Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen mason Pearson haarborstel

14-01-2014 22:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke.. Ik heb geen idee of een van jullie hier eigenlijk ooit van gehoord heeft, maar ik waag het er toch maar op.

Ik wil een haarborstel van dit merk kopen, maar ze zijn zoooooo ontzettend duur dat ik toch wel even serieus wil weten of ze wel echt zo goed zijn. Dus bij deze, heeft iemand enige ervaringen met deze haarborstel?

Alvast bedankt
Vroeger, toen ik nog langer haar had, gebruikte ik altijd deze borstel. Ik vond hem heel goed, maar ik heb nooit een andere gebruikt, wij hadden thuis alleen maar borstels van Mason Pearson.

Dus of hij beter is dan een goedkope kan ik niet zeggen. Recentelijk hebben ook Misslipgloss en Beautygloss er iets over geschreven op hun blogs denk ik.
Wil je echt zoveel geld uitgeven aan een borstel? Ik heb 'm niet, dus kun je helaas ook niks vertellen.
Deze borstel is duur omdat ie handgemaakt is. Maar volgens mij zijn er ook genoeg minder dure borstels van zwijnenhaar te vinden die van dezelfde kwaliteit zijn en hetzelfde doen.
Deze twee had je al gelezen?

http://www.misslipgloss.n ... son-junior-bristle-nylon/

http://www.misslipgloss.nl/mason-pearson-vs-denman/
Heb hem vorig jaar gekocht, de pocket borstel! (Kleinere voor ¤49) ik heb lang dik haar, maar de vrouw van kapsalon zei dat dat formaat prima kon bij mijn haar, en aangezien die andere ¤115 was heb ik het maar gedaan, want tja stel je voor dat het niet werkte bij mijn haar, dan was ik ¤115 kwijt..

Het is een fijne borstel, wel waren mijn verwachtingen nog groter, maar als ik even een tijdje rustig borstel word mijn haar wel wat gladder en zachter. Mijn haar gaat op mijn rug net over mijn BH band, weet niet hoelang jou haar is? Anders zou ik formaat pocket borstel kiezen, moet wel bekennen dat bij mij de grote net iets fijner zou zijn, maar ik dacht: als het goed bevalt kan ik die nog altijd bestellen.

Ik heb trouwens die met Nylon & varkenshaar

Deze:

http://www.haarshop.nl/pr ... rson-pocket-bristle-nylon

Alleen was die mij bij een bekende Salon iets goedkoper zie ik, maar het is wel de echte
Ze hebben ook zoiets bij de drogist trouwens voor ¤10?! Maar als je op de pinnetjes drukt met je vinger zijn het net naalden, mijn moeder voelde ook en we konden beiden bedenken dat dat niet lekker voor je hoofd is, dus er zit wel degelijk verschil met een goedkopere en een duurdere. Want de Mason Pearson is gewoon zacht als je hand erop legt.
Die reviews had ik inderdaad al gezien! Toch bedankt .

Irreplaceable, mijn haar is ongeveer net zo lang en ontzettend dik. Ook heb ik zowel krullen als stijl haar (lastige combi).

Ik twijfel tussen jouw versie en die van alleen nylon (die kost ¤50). Als het echt beter is voor mijn haar heb ik het er wel voor over.
Ik vind hem fantastisch, ik had hem jaren eerder moeten kopen. Ik heb nu de kleine, maar ik moet hem delen met mijn dochter die hem ook geweldig vindt, dus misschien koop ik binnenkort de grote erbij Ik heb nu de borstel met plastic pinnetjes ertussen, ik ga de volledig zwijnenharen variant erbij kopen.
Ongelooflijk zeg, dat je zoveel geld neer wilt tellen voor een haarborstel

Word je haar er zoveel mooier van? Heb zelf het idee dat je met die haren ertussen de boel juist meer beschadigd.

En dat het zacht is zegt niks. Een kam is hard en het allerbeste is toch nog altijd je haar kammen ipv borstelen.
Het is de Rolls Royce onder de haarborstels en je doet er decennia mee. Ik vond het een groede investering, nadeel vind ik dat ik hem op vakantie dus ook mee wil nemen en hij best groot is.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Sommige mensen kopen make-up en onzinnige crèmes, ik koop een fijne borstel die tientallen jaren meegaat. Ieder zijn ding hè
Wil je wel decennia's lang met een haarborstel doen. Ik kan me niet voorstellen dat je perse 115,- moet betalen voor mooier geborsteld haar.
Trouwens, met make-up merk ik wel kwaliteitsverschil. Maar ik snap net zo goed niet dat er vrouwen zijn die een fortuin aan huidverzorging uitgeven.

Ken een vrouw die alleen maar olijfolie smeert en die is nu in de 50 en nog geen rimpeltje te bekennen. En weer een vrouw die even oud is en allerlei dure cremes en serums gebruikt, resultaat: ziet er ouder oud.

zo zie ik dat dus ook in het geval van die haarborstel, je hebt goede en slechte borstels, maar je hoeft voor een goede echt niet perse 115 euro te betalen.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hun gezicht volsmeren met gekleurd poeder en dan denken dat ze er beter uitzien. Toch zijn er daar massa's van, nietwaar? Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde denken, zelfs al menen sommigen dat dat een stuk beter zou zijn
Ik denk dat als je ietwat droog stijl/licht golvend haar hebt een borstel beter is omdat het de talg van je hoofdhuid beter over je haren verdeelt.
Nouja als ik mijn haren iedere keer moet kammen ben ik zeker een uur bezig met al dat haar en die dikte.

Doe mij maar een borstel
quote:distance schreef op 15 januari 2014 @ 09:00:

Die reviews had ik inderdaad al gezien! Toch bedankt .

Irreplaceable, mijn haar is ongeveer net zo lang en ontzettend dik. Ook heb ik zowel krullen als stijl haar (lastige combi).

Ik twijfel tussen jouw versie en die van alleen nylon (die kost ¤50). Als het echt beter is voor mijn haar heb ik het er wel voor over.

Ik heb ook vrij dik haar, maar geen krullen, de Junior wou ik hebben, maar die andere kon prima vertelde die meid, en probeer liever iets voor ¤48 dan voor ¤115, ik kan de grote nog altijd kopen en kan ik de kleine meenemen in bijv. Een tas.

Oh en de junior is ook echt groot, had hem in mijn handen, maar wel mooi!!

Vind het trouwens ook zo'n mooie borstel, en dat vintage doosje!!
Net naar aanleiding van dit topic een borstel besteld.

De bn3 nylon/bristle

Kosste 67 euro en nu een actie met 20% korting, gratis verzenden vanuit UK, totaal 54 euro.

Ik zie hem hier en daar op google vanaf 72,95

Ik hoop echt dat ik hier wat mooier haar van krijg

Bedankt voor het 'aansmeren' / verleiden allemaal!
De kleiner variant (bn3) voor in de tas was trouwens net geen 41 euro. De korting was bij besteding vanaf 50 euro, vandaar dat ik daarom de grotere borstel heb gekocht.
Ik heb toevallig deze gekocht, en ben er rete blij mee ghehe ;-P m'n haar wordt er niet niet statisch van (wat ik werkelijk bij elke haarborstel heb)

http://m.hm.com/nl/product/22479?article=22479-A
Dat is een mooie deal!
Is al de varkens en zwijnenhaar wel diervriendelijk geproduceerd.

Keer een aflevering gezien van keuringsdienst van waarde en dat ging over verfkwasten van varkenshaar. Nou daarvoor moesten ze naar china natuurlijk. Ze mochten oud worden, dat wel, want langer haar. Maar daarna...

Daarom denk ik dat alleen kunsthaar diervriendelijk is.
Ik denk het niet alleen, het is diervriendelijker. De varkens worden levend kaal geplukt want geschoren verdient niet zo goed.

Maar als je daar niks om geeft en denkt dat je haar mooier wordt dmv varkensharen en je hebt geld teveel? Doen joh.

Het borstelt trouwens oppervlakkig heb ik gelezen bij verschillende reviews en daarbij zijn er genoeg copy's van gemaakt.

Voor mooier haar hoeven geen dieren te lijden, maar dat is mijn bescheiden mening.
Ipad, waar heb je die besteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven