Gezondheid alle pijlers

uitstelgedrag/school loopt uit de hand

27-01-2014 21:54 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Stel je niet zo aan en ga aan je huiswerk. Je dramt zeurt en jankt omdat je geen zin hebt in je huiswerk. Prima maar zeg dat dan en vind jezelf niet zielig. Je bent niet zielig (er duizenden anderen met je in Nederland). En hoe haal je het in vredesnaam je hoofd om te zeggen dat je een groot probleem hebt? Dat heb je niet, je wilt krijgen waar jij je zinnen op hebt gezet (studie) zonder er wat voor hoeven te doen. Zo werkt het niet en dat weet je al. Dramatiseer/romantiseer jouw onwil niet en neem de gevolgen van jouw onwil (van jouw eigen keuzes) als een vrouw en niet als een huiler.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zorg zelf voor een stok achter de deur: huiswerkbegeleiding na school, het liefst iedere dag, zodat je verplicht wordt je huiswerk te maken. Het helpt je niet na de havo - dan moet je 't echt zelf doen - maar het kan je misschien laten inzien dat werken werkt.
Schop jezelf onder je reet. De eindexamens zijn over 4 maanden dus bijna klaar.
quote:pampas schreef op 27 januari 2014 @ 21:58:

Zorg zelf voor een stok achter de deur: huiswerkbegeleiding na school, het liefst iedere dag, zodat je verplicht wordt je huiswerk te maken. Het helpt je niet na de havo - dan moet je 't echt zelf doen - maar het kan je misschien laten inzien dat werken werkt. Ook al geprobeerd... werkte maar heel tijdelijk. uiteindelijk liep het uit op 3 uur na school naar een muur staren. En ik ben inderdaad ontzettend bang dat ik op het HBO ook erge problemen ga krijgen. Ik hoop dat ik heel erg gepakt wordt door mijn studie en voldoende motivatie krijg..
Woon je nog thuis ?

Vraag je ouders om internet te blokkeren en je telefoon te beheren.

Laat hen je huiswerk overhoren en ga eventueel logeren.

Ik ben twee weken bij mijn opa en oma geparkeerd, en had qua televisie de keuze uit voetbalkijken met opa bij de buren of de EO kijken met mijn oma. En om 22:00 uur licht uit, mijn opa en oma sliepen om 22:30 uur.

Het was de HEL !!! Maasr ze waren wel heel lief.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
En als jij serieus topsport hebt gedaan gedraag jij je nu echt als een geboren verliezer op het gebied van jouw toekomst. Zo ben je dus helemaal niet opgevoed (als het klopt wat je zegt). Een topsporter wil winnen en succes hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je jezelf niet kan motiveren, maar het wel wilt, moet je maar heel kinderachtig vragen of iemand (je ouders) je achter je vodden wilt/willen zitten.

Zodra je thuis bent meteen leren, in hun zicht, en in de gaten houden.

De enige andere optie is volwassen worden.

Ik doe zelf ook aan topsport, geen extreem sport, maar ik herken helemaal niet wat je zegt. Zonder motivatie kom je nl niet aan de top.

Nou hoefde ik ook niet veel te doen voor mijn school resultaten maar ik deed wel wat nodig was.

In mijn geval stond ik liever vroeg op en ging dan studeren, in plaats van 's avonds.... Maar misschien is dat in jouw geval geen goed idee ivm uitstel gedrag.
quote:Enn schreef op 27 januari 2014 @ 21:58:

Stel je niet zo aan en ga aan je huiswerk. Je dramt zeurt en jankt omdat je geen zin hebt in je huiswerk. Prima maar zeg dat dan en vind jezelf niet zielig. Je bent niet zielig (er duizenden anderen met je in Nederland). En hoe haal je het in vredesnaam je hoofd om te zeggen dat je een groot probleem hebt? Dat heb je niet, je wilt krijgen waar jij je zinnen op hebt gezet (studie) zonder er wat voor hoeven te doen. Zo werkt het niet en dat weet je al. Dramatiseer/romantiseer jouw onwil niet en neem de gevolgen van jouw onwil (van jouw eigen keuzes) als een vrouw en niet als een huiler.Wat een waardeloze reactie. Denk je dat dit niet al door mijn ouders en school is gezegd? Ik word er ongelukkig van en het is dus wel een probleem. Het lukt al 6 jaar niet, en het wil nog steeds niet lukken. Ik heb het een tijd lang ontkent maar ik zie het gelukkig nu zelf ook in. Ik heb een probleem en ik kom er niet vanaf.
Tja geen zin kunnen maken is geen zin kunnen maken. Maar dat betekend ook die opleiding niet die je zegt te willen. Dat is een keus die je voor jezelf moet maken.

Misschien wil je eigenlijk die opleiding niet? En anders stop je toch gewoon met de havo en ga je vakken vullen, post lopen, oppassen of wat dan ook. Je kunt je diploma altijd nog halen, en dan misschien met iets meer motivatie.
quote:(Nee, ik stel mij niet aan, het lukt me echt niet om een keer mijn boek open te doen)Je stelt je WEL aan. Je hebt aan 'extreme sports' gedaan maar nu kun je nog niet eens een boek open doen? Kom op zeg, je praat jezelf maar wat aan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waardeloze reactie? Op karakter de eindstreep halen zegt je zeker niets? Kan me niet schelen wat je van mij/mijn reactie vindt ; jij moet wat me jezelf en piepen is dus niet de weg.
Eindspurt...hoe herkenbaar. Je weet dat je kan topsporten, ook in de schoolsetting. Dus: als de druk maar hoog genoeg is, ga zelfs jij uiteindelijk gas geven. En je boeken open doen.

Geen faalangstig uitstellen meer:

Er is maar één manier om het te gaan doen en dat is door het te gaan doen. Nu.

Anders mag je volgend jaar dezelfde kwellende exercitie nog een keer doormaken. Wat jij wilt.
quote:elfje26 schreef op 27 januari 2014 @ 22:04:

Als je jezelf niet kan motiveren, maar het wel wilt, moet je maar heel kinderachtig vragen of iemand (je ouders) je achter je vodden wilt/willen zitten.

Zodra je thuis bent meteen leren, in hun zicht, en in de gaten houden.

De enige andere optie is volwassen worden.

Ik doe zelf ook aan topsport, geen extreem sport, maar ik herken helemaal niet wat je zegt. Zonder motivatie kom je nl niet aan de top.

Nou hoefde ik ook niet veel te doen voor mijn school resultaten maar ik deed wel wat nodig was.

In mijn geval stond ik liever vroeg op en ging dan studeren, in plaats van 's avonds.... Maar misschien is dat in jouw geval geen goed idee ivm uitstel gedrag.Wat ik bedoelde is dat ik altijd grenzen opzoek. Dit deed ik al vanaf toen ik erg klein was (aandacht vragen op een negatieve manier), in sporten, drugs(ik ben niet verslaafd, alleen uitproberen) en zo ook school. Ik heb het ook geprobeerd om vroeg op te staan om te leren, maar na een kwartier zit ik alweer naar de muur voor mij te staren want die is zoveel interessanter..
Maak een planning en houdt je daaraan. Met frisse tegenzin dan maar.
Hoe denk je dan hoe je studie gaat verlopen?
quote:Wat een waardeloze reactie. Denk je dat dit niet al door mijn ouders en school is gezegd?

Oh, je dacht dat hier op het forum iets heel anders zou worden gezegd?

Nou oké dan, boek onder je kussen leggen en gaan slapen. En als dat dan ook niet blijkt te werken geef je gewoon mij de schuld joh, dan ligt het wéér niet aan jou.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien jezelf triggeren middels een planning? Jezelf dwingen om tien minuten geconcentreerd te blijven > studeren. Dan vijf minuten iets anders om vervolgens weer tien minuten te studeren (of per hoofdstuk). Een soort van (sport)schema maken?
quote:himalaya schreef op 27 januari 2014 @ 22:09:quote:Wat een waardeloze reactie. Denk je dat dit niet al door mijn ouders en school is gezegd?

Oh, je dacht dat hier op het forum iets heel anders zou worden gezegd?

Nou oké dan, boek onder je kussen leggen en gaan slapen. En als dat dan ook niet blijkt te werken geef je gewoon mij de schuld joh, dan ligt het wéér niet aan jou.pardon, weer niet aan mij? Ik geef toe dat het aan mij ligt, en wil hier wat aan veranderen.
Dit moet in jezelf opgelost worden. Want je kan nu wel met hakken over de sloot de HAVO halen. Maar daarna komt er nog 4 jaar een HBO studie. En andere dingen in je leven waar je wat voor moet doen wat je niet leuk vind. Als je dit niet aanpakt blijft dit je hele leven met alles beïnvloeden. Kan je niet een cursus plannen en organiseren volgen? Dan krijg je inzicht in wat je uitstelt en waarom je dingen blijft uitstellen en hoe je dit gedrag aan kan pakken.
Ik herken dit wel van zijn zoon. Hij was bepaald niet lui en altijd met van alles bezig, maar school was een ramp. Koppig en dwars herken ik niet zo, hij flierefluiterde er meer doorheen, voerde niks uit en ging op wonderbaarlijke wijze toch steeds over. Maar ook hij kwam in het eindexamenjaar in de problemen. Gelukkig is alles goed gekomen, zei het niet geheel zonder stress (van mijn kant, niet van de zijne). Gek genoeg heeft hij altijd geweten wat hij na school wilde gaan doen. Toen hij eenmaal op die opleiding zat ging alles goed. Nog heeft hij het er wel eens over hoe vreselijk hij school vond.

Heb jij al enig idee wat je wilt gaan doen na de HAVO, TO? Aangezien je op hoog niveau heb gesport, denk ik dat je best doorzettingsvermogen hebt. Wat kan jou wel motiveren?
Kun je wel een boek ter ontspanning lezen?
En jij denkt dat al die andere scholieren/studenten WEL altijd zin hebben om in de boeken te duiken of naar de bieb te gaan ipv te computeren of feesten?

Tuurlijk niet. Iedereen heeft dat. Bedenk wat nou ECHT belangrijk is in je leven en zet je eroverheen. Na je examens heb je dan weer maanden vakantie.

En als het echt zo'n groot probleem is, doe er dan wat aan. Ga naar een psycholoog en zoek naar oplossingen.
TO, de forummers hier hebben over het algemeen de leeftijd van je ouders.

Als je wilt janken en geknuffeld wilt worden moet je misschien naar de Tina ofzo verkassen.

En nu je huiswerk maken, hophop !!

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:meivogel schreef op 27 januari 2014 @ 22:13:

Ik herken dit wel van zijn zoon. Hij was bepaald niet lui en altijd met van alles bezig, maar school was een ramp. Koppig en dwars herken ik niet zo, hij flierefluiterde er meer doorheen, voerde niks uit en ging op wonderbaarlijke wijze toch steeds over. Maar ook hij kwam in het eindexamenjaar in de problemen. Gelukkig is alles goed gekomen, zei het niet geheel zonder stress (van mijn kant, niet van de zijne). Gek genoeg heeft hij altijd geweten wat hij na school wilde gaan doen. Toen hij eenmaal op die opleiding zat ging alles goed. Nog heeft hij het er wel eens over hoe vreselijk hij school vond.

Heb jij al enig idee wat je wilt gaan doen na de HAVO, TO? Aangezien je op hoog niveau heb gesport, denk ik dat je best doorzettingsvermogen hebt. Wat kan jou wel motiveren?Fijn dat met je zoon is goed gekomen! Ik ben de laatste geintreseerd in technologie, vormgeving en media. Ik wil de studie Comminucatie en Multimedia (CMD) gaan doen. Een vriend van mij doet de studie nu en lijkt me heel tof!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven