Stofzuigen, hoe vaak?

14-01-2014 13:57 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even nieuwsgierig: hoe vaak stofzuig jij in je huis?

Er zijn natuurlijk verschillende scenario's te bedenken. Mensen met hulp in de huishouding (zo ja, hoe vaak komt die dan en wat doet de hulp?), mensen met huisdieren, etc.

Ik heb een vrij stoffig huis en kan me daar echt aan ergeren. Ik heb namelijk enorm veel licht in huis, dus je ziet het vaak al snel liggen. Ik heb twee keer per maand hulp in de huishouding, voor met name de 'grote' dingen (wc, badkamer, keuken en zij stofzuigt en dweilt het hele huis). Verder stofzuig ik zelf wel een paar keer per week, en neem ik regelmatig de bank even af ivm haren van de kat.
Iedere dag boven 1/2 keer per week.
Een keer in de drie maanden???? Dat is wel desperate housewive-waardig Neem voor de grap eens laminaat of linoleum en zie het stof zich verzamelen na een week.
quote:matroesjka_ schreef op 14 januari 2014 @ 14:37:

Nou nouschi zo smetvrees is dat niet. Ik heb vriend al wel verteld dat als er kinderen komen de schoenen uit moeten. Op schoenen in huis lopen is gewoon echt smerig want je neemt alle viezigheid van de straat (waar mensen tuffen, spugen, hun vuilnis laten slingeren en hun beesten laten poepen en plassen) mee je huis in. En kinderen kruipen en stoppen alles in hun mond en mijn kind gaat geen kattenpis en hondenpoep likken Ach, ik noem dat dan gewoon goed voor de weerstand. Maar goed, ik lik ook rustig aan lantaarnpalen en wachtrij-hekjes en mijn dochter aan winkelwagentjes. Dat scharen we dan onder gevalletje ijzertekort
quote:matroesjka_ schreef op 14 januari 2014 @ 14:48:

Een keer in de drie maanden???? Dat is wel desperate housewive-waardig Neem voor de grap eens laminaat of linoleum en zie het stof zich verzamelen na een week.daarom heb ik ook lichtgrijze vloerbedekking boven. Wat ik niet zie is er niet. Scheelt een heleboel tijd qua schoonmaken en die tijd kan ik nu lekker besteden aan onze dochter
quote:oldwood schreef op 14 januari 2014 @ 14:40:

Stofzuigen 1 keer op een dag, ben ik de hele dag thuis 2 keer.

Woon met mijn man en twee katten.

Visite doet hier netjes de schoenen uit en wij zelf doen dat ook standaard.

Bovenverdieping doe ik 1 keer in de week.

Niets zo viezer als allemaal rotzooi op de vloer, dus ik wil dat hier ook echt niet op de vloer tegenkomen.

2x per dag stofzuigen? Wauw!

Hier een keer per week, mits de schoonmaakster komt. We houden onze schoenen aan, doe ze meestal pas uit als ik 's avonds op de bank plof. 2 kinderen, geen huisdieren.

Als het tussendoor lokaal te gek wordt, heb ik een kruimeldief-met-steel voor de probleemzones.
quote:Lebowski schreef op 14 januari 2014 @ 14:46:

Ha leuk! Is het al Smetvrezers vs. Viespeuken tijd? Anders kom ik straks nog even terug haha,jaa is wel weer een tijdje geleden!
quote:Lebowski schreef op 14 januari 2014 @ 14:46:

Ha leuk! Is het al Smetvrezers vs. Viespeuken tijd? Anders kom ik straks nog even terug Bijna, ik gok zo dat mijn laatste 2 comments daar wel aan mee gaan werken
Ik denk t ook
Gadverdamme elke dag stofzuigen

Loop je constant met dat ding te zwieren.

Eenmaal per week is meer dan genoeg voor mij. En een week is al zó om.

Heb twee katten.
Constant? Stofzuigen is 5 min. We wonen niet heel groot
Ik vind het het leukste huishoudelijke klusje omdat je snel eer van je werk hebt, doe het dus best vaak. Twee katten maar eigenlijk is het niet zo vaak nodig als ik het doe
Sinds ik een pup heb, stofzuig ik om de andere dag in de kamer en keuken, heb er ook nog een vogeltje zitten. De slaapkamer is beneden en daar doe ik het een keer in de week. Boven is nog een logeerkamer en een grote zolder en dat wordt om de week gedaan.
Jullie zullen mij wel een enorme smeerlap vinden, maar ik geloof dat ik nauwelijks aan 1x per week kom. Als ik weer zie dat er hagelslag naast de bank ligt. Ik zou niet weten wanneer ik moet stofzuigen, buiten het weekend om.

OKOK, we hebben geen kinderen, geen huisdieren, gladde vloeren en allebei een drukke baan...
Met één hond om de dag.
Je doet je schoenen uit, laat ze in de hal staan of in de gang, loopt een keer naar de deur over de mat waarop iedereen eerst zijn/haar voeten heeft geveegd? Denk je nou echt dat straatvuil zich niet door je huis verspreidt als je je schoenen uittrekt? Fabeltje. Het enige wat je creëert is schijnveiligheid, bovendien is het heel slecht voor je weerstand als je alles steriliseert, het aantal mensen met allergische reacties op de meest onbenullige dingen rijst onderhand de pan uit.
verba volant, scripta manent.
2 à 3x per week. 2 volwassenen, een peuter en een kruipende baby.

Wij hebben geen schoenen aan binnen.

Kruipende baby is trouwens een stuk efficiënter als onze stofzuiger ;)
quote:eefje1980 schreef op 14 januari 2014 @ 15:10:

Ik vind het het leukste huishoudelijke klusje omdat je snel eer van je werk hebt, doe het dus best vaak. Twee katten maar eigenlijk is het niet zo vaak nodig als ik het doe

ik vind het echt verschrikkelijk. Als ik klaar ben zie ik ook altijd weer wat liggen, met als gevolg dat ik een stukje meerdere keer sta te doen..

Dus ik heb het uitbesteed... aan mijn vriend
quote:Razzmatazz schreef op 14 januari 2014 @ 15:22:

2 à 3x per week. 2 volwassenen, een peuter en een kruipende baby.

Wij hebben geen schoenen aan binnen.

Kruipende baby is trouwens een stuk efficiënter als onze stofzuiger ;)Nog efficiënter: trek je baby een kruippakje aan dat je maakt van wonderdoekjes.
verba volant, scripta manent.
Deze vraag werd laatst ook gesteld op een ander forum, waar volgens mij heel veel thuisblijfmoeders/huisvrouwen (doorhalen wat niet van toepassing is) zitten. Daar werd op een enkele uitzondering na echt door iedereen vrijwel dagelijks of om de dag stof gezogen. Ik voelde me toen heel vies, met mijn 1 keer per week. Maar hier heb ik gelukkig meer medestanders. Ik heb trouwens geen huisdieren, wel twee kinderen en een kruimeldief voor kruimelongelukjes.

Ach als ik doodga denk ik vast niet: had ik nu maar meer tijd aan het huishouden besteed. Ik was vast veel gelukkiger geworden als ik elke dag had gestofzuigd.
1 of 2 keer per week. Vind ik meer dan genoeg, er zijn leukere dingen te doen in het leven.
Ik woon met man, kind en twee katten en we stofzuigen zo'n 2 tot 3x per week. Boven is maar net wanneer ik er zin in heb en dat is een stuk minder vaak dan beneden

Ik heb mijn schoenen altijd uit in huis, maar dat heeft niks met hygiëne te maken, ik vind het gewoon niet lekker zitten en loop graag op mijn pantoffels. Bovendien zit ik altijd met mijn voeten op de bank. Bezoek mag hier dus gewoon de schoenen aanhouden (graag zelfs, ik vind zweetsokken heel wat erger!)

Ik heb een vriendin waar iedereen altijd bij de achterdeur de schoenen uit moet doen en ik vind dat echt vreselijk! Zit je daar op een verjaardag allemaal op je sokken
Gezin 2 volwassenen en 2 peuters en geen huisdieren. Niemand komt hier binnen zonder schoenen uit te doen.

Stofzuigen: ongeveer 2x per week de woonkamer en bovenetages 1x per week.

Overigens zijn wij alleen in de avond thuis, overdag werken wij.

Ik ben van mening dat in kleding veel stof zit en trek mijn kleren altijd in de badkamer aan/uit.
quote:MarianneDavids schreef op 14 januari 2014 @ 15:25:

[...]

Nog efficiënter: trek je baby een kruippakje aan dat je maakt van wonderdoekjes.Goeie !
quote:jacci schreef op 14 januari 2014 @ 15:23:

[...]

ik vind het echt verschrikkelijk. Als ik klaar ben zie ik ook altijd weer wat liggen, met als gevolg dat ik een stukje meerdere keer sta te doen..

Dus ik heb het uitbesteed... aan mijn vriend

Als ik klaar ben en ik zie nog wat liggen dan blijft dat liggen voor de volgende keer.

En schoenen uitmoeten doen als ik ergens op bezoek ben, maak ik gelukkig zelden tot nooit mee.

Verschrikkelijk.....zeker op een verjaardag als er meer mensen zijn en dan allemaal op je sokken.

Voelt hetzelfde alsof iedereen in zijn onderbroek zit.
1 x per week, hele huis. Soms beneden een keertje vaker. Geen huisdieren, geen kinderen en we werken beide meer dan fulltime.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven