Huishoudbeurs, druk?

26-01-2014 18:24 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog nooit naar de huishoudbeurs geweest en nu zou ik wel een keer willen gaan. Ik kan alleen niet zo goed tegen veel drukte. Zijn jullie al eens geweest, is het erg druk en wat zou het beste moment zijn om te gaan om de drukte wat te vermijden? Is het trouwens de moeite waard om te gaan?
quote:mienbillekesjeuken schreef op zondag 26 januari 2014 19:19 Fantastisch, als je tenminste van driekwartsbroeken, kuitlaarzen en auberginekleurige kittige kapsels houdt. Verder is het de hel op aarde. Mensen die elkaar doodtrappen voor een gratis stukje magnetron-gehaktstaaf.Dit dus

Druk, druk, wat is druk?
Ik ging vroeger altijd met mijn moeder en mijn tante naar de huishoudbeurs (meer dan 30 jaar geleden ). Die twee hadden altijd de grootste lol als zo'n marktkoopman mij weer eens vroeg of ik met mijn grote zussen op stap was. Het was altijd wel druk maar ik vond het wel een leuk sfeertje. Van alles proeven, van die mannetjes die snij-apparaten e.d. aanprijzen, en aan het eind van de dag met tassen vol rotzooi weer naar huis.

Ik vraag me trouwens af of het vroeger ook zo duur was, want 20 euro vind ik een aardig bedrag en daar komen natuurlijk ook nog parkeerkosten bij. Mijn vriend zou liever naar Rotterdam kruipen dan mee naar de Huishoudbeurs en mijn dochter houdt niet van drukte. Jammer want ik zou best nog een keer willen.
quote:silhouette schreef op 26 januari 2014 @ 19:20:

Ik was op zoek naar een leuk uitje met een goede vriendin van me en naar de winkel gaan is ook zo gewoon en niet echt iets bijzonders.Dan zou ik een NS wandeltocht of zo doen. Lekker buiten zijn en ergens een stuk taart en koffie doen en dan een borrel toe.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Als je niet van drukte en herrie houdt: ga er niet heen.

Ik hou absoluut niet van drukte,als ik pech heb en op zaterdag de boodschappen moet doen wordt k al bijna gek. En ik was blij dat ik er weg was en buiten stond. Wat een hel.

Zo heel boeiend vond ik het ook niet,dingetjes proeven ging nauwelijks of je werd al aan de kant gedrukt,veel van die televisie reclame meuk die je nooit gebruikt..

En alles bij elkaar vond ik het ook niet echt een goedkoop dagje uit ofzo met kaartjes en benzine. Ik had voor dat geld 1000 andere dingen kunnen doen die me meer behaagde.
Het is hel. Ik werk vlakbij de RAI. Elk jaar weer stampvolle treinen met allemaal vrouwen met dezelfde tasjes/trolleys. 1 jaar was een ballon met een knuffel erin de hit en dan 100 hysterische vrouwen met zo een ding in de trein.... Dacht dat ik gek werd. Echt de ergste week van het jaar (treinreisgewijs gezien dan). 25 jaar geleden 1x zelf geweest en dat vond ik ook hel maar ik heb sowieso hekel aan beurzen of markten dus dat is niet zo objectief.
quote:sweetfirefly schreef op 26 januari 2014 @ 19:23:

[...]

Je vergeet het kunstleren rugzak handtasje, want dan hebben ze hun handen vrij. en het Human Nature vrijetijdsjack.Nog een aanvulling: de kekke brillen
quote:winkelfanaat schreef op 26 januari 2014 @ 19:38:

[img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... FsJM3nBWlQ[/img]

Druk, druk, wat is druk? Oke, ik ben overtuigd. Ik ga NIET naar de Huishoudbeurs. Dat plaatje ziet er uit als een regelrechte ramp voor mij. Ik ga iets anders zoeken (wel binnen). Thx voor de berichten/waarschuwingen.
Zo druk als op dat plaatje heb ik het godzijdank nooit meegemaakt. Ga altijd op maandag voor de 9 maandenbeurs begint, dat scheelt echt.
quote:silhouette schreef op 26 januari 2014 @ 19:20:

Ik was op zoek naar een leuk uitje met een goede vriendin van me en naar de winkel gaan is ook zo gewoon en niet echt iets bijzonders.Kun je beter naar de Albert Cuyp. Is ook nog gratis.
Voor forenzen is het wel een hel, zo'n beurs. Ik kan me nog herinneren dat ik een keer uit Utrecht, na een dag seminar en presenteren, in coupé vol met bezoeksters van de Creabeurs terecht kwam. Ik wilde net gaan zitten toen ik door zo'n w**f opzij geduwd werd want zij wilde bij haar vriendinnen zitten. Het leek me niet zo verstandig om met zes van die potige tantes ruzie te zoeken, dus toen heb ik de conducteur maar gevraagd of hij wilde controleren of zij wel een 1e klas kaartje hadden. Hadden ze niet...
Ik ben een keer geweest, ik heb me ziek gelachen. Geweldig, ik zag de humor er wel van in. Het is alleen heel erg druk inderdaad.

NS is ook een verschikking op die dagen. Ik zat in de trein vanuit Zwolle, ik ging naar den haag en opeens zag ik een kudde huishoudbeurs trolly's binnen komen. Niet 1, niet 2, maar echt een hele kudde. Trein was bomvol.
Oh en het mooiste was nog dat de conducteur de paniek in mijn ogen zag en me naar 1e klas gestuurd had. "Zo, kind, ga hier maar lekker zitten!" Wat was iiiiik blij. Want ze kwam uit elke hoek van het station en pakten alle treinen die de overstap richting de RAI maakte. Mijn god.
Ik ging vroeger met mijn tante en nichtjes. Dat was gezellig, gewoon lekker voor de lol daar lopen en alle gekke producten en mensen kijken. Maar ben er nu al zeker tien jaar niet meer geweest, vroeger was het wel altijd heel druk.
Het kan heel druk zijn, op doordeweeks dagen wat minder.

Ik vind het superleuk, vroeger ging ik al eens met mijn ouders, later vele malen geweest als promoter/verkoper en zelfs nog als pers.

Heerlijk vind ik het! Leuke aanbiedingen (vooral de laatste dagen en helemaal zo tegen het einde van de beurs), nieuwe producten. van alles proeven en testen. Praatje hier, praatje daar.
Ik ga al jaren, met een aantal vriendinnen. Super druk en ook mega leuk, verstand op nul en een heerlijk dagje. Overigens gaan wij nooit de hal in met etenswaren
Als je naar een beurs oid wil, zou ik de handwerkbeurs of de KreaDoe doen. Handwerkbeurs is binnenkort in Zwolle, KreaDoe in het najaar in Utrecht. Op doordeweekse dagen is dat prima te doen qua drukte (zei de autist die nogal Sheldon-achtig is qua mensenmassa's).
Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest. En dat doe ik dus echt nooit maar dan ook nooit meer !! Wat een ellende was dat zeg... Ik ging "vroeger" half jaren 90 altijd als tiener naar de femina. Dat was wel leuk !!! De huishoudbeurs haalde het er niet bij
Als je iets leuks met je vriendin wil doen, ga voor 'n lekker wellnessdagje met masages of gewoon gezellig uit eten.
Ik ben er ook ooit eens geweest. 2x zelfs. En het was er wel heel druk. Echt druk, maar toch vond ik het opzicht wel leuk. Ik ben zoveel mogelijk bij de gratis eten tentjes weg gebleven want ik wilde niet dat ze me op mijn tenen zouden gaan staan voor een gratis kop erwtensoep.

Ik heb daar zelfs nog een tas gekocht en een imitatie parfum.

Maar 2x is genoeg voor mij. Ik hoef er geen 3e keer naartoe.
Zo'n 3-4 jaar geleden voor de eerste en laatste[!!!] keer geweest.

Deze week hoopte ik eindelijk de therapie af te ronden die ik daarna nodig had.

Dank zij dit topic kan ik er nog 2 sessies bijschrijven.
quote:winkelfanaat schreef op 26 januari 2014 @ 19:38:

[afbeelding]

Druk, druk, wat is druk?

Dit is een goede indruk hoe het is tegenwoordig.

Ik ben een paar keer geweest toen ik een gratis entreekaartje heb gehad maar ik ben het met de rest eens, ga er alleen heen als je het leuk vindt, want voor lekkere dingen eten en gratis spullen hoef je het tegenwoordig niet meer te doen.

Laatste keer was mijn ervaring dat je bij veel tentjes voor iets te proeven gewoon een kleine bijdrage moest betalen, en hoe dan ook zo een half uur in een rij staan. Ik vond het alleen de moeite om bij een topchef in de rij te staan. Ik stond al meer dan een half uur in de rij en -niet lachen- was het net voor mij gewoon op. Ik had nog 2 mensen voor mij en de kok liep gewoon weg omdat het op was. Ja op is op, dat snap ik maar baalde wel.

Verder moest je in de vreettent gewoon voor bijna alle proefhapjes betalen.

Mijn vriendin wilde graag een -gratis- kleuradvies hebben dus daar een half uur gewacht en met een minuut was ze eruit, waardeloos.

Verder als je daar wat wil eten of drinken, neem een goed gevulde portemonee mee. Voor een patatje en een blikje fris was je dacht ik richting de tien euro kwijt. Broodje kroket al iets van 4,50 euro. Nou ja, iig erg duur. Dat was nog het goedkoopste, mijn vriendin wilde het simpelste bij een tentje met aziatisch eten en dat was al voor een mini bakje tien euro.

Waar het volgens mij vroeger nog was dat je nieuwe dingen kon ontdekken, en tegen goedkopere prijzen kopen, is dat fenomeen al lang verdwenen.

Dus mocht je heen gaan en in de agenda al weten wie waar optreed, of waar je graag wilt zijn voor ..... hou rekening met onmogelijke drukte en wachttijden, of dat je net de leuke dingen mist.

Ach, ik vind het wel leuk om het meegemaakt te hebben hoor. Ik heb er ooit nog een keukengadget gekocht die ik tot op de dag van vandaag nog niet geprobeerd heb.

Hier nog een leuk filmpje van Koefnoen op de huishoudbeurs; http://www.youtube.com/watch?v=cUf17Z4A23A
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kan nog beter het centrum van Amsterdam ingaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven