Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
@hopen He jakkes een blaasontsteking. Ze zeggen wel dat je als zwangere extra vatbaar ervoor bent. Geen idee eigenlijk waarom.

Toen wij vrienden vertelden dat ik zwanger was (op een gegeven moment hou je niet meer vol dat je twee weken lang de griep hebt. ;) )

Had ik ze ook heel enthousiast om mijn nek hangen. Volgens mij ook bijna in tranen. Ze kenden ons verhaal en waren dus ook superblij voor ons.

@kroes nog geen beweging bij jou?

@nena wel op je zelf passen hè. Als het niet gaat dan gaat het niet.

@dominoo ik kan niet wachten tot ik in dezelfde periode zit als jij nu. Je voelt je kindje dan wel maar krijgt nog geen enorme schoppen uitgedeeld ofzo. En hopelijk is dan de misselijkheid compleet weg.

@hier zondag en vandaag niet meer overgegeven. En vandaag een stuk fitter dan andere dagen. Alleen net even in slaap gevallen. En nu weer wat misselijk. Zo maar weer wat eten. Hopelijk gaat het dan snel weer voorbij.

Ik heb trouwens een afspraak met de verloskundige op 28-1. Echo en intake.
hoi meiden,

Kroes, jouw bevallingsdatum komt superrrrr dichtbij!

Die van jou ook sproet! Wat spannend, hoe zijn jullie eronder?

En bevallen jullie thuis of in het ziekenhuis?

@ hopen, wat lief dat jullie met 5 meiden zaten te huilen Dat moment vergeet je nooit meer!

@ nena, succes met de bekken, hopelijk wordt het niet erger. maar gelukkig krijgen jullie er straks iets super moois voor terug!

@ hier, voor de tabel, ik ben ook 29 jaar

Heb mijn echo bij Geertgen een paar dagen naar voren geschoven zodat ik telkens twee weken heb tussen de echo's

Ik heb de volgende echo dus niet meer 20 januari maar 16 januari, dan ben ik precies 9 weken als alles goed is.

Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb. fijne avond nog meiden, ik ga zo al richting bed, ben moeeee.
@ biscuit; fijn dat het stukken beter gaat! Leuk ook dat je vriendinnen enthousiast waren.

@ hopen; hè bah een blaasontsteking. Had je echt last of hoe kwam je erachter? De Vk vertelde mij dat je als je zwanger hebt niet perse pijn bij het plassen hoeft te hebben en het niet echt hoeft te merken. Vindt dat best een eng idee.

@ hier alles ok. Nog wel erg moe maar minder misselijk gelukkig. Als ik niet op tijd eet heb ik er wel last van. Willen toch graag rond de 16 weken een pretecho voor het geslacht doen dus deze week even een afspraak plannen. Morgenavond hartje luisteren bij de Vk voor de eerste keer, spannend!
Cross post eetstokje . Fijn die vele echo's! Ik had de eerste drie ook met telkens ongeveer twee weken ertussen. Nu in principe 22-2 (20 weken pas weer pff lang haha). Maar mogelijk dus een pretecho tussendoor.
Biscuit: Hier beweging genoeg in de buik. Maar niet richting de uitgang!

En je voelt niet de hele dag harde trappen hoor! Alleen zit er hier soms wel es eentje tussen.... Voor de rest vind ik het een gezellig gevoel. En weet ik dat het nog goed zit.

Leuk dat er zo goed gereageerd wordt op jullie mooie nieuws!

Eetstokje: Het is de bedoeling om in het ZH te bevallen.

Dames die misselijk zijn: Sterkte! Hopelijk gaat het snel weer wat beter! En die moeheid. Geef je er lekker aan toe! Je lichaam heeft het nodig.Er gebeurt nu zo veel daarbinnen.

Het wordt echt wel weer beter! (tot het laatste trimester. Maar dat duurt nog lang!)
Hey ladies,

Hier ook weer even een berichtje. Het gaat goed hier. Het wordt wel allemaal een tikje zwaarder, maar ik geniet met volle teugen van de hikjes, schopjes en porren in mijn buik.

Ik kijk vreselijk uit naar mijn verlof! Nog 14 werkdagen... En dan mag ik lekker toegeven aan de vermoeidheid en lui gaan doen.

Bijna alle voorbereidingen zijn al klaar dus ook dat is een hele geruststelling.

Vrijdag as weer controle en we gaan mijn concept geboorteplan bespreken. Volgende week de voorlichting over borstvoeding en een één-daagse zwangerschapscursus. Hoe ik de daadwerklijke bevalling zoveel mogelijk verdring... het begint nu toch wel dichterbij te komen
Even klagen hoor. Lig ik hier in bed nog maar eens wat crackers weg te kauwen, zakje met knijpfruit erachter aan. Want het schijnt zo goed te zijn tegen de misselijkheid. En dit zijn toch wel een van de weinige dingen die ik binnen krijg.

Oh wat zou ik er alles voor over hebben om eens een volle dag mij niet zo kloten te voelen. Want ondanks dat ik nu niet zoveel meer hoef over te geven dankzij de medicijnen. Blijf ik mij zo ontzettend slecht voelen. Ik ben een aantal kilo's afgevallen en op deze manier komen ze er ook niet snel weer bij.

Ik hoop dat ik nog even weer kan slapen want dan voel ik mij even niet zo slecht.

Sorry voor mijn klaagzang.
biscuit

In het begin ben ik ook zo beroerd geweest, en vanaf weer 16 ging het bij mij beter. Ik ben in het begin ook flink afgevallen van het spugen en niet kunnen eten. Uiteindelijk heb ik de afgevallen kilo's er weer bijna bij. maar ben vanaf startgewicht gezien dus niets aangekomen.

Nu ik aan het aftellen ben, wordt de ruimte voor mijn maag iets beperkter en moet ik weer iets meer opletten, maar het gaat redelijk. Als ik maar de dingen eet waar ik zin in heb, en onmiddelijk als ik er zin in heb.
Maar druppel hoe ben je dan die weken doorgekomen? Tot de 16 weken dan moet ik er nog 8. Ik ben nu tot helemaal niks toe in staat. Ik hang,zit, lig en slaap alleen maar. Werken oid lukt mij niet. Beetje tv kijken en internetten. Ik mag altijd graag haken maar zelfs dat kost mij teveel moeite.
@ biscuit; wat naar zeg! Ik heb me in het begin ook erg klote gevoeld maar hoefde gelukkig niet over te geven. Kon ook bijna niks eten en viel ook af. Uiteindelijk ging het langzaamaan beter als ik af en toe toch wat kleins at ondanks dat ik er echt geen zin in had. Snap dat dat lastiger is wanneer je alles uitkotst.

Hier nu morgen 14 weken en de beroerdheid heb ik eigenlijk alleen nog in de ochtend. Ik heb wat meer energie nu (lag na het werk ook lamlendig op de bank en ging om 21.00/21.30 naar bed) maar kan nu toch nog wel wat doen na een dag werken.

Ik hoop dat je je snel beter voelt, heel cliché maar het is voor een goed doel!
Hoewel het overgeven bij mij sinds een paar dagen minder lijkt (nu alleen nog kokhalzen), ben ik nog steeds totaal uitgeput. Ik heb er dan ook flinke last van mijn bekken bij gekregen en voor de verandering lag ik vannacht niet alleen wakker van de misselijkheid, maar vooral ook van de pijn in mijn bekken.

Ik ben gister extra bij de verloskundige en de huisarts geweest en heb nu het advies om 50% te gaan werken. Daar ben ik wel erg blij mee. Ze gaf aan dat als ik zo door zou gaan dat ik dan met een week of 25 weer volledig thuis zou zitten (net als de vorige keer, toen zat ik al vanaf 23wkn met wat ontsl. door de harde buiken thuis). En daar ben ik ook ontzettend bang voor. Want destijds heb ik vanaf die tijd letterlijk niets meer gedaan, alleen maar liggen en slapen. Maar dat is nu echt niet meer mogelijk met een kleuter in huis.

Ik ga zo maar even met mijn leidinggevende bellen. En met de fysio voor mijn bekken en daarna proberen te slapen tussen de puinhoop hier in huis. (Man was gisteren heel laat thuis van zijn werk en ik had dus geen energie om iets op te ruimen)
Zoals jij beschrijft,

Hangen, zitten, liggen en slapen

Uiteindelijk waren er een aantal vloeistoffen die ik verdroeg:

Coolbest sinaasappel/mango, griekse yoghurt met aardbei, chocomel, drinkbouillon kip. Daar heb ik een poos op kunnen functioneren.
Biscuit: Bah! Flink balen dat er niet echt vooruit gang in zit!!!

Hou je wel contact met je huisarts!

Ik heb even gezocht voor je en sowieso 2 topic gevonden over erge misselijkheid.

Deze

En Deze

Ze zijn wel wat ouder maar misschien heb je er wat aan!
Hallo allemaal, ik meld me vanuit het Wij proberen Door topic...

1 jaar bezig, na eerste IUI zwanger. Zó gelukkig!!

Nu 4 weken + 3 dagen en hopen dat het goed blijft gaan!

met hoeveel weken hadden jullie intake bij verloskundige?

Ik ga namelijk als ik 5wk6dagen zwanger ben op vakantie..

En kom pas terug als ik 9,5 week ben, en dan in t weekend, dus kan dan pas op intake als ik bijna 10 weken ben. Is dat laat?

Ik neem aan dat ik ziekenhuis nu moet inlichten, willen die mij dan nog zien, of moet je gelijk naar een verloskundige?

Zou zo fijn zijn om met die 5wk6dagen alvast een echo te krijgen om te kijken of er écht iets zit... maar dat zal wel niet..
Florine: Welkom!!! Gefeliciteerd! Spannend he! Ik hoop dat je hier lang mee mag kletsen!!!

Verder weet ik niet hoe en wat. Ik ben "gewoon" zwanger geraakt. En had met iets minder als 8 week mijn eerste echo.

Als ik jou was zou ik maandag gewoon even bellen om te horen.
Florine wat fijn!! En van harte gefeliciteerd! Ik ging rond 11,5 op intake maar had bij 8,5 en 10,5 al een echo gehad.

Ik zelf vond achteraf een late echo wel erg prettig omdat je dan wel al gelijk iets kan zien en het hartje kan zien. Ik zou gewoon even overleggen met je arts en een Vk. En geniet van je vakantie
Welkom florine!! Gefeliciteerd! Goed nieuws.

Ik had m'n 1e echo met 6 wk en ik vond dat persoonlijk erg prettig. Had ook toen een kloppend hartje!

Als jij dat fijn vind zou ik dat gewoon vragen. Vaak zijn die wel inwendig en gaat dat meestal via je gyn.

Hier gaat t goed. Maandag de 20 wk echo en vind het echt spannend. Droom allemaal over slechte uitkomsten.

Hoop maar dat dromen bedrog zijn :-)
@ Florine!!!!!! WHAAAAAAAA!!!!!!

Wat een te gek nieuws!!! Van harte gefeliciteerd!!! Het gaat best lekker op het ' wij proberen door' topic de laatste maanden of niet?

Ik had mijn eerste echo met 5 weken en een paar dagen i.v.m. bloedverlies toen al vruchtzakje met inhoud gezien. Met 7 weken en 1 dag een kloppend hartje gezien en een heus ' wormpje'. Maar ik realiseer me wel dat ik heel vroeg de echo's heb door het bloedverlies dus in het begin.

@ hier, ik voel echt zo weinig. Ben laatst gewoon op een doordeweekse dag naar een late film gegaan. de erge moeheid lijkt hier voorbij, dus ik maak me weer eens zorgen. Enige kleine kwaaltjes die ik heb is dat ik weinig eet en nooit zin heb in avondeten en soms ben ik best moe, maargoed dat was ik ook toen ik niet zwanger was dus ik vind het best wel eng. Donderdag hopelijk te zien ons ' wormpje; weer verder gegroeid is en er nog steeds een kloppend hartje is....
Bedankt voor jullie warme welkom!

@eestokje, jaaaaaa het gaat goed idd op het topic! ik had het voor mezelf nog niet durven dromen maar gister testten we eigenlijk 'zodat we dat ook maar weer wisten' dus we stonden heel verbaasd naar het tweede streepje te kijken!

Wanneer kregen jullie kwaaltjes? ik heb echt nog he-le-maal niets..

net nog wel een clearblue met indicator gedaan; die zegt ook echt zwanger 2-3 weken! klopt dus want ben 4+3 week! (gelukkig, was bang dat die dan 1-2 weken zou zeggen en dat t niet goed was ofzo).
@florine; hier 0,0 kwaaltjes gehad. Begint nu pas een beetje.

Probeer er niet te onzeker van worden want het zegt niks.
Hoera, gister is onze zoon geboren! Alles gaat goed hier, wat zijn we blij en trots!
Hoi allemaal, het voelt nog heel gek om me hier te melden vanuit het wij proberen topic, maar toch hierbij. Heb afgelopen woensdag positief getest en ben nu als het goed is 5 weken. Ik heb 24 januaride eerste echo in het ziekenhuis. Hopelijk is er dan een kloppend hartje! Dan wordt het ook wat echter denk ik. Ik voel nog weinig dus het voelt nog zo onwerkelijk. Ik denk dat ik daarna trouwens wel overstap naar een verloskundige praktijk. Hebben jullie dat ook gedaan?

Van harte gefeliciteerd sproetje!
Oh! Sproetje, wat fijn om te lezen dat je bent bevallen!

Gefeliciteerd!!! Is alles goed gegaan? Heb je een beetje een vlotte bevalling gehad? En hoe voel je je nu? Ben je op de roze wolk, of zit je nog in onstuimig weer? (Of misschien net van je roze wolk afgedenderd als je dit leest) Beetje kunnen slapen vannacht? Of stijf van de adrenaline? En... En... En.... Wil je wel van alles vragen... Maar: hoe is het met je?

Dat er nu al een aantal zijn met een baby doet me denken aande zwangerschapspufclub tijdens mijn eerste zw.schap. Bij de eerste les stroomde de pas bevallen terugkomers net uit, toen wij de les in gingen. De zwangeren keken heel jaloers naar de bevallenen.

Maar toen ik later bij de pas bevallen terugkomers hoorde, merkte ik ook dat deze groep (voor een gedeelte) heel jaloers keek naar de nog-zwangeren.

Ik heb mezelf dit keer ook heilig voorgenomen om goed te onthouden hoe vervelend het zwanger zijn op dit moment is, zodat ik in de kraamweek niet weer de hele tijd hoef te janken omdat ik niet meer zwanger ben. (Ik miste mijn buik enorm en moest zo wennen aan de nieuwe situatie dat ik haar op sommige momenten het liefst weer terug had gestopt... )

@dootje en Florine: vind het zo leuk dat jullie nu ook mogen doorstromen. Maar die eerste weken zijn echt killing... Het liefst voel je je doodziek en gewoon hartstikke zwanger... Ik duim voor mooie echo's voor jullie.

Ik mag overigens de 21ste voor de 20wkn echo... Ben best zenuwachtig, maar heb ook wel het vetrouwen dat het goed zit aangezien dezelfde echoscopiste bij ons een echo met 16wkn heeft gemaakt en toen ook alle punten al langs is gegaan en het er zo op het eerste gezicht keurig uit zag.
sproet gefeliciteerd!!! Lekker genieten nu!!
Sproet: Ook via deze weg! Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Rustig aan en geniet ervan!

* je had t al in het schema gezet. Heb t nog beetje aangepast en schema weer gefixt*

Dootje! He wat leuk dat je je hier mag melden!!! Gefeliciteerd!!! Spannend! Ik hoop dat je hier lang mag blijven kletsen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven