Ongewenste post

23-01-2014 15:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele maanden krijg ik wekelijks ongewenste post die binnenkomt met mijn volledige naam. Zowel goede doelen, als bedrijven van luxaflex of keukens sturen mij post toe.

Ik ben 20 jaar, en vind het erg raar dat ik deze post krijg (mijn ouders bijv. krijgen dit niet).

Ik steun geen goede doelen (alleen via collecte), ik vraag nooit gratis dingen aan. Alleen forums weten mijn gegevens, en Groupon (waar ik overigens alleen betaalde dingen koop en geen gratis producten). En uiteraard standaard dingen als verzekering, telefoon provider en online shops.

Weet iemand waar dit vandaan komt? Ik krijg het gevoel dat mijn gegevens zijn verkocht aan bedrijven en goede doelen, terwijl ik dit niet wil. Ik heb nooit ergens toestemming voor gegeven.
En die gegevens worden vrolijk doorgebriefd en verkocht hoor. Is zeer big business. Ik zal van mijn leven geen Blije Doos meer aanvragen, jemig, want heb ik me een troep op de hals gehaald.
Waarschijnlijk komt het dan van die forums of Groupon. In een recent topic over hetzelfde onderwerp (iets over een stoeptegel terug sturen bij ongewenste post) staat een site waarbij je kunt registreren dat je geen post wil.
quote:Doreia schreef op 23 januari 2014 @ 15:58:

En die gegevens worden vrolijk doorgebriefd en verkocht hoor. Is zeer big business. Ik zal van mijn leven geen Blije Doos meer aanvragen, jemig, want heb ik me een troep op de hals gehaald.Door wie worden die gegevens dan verkocht?
quote:chocolol schreef op 23 januari 2014 @ 15:58:

Waarschijnlijk komt het dan van die forums of Groupon. In een recent topic over hetzelfde onderwerp (iets over een stoeptegel terug sturen bij ongewenste post) staat een site waarbij je kunt registreren dat je geen post wil.Ik zal het topic eens zoeken, hoop dat ik hem kan vinden!
quote:ullaaa schreef op 23 januari 2014 @ 15:59:

[...]

Door wie worden die gegevens dan verkocht?Als je dat wilt weten, moet je alles waar je je ooit geregistreerd hebt nalopen en de voorwaarden nalezen. Succes
Kpn verkoopt bijvoorbeeld zulke gegevens. Zij zullen heus niet de enige zijn.
Ja dat weet ik niet zo goed. In elk geval heb ik ook online iets bij Babydump besteld en nu wordt ik steeds gebeld door een bedrijf dat mij veel te dure voorleesboekjes wil slijten.
quote:ullaaa schreef op 23 januari 2014 @ 16:00:

[...]

Ik zal het topic eens zoeken, hoop dat ik hem kan vinden!Dit is hem: Retour afzender met stoeptegel erbij?
quote:ullaaa schreef op 23 januari 2014 @ 15:59:

[...]

Door wie worden die gegevens dan verkocht?Begin maar eens bij groupon alle voorwaarden uit te pluizen, dat is een hele fijne partij
Hoezo hebben fora je gegevens? Zou ik nooit doen en lijkt me niet dat dat altijd helemaal veilig is.

Zelfde geldt voor Groupon.
Vreselijk irritant he. Kreeg laatst post van de ANWB, terwijl ik niet eens een auto heb (zelfs geen rijbewijs). Hoe zij nou aan mijn gegevens zijn gekomen...

Ik gooi zulke post ongeopend in de oudpapier bak of gebruik de achterkant van de envelop voor mijn boodschappenlijstje, is het toch nog ergens goed voor...
het is wat het is
Zelfs de KvK verkoopt je gegevens. Helemaal mooi, want daar moet je je wel inschrijven, als bedrijf.
quote:Lebowski schreef op donderdag 23 januari 2014 17:55 Zelfs de KvK verkoopt je gegevens. Helemaal mooi, want daar moet je je wel inschrijven, als bedrijf.Je kan tijdens je inschrijving aangeven dat je dat niet wilt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als meedoet met prijsvragen etc, of geld terug acties van producten kunnen ze je adres ook daarna gebruiken voor die ongewenste post..
... en als je je inschrijft voor sportieve evenementen gebeurd dat ook Vervolgens verschijnen er ook nog foto's en filmpjes van je prestatie (of: afgang) op internet voor iedereen die je googled!

Mijn collegae en vrienden hebben smakelijk gelachen.

Inmiddels heb ik meerdere schuilnamen en ik overweeg een postbus

Het wordt steeds erger lijkt het.
Vooral van de loterijen vind ik erg irritant. Heb ze een paar keer met 'retour afzender' terug in de brievenbus gegooid en toen hield het toch op.
Als je studeert dan verkoopt zelfs je hogeschool je gegevens.
Wat ik dan meestal doe is, een velletje stickers maken met de tekst: "retour afzender, deze persoon is verhuisd" of "overleden" of "woont hier niet meer" en dan de envelop terug in de PostNL brievenbus. deze retournen kosten hen geld en ze hebben er alle baat bij, het adressenbestand zo up to date te maken. Vaak worden die aanpassingen dan in de database verwerkt en word je eruit gehaald.
Don't imitate: innovate!
quote:Fame schreef op 23 januari 2014 @ 19:43:

[...]

Je kan tijdens je inschrijving aangeven dat je dat niet wilt.

Ja dat is waar, maar ik vind het toch raar datze dat doen. Nu minder, want nu betaal je niet meer voor de KvK, maar toen je dat nog wel deed helemaal.

Geen post, maar ben de afgelopen twee dagen wel acht (!) keer gebeld door een onbekend nummer. Tlf gaat dan amper twee keer over, niet eens tijd om op te nemen. Dan weet ik wel hoe laat het is, Postcode loterij. En inderdaad, vanmiddag was ik snel genoeg, opgenomen.. nou, kon zo weer ophangen, meteen nadat ze Postcode Loterij zei.
M'n moeder had eenmalig iets besteld bij Neckermann en kreeg toen ook plots allemaal telemarketeers aan de telefoon. Lotto, dat malafide bedrijf dat je tegen verzendkosten sokken opstuurt, etc. Na wat speuren bleek in de kleine letters van Neckermann te staan dat zij je gegevens verkopen.
Overigens vroeg m'n moeder iedere keer meteen hoe ze aan haar gegevens kwamen en iedere keer kwamen de telemarketeers met de smoes dat ze ergens online had meegedaan aan een prijsvraag. Ze wilden natuurlijk niet verraden dat Neckermann hen haar gegevens had verkocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven