Dit is Minder van Tinder

05-01-2014 20:22 3227 berichten
(of andere datingsites) Hebben jullie dat ook? Dat je na een halfuurtje swipen zo afgeleid word door de dusdanig slechte profielfoto's dat je niet eens meer denkt aan de persoon erachter?

Bij mij gaat het ongeveer zo:

- met hele grote pot bier

- in fout carnavalskostuum

- met wazige -ik ben gevoelig uitdrukking- en huisdier

- kijkt uit over landschap, je ziet alleen z'n rug

- heef duidelijk zijn vriendin eruit geknipt, zie nog een oorbel

- nog zo'n amateur DJ

- 10.000e selfie in de (rommelige) badkamer

- heeft pas photoshop/snapseed ontdekt

- is dat zijn baby?

- zoveelste foto van man met opgesloten tijger, het liefst zogenaamd in staart bijten

- de strand foto, liefst springend of een vage perspectief trucage.., kijk nu lijkt het net of ik de zon vastheb!

naar links!

Dan zit ik mentaal te turven, een paar foto's verder kan ik dan weer een categorie toevoegen: de spiegelende zonnebrillen dudes...

Niet dat er iets mis is met bovenstaande dingen, maar ik zie ze zo vaak herhaald dat ik me afvraag of er ergens een cursus profielplaatjes is geweest die ik heb gemist

hoe prik je daar doorheen? Moet je dat willen? Ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren
Ik had er net eentje die na 5 minuten chatten elkaar wil ontmoeten voor koffie. NU. Is het heel raar dat ik dan direct afknap?
Nee dat is niet raar, die wil echt maar 1 ding NU.
Oh was het een uitnodiging voor een seksdate? Dat had ik nog niet eens bedacht. Ik dacht dat ie echt koffie wilde.
Zou ook best kunnen, maar na 5 minuten terwijl je nog niks van iemand weet en gelijk koffie wil drinken...
Ik wil mijn koffie ook altijd het liefste zo snel mogelijk haha....

Maar misschien wil ie niet lang chatten met je juist omdat hij bang is zelf door de mand te vallen anders? Misschien maakt ie wel veel spelfouten bijvoorbeeld en word ie daarom vaker snel afgekapt na een langere chatsessie. Misschien is ie dyslectisch, of gewoon heel spontaan?

Positief he dit, voor mijn doen dan
Lorem Ipsum
Héél positief benaderd. Ik dacht eerder iets van: jemig hee heb je geen leven ofzo, dat je de eerste de beste vreemdeling zo aanklampt?
quote:turquasi schreef op 22 januari 2014 @ 11:28:

Zeg lieve Hans, ik proef uit jouw postings toch een boel aannames naar aanleiding van teleurstellingen. Note; Tinder is GEEN DATINGSITE hè. De mannen kunnen wel 'op' zijn tijdelijk binnen je zoekspecificaties en ondanks dat wij misschien een iets grotere vijver hebben om in te vissen levert dat uiteindelijk minstens zoveel kans op teleurstelling op. Al was het maar omdat het gros van de mannen gewoon net niet is wat je ervan hoopte. Get over yourself. Je bent vast een veel leukere catch/match als je niet zo sipjes doet steeds... succes!

Goede post.

En Hans... "Hoe gaat ie?" vind ik zo een vage vraag. Wie of wat is ie? Ik heb dan al geen zin meer om te antwoorden. De hele vraag hoe het gaat vind ik erg gezapig. Het gaat altijd goed. Als het slecht gaat vertelt toch niemand het. Of je krijgt een of andere depressief verhaal.
Qstix,

Eva heeft kennelijk geen probleem met de vraag "Hoe gaat ie?" of "Hoe gaat het?" anderen weer wel. Smaken verschillen. En Turquasi heeft gelijk dat het geen datingsite is, en dat het dan niet raar is dat mannen op een gegeven moment "op" zijn.

Misschien kom ik nog in de gelegenheid om eens met andere vragen te beginnen in geval van een match.
World of Warcraft: Legion
@zomerfreak, wat heerlijk voor je! Jaloers!

@Flutter-By, jij zou toch ook gaan daten met een Tinderman?

Mijn date is nog niet gepland. Heb hem kwartiertje geleden een berichtje gestuurd. Even afwachten maar.
Nou dat "ie" hou ik ook niet zo van hoor. Ik vind het erg prettig als iemand normaal Nederlands kan.

Met "hoe gaat ie" kom je wel enigszins verkeerd binnen, maar ben ik wel bereidt te kijken of diegene verder wel normaal Nederlands schrijft. Het is spreektaal wat nog wel te vergeven is in mijn ogen.

"Hoe gaat het", of "hoi" is prima.

Btw ik ben geen grammarnazi, ik maak ook wel fouten, ben geen held in de Nederlandse grammatica. Maar gewoon kunnen kletsen zonder dat de de ken en kan's worden omgedraaid, de me waar mijn hoort te staan, de ie's en de ff's etc je om de oren vliegen, is prettig ja.
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. Ik kan ook niks met de openingszins 'hoe gaat het?' bij een chat. Hoe gaat zo'n gesprek dan?

'Hoi, hoe gaat het?'

'Goed, en met jou?'

'Ook goed.'

En dood is de conversatie. Meestal volgt dan iets als 'wat ben je aan het doen?' of 'lekker aan het genieten van je vrije avond?' of 'fijne dag gehad?' Ik kan er allemaal niks mee.
Als het 'klikt' merk je dat snel genoeg, ongeacht hoe een gesprek start.

Hoe starten jou chats dan Rasa?

Ik zou werkelijk met geen 1 Tinder man hebben kunnen chatten tot nu toe, want ze beginnen allemaal met een hoi of iets dergelijks.

1 met een vage openingszin en dat vind ik dan weer een afknapper.
Ik ben pas afgelopen zaterdag met Tinder begonnen, dus heb nog weinig ervaring. Tot nu toe zijn alle chats (5 stuks) begonnen met iets dat aan tekst of foto's was af te leiden. Ik zeg maar wat, ik heb bijvoorbeeld in mijn profiel staan dat ik graag tennis speel, en dan opent hij met 'Toevallig de laatste wedstrijd van Nadal gezien?' of hij heeft een foto waar ie in een veel te grote bloemetjesshort op een tropisch strand staat en dan begin ik met 'Mooie zwembroek!' Ik zeg maar wat hè?
Als ik een chat begin dan link ik dat ook aan een foto of stukje tekst, maar meestal beginnen de mannen.
Waarom zetten sommige types hun kinderen op Tinder? Ik vind dat zwaar ongepast en ook meteen een afknapper. Ik ben op zoek naar een date, niet naar kinderen om moedertje voor te spelen...
quote:Rasa schreef op 22 januari 2014 @ 20:53:

@zomerfreak, wat heerlijk voor je! Jaloers!

@Flutter-By, jij zou toch ook gaan daten met een Tinderman?

Mijn date is nog niet gepland. Heb hem kwartiertje geleden een berichtje gestuurd. Even afwachten maar.

haha, ja klopt! Inmiddels een date gehad. Ik heb echt een hele leuke middag gehad, hij is aardig, we hebben dezelfde interesses.

Maar.., ik vind hem niet aantrekkelijk. We spreken nog wel een keer af omdat het zo ontzettend gezellig was, ik weet niet hoe hij er in staat. Dat is wel een beetje spannend. Ik vind het ook te vroeg om het ter sprake te brengen.

Had bijna nog een date maar dat was een spontane "ik kom nu wel even langs" actie die uiteindelijk logistiek niet te doen was haha. Ik hoop wel dat ik die binnenkort een keertje in het echt ga ontmoeten.

...en dan was er nog een hele interessante man die na een leuk tindergesprek voorstelde om te bellen, Die was mad grappig. Nog nooit zo'n spraakwaterval meegemaakt, maar wel een schatje.

..én Rasa, ga je al op date?
quote:broesss schreef op 22 januari 2014 @ 22:24:

Waarom zetten sommige types hun kinderen op Tinder? Ik vind dat zwaar ongepast en ook meteen een afknapper. Ik ben op zoek naar een date, niet naar kinderen om moedertje voor te spelen...Valt me ook op dat heel veel mannen dat doen. Ik ben er dubbel over. Vind het als profiel foto suf, maar ook wel weer handig om te weten.
@Flutter, bekend refrein... (leuk, maar niet op die manier)

De mooie man heeft sinds gisteravond niets meer gezegd...
@Rasa, Jammer joh, gewoon op naar de volgende

ja., ik vind het heel dubbel, heb jij dat ook vaker meegemaakt dus?
quote:Rasa schreef op 22 januari 2014 @ 22:28:

[...]

Valt me ook op dat heel veel mannen dat doen. Ik ben er dubbel over. Vind het als profiel foto suf, maar ook wel weer handig om te weten.

Het is mss wel handig om te weten alleen kan dat ook in de evt. profieltekst worden gezet ipv in vol ornaat als foto(s).

Ik ga dan ook van mezelf uit. Als ik op wat voor site dan ook een profielfoto plaats, dan toch zeker niet met zoon erop. Althans, een evt. date hoeft niet te weten hoe zoon eruit ziet.
wij slapen nooit.
Neeeee, ik heb vandaag gewoon al 3 piemels gezien op Tinder Wat bezielt je?! Met je hoofd erbij?! Ieuw!

En dan een profiel tekst a la "Ik heb een geschenk van God die ik graag wil delen. Ik ben jong genoeg om lang door te gaan en oud genoeg om de nodige skills in huis te hebben".
Twee artikelen over Tinder, één opinie over date-cultuur en één over privacybeleid van de app/site:

http://www.volkskrant.nl/ ... ktwaarde-niets-meer.dhtml

http://www.joop.nl/media/ ... tinder_pas_op_je_privacy/
Die dickpics zijn inderdaad zo walgelijk. Wat denkt zon vent?

Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat iemand alleen een cartoon als profielfoto had. Ik heb ze geliked want wou weten wie er achter zat, bleken het allemaal dikke, kale computernerds te zijn. Bij sommigen snap ik ECHT niet waarom ze dan op Tinder gaan. Het is een vleeskeuring, als je weet dat je uiterlijk niet je sterkste kant is, ga dan op een andere datingsite.
Niet mee eens. Ik ben als computernerdin mijn game en computernerd ook op tinder tegen gekomen en ok hij is niet moddervet maar alles behalve slank. Ik heb zelf maat 42/44 en ben ook totaal niet interessant voor het leger festivalgaande hipsters met zonnebrillen. Maar wij vinden elkaar dus bloedgeil haha.
Gisteren was ik dat tinder een beetje zat want vond er niets leuks tussen zitten maaaaar vandaag heb ik een goeie dag, leuke matches met echt knappe mannen!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven