het kan zijn dat je daardoor rare verbanden legt, en dingen gaat zien en horen die er niet zijn. Rust en regelmaat zijn dan de (eerste) oplossing.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven