Enorm slaapprobleem
maandag 20 januari 2014 om 13:44
Alles heb ik al geprobeerd, van natuurlijke pillen tot dokters recepten. Niks lijkt te werken, behalve in het weekend want dan slaap ik wel. In het weekend slaap ik tenminste iets rustiger, maar uitgerust wakker worden zit er niet in. Ik word er inmiddels gek van!
Ik heb een ritme door de weeks: om ongeveer 11.00 uur lig ik in bed en tot 07.30 uur kan ik slapen. Dit slaapprobleem breekt me op tijdens mijn werk, mijn zin om dingen te onderenemen, etc.
In het weekend slaap ik niet alleen, wat voor mij zorgt dat ik veel beter doorslaap, maar ik woon niet samen en zou toch ook niet afhankelijk moeten zijn van een goede slaap zonder iemand naast me.
Wat kan ik er nog aan doen? Iemand hier met hetzelfde probleem of mensen met tips?
Ik heb een ritme door de weeks: om ongeveer 11.00 uur lig ik in bed en tot 07.30 uur kan ik slapen. Dit slaapprobleem breekt me op tijdens mijn werk, mijn zin om dingen te onderenemen, etc.
In het weekend slaap ik niet alleen, wat voor mij zorgt dat ik veel beter doorslaap, maar ik woon niet samen en zou toch ook niet afhankelijk moeten zijn van een goede slaap zonder iemand naast me.
Wat kan ik er nog aan doen? Iemand hier met hetzelfde probleem of mensen met tips?
Whatever we expect with confidence becomes our own self-fulfilling prophecy.

maandag 20 januari 2014 om 14:37
Mijn problem is dat ik wel aan 8,5 uur slaap kan komen, maar dit lukt niet.
Ik slaap heel licht, heb soms het idee dat ik met mijn ogen open slaap, word ook steeds wakker door dromen. Slapen gaat wel, maar ik ben om het uur wakker en dan duurt het ook weer een tijd voor je weer in slaap komt. Ik denk dat ik per nacht ook niet aan meer dan 4 uur slaap kom doordat ik zo onrustig ben.
Het gaat ten koste van mijn concentratie op het werk en noem maar op.
Ik slaap heel licht, heb soms het idee dat ik met mijn ogen open slaap, word ook steeds wakker door dromen. Slapen gaat wel, maar ik ben om het uur wakker en dan duurt het ook weer een tijd voor je weer in slaap komt. Ik denk dat ik per nacht ook niet aan meer dan 4 uur slaap kom doordat ik zo onrustig ben.

maandag 20 januari 2014 om 14:40
quote:hamel schreef op 20 januari 2014 @ 14:37:
Misschien moet je dat in je OP schrijven.
En welke medicijnen heb je al geprobeerd dan?
Misschien moet je dat in je OP schrijven.
En welke medicijnen heb je al geprobeerd dan?
maandag 20 januari 2014 om 16:33
quote:Lisa077 schreef op 20 januari 2014 @ 14:41:
Heftig joh! Ik neem aan dat je ook al melatonine hebt geprobeerd? Ik ken iemand die daar echt veel baat bij heeft. Hoe gaat het psychisch verder met je? Heb je veel stress?
Ja dit ook al, van valeriaam tot serequel valium en temazapam, niks helpt.
Psychisch gaat het goed met me, ik ervaar ook geen stress. Ja, steeds meer maar dit komt door mijn slaaptekort. Ook snurk ik niet, heb ik ook al gevraagd of vriend daar op wil letten.
Heftig joh! Ik neem aan dat je ook al melatonine hebt geprobeerd? Ik ken iemand die daar echt veel baat bij heeft. Hoe gaat het psychisch verder met je? Heb je veel stress?
Psychisch gaat het goed met me, ik ervaar ook geen stress. Ja, steeds meer maar dit komt door mijn slaaptekort. Ook snurk ik niet, heb ik ook al gevraagd of vriend daar op wil letten.

maandag 20 januari 2014 om 16:41
Oordopjes?
Eetpatroon aanpassen? Ik merk zelf dat ik slechter slaap wanneer ik koffie heb gedronken (ja duh logisch, maar ik bedoel dus ook wanneer ik alleen 's ochtends één kopje op heb) of wanneer ik veel suiker heb gegeten.
Val je van slaappillen ook echt niet in slaap? Dan zou ik naar een slaapcentrum gaan!
Eetpatroon aanpassen? Ik merk zelf dat ik slechter slaap wanneer ik koffie heb gedronken (ja duh logisch, maar ik bedoel dus ook wanneer ik alleen 's ochtends één kopje op heb) of wanneer ik veel suiker heb gegeten.
Val je van slaappillen ook echt niet in slaap? Dan zou ik naar een slaapcentrum gaan!
maandag 20 januari 2014 om 16:43
Melatonine kan je wel in verschillende hoeveelheden gebruiken. Onder de 1,5mg werkt het bij mij niet. Ik ken je probleem, als ik eenmaal gewend ben met iemand te slapen, slaap ik daarna ook heel slecht alleen en dan slik ik soms dus tabletten. Wat ook helpt is sporten, lichamelijk moe worden en yoga kan goed helpen om je geest rustig te krijgen. Er was laatst ook een topic over en iemand adviseerde luisterboeken. Ik ben er nog niet aan toegekomen om het te proberen, maar ik denk dat dit wel zou kunnen helpen.
We can do it!
maandag 20 januari 2014 om 16:46
quote:yellowfish schreef op 20 januari 2014 @ 16:41:
Zelfs seroquel laat me niet slapen
Ik slik al die troep ook niet meer, ik ben namelijk niet gek in mijn hoofd, maar kan gewoon niet slapen. Inmiddels denken de dokters dat ik ergens niet goed ben in mijn hoofd of het tussen mijn oren zit.
Slaap het liefst gewoon niet alleen, dan slaap ik tenminste goed en met een veilig gevoel.
Zelfs seroquel laat me niet slapen
Ik slik al die troep ook niet meer, ik ben namelijk niet gek in mijn hoofd, maar kan gewoon niet slapen. Inmiddels denken de dokters dat ik ergens niet goed ben in mijn hoofd of het tussen mijn oren zit.
Slaap het liefst gewoon niet alleen, dan slaap ik tenminste goed en met een veilig gevoel.

maandag 20 januari 2014 om 16:47
quote:hamel schreef op 20 januari 2014 @ 16:33:
[...]
Ik slik seroquel 25 mg, werkt als een trein en niet verslavend.
En ik ben trouwens niet gek in mijn hoofd, maar heb MD.
[...]
Ik slik seroquel 25 mg, werkt als een trein en niet verslavend.
En ik ben trouwens niet gek in mijn hoofd, maar heb MD.
maandag 20 januari 2014 om 16:49
Welke dosis seroquel had je?
Iets wat tussen je oren zit is niet synoniem aan gek. Alles wat de hersenen betreft zit toch tussen de oren, letterlijk. Bij slaapproblemen gaat het toch over een probleem in de hersenen.
Iets wat tussen je oren zit is niet synoniem aan gek. Alles wat de hersenen betreft zit toch tussen de oren, letterlijk. Bij slaapproblemen gaat het toch over een probleem in de hersenen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
maandag 20 januari 2014 om 16:50
quote:hamel schreef op 20 januari 2014 @ 16:46:
[...]
Slaap het liefst gewoon niet alleen, dan slaap ik tenminste goed en met een veilig gevoel.Uhh waarom probeer je de psycholoog niet? Baad het niet dan schaad het niet. En als je je niet veilig voelt alleen zit er denk ik toch iets tussen die oren van je.
[...]
Slaap het liefst gewoon niet alleen, dan slaap ik tenminste goed en met een veilig gevoel.Uhh waarom probeer je de psycholoog niet? Baad het niet dan schaad het niet. En als je je niet veilig voelt alleen zit er denk ik toch iets tussen die oren van je.
We can do it!

maandag 20 januari 2014 om 16:51
quote:hamel schreef op 20 januari 2014 @ 16:46:
[...
Ik denk dat dit het probleem is daar helpt geen slaapmiddel tegen.
Blijkbaar ben je bang om alleen te slapen. Waarom? Is dit ergens op terug te halen? Lijkt me meer een probleem om met een psycholoog oid aan te pakken.
[...
Ik denk dat dit het probleem is daar helpt geen slaapmiddel tegen.
Blijkbaar ben je bang om alleen te slapen. Waarom? Is dit ergens op terug te halen? Lijkt me meer een probleem om met een psycholoog oid aan te pakken.