verhuis dilemma.

08-01-2014 08:06 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte situatie schets,

wij wonen in een groot dorp in de randstad in een huurflat twee hoog met een kind van bijna drie.

we willen graag verhuizen naar een eengezinswoning en graag kopen.

Hier in de buurt is niks normaals te krijgen voor ons budget.

Nu hebben we een woning gezien 25km verderop, mooi en betaalbaar.

Maar vraag mij af of het handig is.

Ik ben dan 25km extra ver van mijn werk dus woon werk afstand is dan 50km over de drukste weg van Nederland(veel files)

mijn ouders wonen dan ook niet in de buurt dus noodopvang voor kind is lastig en ons kind moet dan naar een ander kdv voor ong een jaar.

Dus we kunnen kiezen voor een mooi huis naar ons zin maar verder is het niet echt praktisch. Wat zouden jullie doen?
Dat valt echt wel mee hoor woon er zelf ook. In de buurt ook veel winkels dus misschien kan je wel een nieuwe baan vinden in alkmaar e.o.?! Is ov echt geen optie?
niet doen marloezje.Helemaal niet praktisch.
Weet niet of het al genoemd is, maar is Heemskerk geen optie? Is volgens mij leuker dan Beverwijk, maar ligt er praktisch tegenaan.

En volgens mij zijn daar ook eengezinswoningen te koop onder de 170.000

Succes met zoeken in ieder geval.

Hvm
Excuus, heb verkeerd gelezen. Dacht dat je in Beverwijk werkte, maar je woont er al...

Sorry vergeet mijn post dan maar.
tja.... ben je flexibel qua werktijden? En je man? Kan een van jullie af en toe thuiswerken of wat werk verschuiven als dat eens nodig is? Reistijd hoeft niet zo erg te zijn, als het een beetje is in te passen in je normale ritme. Ik heb ook best wat reistijd (maar wel minder dan jij zou hebben) en hier ook geen ouders in de buurt die op eventuele zieke kinderen kunnen passen. Ik ben zelf totaal niet flexibel qua werk(tijden), maar toch is alles goed te regelen. Kind ziek betekent sowieso crisis, dan moet man werkafspraken verzetten of ik moet me afwezig melden (geen optie om dat vaak te doen, maar nood breekt soms wet. Gelukkig is man flexibel qua werk en vangt hij dat soort dingen vaak op). Op mijn werkdagen brengt man de kinderen naar school/kdv, dat kan niet anders, ik ben te vroeg weg. Maar dat is gewoon ons systeem, het werkt goed.

Het hoeft allemaal geen probleem te zijn, ligt maar net aan hoe je de dingen verder kan inrichten, ik zou daar eens op gaan puzzelen.
Richting Haarlem is idd meestal wel duur.
quote:Lilla schreef op 08 januari 2014 @ 11:52:

tja.... ben je flexibel qua werktijden? En je man? Kan een van jullie af en toe thuiswerken of wat werk verschuiven als dat eens nodig is? Reistijd hoeft niet zo erg te zijn, als het een beetje is in te passen in je normale ritmeZe werkt in een winkel, dat werk is lastig te verschuiven/flexibel te werken en thuis werken is al helemaal niet aan de orde
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Anthonius schreef op 08 januari 2014 @ 10:15:

TO Trust me Heerhugowaard, daar wil je nog niet dood gevonden worden..

Beverwijk trouwens ook niet..;)

Bijzonder dat er in Beverwijk dik 40.000 mensen wonen en in Heerhugowaard 53.000. Wat zullen die allemaal een Vreselijk Leven hebben.
quote:marilene26 schreef op 08 januari 2014 @ 11:30:

Ik zou t niet doen TO. Je zit dan elke keer met de tunnel die heel vaak vast staat. Is IJmuiden geen optie?Als er wat mis is in de Velsertunnel, staat heel IJmuiden muurvast. En dat gebeurt heel regelmatig.
Nee, thuiswerken als je in een winkel werkt, lijkt me vrij lastig inderdaad

Maargoed, punt is dat reistijd niet onoverkomelijk hóeft te zijn; alles is afhankelijk van hoe je de gehele gezinslogistiek kan indelen. Uiteraard is reistijd een nadeel, maar - afhankelijk van de mogelijkheden van TO en haar man - zou ik zeker in overweging nemen of de voordelen van het eventuele nieuwe huis daar tegenop wegen.
En hoe vast zit je aan deze baan? Als je ook best ergens anders wil/kan werken, is de overweging weer anders dan wanneer dit echt je droombaan voor altijd is.

In het eerste geval is de kans groot dat je na een tijdje werk dichter bij huis vindt, dan is het reizen tijdelijk. Dat maakt de situatie ook weer anders.
quote:marloezje schreef op 08 januari 2014 @ 09:45:

Zal ook eens kijken hoe het zit met de banen in Heerhugowaard.

Heerhugowaard is wel leuk en ik denk dat ik daar wel gelukkig kan zijn.Maar dan zit je toch nog met het probleem dat je moeder niet in de buurt woont? Want je woont nu in Beverwijk en je moeder woont op fietsafstand?
Oke, ik zie een paar mogelijkheden:

- ofwel je verlaagt je eisen wat betreft de woning. Tuin eraf als er bijvoorbeeld een park in de buurt is (of een speelpleintje oid voor de kleine). Een keuken die op zich functioneel is, maar misschien nog niet de kleuren heeft die jij wil hebben (zelfde idee bij badkamer). Als je erin kan wonen (lees: veilig slapen, eten koken, douchen en de was kunt doen) is het goed. Opknappen komt dan later wel.

- Ofwel je zoekt wat verder weg, en regelt bijvoorbeeld dat moeder/schoonmoeder bij oppasdagen opgehaald en thuisgebracht wordt, iig zolang jullie nog geen goede/betrouwbare oppas in de buurt van jullie nieuwe huis hebben gevonden. Geef dit ook aan op je werk, zodat ze begrijpen dat je op dat soort dagen wat later bent, en vraag of zij misschien iemand weten. Wie weet kennen zij een nichtje van de buurvrouw van de tante van huppeldeflup, die momenteel 'in between jobs' zit, en het prima vindt om voor jullie stand-by te staan op vaste dagen. Betaal oppas wel de NIBUD-normen .

En bedenk dat het een kopersmarkt is atm, en jullie dus mogelijk wat onderhandelingsruimte hebben.
quote:himalaya schreef op 08 januari 2014 @ 12:59:

[...]

Maar dan zit je toch nog met het probleem dat je moeder niet in de buurt woont? Want je woont nu in Beverwijk en je moeder woont op fietsafstand?

Ja dat probleem blijft, het is ook zooooo lastig.

Ik heb nu ook al last van de tunnel, want ga vanuit beverwijk richting Haarlem.
quote:marloezje schreef op 08 januari 2014 @ 08:20:

Ja zo denk ik ook hima.

Nee geen ov optie trotter.

eisen bij stellen is lastig we hebben 170000 te besteden en daar koop je hier net een mini huis voor wat nog opgeknapt moet worden en in de andere woonplaats koop je daar een volwaardige woning voor.http://www.funda.nl/koop/ ... 35-cornelis-matersweg-67/

Dit zit iets boven je budget. ( Maar je kunt natuurlijk minder bieden. )

Vind je dit echt een mini- opknap - huis?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.funda.nl/koop/ ... 5-en-garage/omschrijving/
http://www.funda.nl/koop/ ... beatrix-de-rijkstraat-24/
http://www.funda.nl/koop/ ... s-48858324-belgielaan-45/
Ik kom toch aardig wat woningen tegen binnen jullie prijsklasse.
Je moeder kan dan toch in haar huis oppassen als je kind ziek is? Je moet toch naar je werk wat in de woonplaats van je moeder is, dus dan zet je je kind daar toch even af? Ik zie het probleem niet zo. Blijft alleen over de reistijd.

Daarnaast is het zo dat als je kind straks vier is, je vanzelf meer contacten krijgt door de andere ouders op school en dergelijke.
En een voormalige huurwoning kopen?

Bijvoorbeeld deze, in de wijk Zuiderpolder in Haarlem? 175.000,-, maar daar valt ongetwijfeld over te onderhandelen.

Of deze, in Beverwijk, 169.500,-
http://m.funda.nl/koop/be ... 8324-belgielaan-45/fotos/
http://m.funda.nl/koop/be ... 709835-han-tromplaan-2-b/

Zelfs nieuwbouw binnen het budget
De eerste twee van BGB, hartstikke leuke huizen, zeker voor dat geld.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
http://m.funda.nl/koop/be ... 822170-meidoornstraat-10/

Hier blijft een mooi budget over om het helemaal naar jullie smaak en wensen te maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven