Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
Lief he ugglover dat truitje

ik ben wel benieuwd naar de echo s van iedereen. 30 januari is al snel!

ik merk dat ik heel veel vragen heb. Vanavond ga ik uit eten (buffet) en daar hebben ze een saladebar, mag ik dat wel eten? Ook een gedeelte wok, mag dit ook? Garnalan mag toch helemaal niet? Weten jullie dit t misschien?

na gistermorgen heb ik geen bloedverlies meer gehad. Hopelijk blijft het zo
Ik Koop op het Werk ook salade. Ik vertrouw erop dat het goed is. Zo schoon als thuis lukt toch nooit. Wokken isgoed verhit, dus vjolgens mij geen probleem hoor! Juist lekker vers!
Ik zal hier ook eens reageren. Al wacht ik nog tot komende donderdag voordat ik echt met jullie mee ga kletsen.

Vorige week maandag had ik helse pijnen en ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. De huisarts dacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus diezelfde dag nog een echo gehad. Er was een vruchtzakje te zien van 0,20 cm groot en zat gewoon in mijn baarmoeder. Afgelopen maandag opnieuw een echo gehad en nu zat er iets in mijn baarmoeder wat 0,50 cm groot was(ik weet niet eens wat ze heeft opgemeten). Volgens de vrouw die de echo maakte ziet het er niet goed uit. Krijg donderdagmiddag opnieuw een echo. Als de echo goed is kom ik hier wel kletsen.
Oh sanne dat is schrikken zeg. En dan zo lang in onzekerheid. Weet je ook waarom het er niet goed uit zag? Was het vruchtje te klein? Stekte de komende dagen
@sanne, Jeetje wat verveld zeg! En dan moet je ook elke keer zo lang wachen tot de volgende echo. Sterkte!

Jullie moeten echt een 9 maanden dagboek doen hoor! Is echt leuk om in te schrijven!

Inmiddels zelf maar een afspraak gemaakt voor een echo. Die van de vk vind ik te lang duren hahahahah. Dus maandag 3 februari mogen we EINDELIJK!!
@ sanne wat naar! Duim voor je!
Sanne, wat erg zeg! Sterkte gewenst
Heel veel sterkte Sanne!
Sanne, heel veel sterkte! Ik zal donderdag voor je duimen.

Vrouwtje, leuk toch eerder een echo! Ik kan me echt wel voorstellen dat je niet zo lang kan wachten.

Happywen, voor jou is het bijna zover! Whaaaaa!!

Dalijk weer naar een feestje.. Niet roken en niet drinken... Zal wel weer opvallen. Maar, deze keer heb ik mijn smoes klaar! Ik heb namelijk vorige week zoveel gedronken dat ik er even klaar mee ben

Mila, volgens mij mag je de meeste dingen wel eten die jij opnoemt. Garnalen sowieso wel, jummie. Als ze maar gaar zijn natuurlijk. Gelukkig heb je geen bloedverlies meer.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik mijn baby, die Joep heette, ergens vergeten was. Ik ben hem toen met de fiets gaan ophalen en heb hem in de rugzak gedaan. Pfffff haha.

Wat leuk dat je al kadootjes hebt gekregen ugg!!
Ik was vandaag de hele ochtend 'niet lekker' gevoel van zwakke buik en gevoel in mijn keel. Lichte misselijkheid? Had het vrijdag op Werk ook. Stap goed uit bed, maar daarna beetje naar. Hoop niet dat het een nieuwe wending is haha

Morgen hele dag verjaardag vieren, zo lastig om geheim te houden!

Donderdag! gaat nu snel, krijg er ook steeds mmeer vertrouwen in! Zo'n zin in! Echt heeel spannend!

Jullie nog kwaaltjes?
Oh Sanne, sterkte!

Kwaaltjes genoeg, beetje zeurderige pijn helemaal onderin mijn buik, soms 's nachts wat kramp over mijn scheenbenen, zeer pijnlijke borsten, regelmatig misselijk en kokhalzen en al twee keer overgegeven (alleen niet als ik uit bed stap, maar één keer 's middags na mijn werk en een keer bij het tandenpoetsen 's avonds)

Voorlopig heb ik het nog voor iedereen geheim kunnen houden, ondanks dat mijn moeder mee was op vakantie en we sinds we terug zijn twee verjaardagen hebben gehad. Ik hoop dat dat zo blijft, vind het toch het leukste om het zelf te vertellen.

Voor namen hebben we een lijstje met wat opties, sommige vind ik leuk, maar mijn man niet, en andersom, maar we willen ook geen naam die de laatste jaren heel populair is, dat is wel een beetje lastig, want een van de namen die wij allebei erg leuk vinden is het afgelopen jaar bijna twee honderd keer gegeven........ (Ik heb op internet een lijst gevonden met alle namen die gegeven zijn de afgelopen twee jaar)

We gaan in ieder geval voor twee namen (misschien drie)

Gaan jullie voor één of meer namen en gaan jullie eventueel ook vernoemen?
Sanne, heel spannend! Ik duim heel hard voor je!

Vrouwtje1983, leuk!! 3 feb is het al bijna!

Curly, hoe was je feestje? Weer goed er vanaf gebracht? Haha je droom!

Happy_wen, ben je jarig?? Zo ja, happy bday!!

Siska, wat knap dat je het nog tegen niemand hebt gezegd! Wacht je tot de eerste echo? Ik ga niet vernoemen, ik vind gewoon 1 naam het mooist en ik heb niks met vernoemen. Mijn zoontje heeft ook maar 1 naam. Leuk hè om met namen bezig te zijn! Ik heb ook stiekem al 2 lijstjes gemaakt van de week haha.

Ik voel me heel goed, nog nergens last van behalve de borsten dan maar ik heb daar altijd wel last van dus ben er aan gewend. En ik las in mn vorige 9 maanden boekje dat ik vorige x nu al heeeeel moe en een beetje misselijk was. Ik loop nu juist over van energie. Vaag maar fijn!
quote:happy_wenn schreef op 24 januari 2014 @ 21:28:

Ik heb hem om half 12, duurt 45min. En jij?

Ik heb hem om half 9. Fijn dat we hem allebei in de ochtend hebben, hoeven we niet zo lang te wachten!

ik heb hem in het ziekenhuis. Ik denk dat het zo klaar is, want ze hebben het altijd heel erg druk.

Ik vind het ook heel spannend en durf ook nog niet echt heel blij te zijn, want ik denk elke keer wat als...

Maja nu nog 4 nachtjes

Veel plezier vandaag met je verjaardag vieren! Dinsdag ben je echt jarig?
Sanne, heftig zeg!! Heel veel sterkte!

Ugglover, wat leuk dat je al een cadeautje hebt gekregen! Dan voelt het toch wel heel echt he!! Ik heb wel al een kaartje gekregen van een hele goede vriendin en dat vond ik ook al zo leuk. Heb hem wel verstopt want verder weet bijna nog niemand dat ik zwanger ben haha. Mijn 2 beste vriendinnen dus wel en die willen al van alles kopen haha. Maar ik ben best bang, dus ik heb gezegd dat ze maar even tot de 12 weken moeten wachten

Wat fijn dat je zoveel energie hebt. Ik ben wel meer moe de laatste tijd. Grappig dat je alles zo kunt vergelijken door middel van dat boekje!

Vrouwtje, fijn dat jullie eerder de echo hebben. En 3 feb schiet ook al op!

Curly, is alles goed gegaan op het feestje? En wat een grappige droom haha. Vind je Joep een leuke naam? Omdat je er over droomt..

Siska, zo jij hebt echt al veel symptonen! Ik alleen nog pijn aan mijn borsten. Gelukkig niet misselijk ofzo. Ik word wel elke ochtend al om 4 uur wakker ofzo, kan ik niet meer slapen en moet ik plassen. Niets voor mij want ik ben een enorme uitslaper. Hopelijk verandert dit snel weer.

Ik wil ook absoluut geen naam die populair is en veel voorkomt. Wij gaan 2 namen geven, heb ik zelf ook en vind ik leuk. Ik heb ook niets met vernoemen.

Hier gaat alles goed. Gisteren met vrienden uit eten geweest en smiddags met een vriendin geluncht. Vind het dan toch wel moeilijk om niets te zeggen, vooral als het onderwerp kinderen ter sprake komt. Ook zagen we een heel schattig babytje. Je kijkt er nu dan toch anders naar
Happywen happy b-day!! Hier geen verandering in kwaaltjes eigenlijk.

Siska jouw kwaaltjes klinken niet fijn..

Wij gaan sowieso niet vernoemen, daar heb ik eigenlijk niks mee. Ik heb zelf 3 namen en had 1 naam veel praktischer gevonden. Wij gaan dus gewoon voor 1 voornaam. Lekker makkelijk!

Haha nee, Joep vind ik eigenlijk helemaal geen leuke naam, komt ook bijna niet voor in mijn omgeving. Vreemd dat de baby in mijn droom wel Joep heette...

Als een naam in 2 jaar 200x gegeven is in Nederland vind ik dat eigenlijk helemaal niet zoveel...

Ugg wat een leuk vergelijk heb je nu met het 9 maanden boek. Gelukkig voel je je nu beter dan de vorige x. Qua energiepijl voel ik me ook wel goed, alleen had ik gistermiddag echt een mega inzinking terwijl ik gewoon uitgeslapen had.

Sarah, moeilijk soms he om niks te zeggen. Kan me voorstellen als het gesprek over kinderen gaat èn jullie zien een schattige baby dat het helemaal lastig wordt!!

Inderdaad fijn dat jullie de echo in de ochtend hebben. Heb ik ook zo gepland, scheelt wat zenuwen denk ik zo!

Feestje is gister helemaal goed gegaan. Er is gewoon ook niemand die van ons verwacht dat we hiermee bezig zijn, dus de verdenking is er dan ook niet zo heel snel. Toen we weggingen van het feestje en ik afscheid nam van een goede vriend, knuffelde hij me zo hard... Echt, ik dacht dat mijn boobies helemaal geplet waren! Ik heb me echt moeten inhouden haha! Normaal gesproken heb ik eigenlijk nooit pijnlijke of gevoelige borsten.

We hebben heeeerlijk tot 12.00 in bed gelegen! Soms zo fijn.
Bedankt dames voor alle knuffels. Ik hoop gewoon dat we donderdag zekerheid krijgen of hoe het nu gaat met de zwangerschap. Het is wel direct onze laatste zwangerschap, dus het zou wel heel verdrietig zijn als onze dochter geen broertje/zusje krijgt. Volgens de vrouw die de echo maakte zou het vruchtje veel groter moeten zijn als je uitgaat van een cyclus van 28/29 dagen. Maar ik denk zelf dat ik minder ver ben. Heb namelijk op 30 december een innestelingsbloeding gehad. Ik was er toen van overtuigd dat ik ongesteld was geworden. 's Avonds een tampon gebruikt en 's ochtends zat er maar een stipje bloed aan. Ik vraag me alleen af of je zo vroeg na een innestelingsbloeding al positief kan testen? Op 2 januari een Clearblue gedaan en die zei 1-2 weken(dus 3-4 weken zwanger). Bij de zwangerschap van onze dochter heb ik achteraf ook al positief getest toen ik 3 weken + 3 dagen zwanger was. Zij is geboren met 41 weken + 5 dagen. Dus ik was lekker lang zwanger(en onzeker). Donderdag om 17.45 uur weten we meer...
Fijne verjaardag happywenn! Tot nu toe geheim kunnen houden?

Sarah, weet wat je bedoelt. Een van mijn vriendinnen is twee weken geleden bevallen van een prachtige baby. Ben al best vaak langs geweest en als dan is het extra moeilijk om niets te zeggen....
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/ ... men/top20/

Ook een leuke link, kan je precies zien hoe vaak namen de afgelopen jaren zijn gegeven!
Curly, wat leuk dat niemand het verwacht haha, moet je die koppen straks zien! Uitslapen tot 12 uur.... lekker!!! Ik ook tot half 10, zoonlief was al wel om 6.30 uur wakker maar vriend ging er gelukkig uit met hem. Wij doen dat altijd een beetje om en om zodat je nog wel af en toe lekker kan blijven liggen, zo fijn!

Sanne, hoezo laatste poging? Dan wordt het nu wel heel erg beladen zeg... Ok, je hebt een prachtige dochter maar ik snap dat als je nog graag een tweede wil het wel heel verdrietig zou zijn als dat nu niet gaat gebeuren.
Ik heb trouwens sinds gistermiddag ook een beetje viezigheid, bloed wil ik het niet noemen maar beetje bruin oud bloed lijkt het meer... Het is heel weinig. Dus ik ga er vanuit dat het niks is maar toch hoop ik dat het snel ophoudt!
Hee ugg, even gauw tussen door.

Ik heb dat ook sinds gistermiddag en stopte savonds weer. Wel heel weinig. Nu donkergeel. Hmm raar...
Sanne hopen op goed nieuws donderdag!

Happy wen leuke daggehad?

Hier eerste dag geskied, heerlijk!!!

Ff inkomen vanochtend ook behoorlijk mistig en veel verse sneeuw, maar vanmiddag straks blauwe lucht!!

Gaat best lekker, alleen bij te veel inspanningvoelikmijn buik/ buikspieren .
Happy, helemaal vergeten!!! Gefeliciteerd!!!

Hillie, wat heerlijk zeg!

Geniet!

Steph, dat klinkt een beetje gek, maar goed ik weet het ook niet.

Hier, nog steeds 's-nachts krampen. Zou toch fijn zijn als dat over gaat. Verder ben ik heeeeeel moe en vandaag ben ik de hele dag emotioneel.
Gefeliciteerd Happy. Hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Heb sinds vrijdag last van zwangerschap gezeur. Misselijk, weinig trek in eten en als ik wel eet ben ik direct vol en misselijk.

Ik ben nog helemaal niet met namen bezig. Onze dochter heeft uiteindelijk een populaire naam gekregen waar ik nog steeds heel blij mee ben. Ze heeft 2 namen en is vernoemd naar een overleden oma. Ik zou voor de tweede ook 2 namen kiezen maar weet niet of ik dan ga vernoemen
hoi sanne, ik hoop dat je donderdag meer duidelijkheid krijgt.

@ugg: ik heb ook wat oud bloed / bruine vlekjes gehad, maar dat was vrijdagochtend. daarna niet meer gehad. Hopelijk blijft het bij jou ook weg.

Ik merk dat ik er toch wel erg veel mee bezig ben allemaal. Elk pijntje of dingetje ben ik bang dat er iets niet goed is. Ik vind het best zenuwslopend eigenlijk. Hier nog wachten tot 18 feb voor eerste afspraak bij vk. Hopelijk is alles goed. Ik heb nu weer meer last van buikpijn maar het voelt dan niet als menstruatiepijn wat ik eerst had. Het is maar heel licht. Hopelijk zijn de 3 weken snel voor bij pfff

Ik ben nu bijna 6 weken. is er bij jullie al iets van een buikje te zien? Ik ben al niet slank van mezelf. Ik heb nog steeds hetzelfde gewicht maar vind dat ik best al een flink buikje heb. Ik krijg mijn broeken nog gewoon dicht dus misschien zit het tussen mijn oren

Fijne avond alvast allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven