Stofzuigen, hoe vaak?

14-01-2014 13:57 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even nieuwsgierig: hoe vaak stofzuig jij in je huis?

Er zijn natuurlijk verschillende scenario's te bedenken. Mensen met hulp in de huishouding (zo ja, hoe vaak komt die dan en wat doet de hulp?), mensen met huisdieren, etc.

Ik heb een vrij stoffig huis en kan me daar echt aan ergeren. Ik heb namelijk enorm veel licht in huis, dus je ziet het vaak al snel liggen. Ik heb twee keer per maand hulp in de huishouding, voor met name de 'grote' dingen (wc, badkamer, keuken en zij stofzuigt en dweilt het hele huis). Verder stofzuig ik zelf wel een paar keer per week, en neem ik regelmatig de bank even af ivm haren van de kat.
Dagelijks.
Ik heb 2 honden en een kat. Ik stofzuig 1 keer per week.

Ik NL had ik een schoonmakakster die 1 ochtend per week kwam.

Ik vind schoonmaken stom en erger me niet aan hier en daar was stof/haren.

En daar ben ik god heel dankbaar voor.
quote:StoraHuntur schreef op 14 januari 2014 @ 14:01:

schoonmakakster .Een wat? Ieuw, gewoon een schoonmaakster dus...
Ik heb geen huisdieren, alleen een dochter ik stofzuig de woonkamer, hal, wc ongeveer 2 keer per week.

De bovenverdieping denk ik eens in de 3 maanden ofzo. Heb nooit schoenen aan daar en er ligt hoogpolige vloerbedekking en dat vind ik vreselijk om te stofzuigen. Je ziet verder ook niks op die vloerbedekking, dus erger me er ook niet aan. Doe dan ook de trappen en zolder mee enzo.
Haha. Dagelijks biekoe? Waarom? Doe je dan het hele huis?

Storahunter, heeft het ermee te maken hoe je nu woont, dat je je er minder aan ergert misschien?
Elke dag.

Geen dieren en geen schoenen aan in huis
Ik stofzuig als ik er 'zin'in heb, de behoefte voel om toch maar eens te zuigen. Dat is zeker minder dan 1x per week.

Ik heb weliswaar 1 kat, maar ben zelf op en af thuis en bij mijn vriend en werk de hele dag. Ik werk trouwens ook in een schoollokaal dat minder dan 1x per week geveegd of gezogen wordt, dat vind ik dan wel weer kwalijk eigenlijk.
Nee, ik doe alleen de benedenverdieping. We hebben een hond (die overigens niet ruit maar wel zooi mee naar binnen sleurt) en een kind met vrij gevoelige luchtwegen. Op zijn slaapkamer kun je van de grond eten, die is altijd uberschoon.
Eén keer per week beneden, kamer, keuken, gang heel grondig. Dan nog zeker twee à drie keer even vluchtig om de meubels heen.

Boven één keer per week.

Gezin, man en ik en drie kinderen (16, 14 en 10) geen huisdieren.
Boven op de slaapverdieping 1x per week, in de woonkamer en keuken elke dag ivm hond en kat.

We hebben een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen (12,14)
@ mevrouw75; maar 1x per week zuigen/vegen op school? Dat deed ik ook dagelijks, je wilt niet weten wat een rommel er mee naar binnengebracht wordt door de kinderen. Ik hoop dat mijn kind niet in jouw klas hoeft te zitten! Ik hoop overigens ook dat je geen 'Old school' krijtbord meer hebt.
Woonkamer minstens 3 keer in de week. We hebben een konijn en twee kleine kinderen.

Bovenverdieping 2 keer in de week.

@StoraHuntur, heb je 2 honden als je ava? Verharen die niet?
Minimaal 1 keer beneden heel grondig en daarnaast nog 1 tot 2 keer snel. Boven ongeveer om de week. Als ik door de troep van de meiden heen kom.

Boven trouwens geen schoenen en niet eten. En het scheelt heel veel dat de droger tegenwoordig in de bijkeuken staat. In ons vorige huis stond de droger op zolder naast onze slaapkamer en daar was het altijd stoffig.
Beneden, elke dag, dweilen 1 x in de week.

Boven 1 x in de week, dweilen 1 x per maand.

Kleuter, hond en kat. Geen schoenen in huis.
Schoenen sowieso uit in huis.

Mensen die ze aan laten? En wat laat je de visite doen?
Benden ongeveer 2 keer per week. Boven om de 2 weken.

Woon alleen en heb geen huisdieren.
quote:Philein schreef op 14 januari 2014 @ 14:12:

Mensen die ze aan laten? En wat laat je de visite doen?Hier mag iedereen gerust met schoenen aanlopen. Ikzelf doe ze wel meestal uit maar dat is meer omdat ik dat fijner vind zitten.
Woonkamer minimaal elke dag of stofzuiger of veger erdoor. Speelkamer 1x in de week alle bouwwerken enzovoort aan de kant en stofzuiger erdoor. Boven 2x per week.

Gezin met 3 kleine kinderen (5,3,2) en een grote hond.
quote:Philein schreef op 14 januari 2014 @ 14:12:

Mensen die ze aan laten? En wat laat je de visite doen?Ik doe ze zelf meestal uit, vind dat gewoon prettiger omdat ik vaak met mijn voeten op de bank zit ook. Bezoek mag ze gewoon aanhouden hoor, geen probleem
Als het nodig is. Mijn hond verhaart in plukjes die ik makkelijk kan oprapen en wie binnenkomt moet zijn voeten goed vegen. Ik loop zelf niet vaak op schoenen in huis omdat sokken nou eenmaal lekkerder zitten maar ik vraag mijn bezoek nooit om schoenen uit te doen, tenzij ze net door een modderpoel hebben gelopen. Ik vind het ongelooflijk ongastvrij, alsof een paar strepen op de vloer belangrijker zijn dan je bezoek.
verba volant, scripta manent.
Om de dag. Geen huisdieren, helaas wil vriend nog niet aan mijn "geen schoenen in huis" beleid.
Ik vind schoenen in huis aan hebben niet zo fris en ongezellig en gelukkig mijn omgeving ook niet, want iedereen trekt ze altijd uit als ze hier binnen komen.
2-3 keer in de week ivm een vogel.

dweilen varieert tussen 1x per week tot 1x in de maand.

Schoenen meestal uit in huis, als wij bezoek krijgen doen we juist schoenen aan. vind dat ook een beetje een raar gezicht van die blote voeten/sokken.

Hebben jullie dan alleen maar matchende sokken aan? (Off Topic)
quote:Philein schreef op 14 januari 2014 @ 14:22:

Ik vind schoenen in huis aan hebben niet zo fris en ongezellig en gelukkig mijn omgeving ook niet, want iedereen trekt ze altijd uit als ze hier binnen komen.

Ik vind dat altijd zo ongastvrij overkomen als je je schoenen perse uit moet doen.

edit: Hoewel ik weet dat het niet zo bij jou is maar gewoon toeval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven