Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
Thanks Cheery!

Ik ben tot nu toe ook nog klachtenvrij. En ja, ugg: er groeit echt een sesamzaadje / rijstkorreltje in onze buiken. Heel gek idee als je er niets van voelt idd...
Top cheery!! dat je de tabel zo op volgorde zet!! :D
Goed gedaan cheery, de tabel ziet er mooi uit zo! Fijn dat de vk je advies geeft, daar kun je wat mee! Ik ben niet zo goed in het verzinnen van recepten hoor... Ik eet dalijk pasta met verse tomaten en champignons. Van te voren bruchetta met tomaat en basilicum. Ja ik hou van tomaat

Wat goed dat sommige van jullie 2x per week vette vis eten! Ik hou echt van vis, maar maak het eigenlijk niet vaak zelf. Wel garnalen en mosselen en zo, maar das geen vette vis natuurlijk.. Iemand vis recepten?
Hoi meiden, wat een drukte!!!!

Mooi de tabel! Mooi overzichtelijk en op datum

Ik probeer ook gevarieerd te eten, vis schiet er bij mij ook vaak bij in.. Wat ik nog wel vaak doe is een pasta met zalm! Spinazie boursain zalm en een pasta, heerlijk!!

Vind prei stampot ook lekker, alle stamppotten eigenlijk wel! En pasta's ook alleen aardappels eet ik niet, niet lekker!

En overdag groente/ fruit shake, smiddags vaak crackers met beleg en een soepje ofzo, en tussen door fruit of droge volkoren crackers anders wordt ik echt gammel..

Zo ik zal eens de was ophangen en dan koffers pakken!!!!!!

Fijne avond allemaal
Ugglover, bedankt dat je me in de tabel hebt gezet! Ik zal volgende keer goed op de haakjes letten haha ;) Ik vind het ook allemaal nog zo onwerkelijk, heb er zo een zin in allemaal. Maar eerst de echo afwachten! Ben soms nog wat bang dat ik opeens bloed heb ofzo, maar gelukkig nog niets te zien. Ik blijf positief!

Happy_wenn, jammer dat je niet mee mag doen! Snap dat het best even moeilijk is, je wilt ook graag iets voor anderen betekenen. Ik heb me er nog niet in verdiept, ga ik vanavond even doen.

Siska, gefeliciteerd. Ben echt heel blij voor jullie! Echt een wondertje

Cheery, super gedaan de tabel!

Ik probeer ook wat gezonder te eten! Extra vitamientjes kunnen nooit kwaad. Gelukkig at ik al nooit rauw vlees, dus dat scheelt weer!

Ik wil niet weten wat het wordt. Lijkt me zo leuk om als ik bevallen ben te horen wat het is. Een echte verrassing haha. Maar weet niet of ik zo lang mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen

Meisjesnamen hebben wij ook al, maar jongensnamen zijn zo moeilijk pff.

Ik ben echt heel slecht in koken, heb nooit inspiratie dus tips vind ik lastig. Eet zelf ook bijna nooit vette vis, maar iemands idee van elke week broodje haring eten vind ik een goed idee. Lekker en makkelijk!
anoniem_193861 wijzigde dit bericht op 23-01-2014 19:27
Reden: Spelfoutje
% gewijzigd
Fijne vakantie Hilliej!!
Hlliej, wintersport toch? Ski of snowboard je? Heerlijk vooruitzicht!

Nou eh, ik eet ook geen vis bij het eten hoor, ik denk dan meer aan een paar broodjes haring per week! Maar ik kan natuurlijk ook best eens langs de visboer lopen, doe ik eigenlijk nooit en supermarktvis is niet binnen te houden haha.

Sarah, wat goed dat je het niet wil weten! Ik vind het knap hoor, ikzelf ben veel te nieuwsgierig. Ik denk een jongen, ik heb al een jongen en kan me gewoon niet voorstellen dat ik een meisje krijg.

Cheery, super de tabel zo! Lekker overzichtelijk!
Ik heb tijdens m'n eerste zwangerschap ook een topic geopend en dat bestaat nog steeds! En ik heb nog heel veel contact met die meiden. We hebben een app waar we dagelijks op kwebbelen en zien elkaar ook een paar x per jaar. Zo leuk! Kijken wat er met dit topic gebeurt! Ik had ook nooit verwacht dat het zo zou uitpakken toen ik het topic begon!
Ja wintersport, Ik ga skiën het veiligst lijkt me, tenminste dat voelt het veiligst!

Oooh het wordt steeds spannender, nog maar week 6 nog 4 weken tot de echo!

Hier ook al wel mooie namen voor zowel jongen als meisje maar nu al een keuze maken vind ik heel lastig! Mis als we weten wat het wordt, dat ik er dan meer gevoel bij krijg of na de eerste echo!
Wat leuk Ugglover!! In mijn vriendenkring is niemand zwanger dus vind het erg leuk dat ik er met jullie over kan kletsen! Ik vind het nu al heel gezellig hier En ook handig dat we elkaar tips kunnen geven!

Ik hoop dat ik het ook volhoud met het geslacht niet willen weten hoor. Ben ook nieuwsgierig. Ik pas vaak op mijn neefje dus op de een of andere manier zit ik ook meer in de jongensdingen haha. Kijk altijd naar jongens speelgoed en kleertjes. Nou ja we zien het wel.
weet iemand welke vleeswaren je wel mag eten op brood? Ik kan alleen vinden wat niet mag. Bv boterhamworst mag dat wel? En kipfilet?
Siska; Gefeliciteerd wat een wondertje!

happy_wenn: Wat jammer dat je niet mee mag doen met mvm, maar wel mooi dat je nog een mooie positieve test in handen kreeg.

Symptomen: Op het werk heb ik inderdaad minder last van symptomen. Ik heb alleen nu wel meer honger en dan met name in drop. Normaal vind ik drop helemaal niet lekker. En nu kan ik er niet vanaf blijven. Daarnaast blijf ik echt giga moe.. Ik ga zo maar eens slapen.

Geslacht: Wij willen het niet weten. Wisten het met de eerste ook niet. Ook een beetje onder het mom, dat we toch geen geslachtsspecifieke grote meubels wilden, zodat een tweede de spullen ook kon gebruiken. Maar tijdens de 20weken echo heb ik de hele ochtend gevraagd aan manlief: zullen we het toch maar weten? Maar uiteindelijk hebben we het toch een verassing gehouden. Bij de eerste had ik ook geen voorgevoel. Nu denk ik een meisje.

Koken: We koken nog hetzelfde, maar aten al heel gezond. Wij halen veel inspiratie van allerhande en "lekker en simpel". Wil nu wel wat meer fruit gaan eten en vis. Ik vind het beide lekker, maar te veel moeite.

Ik kreeg nog als tip tegen de vermoeidheid: Vitamine D.

Cheery: De tabel ziet er super uit. Mooi strak en op datum.

Fijne avond!
Ugglover, in 'gewone' vitaminepillen zitten van sommige vitaminen te veel.

Het gaat met name om vit A. Van de meeste vitaminen plas je het teveel uit. Maar niet van vit A,D, E en K. Teveel vit A is schadelijk voor de ontwikkeling van de foetus. Daarom neem ik vitaminen voor zwangeren ipv de gewone die ik normaal neem.

Verder gaat alles prima. Niet meer zulke hevige krampen gehad.

Verder ben ik vooral erg moe!!! :(
Balen Wenn!

Hilliej, ga je ook op wintersport? Ik ga over drie weken. Heb toevallig net wat info opgezocht over zwanger op wintersport.

Ik ga het in ieder geval rustig aan doen dit jaar.

Mijn man en ik hebben het ook gehad over of we willen weten wat het wordt. Hij vindt het leuk om het 'een verrassing' te houden, maar als ik het graag wil weten dan heeft hij daar ook geen moeite mee. Het is niet zo dat hij het absoluut niet van te voren wil weten. Ik heb altijd gedacht dat ik het perse wilde weten, maar nu twijfel ik. Ach, we hebben nog weken zat om daarover na te denken.....

Morgen mvm!!
Voor de vitamines,je hebt nu veel meer vitamine D en vooral foliumzuur nodig dan iemand die niet zwanger is, en juist veel minder vitamine A (dat is zelfs echt schadelijk) en ook wat minder vitamine E en C als ik me niet vergis.

Over het eten, ik vond ergens het volgende lijstje:

Per dag vijf boterhammen (volkoren) met dun boter, twee plakken kaas, 150 gram vlees/vis/ei, 300 gram groenten, twee stuks fruit, 400 gram rijst/pasta/aardappelen, 500 ml melk/yoghurt en 1,5 liter ander drinken. Niet teveel cafeïne en theeine. Liefst twee keer in de week vis waarvan één keer vette vis.

Die boterhammen en pasta/rijst/aardappelen haal ik dus niet!

Wij willen wel weten wat het wordt, maar waarschijnlijk vertellen we dat verder aan niemand anders.
@mila81

Voor vlees waren mag; kipfilet, kalkoenfilet, gebraden gehakt, gekookte ham, gerookte ham, spek en bacon, boterham worst, paling worst.

Wat zeker niet mag: rosbief, thee worst, osseworst, filet american

Leverworst, smeerworst, paté en zo mag je maximaal een boterham van per dag anders krijg je teveel vitamine A binnen.

Over gedroogde ham (niet gerookt) en gedroogde worsten (salami) zijn er tegenstrijdige berichten...... Het minsterie van volksgezondheid zegt dat het geen kwaad kan, maar sommige sites raden het af, dus ik denk dat ik het maar laat staan!
Linkje voedingscentrum

Mila81, deze link geeft je alle benodigde info.

Siska, wat je kunt doen met gedroogde producten, is ze invriezen (-18C)voor twee dagen. Dat geldt ook voor rauwe producten. Als je dat doet dood je de toxoplasmose bacterie.
Dank jullie wel voor de complimenten op de tabel. Ik wil m best proberen bij te houden. Is dat een idee? Dan wel graag aanpassingen in hoofdletters of vetgedrukt.

Vitamine D is inderdaad goed voor veel dingen. Het helpt bij de opname van calcium en speelt ook een rol bij je weerstand. Als je het inneemt kun je het best er iets vets erbij nemen, omdat het makkelijk in vet oplost.

Vitamine C is goed voor de opname van ijzer. Dus als je ijzerpillen moet slikken dan is het handig om het met sinaasappelsap te nemen. Vitamine C plas je gewoon uit dus je bouwt niet zo snel een overschot op, wel kun je door een te grote hoeveelheid nierstenen krijgen.

Siska, ik red die hoeveelheid boterhammen ook niet. Ik eet eigenlijk nauwelijks brood, ik vind het supermarktbrood over het algemeen niet goed weg te krijgen. Ik eet wel veel havermout en ik heb al gezien dat dat meer vezels, foliumzuur en meer nuttige dingen dan volkorenbrood. Dus dat heeft mij weer gerustgesteld.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het vannacht gaat zijn met mijn buikkramp. Mijn zus heeft daar ook last van gehad de eerste paar weken, maar niet helemaal zoals ik. We zullen wel zien!

Summergirl, leuk dat je ook mee gaat doen met MvM.

Happy_wenn, maak je maar niet te veel verdrietig! Het is ook gewoon fijn dat je zwanger kan zijn, toch?

Hillie, nice!!! Veel plezier volgende week! Ik zou ook graag weer skiën dit jaar, maar waarschijnlijk gaat het m niet worden. Nog even uitzoeken, dus.

Ugglover, wat leuk dat je zulk leuk contact hebt met het vorige topic! Zijn daar al meer tweede zwangerschappen? Het dreamgirls-topic waar ik meeschrijf bestaat ook al een jaar. Ik ken al een paar meiden via Facebook, maar binnenkort gaan we elkaar voor het eerst in het echt zien. Spannend, maar ook heel leuk!

Sarah, wel fijn dat wij er dan zijn hè? Kletsen over alles wat er bij het zwanger zijn komt kijken, is heel fijn.

Ik ben ook blij met de praktijk waar ik nu zit, de verloskundigen die me te woord hebben gestaan klonken heel relaxed, maar vonden het ook helemaal prima als ik toch midden in de nacht bel. Dat geeft me echt een gerust gevoel.

Het geslacht wel of niet weten, daar hebben we het nog helemaal niet over gehad, maar ik denk dat we het wel gewoon willen weten.

Voornamen denken we wel al heel lang over na. Mijn vriend heeft zelfs een naam al heel snel nadat we een relatie kregen genoemd en die naam vonden en vinden we nog steeds heel mooi én een grote plus hij staat niet in de top 50 van populaire namen, maar toch klinkt ie helemaal niet vreemd. Nu ook nog een voor de andere sexe... Dat is een lastiger verhaal! Maar gelukkig hebben we nog tijd zat om daar over te piekeren. Eerst maar eens de komende maand doorkomen en de eerste echo over twee weken afwachten.
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee

Afgelopen zondag een positieve test in handen gehad (na een jaar proberen en langer gestopt met de pil) en het begint eindelijk een beetje te landen. Ik loop sinds oktober bij de gynaecoloog in verband met een vermoeden op PCOS want totaal ontregelde cyclus. De laatste is na >100 dagen afgebroken zodat ze allerlei oriënterende onderzoeken konden doen. Vorige week nog een gesprek in het ziekenhuis gehad over hoe verder (meer onderzoeken...) nadat was gebleken dat ik toch een eisprong had gehad en nu blijk ik zwanger! Ik denk de eisprong ook gevoeld te hebben en aan de hand daarvan denk ik dat ik 26 september uitgerekend ben. Net als Ugg en xSteph87 dus.

7 februari krijg ik de 7 weken echo in het ziekenhuis, en als alles goed is mag ik daarna naar de verloskundige. Spannend!!

O en het is ons eerste kindje.

Cheery zou je mij in de tabel willen zetten misschien? Alvast bedankt!

Petite_section 29 jaar 1e kindje uitgerekende datum 26 sept en 7 feb eerste echo
Goh dat klinkt leuk, ben benieuwd of wij elkaar ook in de toekomst gaan treffen, maar dat klinkt nog zooooo ver weg!!

Pink wat fijn dat het beter gaat!!

Namen: ik spendeer nogal wat tijd aan het zoeken. Ik vind een apartere of buitenlandse naam ook leuk, soms zitten er echt mooie tussen! Ik vind namen die eindigen op -en ook leuk (Lauren, Vajen, Doutzen) Als voorbeeld dan he. Kent iemand nog namen met - en?

Ik wil wel graag weten wat het wordt, wij zijn veeeel te nieuwsgierig!! Miss al wel met een pretecho in de 15/16 wk. Als alles goed gaat natuurlijk. Zelf denk ik een jongentje

Verder nog niet misselijk hier..! Ik was erg geobstipeerd maar dat gaat nu stukken beter. Woensdag nog een test gedaan met middagurine en de CB gaf 2-3 weken aan, dat stelde weer even gerust!!

Ook nog steeds bezig om aan mijn fruit, groente en goed leven limits te komen, maar stiekem drink ik het liefst koffie, eet vaak pizza en ben altijd lekker bezig en druk. Ook mis ik de sigaretten, maar daar ben ik wel mee gestopt maanden terug.
Petite van harte gefeliciteeerd!!!

Na een jaar lang proberen jeetje! Super!

Ik denk dat ik mijn eisprong op 3 jan heb gehad, dus jij ook neem ik aan? haha..

Leuk dat we 7 feb gelijk ook de echo hebben. Ik heb deze wel bij de VK maar eerder dan normaal omdat ik hiervoor een vroege miskraam heb gehad.

Nog 2 weekjes wachten!!!
Ja 3 januari inderdaad xsteph87.

Ik had eerst mijn echo op 10 februari maar mocht hem verplaatsen naar de 7e. Ik vind nog 2 weken al zo lang duren en scheelt toch wel om er niet nog een extra weekend tussen te hebben.

Spannend ook voor jou zeg, als je al een vroege miskraam hebt gehad. Hopelijk gaat het nu allemaal goed!

Ik heb een milde variant van alle bekende kwaaltjes, moe, misselijk, gespannen borsten beginnen nu ook en last van mijn darmen. Maar als het hierbij blijft ben ik heel blij en mag ik zeker niet klagen (fingers crossed).
Jeetje wat had ik weer veel bij te lezen!!

@cheery thanks voor de link! Fijn om even zeker te weten hoe of wat.

Wij willen denk ik wel weten wat het wordt hoor! Kan echt geen 9 maanden wachten. Mijn vriend wil het dan wel voor onszelf houden, maar mij maakt dat niet zo veel uit!

Ik slik trouwens wel foliumzuur. En ik ga nu ook beginnen met smeren met bio oil! Voor de huid. Voor de rest zijn wij redelijk gezonde eters en ook gevarieerd!
Wat leuk dat er steeds meer nieuwe zwangere dames aansluiten. Ook bijzonder dat 2 dames die na een heel traject toch spontaan zwanger raakten. Dat moet een heerlijk gevoel zijn.

Fijne vakantie Hillie

Cheery goed bezig

Wij zouden ook graag willen weten wat het wordt. Bij ons eerste wisten we ook dat we een meisje zouden krijgen. Het is leuk met het inrichten van de babykamer en met kleren uitzoeken. Mijn dochter was al echt pimpeltje toen ze in mijn buik zat. Dat vond ik toch heel speciaal. Mijn partner en ik hadden moeite met het kiezen van een meisjesnaam. Ik wou iets anders dan hem. We hebben met 30 weken onze dochter haar naam gekozen. Een paar week later kreeg iemamd in de familie een dochter met dezelfde naam. Mijn partner schrok toen zo en stelde voor om toch voor de naam te kiezen waar ik mijn voorkeur voor had. Maar pimpeltje was al pimpeltje.

En ik kan ook gewoon niet wachten haha ik ben ook al zo in de meisjes dus kan me ook niet voorstellen dat er een jongen bij komt.

Mijn darmen hebben het druk. Ze zijn al druk bezig. Ik denk ook niet dat ik het nog weken stil kan houden. Wat ik wel jammer vind
@pimpelmees Ik kan bijna mijn mond niet houden ahahahahah! Moet echt oplettten dat ik me niet verspreek! Ik heb ook echt een opgeblazen buik.

@ hilliej Fijne vakantie!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven