warme maaltijd vaak hetzelfde

04-01-2014 16:39 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
als ik warm eten maak , maak ik vaak hetzelfde.

ik kom niet verder als :

bloemkool

broccoli

spitskool

sperziebonen

snijbonen

prei

spinazie

rode kool

sla

van hutspot hou ik niet zo van en mijn man niet van boerenkool

o, ja zuurkool eten we ook wel eens

wie heeft er tips?

van andijvie houden we niet en ook niet van witlof

spruiten lust alleen mijn man, dat maak ik wel eens voor hem klaar
Rijst??

Pasta??
Pasta ' s die zie ik er niet tussen staan? Spaghetti macaroni of lasagna
.
Eten jullie alleen aardappels? Als je perse aardappels wilt kun je ze ook een keer wokken of een overschoten van maken.

Maar pasta met verschillende sauzen en groentes, pizza, burrito's, wraps, chilli con carne, rijst met wokgroenten en vis of vlees, nasi, bami, en ga zo nog maar heeeel lang door.
Ovenschotels? Maaltijdsoep? Bonenschotels? Curry? Pasta?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Dat is wel heel beperkt. Eten jullie nooit anders dan aardappels, vlees, groenten? Kan het bijna niet geloven.
Ik zie inderdaad alleen maar groenten waar je aardappels bij serveert.

Probeer een pasta's, rijst, noedels, Knorr wereldgerechten, maak nasi, bami, lasagna, moussaka.Ik lees ook geen stoofpotjes, hartige maaltijdtaarten, salades, maaltijdsoepen, ovenschotels.

En als je nu eens boontjes hebt, lees dan eens op internet recepten met als hoofdgerecht boontjes. Sajoerboontjes zijn dan weer heel lekker bijvoorbeeld. Of boontjes met spek erom heen.
Google eens op recepten. Inspiratie genoeg.
pizza, patat, pannekoeken?
Lekkere eenpansgerechten, chiliconcarne? Wraps ?

Lekker wokken?
Begin eens simpel met iets anders. Bij de AH hebben ze van die kaartjes met recepten. Alle ingrediënten kun je daar kopen en de recepten zijn vrij simpel.
er staat niks over vlees vermeld

Suggesties:

bietjes met bv vissticks

doperwten (met wortels)

spinazie

rijst: gewone rijst/nasi/bami

pasta: macaroni/spaghetti/tagliatelli

aardappels/krieltjes

Soep

loempia's etc.
Wil je tips voor nog meer groente of voor gewoon compleet andere gerechten?

Zelfs een bloemkool kan je op 100 verschillende manieren klaar maken,als je hem altijd alleen maar kookt ( al dan niet met een papje) is het wel saai. Je kunt het wokken,roosteren,stamppot van maken,soep van maken etc etc.

Op zijn Italiaans, met ketjap en sambal voor een Aziatische twist etc etc etc.

Alleen hier op Viva al honderden topics met recepten...
Zelfgemaakte appelmoes, rabarber, winterpeen, koolraap, rode bietjes?

Kan ook bij de aardappels.

Houden jullie niet van rijst of pasta?
Mis ook de peulvruchten: bruine bonen, witte bonen, kapucijners, tuinbonen, linzen.

Er is een heel www vol met recepten, gewoon proberen dus. Vraag eens aan vriendinnen wat zij zoal eten? Geef een eigen draai aan een recept van oma . . . . vraag buitenlandse buren om een lekker recept. . . . .
Zoete aardappelen?? Dit koken, stampot mee maken, schotel maken.

Aardperen?

Preiroom?

Gegratineerde aardappelen?

Hachee schotel?

Witlofsalade?

En nog veeeeeeeel meereeeeer
Chinese kool
Wokmaaltijden met veel (wok)groenten en noedels. Lekker gamba's erdoor?

Of spaghetti Bolognese of Carbonara, gecombineerd mer een salade. Erwtensoep met roggebrood en spek? Wraps op Mexicaanse of oosterse wijze?
Couscous, bulgur, vis, maaltijdsalade.
verba volant, scripta manent.
Ook in de allerhande van AH staan veel recepten die vaak erg simpel te maken zijn en erg lekker smaken.
Hier waakt de enige echte Barones
Je kan ook (als je die zender hebt) naar de makkelijke maaltijd op 24 kitchen kijken en naar andere kookprogramma's voor ideetjes..
Ach met een flinke klodder joppiesaus smaakt alles toch het zelfde.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Volgens mij heb je helemaal geen recepten opgeschreven, maar alleen maar groentes. Met die groentes kan je toch vanalles doen?
Zeg maar Spijker.
Grappig dat je als hoofdbestanddeel groentes zit op te sommen, voor mij is het hoofdbestanddeel van de warme maaltijd het vlees en de vis en daar valt best wel aardig mee te varrieren alhoewel ik ook mijn favorieten heb. Maar soms heb je 'ns zin in 'n mals biefstukje, een andere dag in 'n cordonbleu, dan weer 'n gebakken witvisje, gekookte mosselen, gebakken gamba's of 'n gegrilld kippetje. En of daar nu 'n plukje sla of 'n paar roosjes broccoli bij ligt, hangt van m'n bui af.
Opgeven voor een bio groentepakket als je iets dergelijks in de buurt hebt (of bij natuurwinkel), heb je elke week wat anders en af en toe dingen die je niet in de supermarkt tegenkomt (groenlof, aardperen idd, winterpostelein, gele bieten, pompoen enz.).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven