Hond glijdt steeds weg
dinsdag 21 januari 2014 om 10:08
Mijn lieve golden knarretje is nu ruim 9,5 en ik merk dat het met 'opstarten' allemaal wat moeizamer begint te gaan. Als hij 's morgens uit zijn mand komt, ziet het er wat moeizaam uit. Ook als hij een tijdje heeft gelegen en dan weer in beweging komt.
Nu is het lastige dat wij een tegelvloer hebben in de kamer en hij dan steeds een beetje wegglijdt, als hij nog op gang moet komen dus. Rest van de tijd gaat het wel beter.
Hoe zou ik hem kunnen helpen? Herkent iemand dit probleem? Profieltje frezen in zijn voetkussentjes is natuurlijk onzin maar wat zou ik kunnen doen?
Nu is het lastige dat wij een tegelvloer hebben in de kamer en hij dan steeds een beetje wegglijdt, als hij nog op gang moet komen dus. Rest van de tijd gaat het wel beter.
Hoe zou ik hem kunnen helpen? Herkent iemand dit probleem? Profieltje frezen in zijn voetkussentjes is natuurlijk onzin maar wat zou ik kunnen doen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 21 januari 2014 om 10:14
dinsdag 21 januari 2014 om 10:16
dinsdag 21 januari 2014 om 10:28
Bij de Kwantumhal of Leen Bakker een restantje vloerbedekking kopen of bij de Xenos een kleed. Die zijn vaak niet zo duur. Bij de Xenos heb je ook van die antislipmatjes/rol wat je op de vloer legt. daar vloerbedekking/kleed op en hond kan weer gewoon lopen.
Wel een oudje hoor, 9.5 jaar. Mooie leeftijd!
Wel een oudje hoor, 9.5 jaar. Mooie leeftijd!
dinsdag 21 januari 2014 om 11:10
Ik zou ook een kleedje neerleggen. Verder zou ik hem chondroitine/glucosamine/omega3 gaan voeren en eventueel een beetje duivelsklauw. Kan je gewoon bij de tuinen kopen. Het eerste is goed voor de gewrichtjes en het 2e voor eventuele pijnklachten. Ik heb hier een hond met artrose en die vaart er wel bij.
dinsdag 21 januari 2014 om 11:10
quote:Elmervrouw schreef op 21 januari 2014 @ 10:19:
Wat voor schoonmaakmiddel is dat, MD?
Antislip-mat is ook wel een goed idee.
Ik heb helaas geen stroken vloerbedekking over, we hebben helemaal nergens tapijt in dit huis.Gewoon afwasmiddel, ik meng het met water in zo'n spuitfles. Als de vloer erg vies is (modderpootjes) neem ik Glassex, wordt ook niet glad.
Wat voor schoonmaakmiddel is dat, MD?
Antislip-mat is ook wel een goed idee.
Ik heb helaas geen stroken vloerbedekking over, we hebben helemaal nergens tapijt in dit huis.Gewoon afwasmiddel, ik meng het met water in zo'n spuitfles. Als de vloer erg vies is (modderpootjes) neem ik Glassex, wordt ook niet glad.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 21 januari 2014 om 11:31
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 21 januari 2014 @ 11:03:
Je hond dragen:
[afbeelding]
Ik denk niet dat dat gaat lukken!
Voor zover ik weet weegt het golden knarretje van Elmervrouw een kilootje of 30.
Wij hebben zelf een golden van 7 jaar , en hij heeft ook moeite met opstarten. Hij heeft spondylose (versleten rug), dus daar is verder weinig aan te doen.
Verder gelukkig nog wel gezond!
Wij hebben wel plavuizen, maar deze zijn niet glad.
Ik zou ook iets van een antislipmat wegleggen
Je hond dragen:
[afbeelding]
Ik denk niet dat dat gaat lukken!
Voor zover ik weet weegt het golden knarretje van Elmervrouw een kilootje of 30.
Wij hebben zelf een golden van 7 jaar , en hij heeft ook moeite met opstarten. Hij heeft spondylose (versleten rug), dus daar is verder weinig aan te doen.
Verder gelukkig nog wel gezond!
Wij hebben wel plavuizen, maar deze zijn niet glad.
Ik zou ook iets van een antislipmat wegleggen
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
dinsdag 21 januari 2014 om 12:10
Honden laten nooit hun pijn zien tenzij het ernstig is. Is er al vastgesteld dat hij artrose heeft? Laat je trouwens geen dure brokken aanpraten door je dierenarts, evt. verse voeding overwegen.
Waar slaapt je hond op? Ik zou gaan voor een traagschuim matras, ik heb er zelf 1 van jolly paws omdat grote honden (ik heb een lab) gevoelig zijn voor gewrichtsproblemen. Ligt hij uit de tocht? Glucosamine is goed of een speciale visolie van Doils (de rest is rotzooi van gekweekte antibiotica zalm):
http://www.medpets.nl/doils+vital/
Waar slaapt je hond op? Ik zou gaan voor een traagschuim matras, ik heb er zelf 1 van jolly paws omdat grote honden (ik heb een lab) gevoelig zijn voor gewrichtsproblemen. Ligt hij uit de tocht? Glucosamine is goed of een speciale visolie van Doils (de rest is rotzooi van gekweekte antibiotica zalm):
http://www.medpets.nl/doils+vital/
dinsdag 21 januari 2014 om 18:26
Dragen is wel een beeeeetje too much inderdaad
Matje heb ik nu bij zijn mand neergelegd.
En de volgende keer ga ik de vloer dweilen met water en afwasmiddel, kijken of dat scheelt.
Het valt me trouwens vandaag ineens op. Soms heeft ie dat ineens
'n dagje, en de volgende dag is alles dan weer normaal. Binnenkort moet hij toch naar de dierenarts voor de inentingen, dan zullen we er meteen eens goed naar laten kijken.
Bedankt voor alle tips!
Matje heb ik nu bij zijn mand neergelegd.
En de volgende keer ga ik de vloer dweilen met water en afwasmiddel, kijken of dat scheelt.
Het valt me trouwens vandaag ineens op. Soms heeft ie dat ineens
'n dagje, en de volgende dag is alles dan weer normaal. Binnenkort moet hij toch naar de dierenarts voor de inentingen, dan zullen we er meteen eens goed naar laten kijken.
Bedankt voor alle tips!
dinsdag 21 januari 2014 om 18:27
En oh ja, hij ligt uit de tocht, heeft een rieten mand met een lekker kussen. Onder de mand zelfs van dat bubbeltjesplastic zodat de vloer niet koud optrekt (geen vloerverwarming). De mand staat naast de bank in de kamer, niet vlakbij een deur of zo.
Vers krijgt hij ook (Duck).
Vers krijgt hij ook (Duck).