Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts? Rode, wat tranende ogen?

07-01-2014 09:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds gisteren last van wat tranende ogen, maar met name van rode branderige oogleden. Ook ben ik al een poos 'wat verkouden'. Nu las ik in de krant dat dit, gelet op het zachte weer, hooikoorts kan zijn. Zijn er meer mensen die er last van hebben? En dan wellicht nog tips hebben? Ik heb wel allergiepilletjes, maar die helpen niet heel goed tegen oogklachten.
Ja, de hooikoorts is er alweer. Ik heb er ook last van. Ik heb wel last van jeukende ogen. Daar helpen bij mij de tabletten prima bij. Verder geen advies. Misschien kun je eens naar de apotheek voor advies. Ik heb wel een keer oogdruppels gehad.
Never give up hope.
Ik las dat gister ook in de krant, en ik heb zelf ook last van hooikoorts, maar ik denk dat het iets anders is want dit lijkt me wel heeeul vroeg (na één dag wat warmer weer)
Oh Suziiiie dan heb ik niks gezegd. Ik had iig nog geen klachten
Kan, mijn man had ook alweer last.

Wij hebben echter ook allemaal oogontsteking gehad achter elkaar en dat begon ook zo.

Heb je normaal ook last van hooikoorts?
Vorig jaar had ik voor het eerst klachten van hooikoorts. Daarvoor heb ik levocetirizine gekregen en dat helpt wel iets, maar niet zozeer tegen de rode, wat dikke branderige ogen. Vorig jaar heb ik wel oogdruppels gekregen. Misschien maar weer eens vragen. Absurd wel, na twee dagen wat warmer weer...Ik kan dat eigenlijk niet geloven.
quote:mademoisellef schreef op 07 januari 2014 @ 09:46:

Oh Suziiiie dan heb ik niks gezegd. Ik had iig nog geen klachten

Ik kon het ook niet geloven, maar ik heb het gisteren gegoogled. En het klopt idd.

Daarom zou ik het ook echt niet erg vinden als er een beetje vorst komt. Terwijl ik een hekel heb aan de kou.
Never give up hope.
Ik ben nu ook vóór vorst!
Ik heb ook last van. Vooral slijmvliezen/ neus, continue aan het niesen.

Only dead fish go with the flow
Kijk maar eens op weeronline.nl bij hooikoorts nieuws.
Never give up hope.
quote:oki07 schreef op 07 januari 2014 @ 09:59:

Ik ben nu ook vóór vorst!De vorst zal ook andere dingen doden, wat normaal gebeurt in de winter.
Never give up hope.
Ik dacht ook al dat ik iets in mn neus voelde kriebelen.
quote:Suziiiie schreef op 07 januari 2014 @ 10:00:

Kijk maar eens op weeronline.nl bij hooikoorts nieuws.Ik zag laatst op TV dat het door stuifmeel van de hazelaars kan komen. Die beginnen door het zachte weer al een beetje te bloeien. Het gaat om van die gele langwerpige stuifmeeldingen.
Only dead fish go with the flow
Ik heb er nog geen last van. Vorig jaar had ik oogdruppels van de huisarts die hielpen heel goed.
Ik heb vorig jaar het halve jaar last gehad van hooikoorts, en ik wil dat dit jaar echt niet weer Ik heb nu nog nergens last van, maar ik wil er dit jaar vroeg bij zijn. Het probleem is alleen dat ik nog nooit medicatie heb gevonden dat helpt. Ik heb echt alles al geprobeerd.

Nu las ik iets over bijenpollen, is hier iemand die dat gebruikt heeft tegen hooikoorts en hielp het?
Droge lucht in huis? Allergie voor de kerstboom?

(levo)Cetirizine kan helpen bij allergie, bakje water bij de verwarming als het te droog is in huis, ventileren.
quote:ninika schreef op 07 januari 2014 @ 10:57:

Ik heb vorig jaar het halve jaar last gehad van hooikoorts, en ik wil dat dit jaar echt niet weer Ik heb nu nog nergens last van, maar ik wil er dit jaar vroeg bij zijn. Het probleem is alleen dat ik nog nooit medicatie heb gevonden dat helpt. Ik heb echt alles al geprobeerd.

Nu las ik iets over bijenpollen, is hier iemand die dat gebruikt heeft tegen hooikoorts en hielp het?Je kunt ook overwegen je te laten desensibiliseren, wou ik eigenlijk dit jaar, maar vrees dat ik alweer te laat ben....
De kerstboom is kunst, dat zal het wel niet zijn;-).

Die bakjes met water, moet dat op de verwarming of in de buurt/onder de verwarming?

Misschien dat ik er toch maar eens mee naar de huisarts ga en eens ga informeren naar een allergietest/hooikoortstest en dan wellicht de mogelijkheid tot desensibiliseren. Ik vind dit geen feest en dan is het seizoen nog lang niet echt begonnen.
Ik heb het ook, erg irritant. Niezen, traanogen etc
Vroeger had je van die speciale radiator hangers, krijg geen linkje geplaatst, google maar eens op radiator bakjes. Op of tegen de verwarming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven