Oude vendomatic naaimachine: issie stuk?
zaterdag 18 januari 2014 om 21:23
Ik heb de naaimachine van mijn schoonmoeder geleend en afgestoft om eens te proberen. Van internet een handleiding geplukt (slechte kwaliteit!) en de draad netjes ingeregen. Spoel in het spoelhuis gedaan en opgehaald, zoals de handleiding zegt.
Ik doe de stekker in het stopcontact en hij gaat meteen lopen. Stekker eruit. Ik dus een kwartier op zoek naar de uitknop. Die is er dus niet. Inmiddels is hij gestopt met lopen als ik de stekker er weer indoe en ruik ik iets van een brandlucht.
Ik ben totaal niet technische en heb nul verstand van naaimachines. (Eens moet de eerste keer zijn.) Heb ik 'm nu gesloopt?
Ik doe de stekker in het stopcontact en hij gaat meteen lopen. Stekker eruit. Ik dus een kwartier op zoek naar de uitknop. Die is er dus niet. Inmiddels is hij gestopt met lopen als ik de stekker er weer indoe en ruik ik iets van een brandlucht.
Ik ben totaal niet technische en heb nul verstand van naaimachines. (Eens moet de eerste keer zijn.) Heb ik 'm nu gesloopt?
zaterdag 18 januari 2014 om 21:31
zaterdag 18 januari 2014 om 21:36
Ik denk dat de naaimachine het nog wel doet, maar dat de stekker/snoer niet goed meer is.
De brandlucht is waarschijnlijk eeuwenoud stof.
Even iemand met verstand van stekkertjes ernaar laten kijken.
Of een servicebeurtje laten doen. Mijn erfstuk uit 1951 liep daarna weer als een zonnetje.
De brandlucht is waarschijnlijk eeuwenoud stof.
Even iemand met verstand van stekkertjes ernaar laten kijken.
Of een servicebeurtje laten doen. Mijn erfstuk uit 1951 liep daarna weer als een zonnetje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 18 januari 2014 om 22:41
Bij mijn oude Husqvarna had ik dat ook, die brandlucht.
Ik weet niet meer wat, maar was een onderdeel dat vervangen moest worden. Was een dure grap trouwens. Daarna deed ie het als een tierelier maar was ik zo dom om een speld over het hoofd te zien en toen brak het hefboompje af. Die reparatie heb ik maar laten zitten.
Ik weet niet meer wat, maar was een onderdeel dat vervangen moest worden. Was een dure grap trouwens. Daarna deed ie het als een tierelier maar was ik zo dom om een speld over het hoofd te zien en toen brak het hefboompje af. Die reparatie heb ik maar laten zitten.
zaterdag 18 januari 2014 om 23:10
quote:wendy7474 schreef op 18 januari 2014 @ 23:01:
Mmm. Een dure grap is misschien zonde voor een oud apparaat.
Ik overweeg nu een nieuwe te kopen, maar vind het wel zonde als ik er niet handig in ben.
Kan iedereen dit leren? Ik ben wel goed in handwerken.
Zijn er geen naailessen bij jou in de buurt? Neem je er een paar en dan weet je meteen of het iets is voor je.
En of iedereen dit kan leren? Al mijn zussen hebben het gen overgenomen van mijn moeder, ik ben overgeslagen, en bak er dus niets van
Mmm. Een dure grap is misschien zonde voor een oud apparaat.
Ik overweeg nu een nieuwe te kopen, maar vind het wel zonde als ik er niet handig in ben.
Kan iedereen dit leren? Ik ben wel goed in handwerken.
Zijn er geen naailessen bij jou in de buurt? Neem je er een paar en dan weet je meteen of het iets is voor je.
En of iedereen dit kan leren? Al mijn zussen hebben het gen overgenomen van mijn moeder, ik ben overgeslagen, en bak er dus niets van
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 18 januari 2014 om 23:30
Tegenwoordig heb je regelmatig machines die niet heel duur zijn. Pas nog bij de Lidl dacht ik. Gewoon een merkmachine en volgens mijn moeder prima geschikt voor rechtoe rechtaan naaien. En anders eens kijken naar een tweehands bij een naaimachinewinkel? Die van Lidl was iets van 80 euro dacht ik. Een tweedehands (met meer mogelijkheden) is wel duurder. Geen idee hoeveel die kosten.
zondag 19 januari 2014 om 01:18