JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wat een gezelligheid hier! Kan ook niet anders als jullie de halve kinderboerderij aan het uitbroeden zijn. In mijn buik zit vooralsnog een soort hagedisje, althans, zo lijkt t op de foto..

Marianne, succes met je echo! Zou dus heel goed kunnen dat je 2 weken verder bent, die eerste 2 weken krijg je inderdaad cadeau!

Hier alles goed! Vandaag precies 2 maanden zwanger. Joepie! 2 down, 7 to go.. Morgen even een potje pies inleveren bij de huisarts, denk dat ik blaasontsteking heb. Hopelijk loos alarm!
hai dames,

Jee wat een beestenboel hier haha....

Dat met die kleurtjes lukt mij ook steeds niet...

Maar VOYAGER.. ik probeer het nogmaals...

Wil je een kloppend hartje bij mij zetten??

en

2e echo op 2 julli

Verloskundige 9 juli

Ben nu 11 weken en mijn misselijkheid lijkt gelukkig echt af te nemen...

Liefs, Nikiet
Pluk de dag!
quote:nikiet schreef op 19 juni 2008 @ 12:02:

Maar VOYAGER.. ik probeer het nogmaals...

Wil je een kloppend hartje bij mij zetten??

en

2e echo op 2 julli

Verloskundige 9 juli

Ik doe het nu, maar ik ben door providerproblemen even niet vaak online, dus ik kan het meestal niet op dezelfde dag nog doen. Helaas!
Moet er ook gelijk weer vandoor!

Hopelijk tot snel!
anoniem_28077 wijzigde dit bericht op 19-06-2008 12:28
Reden: Zwangerschapswarrigheid!
% gewijzigd
quote:wen schreef op 17 juni 2008 @ 22:49:

Hee, dus eigenlijk zit Vinyl in mijn buik (oei, laat haar het maar niet horen/lezen)Jawel, ik ben getipt!
Oeps
Hallo ladies!

Gisteren de voorlopig laatste echo gehad, en volgens de echo nu 12 weken, 2 dagen en uitgerekend op 31 december 2008!

Maar ik hou gewoon 4 januari aan hoor!

Alles was gelukkig goed, dus ben helemaal in mijn nopjes.

Heb het gisteren aan familie en vrienden verteld, en vandaag aan mijn collega's, echt leuk hoor al die reacties!

Bijna niemand was er verbaasd over, omdat ik eerder rookte en van de ene op de andere dag gestopt ben!

Ben ik de eerste wie nu 12 weken is dan??
quote:wen schreef op 20 juni 2008 @ 10:44:

Oeps Nou ja, tenslotte kun je beter zwanger zijn van een kikker dan van Miss Piggy. Of wat dacht je van Animal? hahaha
Ik ben zondag 12 weken, dus ik denk wel dat je de eerste bent xmix! Gefeliciteerd!
Wat een rust hier dames!

Hoe gaat het met de kwaaltjes? Hier gaat het wel aardig, gewoon de hele dag door blijven eten, dan valt de misselijkheid reuze mee bij mij. Mijn buik ziet er in de loop van de dag uit alsof ik al drie maanden verder ben, maar 's ochtends is daar niets meer van over. Ik vind het nog steeds wel heel onwerkelijk om te beseffen dat ik zwanger ben, gelukkig heb ik nog een hele tijd om eraan te wennen. We hebben het nu echt in de openbaarheid gebracht zeg maar, iedereen mag het nu wel weten na twee goede echo's.

Ik ben wel een emodoos aan het worden: gisteren in de supermarkt was er een jongetje enorm aan het brullen omdat hij zijn zin niet kreeg. Mijn eerste reactie is dan (in mezelf) oh hou alsjeblieft je kop, dat gekrijs! Maar nu sprongen de tranen me in mijn ogen (terwijl ik dacht 'hou je kop' )
Ik zag gisteren allemaal verstandelijk gehandicapte kinderen in zijspan van motors in optocht door de stad gaan. Ik weet niet waarom, maar moest er ook van huilen. En ik stond tussen allemaal andere wachtende fietsers voor een stoplicht. Moest me inhouden om gen geluid te maken! Was erg blij met m'n zonnebril! Dus hier nog een emodoos... En ik huil(de) eigenlijk nooit (nou, ja, bijna nooit dan).
hey dames !

met de kwaaltjes valt het hier aardig mee ( afkloppen )

ik herken wel wat Wen zegt, heel regelmatig wat eten tegen het nare gevoel in mn buik en s'avonds dan voelt en ziet mn buik eruit alsof ik al maanden verder ben, volgens vriendlief zie je dr niks van.

hij snapt alleen niet dat ik het de hele tijd loop te verdoezelen.

Het emo gebeuren heb ik helemaal niet, tenminste niet bij dingen met kinderen oid.

Vorige week ben ik kort de prenatal in gelopen en daar liep het vol met dames die allemaal schattige en snoezige en lieve en snoetzietoetsie dingen zagen.

ik wist niet hoe snel ik er weer uit moest komen...

Vorige week mn 2de echo gehad om te kijken hoever ik was ( 10 weken en 1 dag )

ik wachten op de tranen.... die kwamen niet!

zou ik nou straks gewoon dat moedergen niet hebben ofzo ?

hoe dan ook, kheb ook bloed laten prikken gelijk en nu mag ik 3 juli voor de nekplooimeting en bloeduitslag.

( als het goed is staat het in kleur )

Ik zag dat er deze week ook weer wat echo's aan zaten te komen voor wat mensen, alvast veel succes !

owh ja en bij ons weet niemand het nog behalve wij 2 ( en jullie )

kga weer aan het werk !
hmz niet in kleur dus...... 3 keer geprobeerd,. tekst geselecteerd op t gedrukt, kleur gekozen en oke gedrukt.

geen idee wat ik nu nog fout doe!
Hip, wat bijzonder dat bij jullie nog niemand het weet! Knap ook, dat lukt mij dus niet. Maar ja omdat mijn buik dus zo snel groeide was het ook niet haalbaar om het te verzwijgen.

Hoelang willen jullie het nog stil houden?

Ik moet zeggen dat ik bij de eerste dat ook helemaal niet had met kleertjes enzo, dat leek ook allemaal nog zo ver weg. Nu is dat allemaal zo normaal, laatst een heleboel unisex kleertjes van imps en elfs gekocht. Was zo afgeprijsd, anders geef ik het wel cadeau dacht ik.

3 juli dus nekplooimeting, ook weer spannend.

Xmix, volgens mij ben ik nog een paar dagen verder dan jou. Vandaag 13 weken. Toch wel een soort mijlpaal weer he, die 12 weken?

Helena, grappig jouw emodoos verhaal. Klinkt herkenbaar hoor, vooral van die zielige verhalen in tijdschriften daar kan ik helemaal niet tegen. Terwijl dat ook niks voor mij is. Maar volgens mij als je eenmaal zwanger bent, gaat dat nooit meer weg. Helaas...

Wen, gelukkig is het voor jou op die manier te doen met de misselijkheid. Fijn dat jullie er nu zo open over kunnen zijn na de goede echo's, ik vind dat het dan ook steeds meer gaat leven als meer mensen het weten.

Zijn jullie ook al bezig met alle regeldingen? Kraamzorg bijvoorbeeld? Vorige keer heb ik dat volgens mij rond de 17 weken geregeld, maar nu met alle verhalen over de drukte zit ik te twijfelen of het misschien wat eerder moet.

Ik vraag me ook wel af hoe het met de feestdagen en de kraamzorg zal gaan. Ik ga er toch wel vanuit dat ik middenin de feestdagen beval.

20weken echo heb ik vorige week ook over gebeld, staat gepland voor 13 aug.
Kraamzorg en kinderopvang heb ik afgelopen week geregeld, de verloskundige drukte me op het hart niet te lang meer te wachten. Zwangerschapscursus nog niet, ik weet nog niet of ik het wel wil, en zo ja, wat ik dan wil. Jullie?

Oh, ik heb nog wat gegevens: 14 juli nekplooimeting en afspraak verloskundige (na elkaar)

Hip, probeer anders het volgende met de kleur: typ voor je tekst

[ fgcolor=#E30E0E] (zonder spatie tussen de [ en de f), en meteen erna [/fgcolor ] (zonder de laatste spatie). Dan krijg je je tekst in rood.
goeiemorgen meiden!

Alles goed hier? Wat heerlijk dat een paar meiden de 12 weken al zijn gepasseerd, ben jaloers!

Voor mij breken de spannende weken een beetje aan, voor mijn gevoel. De vorige keer begon het bloedverlies met 9,5 week ongeveer (en duurde 3 weken voordat t mis ging..), dus ik vind het allemaal wel spannend nu.

Mijn kwaaltjes blijven een beetje hetzelfde, de ene keer een beetje erger dan de andere keer. Net op het moment dat ik denk, he, ik voel me niet meer zo weeig, voel ik het weer, ook de vermoeidheid en de pijn in m'n borsten gaan een beetje op en neer.

Wij hebben het tegen onze ouders en broers/zussen verteld, en tegen een paar vrienden. Verder wachten we nog even.

Kinderopvang heb ik me al voor aangemeld, dat moet bij ons heel vroeg. Kraamzorg ga ik binnenkort ook regelen, zeker omdat er zoveel tekorten zijn.

groetjes!!
Hai dames,

Klinkt allemaal goed hier. Iedereen kabbelt een beetje voort lijkt het en telt de weken...

Fijn al die goede echo's..

Bij ons weten mijn ouders, broer, schoonzus en schoonmoeder en schoonzus het. Voor de rest nog niemand terwijl ik al bijna 12 wk ben (woensdag aanstaande)... maar dit komt dus ook een beetje door de negatieve sfeer i.v.m. mijn 'relatiecrisis' zeg maar...

Best balen hoor dat het lijkt alsof ik nu niet echt blij mag zijn..

Zo anders dan bij mijn eerste... kleertjes kopen e.d. doe en durf ik eigenlijk niet tot de 20 weken echo... Heeft ook te maken met dat ik benieuwd ben wat het is...

Verder neemt de misselijkheid heel langzaam af maar eet me nog steeds de hele dag suf en ook bij mij zet mijn buik 's avonds enorm op. Verder nog niet echt aangekomen... Btje rustig allemaal..

Maar ik weet uit ervaring dat dit stilte voor de storm is haha....

Wat heel bijzonder is dames is dat jullie buik straks echt graat groeien en dat je beweging voelt en het hartje hoort. Dan gaat het zoveel meer leven!

Kraamhulp heb ik zowel via de verzekering (moet soms ook!) en het kraamcentra aangevraagd. Ik houd rekening met de tekorten en plan straks denk ik extra hulp. Bij mijn eerste was mijn man de 1e week ook vrij en dat was heel erg fijn. Vooral omdat ik aan bed was gekluisterd en die week veel rust nemen helpt er goed voor het herstel. Misschien dat mijn man een week later ook nog verlof kan opnemen en ik probeer mijn verlof sowieso te rekken tot minimaal 12 wk na de bevalling. Vooral nu met een kleintje er al bij...

Mijn zoontje gaat nu naar een gastouder. Is heel relaxed en flexibel (vooral qua brengen, halen, keertje extra dagje oppassen) en dat geeft veel rust ook op m'n werk. Baal enorm dat het kabinet nu in wil grijpen in de gastouderopvang. De opa en oma opvang snap ik maar de kleinschalige thuis gastouderopvang niet. Het is nl. zo geweldig. Mijn gastouder is gediplomeerd en vangt max 6 kindjes op... Ze is helemaal gek met mijn zoon en leert hem van alles zoals nu zindelijk worden, mee boodschappen doen etc... Al die extra aandacht is ook erg fijn.

daarbij had ik geen keuze destijds. Alle kinderdagverblijven in de omgeving waren vol of maar tot 18.00 uur open.

groetjes Nikiet
Pluk de dag!
Hip, ik had dat bij de eerste ook niet hoor, dat romantische gedoe bij de Prenatal, Zegt niks over je moedergen, want zodra ze er was bekroop het gevoel me wel! Dan weet je ook pas voor wie het koopt he?

Nu vind ik het wel fijn dat ik eigenlijk helemaal niet meer na hoef te denken over de uitzet. We hebben alles al, dus dat scheelt een hoop getwijfel bij elk ding. (echt bij alles heb ik getwijfeld; die ene of is die duurdere toch beter/mooier/fijner/verantwoorder etc etc).

We willen nu wel graag weten wat het wordt, omdat ik het heel erg moeilijk vond om leuke unisex kleertjes te vinden. Meidenkleren hebben we zat, maar als het een jongen wordt mag ik weer fijn shoppen!

Wat betreft kwalen; ik blijf erg moe. Wanneer gaat dat over?!? Verder zou ik ook de hele dag beetjes moeten eten (want het helpt wel tegen slapte merk ik), maar eten staat me nog steeds een beetje tegen.

Nikiet, jammer dat je het gevoel hebt dat je eigenlijk niet blij mag zijn. Gewoon doen hoor, genieten is goed voor jullie! (en doe je waarschijnlijk toch al weinig met je relatie-problemen). Ik hoop dat het al iets rustiger is.

Lucia; leuk om te vertellen he? Hoe reageerde iedereen?

Wen: zwangerschapscursus, daar wacht ik nog even mee. Vorige keer had ik wat bekkenklachten. Als ik dat weer krijg wil ik een andere cursus dan wanneer ik er geen last van heb. Vorige keer yoga gedaan; echt wel wat aan gehad!
goed dat jullie over die kraamzorg enz beginnen, dat moet ik nog regelen.

ik begreep ook al van de vk dat het in ieder geval voor de 15de week moest.

was er nog helemaal niet mee bezig....

we wachten nu denk ik tot na de nekplooimeting, dan ben ik 12 weken.

ik geloof dat ik deze weken zelf ook wel nodig heb om het door te laten dringen en een beetje werkelijkheid te laten worden..

geloof zelfs dat het nog niet helemaal volledig door gedrongen is.

dat zal wel lekker dom klinken

mn buikje verdoezel ik hier en daar maar en het scheelt dat mn familie en vrienden niet echt bij mij in de buurt wonen.

die zie ik dus niet zo vaak.

5 juli hebben we wel een verjaardag. zijn we met zn allen bij elkaar dus.

nu twijfel ik... die dag is natuurlijk een mooie uitgelezen kans om het iedereen tegelijk te laten weten.

aan de andere kant is het het feestje van een ander en wil ik niet de aandacht helemaal naar me toe trekken op die dag.

zwangerschapscursus hmz. de vk heeft me yoga aangeraden.

volgens haar was het niet zweverig ( daar heb ik namelijk niet zoveel mee.. ) maar zou het goed zijn voor me.

ook ivm mn preutsigheid hoe ze dat zo gedacht heeft weet ik niet.

misschien maar gewoon een keer proberen.

Ik zie dat Knorretje vandaag een echo heeft, succes en veel plezier !

Nikiet, wat vervelend dat het allemaal zo dubbel voor je is.

ik hoop dat het nu wel wat rustiger is en dat je snel ook een beetje duidelijkheid krijgt in het geheel.

proberen te genieten hoor, lekker ergens in je uppie op een bankje in de zon ofzo

in je uppie is dan toch samen.

ik zal eens stoppen, veel te lang verhaal weer.

ga mn laatste rondje lopen !

fijne dag allemaal
Vanochtend bloed laten prikken voor de combinatietest. Het meisje dat me moest prikken kende de formulieren voor deze test helemaal niet

De vorige keer miste er een formulier, dat moest de verloskundige later nog faxen, en nu werd het formulier bekeken alsof het iets heel bijzonders was. Je zou toch zeggen dat ze wel vaker zoiets zien? Raar gevoel krijg ik hiervan. Hopelijk gaat het allemaal goed.

Knorretje, succes vandaag!
Hallo Allemaal!

Ook ik ben in Januari uitgerekend, de 26ste om precies te zijn en dit is ons eerste kindje.

Heel spannend allemaal. Al 2x licht bloed verloren waardoor we dezelfde dag nog op de stoep stonden bij de VK, gelukkig lieten echo's zien dat alles in orde was en hebben we de laatste x zelf het hartje horen kloppen! Geweldig wat een ervaring...

Zou ik toegevoegd kunnen worden aan de lijst? Leuk om zo alle verhalen van lotgenoten te lezen... Gefeliciteerd allemaal!
Dames, ik ben er weer! Heerlijk! Nu kan ik ook wat beter op jullie reageren en niet alleen maar het schema bijwerken..

Hier gaat het wel goed, alleen ben ik nu de klos met misselijkheid en moeheid. Uiteraard als het volgens de statistieken minder zou moeten worden wordt het bij mij meer! Morgen ben ik 12 weken zwanger, ik vind dat het best snel gaat eigenlijk.

Ik zal nog even kijken of er wat bij moet in het schema en ik zal jou toevoegen Mimi, Welkom!
Hmmmm, laat maar.
Oh zwangerschapscursussen, tja...ik weet niet. Eigenlijk is dat helemaal niks voor mij. Ik denk dat ik het gewoon niet ga doen. Ik ga wel aan mijn gyn. vragen of het echt nodig is, maar anders...mwoa...i'll pass..
Volgens mij is alles nu weer bijgewerkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven