Werk & Studie alle pijlers

32 en HBO student

18-01-2014 23:24 27 berichten
Hoi iedereen, ik heb een vraag... mid-twintig had ik een baan, huis en lange relatie met veel hoop en mooie plannen voor de toekomst. Om die te kunnen realiseren besloten we dat ik weer terug de schoolbanken in zou gaan om een HBO diploma te halen. De eerste twee jaar gingen fantastisch en ik ontdekte hoe leuk leren kan zijn.

Helaas is er sindsdien veel gebeurd zoals dat mijn moeder ziek werd, mijn (ex-) vriend en ik uit elkaar gingen en ik alleen in ons nieuwe huis in een nieuwe stad moest intrekken, mijn beste vriendinnetje plots is overleden en ik zelf een burn out kreeg.

Ik wist natuurlijk dat ik ouder zou zijn als ik zou afstuderen maar inmiddels ben ik 32....

Ik ben een klein beetje verloren en weet niet zo goed wat ik van mijn eigen situatie moet denken.

Ik zoek eigenlijk naar iemand die zelf ook zo iets heeft meegemaakt of iemand kent die ouder is gaan studeren. En vraag me af of er nog wel hoop is voor mij...

Ik wil ook graag een gezin en een carriere opbouwen en misschien nog een jaar werken in Australie, maar ben ik nu dan niet al te laat??
Ben ik het niet mee eens, ben anderhalf jaar geleden afgestudeerd, nu 23, en een baan vinden in de studie is zeer moeilijk. Ik ken ook maar erg weinig mede alumni die baan in deze richting hebben. Als er al vacatures zijn vragen ze vaak wat meer of specifieke ervaring. Die wij als afgestudeerden niet hebben.

Zou wel heel triest zijn als je nu in de 30 al als oud wordt bestempeld..

quote:mwa schreef op 19 januari 2014 @ 00:03:

[...]

de kans is wel heel erg groot, laten we wel eerlijk en realistisch blijven, betekend niet dat TO kansloos is. maar als ze moeten kiezen tussen iemand van 24 -27 die klaar is met haar studie of een persoon van 33/34 dan kiezen ze toch echt wel voor de eerste optie. jong/ kneedbaar etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 19 januari 2014 @ 00:04:

[...]

ben je toch nog mooi en goed terecht gekomen, alleen balen dat het straks dan weer stopt.Ja, heb veel geleerd. Ben alleen bang dat mijn CV vreselijk gedateerd is. Genoeg opleidingen, maar er zijn er die met betere opleidingen rondlopen. En dan sta je mooi met je 20 jaar ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven