warme maaltijd vaak hetzelfde
zaterdag 4 januari 2014 om 16:39
als ik warm eten maak , maak ik vaak hetzelfde.
ik kom niet verder als :
bloemkool
broccoli
spitskool
sperziebonen
snijbonen
prei
spinazie
rode kool
sla
van hutspot hou ik niet zo van en mijn man niet van boerenkool
o, ja zuurkool eten we ook wel eens
wie heeft er tips?
van andijvie houden we niet en ook niet van witlof
spruiten lust alleen mijn man, dat maak ik wel eens voor hem klaar
ik kom niet verder als :
bloemkool
broccoli
spitskool
sperziebonen
snijbonen
prei
spinazie
rode kool
sla
van hutspot hou ik niet zo van en mijn man niet van boerenkool
o, ja zuurkool eten we ook wel eens
wie heeft er tips?
van andijvie houden we niet en ook niet van witlof
spruiten lust alleen mijn man, dat maak ik wel eens voor hem klaar
zaterdag 4 januari 2014 om 16:42
zaterdag 4 januari 2014 om 16:44
Ik zie inderdaad alleen maar groenten waar je aardappels bij serveert.
Probeer een pasta's, rijst, noedels, Knorr wereldgerechten, maak nasi, bami, lasagna, moussaka.Ik lees ook geen stoofpotjes, hartige maaltijdtaarten, salades, maaltijdsoepen, ovenschotels.
En als je nu eens boontjes hebt, lees dan eens op internet recepten met als hoofdgerecht boontjes. Sajoerboontjes zijn dan weer heel lekker bijvoorbeeld. Of boontjes met spek erom heen.
Probeer een pasta's, rijst, noedels, Knorr wereldgerechten, maak nasi, bami, lasagna, moussaka.Ik lees ook geen stoofpotjes, hartige maaltijdtaarten, salades, maaltijdsoepen, ovenschotels.
En als je nu eens boontjes hebt, lees dan eens op internet recepten met als hoofdgerecht boontjes. Sajoerboontjes zijn dan weer heel lekker bijvoorbeeld. Of boontjes met spek erom heen.
zaterdag 4 januari 2014 om 16:49
Wil je tips voor nog meer groente of voor gewoon compleet andere gerechten?
Zelfs een bloemkool kan je op 100 verschillende manieren klaar maken,als je hem altijd alleen maar kookt ( al dan niet met een papje) is het wel saai. Je kunt het wokken,roosteren,stamppot van maken,soep van maken etc etc.
Op zijn Italiaans, met ketjap en sambal voor een Aziatische twist etc etc etc.
Alleen hier op Viva al honderden topics met recepten...
Zelfs een bloemkool kan je op 100 verschillende manieren klaar maken,als je hem altijd alleen maar kookt ( al dan niet met een papje) is het wel saai. Je kunt het wokken,roosteren,stamppot van maken,soep van maken etc etc.
Op zijn Italiaans, met ketjap en sambal voor een Aziatische twist etc etc etc.
Alleen hier op Viva al honderden topics met recepten...
zaterdag 4 januari 2014 om 16:52
zaterdag 4 januari 2014 om 17:12
Grappig dat je als hoofdbestanddeel groentes zit op te sommen, voor mij is het hoofdbestanddeel van de warme maaltijd het vlees en de vis en daar valt best wel aardig mee te varrieren alhoewel ik ook mijn favorieten heb. Maar soms heb je 'ns zin in 'n mals biefstukje, een andere dag in 'n cordonbleu, dan weer 'n gebakken witvisje, gekookte mosselen, gebakken gamba's of 'n gegrilld kippetje. En of daar nu 'n plukje sla of 'n paar roosjes broccoli bij ligt, hangt van m'n bui af.
zaterdag 4 januari 2014 om 17:15