Geesten in huis?
zaterdag 4 januari 2014 om 00:43
Ik merk de laatste tijd ineens veel dingen mee, Waarbij ik denk dat het wel eens geesten zouden kunnen zijn, ik vraag me af of ze me iets willen vertellen of me juist bang willen maken. Maar het is niet specifiek het huis waar ik in woon, het is overal waar ik kom. Het begon ongeveer 2 weken geleden, Me licht knipperde. Ik dacht dat het wel met het licht te maken zou hebben, maar ineens gebeurde het overal, in de supermarkten, bij mensen thuis.. Ik hield het wel even voor mezelf want het kon ook gewoon aan mij liggen. Maar op een ochtend kwam me moeder naar me toe en vroeg waarom ik de tussendeur van het slot had gehaald. Dit had ik echter niet gedaan. En de kerstlampjes gingen aan waarbij de stekker niet in het stopcontact zat! Eergister nacht wou ik gaan slapen, en hoorde ik ineens iemand vlakbij me 'SST' roepen. Ik schrok me dood en had niet meer geslapen. En had gister bij 2 vriendinnen geslapen. Ineens zei één vriendin tegen mij: KIJK het licht knipperde. En toen werd ik pas echt bang. Zij zien het dus ook! En we hoorde getik.. geluiden enzo. Maar het ergste is dat het van mij vandaan komt, het ligt niet aan huizen of dergelijke. Hoe moet ik er mee omgaan? Ik kan niet meer slapen en zit te rillen in me bed. p.s me vriendin vroeg zich ook af waarom het altijd zo tocht in me kamer terwijl alles dicht zit. En me pc was ineens kapot.
Graag Advies. Serieuze antwoorden.
Graag Advies. Serieuze antwoorden.
zaterdag 4 januari 2014 om 01:40
Het is wel erg makkelijk om dit onderwerp met een grap en een grol af te doen. Voor wie er wel eens naar programma's kijkt als Through the Wormhole op Discovery, die ziet dat ook de slimste wetenschappers (kwantumfysici) beweren dat de kans dat dingen als geesten of goden bestaan eigenlijk even groot is als dat ze niet bestaan. We weten niets zeker!
Heel stellig beweren dat er niks is tussen hemel en aarde, is even onnozel als heel stellig beweren dat er wél iets is...
Heel stellig beweren dat er niks is tussen hemel en aarde, is even onnozel als heel stellig beweren dat er wél iets is...
zaterdag 4 januari 2014 om 02:47
Als je goed op de lampen in huis let knipperen ze allemaal wel eens. Volgens mij wisselstroom, maar pin me er niet op vast. Of als ze bijna stuk gaan. Kan best dat je er een aantal tegelijk hebt aangeschaft indertijd. Het kan ook van stress komen, bijvoorbeeld niet voldoende nachtrust. Dat heeft ook effect op hoe je dingen ervaart om je heen. Dat SST! of iets anders voor je in slaap valt kan dezelfde reden hebben. Het kan ook zijn dat je je naam hoort zeggen, of iets anders. Is ook verklaarbaar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia
Sounds
Hypnagogic hallucinations are often auditory or have an auditory component. Like the visuals, hypnagogic sounds vary in intensity from faint impressions to loud noises, such as crashes and bangs (exploding head syndrome). People may imagine their own name called or a doorbell ringing. Snatches of imagined speech are common. While typically nonsensical and fragmented, these speech events can occasionally strike the individual as apt comments on—or summations of—their thoughts at the time. They often contain word play, neologisms and made-up names. Hypnagogic speech may manifest as the subject's own "inner voice", or as the voices of others: familiar people or strangers. More rarely, poetry or music is heard.[26]
Het kan zeker wel tochten in een huis waarin alles potdicht zit. In een huis zitten ook kieren en gaten.
Beetje gerustgesteld?
En mocht het wel een geest zijn dan is het in ieder geval geen kwelgeest want dan vlogen nu de fotolijstjes van je muren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia
Sounds
Hypnagogic hallucinations are often auditory or have an auditory component. Like the visuals, hypnagogic sounds vary in intensity from faint impressions to loud noises, such as crashes and bangs (exploding head syndrome). People may imagine their own name called or a doorbell ringing. Snatches of imagined speech are common. While typically nonsensical and fragmented, these speech events can occasionally strike the individual as apt comments on—or summations of—their thoughts at the time. They often contain word play, neologisms and made-up names. Hypnagogic speech may manifest as the subject's own "inner voice", or as the voices of others: familiar people or strangers. More rarely, poetry or music is heard.[26]
Het kan zeker wel tochten in een huis waarin alles potdicht zit. In een huis zitten ook kieren en gaten.
Beetje gerustgesteld?
En mocht het wel een geest zijn dan is het in ieder geval geen kwelgeest want dan vlogen nu de fotolijstjes van je muren.
zaterdag 4 januari 2014 om 02:48
Als aanvulling op mijn eerdere opmerking over dat ik geloof dat onze gedachten en emoties onze omgeving kunnen beïnvloeden:
In de film 'I Am' zit een mooi experiment met yogurtbacteriën, waarbij de proefpersoon op geen enkele manier met het schaaltje yogurt in verbinding staat en toch kan een reactie van de bacteriën worden waargenomen op het moment dat de proefpersoon een emotie oproept.
Het fragment kun je hier bekijken (al is het met Russische ondertiteling..)
In de film 'I Am' zit een mooi experiment met yogurtbacteriën, waarbij de proefpersoon op geen enkele manier met het schaaltje yogurt in verbinding staat en toch kan een reactie van de bacteriën worden waargenomen op het moment dat de proefpersoon een emotie oproept.
zaterdag 4 januari 2014 om 02:49
quote:Manonna schreef op 04 januari 2014 @ 02:38:
Ik neem je serieus Isa. Brand salie en stuur met je gedachtenkracht alles water niet hoort weg. Mensen kunnen cynisch doen over geesten maar wie zijn wij om te zeggen dat ze er niet zijn?
Salie?
Nee joh, nu geloof je echt zomaar alles
Ik citeer uit Salie en misvattingen :
"Als je "met salie gezuiverde woning volgt" blijkt het niets te hebben uitgehaald. Flammarion beschrijft het ook al bij sommige zware gevallen waar het niets doet. "
Heus, die homeopatische druppels èn 3 rondjes om de boom, bloot natuurlijk, èn knoflook voor de deur èn koffieprut op de drempel gaan pas helpen.
Salie is onzin
Ik neem je serieus Isa. Brand salie en stuur met je gedachtenkracht alles water niet hoort weg. Mensen kunnen cynisch doen over geesten maar wie zijn wij om te zeggen dat ze er niet zijn?
Salie?
Nee joh, nu geloof je echt zomaar alles
Ik citeer uit Salie en misvattingen :
"Als je "met salie gezuiverde woning volgt" blijkt het niets te hebben uitgehaald. Flammarion beschrijft het ook al bij sommige zware gevallen waar het niets doet. "
Heus, die homeopatische druppels èn 3 rondjes om de boom, bloot natuurlijk, èn knoflook voor de deur èn koffieprut op de drempel gaan pas helpen.
Salie is onzin
Je bent zelf een theepot
zaterdag 4 januari 2014 om 02:50
en behalve bij die vriendin, zagen al die anderen ook overal dat de lichten knipperden?
ik geloof niet in geesten, in elk geval niet dat ze met je kerstverlichting spelen en je deuren van het slot draaien (en waarschijnlijk ook nog zonder sleutel?)
mocht dat jou rust geven dan kan je misschien die salietip proberen
uitdrijvers en dat soort mensen zou ik voorzichtig mee zijn, naar mijn idee praten die mensen je vaak angst (en veel meer dure bezoekjes!) aan
ik geloof niet in geesten, in elk geval niet dat ze met je kerstverlichting spelen en je deuren van het slot draaien (en waarschijnlijk ook nog zonder sleutel?)
mocht dat jou rust geven dan kan je misschien die salietip proberen
uitdrijvers en dat soort mensen zou ik voorzichtig mee zijn, naar mijn idee praten die mensen je vaak angst (en veel meer dure bezoekjes!) aan
zaterdag 4 januari 2014 om 02:54
Ik neem jou ook serieus TO.
Zelf ervaring met knipperend licht en sterke geuren.
Eergisteren nog,een heel sterke dennengeur in mijn woonkamer terwijl ik een kunstboom heb.
De geur was zo sterk,dat ik me verbaasd afvroeg of er toch ergens iets van dennentakken in huis was. Nee dus.
Ook heb ik meerdere keren een zware bloemenlucht v hyacinten om me heen hangen. Ik heb een bekel aan die lucht,oik omdat bij het overlijden v een naaste,die geur zo overheerste.
Wanneer die lucht out of the blue verschijnt zeg ik:zo,ben je er weer?
En knipperende lichten,ja ook ervaring mee. Met name na het overlijden v mijn moeder.
In de werkruimte v mijn partner slaat de klok op bepaalde tijden. Klok wordt nooit opgewonden,en je schrikt even.
Je hoeft niet bang te zijn.
Voor de levenden heb je vaak meer reden om bang voor te zijb.
Zelf ervaring met knipperend licht en sterke geuren.
Eergisteren nog,een heel sterke dennengeur in mijn woonkamer terwijl ik een kunstboom heb.
De geur was zo sterk,dat ik me verbaasd afvroeg of er toch ergens iets van dennentakken in huis was. Nee dus.
Ook heb ik meerdere keren een zware bloemenlucht v hyacinten om me heen hangen. Ik heb een bekel aan die lucht,oik omdat bij het overlijden v een naaste,die geur zo overheerste.
Wanneer die lucht out of the blue verschijnt zeg ik:zo,ben je er weer?
En knipperende lichten,ja ook ervaring mee. Met name na het overlijden v mijn moeder.
In de werkruimte v mijn partner slaat de klok op bepaalde tijden. Klok wordt nooit opgewonden,en je schrikt even.
Je hoeft niet bang te zijn.
Voor de levenden heb je vaak meer reden om bang voor te zijb.
zaterdag 4 januari 2014 om 03:00
quote:aninha schreef op 04 januari 2014 @ 02:48:
Als aanvulling op mijn eerdere opmerking over dat ik geloof dat onze gedachten en emoties onze omgeving kunnen beïnvloeden:
De enige serieuze reactie van mij hier:
Het is geen one-shot-film, je moet niet alles geloven wat er wordt beweerd.
Yoghurt maken
Yoghurt maken
Je bent zelf een theepot
zaterdag 4 januari 2014 om 03:13
quote:SuzanneSuus schreef op 04 januari 2014 @ 03:00:
[...]
Yoghurt maken
We moeten denk ik allemaal een (heel persoonlijke) keuze maken in wat we willen geloven en wat niet. Sommige dingen lijken voor de één idioot, en vice versa.
Totdat er iemand met het alles omvattende bewijs komt van zijn of haar gelijk, kunnen we toch alleen maar gissen...
[...]
Yoghurt maken
We moeten denk ik allemaal een (heel persoonlijke) keuze maken in wat we willen geloven en wat niet. Sommige dingen lijken voor de één idioot, en vice versa.
Totdat er iemand met het alles omvattende bewijs komt van zijn of haar gelijk, kunnen we toch alleen maar gissen...
zaterdag 4 januari 2014 om 04:03
Naar voor je meid. Wat helpt? Of je nou in geesten gelooft of niet, of het ingebeeld is of niet:
Goed slapen, leuke dingen doen en je er niet teveel mee bezig houden.
Zodra je je aandacht ergens teveel op richt gaan je steeds meer dingen opvallen die bevestigen dat je inderdaad iets waarneemt of meemaakt. Hierdoor kun je nerveus en angstig raken en daardoor nog erger gefocussed raken op die gebeurtenissen.
Blijf je slaapproblemen houden dan moet je even langs de huisarts gaan, ook slaaptekort zorgt ervoor dat je extra gevoelig bent voor dit soort prikkels en daar angstiger dan normaal van word.
Goed slapen, leuke dingen doen en je er niet teveel mee bezig houden.
Zodra je je aandacht ergens teveel op richt gaan je steeds meer dingen opvallen die bevestigen dat je inderdaad iets waarneemt of meemaakt. Hierdoor kun je nerveus en angstig raken en daardoor nog erger gefocussed raken op die gebeurtenissen.
Blijf je slaapproblemen houden dan moet je even langs de huisarts gaan, ook slaaptekort zorgt ervoor dat je extra gevoelig bent voor dit soort prikkels en daar angstiger dan normaal van word.
zaterdag 4 januari 2014 om 07:31
Googlen eens op slaapparalyse, dit is een 'aandoening' waarbij je het gevoel kan hebbendat er geesten op je zitten en in je kamer zijn. Zelf heb ik hier ook last van, met vlagen gelukkig. Ook al weet ik wat het is, het blijft eng om iets te horen en te voelen wat er niet is.
Alles wat jij nu ervaart kan dus verklaart worden met wetenschappelijke dingen. Het is maar hoe je het bekijkt.
Alles wat jij nu ervaart kan dus verklaart worden met wetenschappelijke dingen. Het is maar hoe je het bekijkt.
zaterdag 4 januari 2014 om 09:50
Het is een beetje net zoals dat getal 11.11. Heb ooit eens iets gelezen over dat als je dat getal vaak ziet, dat je dan spiritueel aan het transformeren bent (ofzo..). Maar sinds ik dat gelezen heb zie ik ook overal 11, of 111 of 11.11.
Dus als je een lamp ziet knipperen en er op gaat letten, dan zie je opeens overal lampen knipperen.
Dus als je een lamp ziet knipperen en er op gaat letten, dan zie je opeens overal lampen knipperen.