Mode & Beauty alle pijlers

eerste keer skiën, kleding?

14-01-2014 09:18 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Deze winter ga ik voor het eerst skiën, heb er erg veel zin in, maaaaar ik moet nog kleding kopen.

Waar moet ik, als redelijke beginner op letten?

En waar kan ik het beste een beetje budget vriendelijke producten kopen?

Alvast bedankt!
Goede skibroek en jas is natuurlijk handig.

misschien kan je eerst een broek van iemand lenen? Er is nu ook veel uitverkoop bij sportzaken, maar ook scapino heeft prima spul vind ik.

Ik haal altijd mijn thermobroeken bij de Scapino, zitten heel fijn. Niet iedereen heeft trouwens thermobroeken aan onder zijn skibroek, maar ik ben een koukleum :-)

ANWB heeft fijne skipully's, ook vaak in de aanbieding voor 5 euro ofzo.

Verder nog wat skisokken, ook prima goedkoop te kopen, maar strakkere skisokken van Falke zijn toch wel heel fijn (niet noodzakelijk ofzo).

Veel plezier!
Action had altijd prima thermo ondergoed voor een prima prijs. Skisokken van de ANWB. Mijn skibroek komt bij de Aldi vandaan. Heb wel geïnvesteerd in een goede jas en handschoenen. Vergeet niet een skibril en zonnebril mee te nemen.

En vraag eens om je heen, vaak heeft men wel wat te leen zodat je niet gelijk enorme bedragen hoeft neer te leggen.
Ja nou we gaan wel elk jaar, alleen is dit de eerste keer dat ik met vriend meega, dus het zal een terugkerend iets zijn. Vandaar dat ik het op zich niet erg vind om alles aan te schaffen ipv te lenen.

Thermo ondergoed is een goede, zal ik straks ook meteen voor kijken.

We zijn daar 1,5 week maar zullen niet elke dag skiën ivm vrienden en familie in het skigebied die we niet altijd zien.
Mijn man heeft toen hij de eerste keer op wintersport ging in de outlet van Nomad bij Rosada goedkoop een pak gekocht.

Decathlon is ook niet zo duur geloof ik.
In Leiden zit vlak na de Xenos in de Haarlemmer straat een Brunotti outlet. Te herkennen aan de grote stapels kleding voor de deur. Ik ga dit jaar voor het eerst snowboarden en heb daar brunotti handschoenen gekocht van 60 voor 30 euro .
Mijn thermokleding en sokken heb ik bij de Lidl gehaald. Evenals mijn jas . De rest leen ik.

Ik heb trouwens ook een beschermbroek, knie en polsbeschermers aangeschaft. Ik weet niet of dat bij skiën ook noodzakelijk is .
Decathlon!
Ik heb een skipak in de aanbieding (wegens blessure), maat 36, een keer gebruik. Nieuw!
Toen ik vorig jaar voor het eerst ging heb ik mijn jas en thermos bij de Primark gehaald en mn broek van marktplaats.

Prima mee kunnen skieen!
Let er op dat de skijas sneeuwvangers in de mouwen heeft en ook rond de middel.

Als je valt heb je dan niet meteen je hele jas vol sneeuw, verder ook handig ivm met de wind die anders in je mouwen blaast.

Thermospullen gebruik ik normaal gesproken niet maar ben dan ook totaal geen koukleum.

Als je dit wel bent is het misschien wel aan te raden.

Mijn zwager heeft zijn hele outfit bij de aldi of lidl vandaan en dat bevalt prima.

Ik heb mijn spullen bij de makro vandaan (brunotti) en dat bevalt ook prima!

Scapino heb ik ook wel eens wat gekocht, maar dan meer skipully's en zo.

Waar gaan jullie heen?
quote:Ikhierhuh schreef op 14 januari 2014 @ 10:11:

Ik heb een skipak in de aanbieding (wegens blessure), maat 36, een keer gebruik. Nieuw!Oh ik ben ook een 36-je! Heb je een link naar marktplaats of een mail adres dat ik je kan mailen?
quote:-ronkel- schreef op 14 januari 2014 @ 10:46:

Let er op dat de skijas sneeuwvangers in de mouwen heeft en ook rond de middel.

Als je valt heb je dan niet meteen je hele jas vol sneeuw, verder ook handig ivm met de wind die anders in je mouwen blaast.

Thermospullen gebruik ik normaal gesproken niet maar ben dan ook totaal geen koukleum.

Als je dit wel bent is het misschien wel aan te raden.

Mijn zwager heeft zijn hele outfit bij de aldi of lidl vandaan en dat bevalt prima.

Ik heb mijn spullen bij de makro vandaan (brunotti) en dat bevalt ook prima!

Scapino heb ik ook wel eens wat gekocht, maar dan meer skipully's en zo.

Waar gaan jullie heen?

Om lekker vaag te zijn: de Franse Alpen.

Ik ben wel een koukleum dus dacht wel aan een thermoshirt. Sneeuwvangers zijn een briljant idee. Ik zal vast wel eens onderuit gaan haha
Bas van der Heijden heeft skibroeken van Chamonix in de aanbieding:

http://view.publitas.com/ ... edingen-week-3/page/10-11

Verder een jas, skibril en helm en skisokken (of andere active sokken) en vergeet niet goede warme handschoenen.
O ik ben ook een koukleum, draag meestal een hemd en fleecetruitje onder mijn jas. Een thermoshirt is niet echt nodig, thermolegging heb ik wel een aantal.
Het belangrijkste is, dat je je er goed in kunt bewegen. Koop een niet te gladde broek, als je valt blijf je glijden.
verba volant, scripta manent.
Check ook even of je verplicht bent een ski-helm te dragen! Dat is nog niet overal zo, maar dat komt wel steeds meer. En kies goede (vinger) handschoenen, niet van die dunne leren of gebreide, anders heb je tijdens het dragen van je ski's zo je handen stuk. Hema heeft ook goede skisokken, ik heb ze zelf ook, dik tevreden mee. Alvast veel plezier!
Ik ben ook een koukleum.

Ik draag het volgende:

-Sportbh (hoeft niet, maar ik vind het erg prettig)

-Thermo-ondergoed met lange mouwen(armen)

Skisokken van Salomon, kijk even bij de Perry. Ze zijn niet zo duur als je denkt, maar sluiten wel goed aan en daardoor weinig blaren.

-Skibroek zonder bretels/met afneembare bretels. Ik vind het anders zo'n gehannes op de wc.

-Fleecetrui voor de koude dagen, gewoon tshirt voor warmere dagen als laag twee.

- Een (fleece)buff (heel fijne dunne colsjaal, waardoor je geen proppen in je nek hebt)

Je kunt er ook dit mee:

vooral de baclava is fijn op heel koude dagen onder je helm/muts.

- een fijn skijack, ik heb geen sneeuwvanger er in, maar als beginner toch wel erg handig.

-een sportievere zonnebril. Een sneeuwbril hoeft niet. Zorg er wel voor dat de bril goed aansluit aan de zijkanten van je oogkassen. En regel een lintje voor om je nek. Het is lullig als je je bril kwijtraakt.

- een helm voor tijdens het skiën. Ook als je nog niet zo goed kunt skiën. Er hoeft maar een idioot te zijn die je onderuit skiet en je zult me geloven.

een muts, oorwarmers of haarband voor buiten het skiën.

- stevige handschoenen met veel bescherming. Anders schaaf je ze vast open.

Als beginner zul je het snel (te) warm krijgen. Je klautert namelijk vaak eerst vaak de helling op om te leren te bewegen en stevig te staan. Een rugzak kan daarom ook erg fijn zijn om je te veel aan kleding tijdelijk in kwijt te kunnen.

Zorg ervoor dat je niet te veel bezweet raakt, want dan koel je heel snel af!

Neem ook wat koekjes of repen mee voor op de piste.

Heel veel plezier!!!
En check je verzekering ook, of die de wintersport dekt.
Inderdaad Brown, verstandig!
Skiverzekering heb ik!

Sportbh vind ik briljant, omdat ik eigenlijk tijdens het spinnen al een sportbh nodig heb haha. Heb gelukkig een goede in de kast hangen.

Helm is niet verplicht daar. Maar ga er nog even over nadenken of ik er toch 1 zal aanschaffen

Heb wel 2 paar skisokken, ik weet niet welk merk maar daar zal ik ook nog even kijken.

Ik ben een medium-beginner zullen we maar zeggen, heb 2 weken ski ervaring bij elkaar alleen dat deed ik altijd met geleende kleding en is al even geleden!
Ben zelf geen skier meer, maar kan je wel een skibril aanraden, anders word je sneeuwblind.

Bedenk bij het evt. kopen van een ski-jack dat dit ook gewoon als winterjack draagbaar is. Ik heb een mooi jack van O'Neill, met windvangers in de mouwen en om het middel, dat draag ik gewoon als winterjas. Dan is het niet zo erg om een wat duurder jack te kopen.
Nieuwsbrief,

Ik zou in jouw geval zeker een helm overwegen. Kijk of je m van iemand kunt lenen. Een goede helm zit zo strak dat als ie los op je hoofd zit en je beweegt de helm dat dan je voorhoofdshuid meebeweegt, maar hij moet niet strakker zitten. Als het gevoel hebt dat je hersenen (ook maar een klein beetje) worden gekraakt, dan is ie te strak.

Juist als je al wel van 'echte' pistes afgaat en niet van de babywei, dan kom je van die jakkeraars tegen. Het is niet relaxed als je dan rustig in ploeghouding de berg af wil en je weet niet waar je wordt ingehaald, dus een helm zou ik doen.

De skistokken zijn prima zolang je je ellebogen in een hoek van niet minder dan 45 graden houdt. Daarvoor zet de stokken ondersteboven op de grond, houd je ze beet onder de rozetten. Merk is pas relevant als je professioneel skiër bent.
Beter.laat, een skibril of sneeuwbril is echt niet nodig. Een goede sportieve zonnebril die goed aansluit rond de ogen is ook prima. Let wel op het filter ivm de scherpe zon in de bergen.

Een sneeuwbril (met oranje/contrastverhogend filter) is wel heel fijn als het erg hard sneeuwt, dan houd je meer zicht op de diepte.

O ja, (winter) zonnebrandcreme en lipbescherming! Ook heel verstandig om op te smeren.
Ja professioneel ben ik niet echt ;) wel al van de babywei af.

Ik denk dat ik zo maar even naar de perrysport ga ipv iets via internet te bestellen, daar hebben ze vast ook wel afprijzingen en kunnen ze me vast goed adviseren.

Kan ik ook even wat helmen op m'n hoofd planten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven