(klein leed) Kleedkamerperikelen

27-01-2014 17:36 94 berichten
Sta ik me na het vrijzwemmen samen met mijn zoon om te kleden in (uiteraard) de herenkleedkamer, komt er een vrouw met haar zoontje de kleedkamer binnen om hem om te kleden voor de komende zwemles.

Nu zou ik het niet in mijn hoofd halen om de dameskleedkamer binnen te lopen, om wat voor reden dan ook. Kwestie van respect, vind ik (gecombineerd met een diepgewortelde angst om klappen te krijgen ).

Ik wijs haar er dus op dat ze zich in de herenkleedkamer bevindt. Ze springt onmiddellijk in de verdediging door me nogal agressief verschillende niet-relevante dingen toe te bijten als 'Ik kom hier altijd.' en 'Ik heb je hier nog nooit gezien.', om daarna nadrukkelijk meerdere malen tegen iedereen die het niet horen wil 'Dit is de herenkleedkamer hoor!' te roepen.

Nu zal het me jeuken dat ze stiekem mijn adonis-lichaam staat te bewonderen, maar ik vind het nogal respectloos om zomaar de verkeerde kleedkamer binnen te gaan. Om nog maar te zwijgen over de asociale reactie.

Wat vinden jullie?

Wat vinden jullie?

Totaal aantal stemmen: 47

Je moet niet zo zeiken (23%)
Asociaal en respectloos (77%)
quote:MissVerrekteKoekwous schreef op 27 januari 2014 @ 18:53:

Er zijn toch ook altijd kleine hokjes waarin je je met je kind kunt omkleden.Die gebruik ik met zoon, want wij zijn van verschillend geslacht en dat werkt dus niet. Ik snap die gezamenlijke kleedkamers sowieso niet. Welke volwassene heeft er behoefte aan dat een vreemde hun naakte lichaam ziet? Ik denk niemand. Waarom zou dat voor kinderen anders zijn?
Je mag niet weg tijdens de zwemles (officieel) en met een jongen en een meisje kan je ook nog een klein hokje kiezen. Er zijn toch 4 kleedkamers voor de zwemles en het werkt prima.
quote:bubbelwijn schreef op 27 januari 2014 @ 22:30:

Ja, of dat vader het brengt en moeder het kind weer ophaalt. Moet je dan je spullen weer verhuizen ofzo?

Kind kleedt zich om en brengt vervolgens zijn of haar kleding naar de andere kleedkamer.

Geen problemen zoeken waar ze niet zijn.
Oh ik vond die gezamenlijke kleedkamers juist altijd veel fijner dan die minihokjes. Heb me vanaf het moment dat ik alleen naar het zwembad ging dan ook nooit meer in een hokje van amper 1 bij 1 meter omgekleed. Heb graag veel ruimte om me heen als ik me omkleed. Haat om die reden pashokjes ook als ik kleding koop.
Alle reacties Link kopieren
Tsja hier twee kinderen van verschillend geslacht en man brengt en ik haal. Ik weet niet hoe wij geacht worden het te doen, maar meestal kiest man de kleedkamer waar plek is. En ik let er nooit zo op, genoeg andere zaken te doen met twee kinderen die staan te bibberen, maar vlgs mij krioelt het allemaal nogal door elkaar bij die zwemlessen. Vrijzwemmen altijd een deur-op-slot-hok. Ik verkies privacy boven ruimte
quote:Tuorrebout schreef op 27 januari 2014 @ 17:40:

Bij ons is het ook normaal dat moeders met zoons in de jongenskleedkamer gaan en vaders met dochters in de meisjeskleedkamer.Meen je dat? Ik ging met mijn zoon altijd naar de dames
Geslacht van de ouders is in de meeste zwembaden bepalend voor welke kleedkamer gebruikt dient te worden.

Als kinderen zichzelf kunnen omkleden is het geslacht van kind bepalend.
Ik ben eruit:

Ook moeders hebben GEEN toegang

tot deze heren-kleedkamer.

Gebruik de dames-kleedkamer met uw kind

En andersom voor vaders.
Amand, ik denk dat toegangspasjes met chips beter zijn. Of vingerafdrukken. Of gewoon een ordinaire uitsmijter bij elke deur.

Wordt het vast gezelliger van.

Sjezus wat een gemierenneuk.

Alle mensen die moeite hebben met het naakt zien van/ gezien worden door het andere geslacht: privehokje. Of een privezwembad.
Of deze op de deur van de heren-kleedkamer:

Moeders gebruiken de dames-kleedkamer hiernaast met hun kind
quote:SpringDing schreef op 27 januari 2014 @ 23:22:

Amand, ik denk dat toegangspasjes met chips beter zijn. Of vingerafdrukken. Of gewoon een ordinaire uitsmijter bij elke deur.

Wordt het vast gezelliger van.

Sjezus wat een gemierenneuk.

Alle mensen die moeite hebben met het naakt zien van/ gezien worden door het andere geslacht: privehokje. Of een privezwembad.

Jij doet hetzelfde als die vrouw waarover ik sprak; van jouw probleem iemand anders z'n probleem maken en vervolgens nog beweren dat ik zeur ook. Dat vind ik asociaal.

EDIT: jouw stelling snijdt pas hout wanneer er alleen unisex-kleedruimten zouden zijn.

Zet maar eens 'unisex kleedruimte' op alle gezamenlijke kleedruimten en dan kijken wat er gebeurt. Interessant experiment, denk ik zo.
Maar je hebt verder gewoon de tirade ondergaan? Ik had mijn broek laten zakken en letterlijk mijn reet laten zien. Als ik een man was. Normaal gedrag in herenkleedkamer, toch?
Ik verlaag me niet tot haar niveau. Zij stond voor lul schut. Niet ik.
Bij 'ons' zwembad wordt er tijdens de zwemlessen niets anders gedaan dan dat. Dus geen omkledende volwassenen.

In de grote kleedruimten wordt er dan uit gegaan van het geslacht van het kind.

Tijdens het vrij zwemmen frommel ik me met kind in zo een mini hokje. Zowel mannen als vrouwen hoeven mij niet naakt te zien en daar heb ik andersom ook geen behoefte aan.
Follow your heart, but take your brain with you....
Amand, jouw probleem is gewoon dat iemand niet leest/ dom is/ asociaal is of wat dan ook.

En dat snap ik. Ben ik ook met je eens. Regels zijn er om je aan te houden.

Maar dan piepen over een vrouw in de kleedkamer terwijl je 1. Niet naakt was, en 2. Het je ws geen zak kon schelen als je dat wel was..

Het is gewoon een principe kwestie, en ik vind dat je zeurt om het zeuren.
quote:Amand schreef op 27 januari 2014 @ 23:26:

[...]

Zet maar eens 'unisex kleedruimte' op alle gezamenlijke kleedruimten en dan kijken wat er gebeurt. Interessant experiment, denk ik zo.

Wanneer staat het filmpje op Youtube?

Ik ben het verder met je eens, maar waarom ga je niet in zo'n privéhokje? Uit principe?
Trouwens waarom denk je dat dat een leuk experiment zou zijn?

Wel eens in een sauna geweest? Daar zijn ook geen gescheiden kleedruimtes hoor.
Ik heb een tweeling, jongen en meisje.

In hun zwemles tijd ging ik met hen naar de vrouwenkleedkamer, 2 vrouwen, 1 man, simpel lijkt me.

Maar ook ik kreeg commentaar van andere moeders. Wat mijn 5 jarige zoon in de dameskleedkamer deed.

Ja, duh... Hoe moet ik het anders oplossen?

Zo'n privehokje is toch echt te krap voor 3 personen.
quote:SpringDing schreef op 28 januari 2014 @ 00:09:

Trouwens waarom denk je dat dat een leuk experiment zou zijn?

Wel eens in een sauna geweest? Daar zijn ook geen gescheiden kleedruimtes hoor.

Ik ga regelmatig naar de sauna. Daar zijn geen gescheiden kleedhokjes. Dat is part of the deal.

Wat ik respectloos vind, is dat zo'n vrouw meent dat de tekens 'heren' en 'dames' op de respectievelijke gezamenlijke kleedruimtes niet voor haar gelden wanneer het haar uitkomt. Alsof haar gemak (?) belangrijker is dan het respecteren van het feit dat er gescheiden gezamenlijke kleedruimtes zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze er nog nooit over nagedacht had en zo asociaal reageerde omdat ze besefte dat ze fout zat toen ik haar erop wees dat ze in de verkeerde kleedruimte was, maar het niet wilde toegeven of ernaar handelen.

Ik gok dat ze de volgende keer naar de dameskleedkamer gaat. Klagen helpt namelijk. Altijd.
quote:helianthe schreef op 28 januari 2014 @ 00:07:

[...]

Wanneer staat het filmpje op Youtube?

Ik ben het verder met je eens, maar waarom ga je niet in zo'n privéhokje? Uit principe?Privéhokjes zijn er in mijn beleving voor mensen die zich van anderen willen afzonderen, om wat voor reden dan ook. Dat staat los van de gescheiden gezamenlijke kleedruimten voor dames en heren.
Een principekwestie dus. Lekker zeuren om het zeuren. Geen probleem, maar durf dat dan ook gewoon te zeggen.
quote:SpringDing schreef op 28 januari 2014 @ 00:50:

Een principekwestie dus. Lekker zeuren om het zeuren. Geen probleem, maar durf dat dan ook gewoon te zeggen.Wat mankeert jou precies?
Echt pimpelmeesje, wat een sneue reactie van mensen...

Tja, los dat ik zelf vind dat je als volwassene het best de kleedkamer van je eigen sekse kunt kiezen, ongeacht het geslacht van de kinderen die je bij je hebt, vind ik her erg triest dat het voor mensen zo'n groot probleem moet zijn... Misschien heeft het zoontje in kwestie er zelf om opgevraagd, dat hij zich in de herenkleedkamer wil omkleden. De enige persoon waar híj zich waarschijnlijk zeker niet voor geneert is zijn moeder. Dat er dan volwassenen zijn die er moeite mee hebben dat er iemand van de andere sekse in de ruimte aanwezig is vind ik zielig. Mensen zijn daar om zich om te kleden, niks meer en niks minder.
Het was bij ons wel eens andersom. Wij hebben training na een zwemles en stappen dan met een groep volwassen en jong volwassen vrouwen de VROUWENkleedkamer binnen.

NYC, mag je mij zielig vinden, maar mannen (al dan niet vaders) hebben daar gewoon niets te zoeken! Ik wil me gewoon om kunnen kleden op de daarvoor bestemde plek, zonder dat daar volwassenen van het andere geslacht zijn.

Zo zijn ook de regels binnen het zwembad en ja ik vind het vreemd dat volwassenen zich menen daar niet aan te hoeven houden.

Overigens vind ik het vergelijk met een sauna niet opgaan, want verschillende locaties, verschillende normen. Je gaat ook niet naakt over straat of zonder shirt naar een restaurant, terwijl je diezelfde mensen misschien ook wel in de sauna tegen zou kunnen komen.
Ik bedoelde vooral dat ik het zielig vind dat mensen moeilijk doen wanneer een moeder met een zoon of zoontjes in de dameskleedkamer is en mensen dan vragen wat die jongens doen.

Waar ligt de leeftijdsgrens dan? Een kind van 2 kan nog wel maar eentje van 5 niet? Of eentje van 7? En wat doe je dan, stuur je je zoontje dan in zijn eentje naar de herenkleedkamer, ook in zwembaden die hij niet kent, of in het buitenland? Destijds toen ik met mijn vader en zusje ging zwemmen heeft geloof ik niemand raar opgekeken van die 2 meisjes in de herenkleedkamer. En dat nota bene terwijl iedereen naakt stond te douchen.

Natuurlijk hoeft iemand geen scheldkanonades af te vuren wanneer iemand er iets van zegt, maar ik vind het heel wat anders wanneer er kinderen meegenomen worden dan wanneer tieners of volwassenen alleen in de "verkeerde" kleedkamer komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven