frequentie versus zin

14-01-2014 13:40 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees hier regelmatig een topic van meestal mannen die niet blij zijn met de frequentie van de sex.

De één zegt leer er maar mee leven, de ander moet er over praten.

Even verschrikkelijk generaliserend gesproken, en ervan uit gaande dat de meeste mannen best blij worden van pijpen, wat kan het dan voor een moeite zijn "even" aan de zin van de man tegemoet te komen.

Ik heb mijn man eigenlijk nooit afgewezen en ook werkelijk nooit iets tegen mijn zin gedaan.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Als ik geen zin heb om te sporten, naar de bioscoop te gaan of te winkelen, is dat een reden om het niet te doen. Als ik geen zin heb om te pijpen, is dat een reden om het niet te doen.



Ik wil mijn vriend best een plezier doen, maar ik wil er zelf ook plezier aan beleven. Dat is het hele ding aan seks, dat je sámen plezier hebt. Dus als ik geen zin heb, doet hij meer moeite en neemt het voortouw en als hij geen zin heeft omgekeerd.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn man op het moment dat hij zin heeft even "help" doe ik dat niet tegen mijn zin hoor, als ik ongesteld was werd er niet geneukt maar blijft nog zat over om te doen.

Ik beleef plezier aan zijn plezier, is dat dan het grote verschil?
die ik wilde bestaat al...
Ik wijs mijn vriend ook nooit af. Hoewel ik moet zeggen dat hij nou niet een enorm libido heeft (als ik hier ooit lees dat sommige mannen het elke dag wel 3 keer willen... nee, dat hoeft voor mij ook niet). En als ik ongesteld ben en hem aftrek, dan doe ik dat ook niet tegen mijn zin. Ik beleef op zo'n moment plezier, omdat ik hem zie genieten.



Alleen, als ik geen zin heb om te vrijen, dan doen we het ook niet. Heel simpel. Dat geldt overigens ook voor hem; als hij niet wil, doen we het niet. Moet wel zeggen dat dat van beide kanten nog nooit is voor gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik wijs vriendlief nooit af. Dit omdat het bijna nooit voor komt dat hij zin heeft. Mijn libido is wat dat betreft 100x hoger. Voor hem is 1x per 2-4 weken voldoende. We zijn trouwens nog maar 8 maanden samen, maar het is voor hem blijkbaar niet zo belangrijk. Betekent overigens niet dat ik hier niet van baal, maar goed er zijn nog andere manieren om aan mijn trekken te komen en de relatie is verder helemaal top.
Alle reacties Link kopieren
En dan, eens een keertje geen zin, geloof dat een partner daar best in kan komen, maar weken geen zin en elke keer nul op het rekest lijkt me heel frustrerend.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Andersom vind ik het wat makkelijker te bevatten loppy, denk dat (weer heel generaliserend) de meeste vrouwen lastiger klaarkomen dan mannen, dat deze "bewerkelijker" zouden zijn en je haalt gelukkig nog veel uit andere dingen in de relatie.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 14 januari 2014 @ 14:43:

Andersom vind ik het wat makkelijker te bevatten loppy, denk dat (weer heel generaliserend) de meeste vrouwen lastiger klaarkomen dan mannen, dat deze "bewerkelijker" zouden zijn en je haalt gelukkig nog veel uit andere dingen in de relatie.



Dus andersom mag een vrouw het niet verlangen??
Alle reacties Link kopieren
Andersom is ook vaker het geval, dat hoor en lees je overal. Misschien wel heel generaliserend wat je noemt inderdaad, maar het is toch echt zo. Voor mannen is alles qua seks eigenlijk gemakkelijker. Ben wat dat betreft heel blij dat ik zelf redelijk makkelijk kan klaarkomen, misschien ook wel een reden dat mijn libido hoger is. Ik zou zelf, als mijn vriend vaker zin zou hebben dan ik, soms wel toegeven. Ook omdat ik ervan geniet als hij geniet. Je moet ze natuurlijk ook weer niet laten denken dat zij de touwtjes in handen hebben hè, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:nova89 schreef op 14 januari 2014 @ 14:27:

Ik wijs mijn vriend ook nooit af. Hoewel ik moet zeggen dat hij nou niet een enorm libido heeft (als ik hier ooit lees dat sommige mannen het elke dag wel 3 keer willen... nee, dat hoeft voor mij ook niet). En als ik ongesteld ben en hem aftrek, dan doe ik dat ook niet tegen mijn zin. Ik beleef op zo'n moment plezier, omdat ik hem zie genieten.



Alleen, als ik geen zin heb om te vrijen, dan doen we het ook niet. Heel simpel. Dat geldt overigens ook voor hem; als hij niet wil, doen we het niet. Moet wel zeggen dat dat van beide kanten nog nooit is voor gekomen.



Dan wijs je je vriend toch wel af? Of bedoel je met afwijzen dat het ergans anders dan aan je vriend ligt waarom je geen zin hebt?



Als je weken of maanden geen zin hebt is er denk ik meer aan de hand en kan het helpen om erover te praten. Maar komt het dan nooit voor dat je een keer moe bent of gewoon niet in de stemming? Bij mij wel hoor. Omgekeerd trouwens ook, als hij moe is wil hij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:loppy schreef op 14 januari 2014 @ 14:53:

Andersom is ook vaker het geval, dat hoor en lees je overal. Misschien wel heel generaliserend wat je noemt inderdaad, maar het is toch echt zo. Voor mannen is alles qua seks eigenlijk gemakkelijker. Ben wat dat betreft heel blij dat ik zelf redelijk makkelijk kan klaarkomen, misschien ook wel een reden dat mijn libido hoger is. Ik zou zelf, als mijn vriend vaker zin zou hebben dan ik, soms wel toegeven. Ook omdat ik ervan geniet als hij geniet. Je moet ze natuurlijk ook weer niet laten denken dat zij de touwtjes in handen hebben hè, haha.



Ik denk dat vrouwen niet moeilijker klaarkomen, maar er minder moeite voor (laten) doen. Bij mijn huidige vriend kom ik gemakkelijk klaar en is mijn libido ook hoger dan bij exen. Maar dit is ook alleen maar vanuit mijn oogpunt en wat ik in mijn omgeving hoor.



Er zijn ook zat mensen die door medicatie o.i.d. een laag libido hebben, ik denk niet dat ze er gelukkiger van worden om het tegen hun zin te doen. Hun partner ook niet, hoop ik. Want je kan wel zeggen als hij geniet, geniet ik ook. Maar waarom is het dan niet als ik niet geniet, hij ook niet?
Alle reacties Link kopieren
Bij het teveel afwijzen van vriend of man drijf je hem wel in de armen van een andere (eventuele publieke) vrouw.

Dus dan ook een stoer wijf zijn en niet lopen zeuren als hij vreemd gaat.
Beter te laat dan over tijd.
Reactie op OP, als ik mijn man altijd zijn zin geef zit daar echt wel eens een moment tussen dat ik er geen zin in heb, op dat moment wijs ik hem (uiteraard subtiel) af, hij heeft het nl onmiddellijk door als ik tegen mijn zin in hem ga pijpen. Dan is voor hem de lol er echt totaal vanaf.



Zin erin maken is voor mij iets anders dan hem ff snel pijpen of trekken om hem van zijn kwak af te helpen.



Zin maken kost me meer moeite, en lukt me niet altijd, dus als ik geen zin heb en ik de knop niet kan omzetten, dan heb ik geen seks, en dan pijp ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 14 januari 2014 @ 14:23:

het grote verschil?Het grote verschil is dat ik mezelf niet zie als een "attribuutje" maar als een zelfstandig, mondig en volwassen mens. Zo zie ik mijn vriend ook. Ik verwacht van hem niet dat hij seks tegen zijn zin heeft en hij verwacht dat niet van mij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn libido is hoger dan die van mijn partner. Maar ik zou mij uiterst ongemakkelijk voelen als hij het alleen maar doet om mij te plezieren terwijl hij er zelf eigenlijk helemaal geen zin in heeft! Daar ben ik toch echt te trots voor! Graag of anders niet!
quote:blinkie123 schreef op 14 januari 2014 @ 15:22:

Bij het teveel afwijzen van vriend of man drijf je hem wel in de armen van een andere (eventuele publieke) vrouw.

Dus dan ook een stoer wijf zijn en niet lopen zeuren als hij vreemd gaat.



Is dit serieus? Als mijn vriend mij continu afwijst zou dat een reden zijn om uiteindelijk de relatie te verbreken, en andersom kan ik dat ook begrijpen. Maar vreemdgaan? Nee.



Ik geloof trouwens wel dat je zin kan 'maken', je kan niet verwachten dat het allemaal maar vanzelf gaat en beide partijen moeten er moeite voor doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:huis_kopen schreef op 14 januari 2014 @ 15:19:

[...]





Ik denk dat vrouwen niet moeilijker klaarkomen, maar er minder moeite voor (laten) doen. Bij mijn huidige vriend kom ik gemakkelijk klaar en is mijn libido ook hoger dan bij exen. Maar dit is ook alleen maar vanuit mijn oogpunt en wat ik in mijn omgeving hoor.



Er zijn ook zat mensen die door medicatie o.i.d. een laag libido hebben, ik denk niet dat ze er gelukkiger van worden om het tegen hun zin te doen. Hun partner ook niet, hoop ik. Want je kan wel zeggen als hij geniet, geniet ik ook. Maar waarom is het dan niet als ik niet geniet, hij ook niet?Omdat ik niet voor hem kan spreken. Maar goed, zoals ik al aangaf, is dat het nooit voor komt dat hij meer zin heeft dan ik. Ik dwing hem ook niet om zin te maken. Als hij 's avonds moe is van zijn werk (lichamelijk werk), dan snap ik hem maar al te best.
Alle reacties Link kopieren
Nog een hele generaliserende, dan maak je maar zin, van seks krijg je zin in seks....

En als de man geen zin heeft doet zijn piemel het niet....maar mankeert hij nog steeds niets aan zijn handen of mond.



En Tessa, natuurlijk komt het voor dat ik geen zin heb, maar dat is dan het complete plaatje met penetratie enz...dan is het nog een kleine moeite voor mij, en niet eens een moeite, om hem dat pijp plezier te doen hoor.
die ik wilde bestaat al...
Maar een man pijpen of aftrekken als ik geen zin heb, voelt echt zo verkeerd. Dat is namelijk ook gewoon seks, en seks zonder zin voelt echt walgelijk. Ik heb het wel eens gedaan en voelde mij daarna zo goedkoop en leeg en verdrietig.

En ik geloof ook niet dat een man door mij gepijpt of afgetrokken wil worden als ik er geen zin in heb. Dat lijkt mij echt een afknapper want dat merk je als man natuurlijk.

Mijns inziens mis je dan ook geheel de bedoeling van seks. Samen iets intiems beleven. En niet puur aan je trekken komen.



Ik heb in het verleden ex regelmatig af gewezen. Maar dat was ook omdat hij geen idee had hoe hij mij opgewonden kon krijgen. Dat heb ik hem proberen uit te leggen maar het kwartje is nooit gevallen.

Als ik "geen zin heb" sta ik wel open voor seks, maar je moet dan wel even de juiste knoppen weten te bespelen om mij zover te krijgen.

En als ik dan opgewonden ben, word je opzeker getrakteerd op de pijpbeurt van je leven
Oh je bedoelt ff snel 3x eraan sabbelen tussen de strijk en de vaat door. Tja. Tot nu toe ben ik ook nog niet ff gelikt tussen de strijk en de vaat door.



Wij wijzen elkaar weleens af. Moe, veel aan je hoofd, niet lekker, morgen vroeg op. Seks moet voor ons allebei leuk zijn en ik ga er vanuit dat als een van ons moeite heeft met de frequentie we dat gewoon tegen elkaar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nee matroesjka, dat bedoel ik niet...gelukkig hoeft die van mij geen 3 keer op een dag...Het komt zelden meer voor dat we het meer dan 1 keer per week doen, het totaalplaatje dan, ik ben daar meer dan tevreden mee, mijn man zou best vaker willen en doet het regelmatig zelf, zou hij dat niet doen maar ervoor bij mij komen zou ik daar totaal geen problemen mee hebben.

Rary, ik begrijp dat tegen je zin dan niet, jammer dat jij dat zo hebt gevoeld, ik vind het...heel simpel gezegd, kleine moeite groot plezier.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Als ik geen zin heb, heb ik geen zin.

Dan ga ik hem dus ook niet "even pijpen".

Ik word al chagarijnig van de gedachte alleen.

Als hij geen zin heeft, heeft hij me ook nog nooit "even gebeft".

En terecht zeg. Je mag toch af toe wel nee zeggen?!
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 15 januari 2014 @ 02:04:

Maar een man pijpen of aftrekken als ik geen zin heb, voelt echt zo verkeerd. Dat is namelijk ook gewoon seks, en seks zonder zin voelt echt walgelijk. Ik heb het wel eens gedaan en voelde mij daarna zo goedkoop en leeg en verdrietig.

En ik geloof ook niet dat een man door mij gepijpt of afgetrokken wil worden als ik er geen zin in heb. Dat lijkt mij echt een afknapper want dat merk je als man natuurlijk.

Mijns inziens mis je dan ook geheel de bedoeling van seks. Samen iets intiems beleven. En niet puur aan je trekken komen.



Ik heb in het verleden ex regelmatig af gewezen. Maar dat was ook omdat hij geen idee had hoe hij mij opgewonden kon krijgen. Dat heb ik hem proberen uit te leggen maar het kwartje is nooit gevallen.

Als ik "geen zin heb" sta ik wel open voor seks, maar je moet dan wel even de juiste knoppen weten te bespelen om mij zover te krijgen.

En als ik dan opgewonden ben, word je opzeker getrakteerd op de pijpbeurt van je leven Dit had ik helemaal zelf kunnen schrijven, inclusief het stuk over de ex.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook het grote verschil denk ik delite, ik heb geen hijgend mannetje achter me aan hoor, zo van oh nu kietelt het ik douw hem in je mond....toe zeg.

Ik doe het met plezier, hoef er geen zin voor te maken, en dat maakt denk ik ook dat hij er bewust of onbewust niet op een ongelegen moment mee komt.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 15 januari 2014 @ 13:30:

Dat is ook het grote verschil denk ik delite, ik heb geen hijgend mannetje achter me aan hoor, zo van oh nu kietelt het ik douw hem in je mond....toe zeg.

Ik doe het met plezier, hoef er geen zin voor te maken, en dat maakt denk ik ook dat hij er bewust of onbewust niet op een ongelegen moment mee komt.



Het is een verschil in beleving, ben ik zeker met je eens.

In die situatie zou ik me een cum-bucket voelen.

Mijn excuses voor het woord, ik heb echt geprobeerd iets anders te verzinnen dat net zo goed de lading dekt, maar het niet gevonden.

Als jij je er maar goed bij voelt is er niets mis mee.

En zolang je het maar niet doet omdat je bang bent hem anders kwijt te raken, maar die indruk krijg ik niet bij jou.

Ik kan het echt niet, mijn eigen geen zin hebben opzij zetten op die manier.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven