Vraag zusje

20-06-2008 12:18 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een huilend zusje (ze is 18) naast me zitten. Ze heeft ruim een half jaar iets met een hele leuke jongen. De laatste tijd ging het iets minder (de laatste weken) tussen hen, ook vanwege examenstress etc. Nu blijkt dat hij al een poosje heen en weer zit te mailen/hyven met een ander, niks bijzonders, vrij neutrale berichten. Maar vandaag heeft ze iets heel stoms gedaan (zusje) en zijn mail gecheckt. Ik heb al gezegd dat dat echt ontzettend not done is en dat het een hele stomme fout is, maar goed, dat is niet terug te draaien. In de laatste mail van die meid stond dat ze een hele leuke camping heeft gevonden en dat ze heeft gemaild wat de prijs is, dat ie maar even moest kijken. Toen heeft hij terug gemaild dat het hem leuk lijkt en dat ze misschien wel met twee tenten kunnen gaan. Zoals je begrijpt is ze enorm geschrokken van dit alles. We kunnen nu 1000 dingen gaan bedenken over wie er in die twee tenten gaan slapen. Maar het is wel raar dat hij dit doet aangezien die meid en mijn zusje nou niet echt met elkaar op kunnen schieten. Ik weet even niet wat voor advies ik haar moet geven. Iemand wijze raad hier? Er hoeft niet ingaan te worden op dat ze zijn mail heeft gecheckt, die volle laag heeft ze van mij al wel gehad. Is ze het zelf ook helemaal mee eens en voelt zich daar ook erg schuldig over, is normaal gesproken niks voor haar.
Gaan jullie maar even lekker de binnenstad van Rdam onveilig maken, lijkt mij een heel goed plan. Heel veel plezier en onthoud: Lachen!!!!!!
Ik heb hier nog niet eerder gepost, maar wel meegelezen.. en ik wil toch even zeggen dat ik vind dat je zusje hier érg volwassen mee omgaat! Mijn complimenten (voor wat die waard zijn), menig 'volwassene' zou hier veel onvolwassener op reageren, blijven hangen aan een bij nader inzien op zijn zachtst gezegd dubieuze meneer of op de bank gaan zitten miezeren (mijzelf incluis, een aantal jaar geleden ).

Tuurlijk, het is een verdrietig einde van een relatie die zo leuk leek te gaan, maar iemand die zo weinig respect en begrip voor je heeft.. het is al eerder gezegd, beter kwijt dan rijk!

Veel plezier in ieder geval met zijn tweetjes!

En als jullie nog kampeerders nodig hebben lol kom ik ook wel met mijn tentje.. leen wel van iemand een ghettoblaster en van de buurman wat mooie R&B..
Film was verschrikkelijk maar we hebben wel veel lol gehad samen en lekker gegeten! Het liefdesverdriet is niet zomaar over en het is vooral als je alleen bent (Zo herkenbaar!) dat je gaat zitten malen. Ik zou het wel even van haar willen overnemen.
hallo lieve mensen:)

ambrozusje is klaar om ingewijd te worden in dit forum;)

ik wil jullie allemaal een kus geven, omdat jullie echt lief zijn! het is top om te weten dat ook mensen die ik niet ken zo ontzettend fijn meeleven!

Ik kan jullie tot nu toe alleen vertellen dat er met de jongen nog twijfels zijn... hij wil wel heel graag met me praten erover, maar ik probeer heel hard te zijn en ik ontwijk zn vragen erover, ik wacht wel tot hij huilend voor mn deur staat! goed heh!

nouja... in iedergeval bedankt dus:) en charlotte; ik ga mijn best doen:)
Hoi Ambrozus,

Ik denk dat je nu op het goede spoor zit. Hij wil nu ineens praten? Had van je zus begrepen dat hij niet meer verder wilde en niet van plan was zijn best voor je te gaan doen. Of heeft jouw houding hierin een rol gespeeld? Nou, laat 'm voorlopig maar even lekker zweten, hoor! En wie weet kom je in de tussentijd een leuker exemplaar tegen en wil je hem niet eens meer. \\:-)//

Nou, hou je haaks en hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!
jaa, hij denkt ook dat hij de goeie keuze heeft gemaakt. Maar, vandaag(eigenlijk gister al) is/was hij jarig... dus ik heb hem wel even gebeld om hem te feliciteren

ik ben vandaag bij een Jongerenwerkster van onze 'jeugdsoos' geweest, een heel lief mens. Zij kent hem ook goed, en ik heb ook even uitgehuild bij haar (daarvoor zat ik bij een vriend die hier in de straat woont, die heeft een eitje gebakken voor me) en ik heb haar uitgelegd hoe het zit, ze wilde een heeeeel hartig woordje met hem spreken! haha, maargoed en dus, toen ik hem sprak, begon hij daar over, en ik heb gezegd, ja ik ben bij haar geweest, ze praat nog wel met je denk ik. hij zei ook dat mn broertje m had gebeld en hij was bang dattie een stortvloed van scheldwoorden verwacht, maar daar heb ik ook overheen gekletst. en toen ik vroeg of hij me wilde bellen als hij even tijd had dat ik zn kadootje kan langsbrengen begon hij ook over dat we dan even konden praten, maar daar ben ik ook niet op ingegaan:)

duidelijk dat hij er mee zit!
Overigens... een kadootje van 40 euro (een blauwe fluwelen badjas) zal ik het hem nog geven? De vriend van wie ik het eitje kreeg zegt van wel (hij is ook al 38, weet een hoop) omdat ik wel aangeef daarmee dat ik om hem geef. Bovendien weet hij dat ik het voor hem heb gekocht... en heb ik vandaag wel aangegeven dat ik het hem nog wel wil geven
Tja, ik weet het niet hoor. Is je vader niet toevallig binnenkort jarig?

En die vriend al 38, hahahaha, nee die zal het dan echt wel weten. (ik voel me nu echt een oma! )

Weet je, Ambrozusje, of je nu 18 bent of 38, in de liefde blijf je altijd dilemma's tegenkomen en je hebt nooit in de hand hoe een ander reageert of handelt. Het gaat erom dat jij jezelf recht kunt blijven aankijken in de spiegel. Of jij trouw bent aan jezelf en durft op te eisen waar je recht op hebt. Dan krijgt je uiteindelijk vanzelf wat je wil.

Het is eigenlijk niet zo belangrijk of je hem de badjas geeft of niet. Als je 'm nog terug kunt brengen naar de winkel zodat je andere leuke dingen met die 40 euro kan doen, zou ik het zeker doen! Daaag, hij koopt zelf maar een badjas.

Je kunt de badjas ook nog even bewaren voor het geval het tóch nog goed komt (wil jij dat eigenlijk nog wel?).
Als het een lekkere badjas is, zou ik 'm fijn zelf houden. Heerlijk, zo'n groot ding om in weg te kruipen - en zo'n jas doet altijd z'n best om je warm en behagelijk te krijgen...

Hoe je met iemand omgaat nadat je hebt besloten dat het verder niks wordt, is altijd lastig (en ik ben ook al 36, dus ik kan het weten,hihihihi). Ik ben nooit zo van dat vriendschappelijke geweest. Uit is uit en voordat je dan weer gewoon vriendjes kunt zijn, gaat er wel een tijdje overheen. Da's ook niet erg, je mag jezelf best tijd geven om eraan te wennen, toch?
nah... k draag nooit badjassen:p

en ja... voorlopig zou ik nog wel willen als hij bij me terugkomt...stom eigenlijk, en me vader vind die badjas ook mooi haha!

Maar... 38 is voor mij al oud hoor, dat is 20 jaar meer dan ik... was k maar zo oud, dan wist k wat meer. Maargoed, de badjas kwestie komt wel goed denk ik, ik geef hem gewoon, en mochtie iets stoms doen ga k m weer ophalen
Lieve Ambrozus,

Ik zou 'm gewoon geven die badjas. Bewaren voor een volgend vriendje zou ik niet doen en er zelf in gaan lopen doe je ook niet. Kijk lieverd, dit hoort allemaal bij het groot groeien. Dat bedoel ik niet aanmatigend maar ik meen het serieus. Je zal misschien nog wel eens een keer uit elkaar gaan en uit elkaar gaan betekent heel vaak niet elkaar haten maar te veel verschillen hebben om met elkaar door te gaan. Jij en je vriend waren dol op elkaar maar met iemand die niet eerlijk is kun je niet leven en dat is iets wat jij moest leren maar hij ook!

Natuurlijk is hij nu niet meteen een zware crimineel. Hij heeft zich mee laten slepen door zijn hormonen, door zijn avontuurlijke geest, noem het maar op. Het heeft voor grote problemen tussen jullie gezorgd en het is zelfs uitgegaan. Dat zou hij jou graag in de schoenen schuiven maar de rottigheid begon natuurlijk met zijn stiekeme gedoe. En daar is het uiteindelijk op stukgelopen want door zijn stiekemigheid werd jij achterdochtig en ging je controleren en toen kwam het uit en dat was het einde.

Maar het is vast een beste jongen en je kunt hem dus gewoon zijn cadeau geven. Je hoeft hem niet per se een lul te vinden omdat het nu uit is. Het is uit omdat jij hem niet kunt vertrouwen en dat is een keuze waar je plezier van gaat hebben in de toekomst. Blijven bij iemand die je niet helemaal vertrouwd is namelijk slopend echt. En als het goed is heeft hij ook geleerd, al is het jammer dat dat via jou moest.

Liefs en sterkte!

(f)
Sjesus Eleonora, je lijkt wel 40, wat een wijsheid!
39 1/2 sweety, thank you....
In tegenstelling tot de meeste hier vind ik niet dat je die badjas moet geven. Sowieso op de manier waarop het uit gegaan is, ik vind het niet uitblinken van respect. Had hij het je zelf verteld enzo dan was het een ander verhaal maar hier in hij manipulatief geweest, geeft dingen verborgen gehouden met het idee dat hij iets ging krijgen met dat andere meisje.

Het idee van de badjas geven is wel lief maar de keerzijde van de medaille is in mijn ogen dat je hem groen licht geeft om over je heen te lopen, hij krijgt er immers nog een cadeau voor ook terwijl het uit is.

Ik zou die badjas lekker aan mijn vader geven als hij die mooi vindt. Die verdiend het eerder om te krijgen dan zo'n kwallenbal.
quote:ambrozusje schreef op 25 juni 2008 @ 12:35:

Maar... 38 is voor mij al oud hoor, dat is 20 jaar meer dan ik... was k maar zo oud, dan wist k wat meer.

Hahahaha, jij wilt echt niet alvast zo oud zijn, hoor ambrozusje!! Kind, je beleeft de mooiste tijd van je leven nu. Je bent 18 en je 'mag' dus alles wat de grote mensen mogen en je hoeft nog niet zoveel omdat je nog zo jong bent. Als ik mocht kiezen, wist ik het wel: weer 18 zijn maar dan wel al weten wat ik nu weet. Niet dat ik dan veel dingen anders gedaan zou hebben, maar ik had wel wat zekerder in mijn schoenen gestaan.

Jij kunt hier van al deze wijze, oude vrouwen een stukje ervaring en wijsheid meepikken zonder dat je zelf al zo stokoud hoeft te zijn, mooier kan eigenlijk niet!

Wat betreft die badjas: Heb je het bonnetje nog? Gewoon die 40 euro aan jezelf uitgeven, hoor! Of geef 'm inderdaad aan je vader. Ik snap dat je nog steeds hoopt dat het weer goed komt, maar dit wordt 'm echt niet, hoor, voor de rest van je leven. Hij is namelijk niet goed genoeg voor je. Neem dat maar aan van dit ouwe wijf.
Ambrosia, wil jij mijn zus worden?
Ik zou hem ook echt die badjas niet meer geven, no way! Gewoon terugbrengen en iets leuks voor jezelf kopen van dat geld. Of hem aan je vader geven, die heeft hem waarschijnlijk meer verdiend dan je ex! Als iemand mij op zo'n manier zou proberen te belazeren dan kreeg hij echt helemaal niets meer van mij, al was hij tien keer jarig (sterker nog, ik heb het wel eens meegemaakt : ik was - met hulp van moeder en oma - maandenlang bezig geweest met het breien van een trui omdat mijn vriendje jarig zou worden. De dag voor zijn verjaardag bleek dat hij het allemaal niet zo nauw nam met trouw enzo, dus toen heb ik het uitgemaakt en die trui gewoon gehouden, ondanks dat hij wist dat ik een trui voor hem gebreid had. Die trui heeft een hele tijd in de kast gelegen tot ik weer een vriendje kreeg, die heeft hem daarna nog jarenlang als werktrui gebruikt (was niet zijn favoriete kleur of type trui dus wilde hem niet als nette trui aan).
geen cadeau meer geven hoor, laat die meid met wie hij op vakantie gaat dat maar doen. Terugbrengen of aan je pa geven
ambrozusje via ambrosia

mja jullie hebben allemaal gelijk, alleen ik weet nog steeds niet zeker of het wat is met die meid enzo. Ambrosia heeft het ook niet helemaal duidelijk uitgelegd gezien de reacties dus ff opnieuw dan maar:

D&vriendje gaan op vakantie, C en J gaan daar heen, L is verliefd op C en een goede vriend van mn ex. Maar ik heb het zelf ook verkeerd begrepen ofzo, want er schijnen meer mensen te gaan. Maargoed, hij verzekerd mij er wel absoluut van dat J zijn typ niet is en dat dat echt niets wordt. Ook vertelde hij me dat hij denkt dat zij hem niet eens mag, en ze is te arrogant en te nepbekakt. Hij zei ook dat hij er niet meer aan heeft gedacht nadat het plannetje was uitgesproken (er is nog niets geregeld voor zover ik weet). Maarja, het is zeker weten een raar verhaal.

en daarbij heb ik heel erg de hoop dat hij wel terugkomt bij me (dan gaatie toch wat meemaken!;))
quote:fleurtje schreef op 25 juni 2008 @ 16:53:

Ambrosia, wil jij mijn zus worden?

she's mine!
o, meissie, waarom wil je iemand terug die niet voor je wil gaan? Daar moet je jezelf echt te goed voor voelen hoor, je verdiend beter dan een lapzwans die geen relatie met je wil
quote:eleonora schreef op 25 juni 2008 @ 13:10:

Lieve Ambrozus,

Ik zou 'm gewoon geven die badjas. Bewaren voor een volgend vriendje zou ik niet doen en er zelf in gaan lopen doe je ook niet. Kijk lieverd, dit hoort allemaal bij het groot groeien. Dat bedoel ik niet aanmatigend maar ik meen het serieus. Je zal misschien nog wel eens een keer uit elkaar gaan en uit elkaar gaan betekent heel vaak niet elkaar haten maar te veel verschillen hebben om met elkaar door te gaan. Jij en je vriend waren dol op elkaar maar met iemand die niet eerlijk is kun je niet leven en dat is iets wat jij moest leren maar hij ook!

Natuurlijk is hij nu niet meteen een zware crimineel. Hij heeft zich mee laten slepen door zijn hormonen, door zijn avontuurlijke geest, noem het maar op. Het heeft voor grote problemen tussen jullie gezorgd en het is zelfs uitgegaan. Dat zou hij jou graag in de schoenen schuiven maar de rottigheid begon natuurlijk met zijn stiekeme gedoe. En daar is het uiteindelijk op stukgelopen want door zijn stiekemigheid werd jij achterdochtig en ging je controleren en toen kwam het uit en dat was het einde.

Maar het is vast een beste jongen en je kunt hem dus gewoon zijn cadeau geven. Je hoeft hem niet per se een lul te vinden omdat het nu uit is. Het is uit omdat jij hem niet kunt vertrouwen en dat is een keuze waar je plezier van gaat hebben in de toekomst. Blijven bij iemand die je niet helemaal vertrouwd is namelijk slopend echt. En als het goed is heeft hij ook geleerd, al is het jammer dat dat via jou moest.

Liefs en sterkte!

(f)

en daar ben ik het dus ook mee

eensquote:feeks schreef op 25 juni 2008 @ 18:47:

o, meissie, waarom wil je iemand terug die niet voor je wil gaan? Daar moet je jezelf echt te goed voor voelen hoor, je verdiend beter dan een lapzwans die geen relatie met je wilalstie zich bedenkt dan blijkt toch dattie voor me wil gaan, maar dat zal hij dan ook zeker moeten laten blijken
Als er meer mensen gaan, waarom moet jouw vriendje dan mee als dekmantel. Dat ontgaat me dan echt helemaal.
juist, daarom vind ik het ook zo raar... dat ik bijvoorbeeld niet gewenst ben daarbij
Blijft raar en onbetrouwbaar.

Als zijn vriend binnen de kortste keren met die C ligt te vozen, dan blijft hij over met J, iemand die hem niet eens mag en waarvan hij zegt dat ze arrogant en bekakt is.

Ik zou er echt niets van geloven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven