Stofzuigen, hoe vaak?

14-01-2014 13:57 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even nieuwsgierig: hoe vaak stofzuig jij in je huis?

Er zijn natuurlijk verschillende scenario's te bedenken. Mensen met hulp in de huishouding (zo ja, hoe vaak komt die dan en wat doet de hulp?), mensen met huisdieren, etc.

Ik heb een vrij stoffig huis en kan me daar echt aan ergeren. Ik heb namelijk enorm veel licht in huis, dus je ziet het vaak al snel liggen. Ik heb twee keer per maand hulp in de huishouding, voor met name de 'grote' dingen (wc, badkamer, keuken en zij stofzuigt en dweilt het hele huis). Verder stofzuig ik zelf wel een paar keer per week, en neem ik regelmatig de bank even af ivm haren van de kat.
quote:Jaja007 schreef op 15 januari 2014 @ 15:57:

We hebben grote en goede deurmat met stalen borstel (mocht er iemand per ongeluk in de stront hebben getrapt)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:bloesem1977 schreef op 15 januari 2014 @ 13:14:

3x per dag vluchtig (na het eten...)

Ik vraag me echt af hoe je eet, als er meteen na de maaltijd moet worden gestofzuigd. Ligt er echt elke keer vuil op de grond, drie keer per dag?
quote:slobberbone schreef op 15 januari 2014 @ 13:07:

[...]

Zou het juist minder stoffig moeten zijn want hij zuigt stof af, zet je hem toch uit

Hier afhankelijk van het vuil, kan wel 6 a 8 x per dag dat de stofzuiger ter hand wordt genomen

Ach, met 4 kids en meerdere huisdieren gaat er wel eens wat mis

Volgens mij hebben we een winnaar.

6 tot 8 keer per dag stofzuigen.

Dan loop je dus feitelijk de hele dag met de stofzuiger achter de kinderen en dieren aan. Ik kan me er niets bij voorstellen.

Hoe vaak doe je dan de keuken, badkamer, wc en de ramen?
Twee keer per week. Ik woon alleen en werk +40 uur dus ben relatief weinig thuis. Heb wel een kat dus vandaag twee keer, vroeger vond ik 1 x per week voldoende.
Over kinderen en vieze vloeren: toen jongste kon kruipen dacht hij een keer een verdwaald krentje gevonden te hebben. Bleek een dode vlieg te zijn

Vlieg bleek toch niet zo lekker dus werd weer uitgespuugd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Als ik 3 keer per dag of zelfs 6 tot 8 keer per dag zou stofzuigen zou ik de stofzuiger niet eens meer opbergen.

Lekker midden in de kamer laten staan, die hoort er dan gewoon bij.
quote:Trotter schreef op 15 januari 2014 @ 20:29:

[...]

Ik vraag me echt af hoe je eet, als er meteen na de maaltijd moet worden gestofzuigd. Ligt er echt elke keer vuil op de grond, drie keer per dag?Als je met kleine kinderen eet, ja dan ligt er elke keer wel wat (maar goed, na het ontbijt laat ik het liggen we zijn toch pas tegen etenstijd erweer, daarna veeg ik het met een handveger, sneller dan een stofzuiger)
Dan ligt er misschien eens een kruimeltje, nou en. Daar krijg je niks van hoor. Het lijkt me dat je, juist als je kinderen hebt, je tijd wel beter en leuker kunt besteden dan met stofzuigen.

En eens met Hiltje; als ik 6 tot 8 keer per dag zou moeten stofzuigen zou ik ook niet meer de moeite nemen om 'm op te ruimen. Het lijkt me echt vreselijk, dan ben je toch een slaaf van je eigen huishouden?
Ik moet ook zeggen dat ik zelf ook totaal geen problemen heb met een kruimeltje, een papiersnipper of een hagelslagje op de vloer. Per slot van rekening is het een vloer en ik hoef er niet van te eten. Nu met kruipende baby veeg ik sneller even de vloer aan als het echt erg is, maar bij meer dan 1x per dag stofzuigen kan ik me helemaal niets voorstellen. Wat ontzettend zonde van je tijd.
quote:Jaja007 schreef op 15 januari 2014 @ 20:14:

[...]

[img]http://www.sportenspelmateriaal.nl/medi ... small_.png[/img]Ideaal! Waar heb je die vandaan?
Zes keer per dag stofzuigen?? Is een kruimeldief dan niet een beter alternatief?

Ik denk dat ik zo'n twee keer per week zuig. Beneden vind ik altijd wel leuk om te doen maar heb er een enorme hekel aan om dat ding naar boven te slepen. Boven doe ik het dus minder vaak .
@Iones

Diverse soorten, maten, variaties

schoenborstel.nl

e10outdoor.nl

Oxland.nl
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb net door de invloed van dit topic gestofzuigd!

Oef, nu is er tenminste toch al 1 keer deze maand gestofzuigd... ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven