Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
Hallo allemaal,

Ik ben splinternieuw hier en wil me graag aanmelden!

Ik ben 16 september uitgerekend.

Het voelt nog zo onwerkelijk allemaal, vooral omdat we al een tijdje in de medische molen zaten (ik heb nog al een medisch verleden waardoor ik tot een jaar geleden helemaal niet zwanger mocht worden..... Een jaar geleden dus groen licht van de artsen, maar er klopte van alles niet met mijn cyclus) op 17 december kregen manlief en ik te horen dat een natuurlijke zwangerschap waarschijnlijk niet ging gebeuren (mijn hormonen en zijn zaadjes van slechte kwaliteit) dus tranen en verdriet. Op 7 januari een nieuw afspraak en besloten om het ivf traject in te gaan, dus testen, uitstrijkjes en eind januari terugkomen.

Op negen januari met vakantie, en op de vijftiende vroeg mijn vent, schat wanneer had jij eigenlijk je ongesteldheid verwacht? Tja, uhm, nu je het zo vraagt.... Dat had dus negen januari moeten zijn, en ik had inderdaad erg last van pijnlijke borsten, en mijn man vond me soms zo prikkelbaar en emotioneel. Dus in Noorwegen een test gekocht...... En die was zo positief als maar kon, een cb digitaal met indicatie, die gaf dus aan dat ik al meer dan drie weken zwanger was!

Dus toen we maandag terugkwamen de ivf arts maar afgebeld, nu een afspraak voor 4 februari, inclusief een echo.

Ik geloof het pas echt als ik de bevestiging van de arts heb!

Alle andere van harte gefeliciteerd!
Wow, kippenvelverhaal siska74!! Wat fantastisch, gefeliciteerd! Wonderen bestaan! Gezellig dat je mee wil schrijven!

Oh misselijkheid vanaf week 7 dus zo ongeveer, ik hou mn hart vast hahaha! Dat is echt namelijk ontzettend kut eh heel erg naar en vervelend... Ik heb daar zo lang last van gehad de vorige x, ik hoefde niet over te geven maar je voelt je zo lamlendig als je misselijk bent. Pas bij 22 weken ging dat gevoel weg... Blerghhh! Ik ik maar uitkijken naar die 3 maanden nou mooi dat het niet weg ging haha!
Cheery, vervelend van die erge kramp, nu weer weg dus? En eh ja, mijn darmen zijn ook helemaal van slag...
Oeps, niet uitgelogd..
Wauw siska gefeliciteerd!!

Nog steeds veel meiden dus met krampen, wat vervelend. Ik heb het eigenlijk alleen s avonds na het eten.. Maar waar ik het meest last van heb is trek, nja misschien moet ik het ook gewoon HONGER noemen!!!! Hihi! Als ik iets gegeten heb is er niks aan de hand maar na een uurtje begint mijn maag al te knorren!
O ja Mila, ik ga de kratten bij de voordeur zetten. Daar zit een hoekje waar ze niet zo zichtbaar zijn, dus dat is wel een prima plek.

Dat is ook de plek die de consulente voorstelde. Ze vertelde me ook dat er nog iemand in ons complex meedoet, dat vond ik wel leuk om te horen.

Siska, wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!! Jullie zullen vast ontzettend blij zijn!

Ugg, idd wat kut (ja dat mogen we wel zeggen vind ik) zeg om zo lang misselijk te zijn. Een vriendin van mij heeft dat ook gehad, zij vond het na 20 ook echt niet grappig meer. Haar moeder heeft ook HG gehad en was de volle negen maanden van de kaart! Om gek van de worden lijkt me. Dat ons dat maar bespaard mag blijven!!
Haha Hilliej, dat lijkt me ook vervelend. Misschien proberen wat vezelrijks te eten. Dat verteert langzamer en let op snelle suikers, die veroorzaken ook snel een hongergevoel. Pak lekker een banaan of een handje nootjes (goede vetten voor baby!).

Succes/Sterkte

Even een aanvulling:

Sorry, volgens mij las ik niet goed. Het is vooral s avonds.. Ik weet dan niet zo goed wat je dan het beste kan doen. Maar misschien kun je wel kijken naar wat je s avonds eet, ik hoop dat het helpt!
Haha Hilliej, honger dus! Je lichaam is hard aan het werk natuurlijk! :-)

MvM heeft me eergister gebeld maar ze zou gisteravond terugbellen maar nog niks gehoord, anders probeer ik het zelf zo even. Ik ben toch nog aan de vroege kant denk ik, tis vanaf 6 weken of niet?

Ja echt onwijs kut, hoop echt dat het dit x anders zal zijn en anders overleef ik het ook wel hoor... Elke zwangerschap is anders dus ik ga er vol goede moed in! *mist de 2 biddende handjes emoticon*

Wat leuk dat een buuf van je ook zwanger is Cheery! Ik ga die kratten zelf wegbrengen, ik woon aan een drukke open straat dus dat gaat hem niet worden.
Klopt Ugg, het is vanaf zes weken. Dus ik mag as maandag beginnen. Ze vinden het volgens mij sowieso prima dat je meedoet, dus het komt vast goed.

Hillie, wat Ugg zegt klopt ook. Je lichaam is ook hard aan het werk dus dan is honger ook heel begrijpelijk. Wel zou ik letten op hoeveel je eet. Als zwangere mag je ongeveer 300 kcal meer eten, dus bijna als een man eten is prima, denk ik zo.
Ha dames! Hele herkenbare klachten, hier ook zere borsten en eten als een paard! En bij vlagen zo moe.... Helaas begin ik ook misselijk te worden. Toch ben ik ook wel blij met deze symptomen, raar he! Voelt als extra bewijs.
Millie, ja snap ik wel hoor, nu is het allemaal nog zo onwerkelijk! Dan zijn dit soort "bewijzen" fijn!

Oh ok, volgens mij ben ik vandaag 5 weken dus heb nog een week speling.
Ik mag niet meedoen met mvm
Ja ik probeer ook echt vezelrijk te eten, doe eigenlijk altijd al wel.. Sinds deze week wel extra gezond eten! Voel me wel fit dus dat is goed, alleen ook wel met vlagen moe.. Nja als hethier bij blijft vind ik het dikke prima!!
Gefeliciteerd!!! echt WOW!!! :D hoop zo dat het goed gaat!!!! wel verdient zo te horen!quote:siska74 schreef op 23 januari 2014 @ 11:19:

Hallo allemaal,

Ik ben splinternieuw hier en wil me graag aanmelden!

Ik ben 16 september uitgerekend.

Het voelt nog zo onwerkelijk allemaal, vooral omdat we al een tijdje in de medische molen zaten (ik heb nog al een medisch verleden waardoor ik tot een jaar geleden helemaal niet zwanger mocht worden..... Een jaar geleden dus groen licht van de artsen, maar er klopte van alles niet met mijn cyclus) op 17 december kregen manlief en ik te horen dat een natuurlijke zwangerschap waarschijnlijk niet ging gebeuren (mijn hormonen en zijn zaadjes van slechte kwaliteit) dus tranen en verdriet. Op 7 januari een nieuw afspraak en besloten om het ivf traject in te gaan, dus testen, uitstrijkjes en eind januari terugkomen.

Op negen januari met vakantie, en op de vijftiende vroeg mijn vent, schat wanneer had jij eigenlijk je ongesteldheid verwacht? Tja, uhm, nu je het zo vraagt.... Dat had dus negen januari moeten zijn, en ik had inderdaad erg last van pijnlijke borsten, en mijn man vond me soms zo prikkelbaar en emotioneel. Dus in Noorwegen een test gekocht...... En die was zo positief als maar kon, een cb digitaal met indicatie, die gaf dus aan dat ik al meer dan drie weken zwanger was!

Dus toen we maandag terugkwamen de ivf arts maar afgebeld, nu een afspraak voor 4 februari, inclusief een echo.

Ik geloof het pas echt als ik de bevestiging van de arts heb!

Alle andere van harte gefeliciteerd!
Ohja het lukt me nog steeds niet die tabel, ugg zoujij het willen dien?

28 jaar, vriend 29.

1e kindje

21 febr intake eb echo

21 sept uitgerekend denk ik
Ik heb niet meer trek dan anders.......eet gewoon normaal naar mijn idee :Pquote:Cheery schreef op 23 januari 2014 @ 13:23:

Klopt Ugg, het is vanaf zes weken. Dus ik mag as maandag beginnen. Ze vinden het volgens mij sowieso prima dat je meedoet, dus het komt vast goed.

Hillie, wat Ugg zegt klopt ook. Je lichaam is ook hard aan het werk dus dan is honger ook heel begrijpelijk. Wel zou ik letten op hoeveel je eet. Als zwangere mag je ongeveer 300 kcal meer eten, dus bijna als een man eten is prima, denk ik zo.
Ik mag dus niet meedoen niet dat ik nou zo graag in potjes wil plassen, maar ivm mijn medisch verleden val ik dus weer ergens buiten. Vind dat zo gemeen!! ik heb toen ik jong was meerdere bloedtransfusies gehad, en dan stellen ze de eis dat je nooit een bloedtransfusie gehad mag hebben

Voel me nu ZWAAR KUT!! puur om het feit dat ik weer iets niet mag omdat ik ziek ben geweest vroeger :(

Wel blij want een knal streep :D dus 100% zwanger, en i.p week 8 volgens mijn berekening :D zoveel zin in de echo volgende week!! gaat nu wel snel volgens haar moest ik me niet druk maken want veel mensen voelen niks :P

en ze liet een schema zien, ik zit al in mijn hcg piek, dus dat ik nog niet misselijk ben of veel symptomen heb zegt ze dat ik ws er al goed tegen kan ofzo :P want zit dus al richting mijn piek weken yeah!! hoop dat het zo blijft :D :D

Heb wel lief nog het tijdschrift zwanger gehad en een fotolijstje van wat harder papier waar ik mijn eerste echo in kan doen. Dat is dan wel lief!! omdat ik wel de intentie had om mee te doen....

maar zit hier nu wel ff

quote:Cheery schreef op 22 januari 2014 @ 18:56:

Happywen, morgen je intake? Ik heb m vandaag gehad. Ik mag maandag beginnen met het vullen van de flessen. Ik heb ook al het cadeautje gehad. Een heel zachte babywikkeldeken. Verder nog een leuk tijdschrift en wat verhalen over MvM. En nog een mooi ingepakte zwangerschapstest. leuk!

Je mag trouwens niet meedoen als je meer dan een half jaar in de UK bent geweest tussen 1980 en 1996. Dat wist ik helemaal niet! Dat is vanwege Creutzfeld-Jacob.

Curly, ik heb hetzelfde. Doe mij die echo nu maar... maar helaas we moeten nog even geduld hebben.
Ik heb laatste dagen echt niet goed gegeten :( eet te weinig fruit en zuivelproducten. Echt balen! maarjah kwam door die stomme buik dat niks goed voelde. vandaag en gister ook wel redelijk weer normaal gegeten gelukkig :D en vanavond ga ik lekker lasagne maken en straks ff extra fruit kopen :P ;) dus vanaf vandaag weer ff goed op de vitamines letten!

Hebben jullie al lekkere 'zwangerschapsrecepten' uitgeprobeerd?? ik dacht ik ga vandaag op mijn vrije dag eens wat recepten zoeken :P

quote:hilliej1985 schreef op 23 januari 2014 @ 14:14:

Ja ik probeer ook echt vezelrijk te eten, doe eigenlijk altijd al wel.. Sinds deze week wel extra gezond eten! Voel me wel fit dus dat is goed, alleen ook wel met vlagen moe.. Nja als hethier bij blijft vind ik het dikke prima!!
Wat goed van je happy wen!! Lekker gezond eten, en kop op.. Op naar een goede echo dat is het aller belangrijkste!!!! Xxx
Ja dat is natuurlijk ook het aller belangrijkste!! Ben echt blij met die dikke vette streep!! en ben nu helemaal relax daarover en kijk uit naar volgende week :D ook wel fijn van gesprek met mvm quote:hilliej1985 schreef op 23 januari 2014 @ 14:41:

Wat goed van je happy wen!! Lekker gezond eten, en kop op.. Op naar een goede echo dat is het aller belangrijkste!!!! Xxx
Jeeeeej happywen! Een dikke streep !

Jammer dat je niet mee mag doen, maar je intentie is in ieder geval goed. Ook fijn om te horen dat geen symptomen hebben gewoon kan. Voel me ook gewoon goed!

Een vriendin van me voelde zich ook heel goed, maar heeft zich vanaf week 8 ziek moeten melden voor 4 weken. Wat niet is kan dus nog komen!

Ik doe ook mijn best om gezond te eten. Lukt best aardig! Ik ontbijt met 2 stuks fruit, kwark, muesli en noten en heb dan meteen wat goede dingen binnen denk ik. Vandaag bij Etos Davitamon compleet mama met visolie gekocht, was 1+1 gratis. Goede deal dus!
Dat gezonde eten lukt hier ook nog niet helemaal, vooral omdat ik het zo veel vind wat in de lijst staat,

Zuivel, vlees/vis en groenten lukt wel, voor het fruit doe ik wat moeite, maar die pasta/aardappelen en hoeveelheid brood, ik zou niet weten hoe ik dat weg moet krijgen!

Ik slik in ieder geval Davitamon voor mama en de foliumzuur slik ik al vanaf het moment van de kinderwens......

MVM mag je dus niet doen als je ooit een bloedtransfusie hebt gehad? Ik wilde me net gaan aanmelden, maar dan heeft het dus geen enkel zin want ik heb er twee gehad.......

Verdorie!
Hilliej, je staat in de tabel!

Happy_wenn, balen zeg dat je niet mee mag doen! Maar... een vette streep yihaaaaaa! En niet misselijk en op je piek van hcg... super! Ehhhh, zwangerschapsgerechten? Waar moet ik dan aan denken?

Ik slik normale vitaminepillen (van Hema or whatever) en eet 2 x per week vette vis, dat is dan toch ook prima? Bij zwangerschap 1 ook trouw gedaan en nu denk ik; geldklopperij haha. Ik zal ze eens vergelijken in de winkel wat de verschillen precies zijn.
Siska, welke lijst bedoel je?
Whoehooeee!!!!thnx ugg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven