Ongewenste post
donderdag 23 januari 2014 om 15:55
Sinds enkele maanden krijg ik wekelijks ongewenste post die binnenkomt met mijn volledige naam. Zowel goede doelen, als bedrijven van luxaflex of keukens sturen mij post toe.
Ik ben 20 jaar, en vind het erg raar dat ik deze post krijg (mijn ouders bijv. krijgen dit niet).
Ik steun geen goede doelen (alleen via collecte), ik vraag nooit gratis dingen aan. Alleen forums weten mijn gegevens, en Groupon (waar ik overigens alleen betaalde dingen koop en geen gratis producten). En uiteraard standaard dingen als verzekering, telefoon provider en online shops.
Weet iemand waar dit vandaan komt? Ik krijg het gevoel dat mijn gegevens zijn verkocht aan bedrijven en goede doelen, terwijl ik dit niet wil. Ik heb nooit ergens toestemming voor gegeven.
Ik ben 20 jaar, en vind het erg raar dat ik deze post krijg (mijn ouders bijv. krijgen dit niet).
Ik steun geen goede doelen (alleen via collecte), ik vraag nooit gratis dingen aan. Alleen forums weten mijn gegevens, en Groupon (waar ik overigens alleen betaalde dingen koop en geen gratis producten). En uiteraard standaard dingen als verzekering, telefoon provider en online shops.
Weet iemand waar dit vandaan komt? Ik krijg het gevoel dat mijn gegevens zijn verkocht aan bedrijven en goede doelen, terwijl ik dit niet wil. Ik heb nooit ergens toestemming voor gegeven.
donderdag 23 januari 2014 om 15:59
donderdag 23 januari 2014 om 16:00
quote:chocolol schreef op 23 januari 2014 @ 15:58:
Waarschijnlijk komt het dan van die forums of Groupon. In een recent topic over hetzelfde onderwerp (iets over een stoeptegel terug sturen bij ongewenste post) staat een site waarbij je kunt registreren dat je geen post wil.Ik zal het topic eens zoeken, hoop dat ik hem kan vinden!
Waarschijnlijk komt het dan van die forums of Groupon. In een recent topic over hetzelfde onderwerp (iets over een stoeptegel terug sturen bij ongewenste post) staat een site waarbij je kunt registreren dat je geen post wil.Ik zal het topic eens zoeken, hoop dat ik hem kan vinden!
donderdag 23 januari 2014 om 16:14
Vreselijk irritant he. Kreeg laatst post van de ANWB, terwijl ik niet eens een auto heb (zelfs geen rijbewijs). Hoe zij nou aan mijn gegevens zijn gekomen...
Ik gooi zulke post ongeopend in de oudpapier bak of gebruik de achterkant van de envelop voor mijn boodschappenlijstje, is het toch nog ergens goed voor...
Ik gooi zulke post ongeopend in de oudpapier bak of gebruik de achterkant van de envelop voor mijn boodschappenlijstje, is het toch nog ergens goed voor...
het is wat het is
donderdag 23 januari 2014 om 19:43
donderdag 23 januari 2014 om 19:58
... en als je je inschrijft voor sportieve evenementen gebeurd dat ook Vervolgens verschijnen er ook nog foto's en filmpjes van je prestatie (of: afgang) op internet voor iedereen die je googled!
Mijn collegae en vrienden hebben smakelijk gelachen.
Inmiddels heb ik meerdere schuilnamen en ik overweeg een postbus
Het wordt steeds erger lijkt het.
Mijn collegae en vrienden hebben smakelijk gelachen.
Inmiddels heb ik meerdere schuilnamen en ik overweeg een postbus
Het wordt steeds erger lijkt het.
vrijdag 24 januari 2014 om 20:22
Wat ik dan meestal doe is, een velletje stickers maken met de tekst: "retour afzender, deze persoon is verhuisd" of "overleden" of "woont hier niet meer" en dan de envelop terug in de PostNL brievenbus. deze retournen kosten hen geld en ze hebben er alle baat bij, het adressenbestand zo up to date te maken. Vaak worden die aanpassingen dan in de database verwerkt en word je eruit gehaald.
Don't imitate: innovate!
vrijdag 24 januari 2014 om 20:33
quote:Fame schreef op 23 januari 2014 @ 19:43:
[...]
Je kan tijdens je inschrijving aangeven dat je dat niet wilt.
Ja dat is waar, maar ik vind het toch raar datze dat doen. Nu minder, want nu betaal je niet meer voor de KvK, maar toen je dat nog wel deed helemaal.
Geen post, maar ben de afgelopen twee dagen wel acht (!) keer gebeld door een onbekend nummer. Tlf gaat dan amper twee keer over, niet eens tijd om op te nemen. Dan weet ik wel hoe laat het is, Postcode loterij. En inderdaad, vanmiddag was ik snel genoeg, opgenomen.. nou, kon zo weer ophangen, meteen nadat ze Postcode Loterij zei.
[...]
Je kan tijdens je inschrijving aangeven dat je dat niet wilt.
Ja dat is waar, maar ik vind het toch raar datze dat doen. Nu minder, want nu betaal je niet meer voor de KvK, maar toen je dat nog wel deed helemaal.
Geen post, maar ben de afgelopen twee dagen wel acht (!) keer gebeld door een onbekend nummer. Tlf gaat dan amper twee keer over, niet eens tijd om op te nemen. Dan weet ik wel hoe laat het is, Postcode loterij. En inderdaad, vanmiddag was ik snel genoeg, opgenomen.. nou, kon zo weer ophangen, meteen nadat ze Postcode Loterij zei.
vrijdag 24 januari 2014 om 23:34
vrijdag 24 januari 2014 om 23:35