Marokko-konigssteden

24-01-2014 19:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april wil ik met een vriendin een weekje naar Marokko, een aantal koningssteden bezoeken.

Wie heeft dit ook al eens gedaan?

Tips, do's en don'ts zijn meer dan welkom.

Is het bv te doen om zelf te rijden daar?
Lijkt mij een toffe reis om met een groep te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn tip: plan in één week niet teveel steden, anders wordt het haasten en vliegen.

Marrakesh en Fez is een bijna klassieke combinatie. Maar je zou bv ook een dag of 5-6 in Fez (met een dagtrip naar Meknes) kunnen combineren met een dag of 2 in Rabat.

Er zijn genoeg mensen die met eigen auto door Marokko rijden, dus dat lijkt me ook prima te doen. Ik heb alles met het openbaar vervoer gedaan, tussen de grote steden is dat echt perfect geregeld.
Stel je in marrakech in op irritant volk. Dan valt het je misschien mee...
Ja, ik vond de koningssteden in Marokko erg leuk! Ik kon er in de bazaars leuk slagen voor mijn "hippiekamertje" in huis. Verder niet de behoefte om er nog eens naartoe te willen, maar toch een hele leuke ervaring om meegemaakt te hebben. Ik heb geen last gehad van opdringerigheid (anders dan van verkopers). Wat ik alleen jammer vind is dat ik nergens echt geslaagd ben om lekker te eten... Had me daar wel op verheugd maar viel bijna overal tegen.
Ik heb geen irritant volk gezien.
Ik wel. Werkelijk overal afgezet worden, tot in vijf * hotel aan toe, mijn idee van gezellig is dat niet.

Het leek op Egypte, Hurgatsie, ook al zo'n feest
Hey!

Ik ben vorig jaar drie weken in Marokko geweest en rondgereisd met de auto. Ik vind van mezelf dat ik aardig goed kan auto rijden haha, maar het is echt flinke chaos daar! Vooral in bijvoorbeeld Fez is het echt opletten. Dus als je niet van drukte in het verkeer houdt, zou ik geen auto gaan huren.

Wij hadden in Fez een hostel geboekt in de medina, maar als je met een auto reist raad ik dat echt af. Super onhandig qua parkeren (omdat je met een auto niet in de medina kan komen). Als je in Marrakech bent, is een auto wel heel leuk trouwens. Want dan kan je bijvoorbeeld nog een dagje naar het Atlas gebergte rijden. Maar je zou bijv ook voor 1 dag dan een auto kunnen doen en de rest met openbaar vervoer en taxi. Of gewoon een tourtje boeken, nog makkelijker

Ik vond, vnl in Fez, de mensen echt niet leuk trouwens. Ben aardig wat gewend (veel gereisd in Azie en Z-Amerika), maar vond de Marokkanen over het algemeen extreem opdringerig, constant pogingen doen om je af te zetten, vrouw-onvriendelijk etc. Veel mensen gesproken die dit ook zo hebben ervaren. Dus wees voorbereid. In Marrakech vond ik het nog het minst erg..

Zou als ik jullie was overwegen of je niet naar Marrakech wil gaan en vanuit daar wat uitstapjes te doen naar bijv Atlas gebergte, woestijn of paar dagen naar Essaouira.

Veel plezier vast!
Oja, goedkoop eten vond ik over het algemeen ook niet echt geslaagd. Maar als je bereid bent meer te betalen, kun je wel echt heerlijk eten vind ik
Deze reis ook gemaakt(meerdere malen), maar dan in twee of drie weken. Fez maar een keer, nooit meer.

Zelf rijden zou ik persoonlijk niet doen, heb altijd gebruik gemaakt van OV (in mijn jonge jaren) of taxi.
Bedankt alvast voor bovenstaande reacties! Trein is dan misschien een betere optie...

We gaan weer verder brainstormen
Ze hebben daar, naar ik begreep, wel hele grote piemels.
StoraHuntor bedankt voor jouw constructieve bijdrage
Ik vond het eten er juist heerlijk! Zeker in de avond op het marrakech plein, uitstekend genoten.

Als je niet zo van het lokale eten bent zoals mijn zus toen kun je altijd nog na de mac, new yorker pizza en andere grote ketens.

Die heben ze wel in de koningssteden.

Wij hebben toen ook een trekkingstour door de woestijd gedaan, ook hartstikke gaaf.

Let wel dat je niet open en bloot met waardevolle spullen rondloopt, zoals dikke portemonee en sieraden.

Heb mijn geld in zo een binnentas gestopt of tussen de borsten haha en liep dus niet met een vrouwentas rond.

Sorry voor typfouten, forum mobiel.
De trein in Marokko is hartstikke leuk. Ik vond het geweldig dat mensen me van mijn plek kwamen halen omdat er ergens anders een betere plek was vrijgekomen. Dat is me meermaals gebeurd. En zeker in de 4-4 cabines vinden mensen het leuk om te kletsen en eten te delen.
Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden, want ik wil zelf in september/oktober 2 weken die kant op.

Ben zelf nu 3x in Marrakech geweest en echt verliefd op de stad en het land. Je moet even weten hoe je je moet opstellen t.o.v. de mensen maar ik heb echt alleen maar positieve ervaringen.

Helaas wil er niemand uit mijn omgeving met me mee, dus ben nu op zoek naar een organisatie waarmee dat kan. Alleen... de organisaties die ik tot nu toe tegen ben gekomen, gaan ofwel naar andere plekken dan die ik wil zien, of ze werken het programma binnen 7 dagen af door 3 steden op 1 dag te doen en dat gaat me echt te snel.... Dus als iemand daar nog tips voor heeft: graag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven