Kast rood schilderen?

20-01-2014 21:09 34 berichten
We hebben onze woonkamer aangepakt en het is nu allemaal erg mooi licht en neutraal. Vooral creme en houttinten, heel zen. Maar ik mis nog een beetje warmte en karakter.

Nu hebben we een grote boekenkast die nodig aan een schilderbeurt toe is dus heb ik bedacht om die nou eens niet veilig wit of zwart maar gewoon lekker (warm) rood te schilderen. Lijkt me gaaf zo'n blikvanger en gelijk een injectie met wat kleur. Hij heeft geen emotionele waarde dus mocht het toch niet mooi zijn kan hij altijd opnieuw geschilderd of gewoon vervangen worden.

Klinkt goed toch? En toch vind ik het een beetje eng! Wordt het niet heel overheersend, rood? Of gewoon gruwelijk lelijk?

Wat denken jullie? Iemand de verlossende tip of schop-onder-de-hol? Of klinkt het vreselijk en zouden jullie er niet aan beginnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2014 @ 22:36:

[...]

Ja, prachtig. Maar volgens mij bereik je dat nooit als je het zelf doet, dan ziet het er waarschijnlijk meer zo uit : http://www.flickr.com/photos/sylviaenmartijn/42995211/ ....héél erg geverfd, zeg maar. Je ziet niet meer terug van welk hout je kast is. Maar als dat juist de bedoeling is,....vooral doen natuurlijk Dat komt omdat de kast van haar plaatje hoogstwaarschijnlijk gebeitst is en niet geverfd met hoogglans zoals op jouw plaatje.
quote:wendy7474 schreef op 20 januari 2014 @ 22:51:

[...]

Dat komt omdat de kast van haar plaatje hoogstwaarschijnlijk gebeitst is en niet geverfd met hoogglans zoals op jouw plaatje.Precies; ik zou voor beits gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vooral doen, kleur maakt een huis zoveel mooier, gezelliger en levendiger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoogglans was sowieso niet de bedoeling . Beits dus, of eventueel kalkverf, daar heb ik ook wel mooie plaatjes van gezien. Kan je geloof ik ook nog van alles mee qua tinten en opschuren.

Bedankt voor het meedenken dames! Ik word steeds enthousiaster.
Oh, die oceaankleur beits is mooi!
Prachtig, aanrader! Ik heb wel eens kasten kleuren gegeven, olijfgroen, of oud blauw, dus ik weet waar ik over praat.

Warm rood: gebruik dan een oude kleur rood, zoals ossenbloed. Dat is een frisse kleur die toch warm is.

Zorg voor goede verf.

Eerst met ammoniak afnemen, zodat je daarna goed kan afschuren.

Daarna een mooie hechtlaag aanbrengen, liefst in de kleur die je uiteindelijk gaat lakken.

Ik heb al een paar voorbeelden er van voorbij zien komen.
Als het een mooie kast is met een goede vorm, dus geen 69 euro Wehkamp-kast maar een van eiken of grenen, en het is de enige blikvanger, dan kan het best mooi zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ik had in mijn eigen huis alles zwart met wit. Behalve de open haard. Die had ik ook rood geschilderd. En dat was nou net het geen wat mijn huiskamer nodig had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven