***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
hmm bambix moet het natuurlijk zijn!
ff een korte mededeling zonder te hebben bij gelezen..

(MICH OOK EVEN LEZEN)

Las net in een tijdschrift over de zwangerschaps compicatie

VASA PREVIA

Vasa previa is een zwangerschapscomplicatie waarbij één of meerdere foetale bloedvaten van de placenta of navelstreng voor de geboorte-uitgang liggen, onder de baby. Het komt voor bij circa 1 op 3000 zwangerschappen.

De complicatie heeft een hoog sterftecijfer (50-90%). Dit kan veroorzaakt worden door snelle foetale verbloeding, die optreedt door het scheuren van de bloedvaten nadat de baarmoedermond ontsluit of de vliezen breken. Ook kan het kindje in de problemen komen wanneer de bloedvaten afgekneld worden tussen de baby en de wanden van het geboortekanaal.

In het tijschrijft stond dat laagliggende placenta's tot de risico groep behoren!

Het kind is te redden als de arts het tijdens een echo gecontroleerd heeft.Bijv. de 20weken echo. Dit wordt niet gedaan. Als de ader inderdaad voor het geboorte kanaal ligt, breekt het, en is er een grote kans dat de baby overlijd.

Sorry voor dit nare verhaal, maar wilde het even plaatsen voor mich o.a.

Misschien ken je het verschijnsel wel, maar misschien ook niet en dan kan dit misschien net een verschil maken.

Misschien kan je het eens navragen bij de VK?

muis meerling ZS zijn ook een risico groep...misschien weet jij er daardoor meervan?
www.vasaprevia.nl
ow lees net dat de placenta van mich er niet voor ligt! fijn! Maar ligt het nog wel laag mich?
Spitsmuis, hij begrijpt er ook niks van! Vaak doet hij z'n best om het te begrijpen, gisteren had hij er geen zin in.

Lara, ik vraag iets van 15 tot 20 cent per woord, of tussen de 50 en 75 euro per uur, dus zou in beide gevallen rond de 200 à 250 euro uitkomen denk ik.

360 graden?? Was het niet wat minder heet? Ik had iets van 150 graden in m'n hoofd. Ik probeer wel iets.

Leen, wat een rotnacht zeg! Ik hoop zo voor je dat je meisje snel beter is!
Maar wat was haar temperatur trouwens laag Leen, 34,4?? Dan was hij ineens enorm gekelderd of niet? Nou, in ieder geval beterschap.

Framboos, wat een eng verhaal!! Hij heeft me de navelstreng niet aangewezen maar ik denk dat hij er wel op gelet heeft want daar was deze echo voor. M'n placenta begon hoog boven in m'n buik en eindigde vrij laag maar niet te laag, dus ik geloof nu wel dat het goed zit. Maar ik krijg wel meteen de kriebels van je verhaal!
Wacht, wacht, wacht! Het was idd een lage temperatuur. (Ik heb last van niet kunnen nadenken vandaag). Logisch ook, anders kan het nooit zo lang in de oven. Sorry!

Wat een naar en eng verhaal Framboos...

Jeetje, 34,4? Hoe kan dat nu ineens? En moet ze nu extra warm worden gehouden?
Jemig leen!! 34graden? Wist niet dat dat kon! wat een schrik zeg!owow wat gaat er dan allemaal door je heen op weg naar de HP of niet dan?

En belachelijke reactie! Lekker moment om zoiets te gaan zeggen regen bezorgde ouders! En dan is het ook nog eens kul.

Veel sterkte!!

Ickje lieverd toch! Fijn dat je nu wel hulp hebt...komt allemaal goed meisje! En vergeet niet ook af en toe te genieten van dat prachtige wondertje (meisje) in je buik he??Daar doe je het allemaal voor! (jaja ik weet het heb makkelijk praten maar toch...)

Muis wat heb jij toch met plassende katten???? Hoe krijg je het voor elkaar! Maar hij moet natuurlijk ook nog zindelijk gemaakt worden toch? Dat is ook een hele klus...

Layla Ook keelontsteking!!! Jemig, je zou haast denken dat onze kindjes elkaar kunnen aansteken via de viva!

Fijn he die medicijnen? meteen verbetering! Vind ze het wel lekker spul? Tommy moest er van braken...

Laar wat heerlijk naar het zwembad! overdekt? en was je helemaal alleen met puk? Jammer dat ik zover van je vandaan woon...Had graag met je aan de rand van het zwembad gezeten...gezellig!

Tommy heeft vanmorgen zijn 14maanden prik gehad....man was mee...Wij doen ook mee aan dat onderzoek trouwens...Moeten we 8dagen lang onze bevindingen na aanleiding van de prik doormailen...Kleine moeite toch?

Zijn er hier nog kindjes ziekgeworden van de prik?

Oja, voor alle brakke mamas hier! Het lijkt hier de laatste tijd wel of ik met mijn pasgeboren baby nog meer slaap pak!

Ik ben nu een klein beetje brakjes...Livia sliep van 12tot4 en van 4 tot 7. Voor 12uur vannacht, en na 7uur slaapt ze ook.

Gaat goed dus...Al verlang ik wel in de toekomst naar 8uur slaap achter elkaar! Maar ja, das het lot van een borstvoedingsmama helaas....(wil hardwerkende man niet gekolfte flesjes laten geven snachts)
michje wil je geen nare kriebels geven hoor! Wil je alleen beschermen voor nare complicaties...Zou het mijzelf niet vergeven als jouw baby iets overkomt door een complicatie die mij bekent was!

Misschien kan je het toch eens terloops vragen aan je VK?

gewoon om te kijken of je tot de risicogroep behoord....

Las het dat tijdschrijft over een vrouw waarvan het meisje is overleden..tijdens de vaginale bevalling. Als ze het geweten hadden van die ader was het waarschijnlijk een geplande keizersnede geworden. Zij pleite dus voor een controle tijdens de 20weken echo op die complicatie. Dit wordt tot op heden nog niet gedaan...Belachelijk toch? het komt voor bij 1 op de 2500ZS!!
Jeetje Leen, wat eng die lage temp van Luna. Ik vind het wel raar dat ze nu pas ab krijgt hoor, Zahra had pas 2 dagen koorts en kreeg het direct en nu gaat het gelijk al een stuk beter. Ze mag zelfs morgen gewoon naar het kdv (heb net even gebeld). Ik ben al blij dat ze in ieder geval geen koorts meer heeft. En die ab zorgt ervoor dat iedere ontsteking waar dan ook de kop in gedrukt wordt natuurlijk. Ze had nl. ook een rood oortje aan de binnenkant (misschien beginnende oorontsteking?) dus dat moet dan ook overgaan denk ik. Ik zit te denken om zo even naar Roosendaal te rijden, daar zit een Babydump en daar heb ik nog een bon voor een zw.pakket voor liggen. Ik ga morgenmiddag ff op kraambezoek bij mijn collega en ik wilde nog een aardigheidje kopen.
Framboos ik was idd aardig bang toen we naar de ha post reden......vind het nog een vervelend idee dat het niet duidelijk is waar die temp schommelingen nu vandaan komen.

Lara ze hoeft niet extra warm gehouden te worden. Alleen wanner haar temp weer zo laag is (wat ik niet hoop) dan juist wel extra warmte geven.

Vanacht had ze 35.0 en heb toen een warme fles melk gegeven bij mij op schoot en een deken over ons heen (wel lekker knus!)
Framboos, Zahra vindt het ook smerig spul, ik moet het met een spuitje in haar wangzak spuiten en ze zit dan ook echt een beetje te kokhalsen, maar volgens mij komt dat meer omdat ze gedwongen wordt om het door te slikken. Het ruikt wel zoetig, beetje sinaasappelachtig.

Wat een eng verhaal trouwens over die Vasa Previa, maar volgens mij kijken ze bij de 20w echo ook wel naar die navelstreng en de vaten (herinner ik me nog van de vorige keer) en als de placenta echt voor de ingang ligt zal het sowieso wel een ks worden toch? Ik krijg met 32 wk nog een groeiecho dus dan kunnen ze het ms nog beter zien.
Nee, het was een buitenbadje maar gisteren was het heel warm. Ik ben zelfs verbrand (hoe stom kun je zijn- wel Puk elke 2 minuten insmeren en jezelf vergeten...). Het badje ligt ook helemaal beschut door bomen en dus uit de wind. Inderdaad jammer dat je niet gezellig mee kan. Zou gezellig zijn!

Ik was inderdaad alleen met Puk, maar het was wel heel gezellig hoor.

Grappig, Puk had dezelfde slaaptijden toen hij zo klein was.
(ik typ ff tijdens bv dus let niet op mijn typ kwaliteit)

layla ja dat sinaasappelspul...vreselijk...het is ook erg lobbig en daardoor lastig door te slikken bij keelontsteking.

fijn dat zahra door de ab meteen van al haar kwalen af is hihihihi

wat betreft die vasa previa...ze controleren bij de 20wk wel de vaten van de navelstreng, maar dus niet precies de locatie ervan.

dat is het euvel..de placenta hoeft niet perse voor de ingang te zitten, een laag liggende placenta is juist een risico groep. dus als je dat laatste hebt,moeten ze de vaat locaties eigenlijk even checken...

laat ik nu maar ophouden met dit nare verhaal...maak jullie straks nog onnodig ongerust.

laar denk dat niet de babytijden overeen komen, maar ons eigen levensritme ik maak haar meestal wakker voor de voedingen (behalve snachts dan) Probeer haar ritme een beetje op die van tommy af te stemmen. Lukt mij steeds beter de laatste dagen.

Leen gek hoor die lage temp. ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus zou er idd enorm van schrikken...gek idee eigenlijk haar warm houden met dit stralende weer
wat heb ik met placenta's deze week???

trouwens om er nog even op door te gaan, ik heb van beiden een foto incl.de showende vk ...jullie ook? (erg onsmakelijk maar o.k)

leuk...voor later
voor de geintresseerden, een livia update op de msn!
Jeetje Leen, wat zielig van Luna. Wat een lage temp zeg. Hopenlijk gaat het snel beter na de ab.

Wat een verhaal framboos, ik kan me dan weer meteen zo kwaad maken om de zwangerschap controles in NL. Het is gewoon echt een achtergebleven land wat dat aangaat. Hier heb je tenminsten een maandelijkse (en op het laatst zelfs wekenlijkse) echo. Heerlijk vond ik dat. Zo kunnen ze mooi dit soort complicaties in de gaten houden.

Mijn gyn vind het wachten tot de 42ste week ook al zo'n onzin (net als ik). Ik zou echt met 40 weken + 1 dag het kind willen halen hoor, klaar genoeg! Maar goed, ook daarover verschillen de meningen. Ik ben iig blij nooit in NL zwanger geweest te zijn.

Oh meiden, die hormonen allemaal. Wat een ramp! Heel veel succes allemaal.

Xaloy, ben jij trouwens weer helemaal 100%?

Lara, ik wil morgen ook met vader en Finn naar het buitenbad, lijkt me schitterend.

Moet weer even aan het werk. Tot later.
ja swiss daar sluit ik mij bij aan. Vind het echo beleid in nederland ook zwaar achterhaald! max. 2 echo's en thats it. Alles wat zich daarna evt. ontwikkeld is een verassing voor bij de bevalling! Hoe vaak hoor je wel niet dat er kwalen ondekt worden tijdens een zelf betaalde pretecho??tis toch van de zotte!

Nederland schijnt ook een hoog baby sterftecijfer te hebben.
Swiss: is het nog steeds zo warm bij jullie? En heb je dan ook een badje op het balkon?

Morgen is het schoolreisje van Puk. Leuk!!
een schoolreisje, haha wat lief Lrar!

Het is hier nog steeds zo'n 30 graden, morgen geloof ik 25 en vrijdag weer 28. We hebben een grote doorzichtige IKEA bak als zwembak voor Finn.

Maar morgen wil ik echt naar een zwembad. Ik moet natuurlijk gebruik maken van het feit dat ik een oppas heb.

Hoewel ik me net ineens bedacht dat het kan zijn dat ik morgen op kantoor moet zitten, aangezien de rest van ons team weg is (we zitten nu met z'n 2en, normaal 4, maar collega gaan morgen naar Wenen op "mijn" EK ticket.

Hoop niet dat het nodig is, wou namelijk niet echt veel doen morgen.

Ja Nederland heeft het hoogste baby sterftecijfer van west europa.
en beterschap voor alle zieken en voor iedereen die voor zieke kindjes moet zorgen!

Lijkt wel een hausse onder de april kindjes........hier schijnt de 5e ziekte rond te gaan.....las ik tijdens het wandelen op de deur van een creche......

Ik ga even proberen een dutje te doen, Ruben ligt er net in. Maar wordt op een of andere manier altijd wakker als ik net in dromenland ben.

Mich, goed zo, gewoon nog een dikkere buik krijgen en die placenta heeft helemaal het nakijken. Jij bent zo goed in bevallen, daar had die placenta toch echt geen ks van mogen maken

Muis, ik duim al dat grote R. vanavond "vroeg" thuis is dus ik duim gewoon even extra ook voor jou dat A. jou komt aflossen.

Ik slaap de laatste weken ook beroerd, word overal wakker van en kan vervolgens niet meer slapen. Niets aan he?!

Laar, wat heb je toch een voorbeeldig knulletje:) Ik zie het al voor me, rondjes kruipen door het pierebadje. Ruben heeft de vreemde gewoonte om van al het water dat op zijn pad komt te gaan drinken. Puk niet hoop ik?

Dag meiskes, ik ga nu echt een dutje doen.
Brr, wat een eng verhaal van die placenta! Dat is trouwens het enige grote voordeel van een goede zwangerschapskwaal krijgen tijdens de eerste zwangerschap: ze (en ik) zijn nu zo bang dat het weer fout gaat, dat ik onder zware medische controle sta en om de twee weken een echo krijg! Na 26 weken wordt het wekelijks aan het echo-apparaat hangen. Toevallig had ik het er gister met een zwangere vriendin over: zij had de screening gedaan, net als ik. Bij mij werd het door een gynaecoloog uitgevoerd, maar bij haar door de verloskundige die een extra opleiding had gevolgd. Ik vond het een beetje vreemd, aangezien echo's maken echt heel moeilijk is (Dr. B. zegt dat hij er niet zo goed in is) en dat zo'n echo gewoon wordt gemaakt door de verloskundige en niet door een gyn bijvoorbeeld.

Laar, dat zwembad klinkt echt heel leuk! Helaas hebben wij alleen een waterspeeltuin voor kinderen vanaf vijf jaar hier in de stad, dus ik kan niet zoiets doen met de jongens. Wat ik wel kan doen, is naar de speeltuin gaan! Dit doe ik dan ook regelmatig, maar vanmiddag zijn we uit ons jasje gewaaid daar. Hugo ging elke keer liggen als er een harde wind opstak, alleen ging hij elke keer met zijn gezichtje in het zand liggen! Wat een suffie!

A. is laat vanavond. Het is druk op zijn werk. (waarom heeft ie niet gewoon een 9 tot 5 baan of een 36 urige werkweek? Bij de overheid ofzo, dat lijkt me wel wat)
Icke lekker in dromeland?

Muis, wat snoezig dat Hugo dekking zoekt voor harde wind! Zal ik je even oppeppen? Als A. een 9 tot 5-baan of 36urige werkweej had dan had je minder kunnen shoppen en zowel jij als de jongens in minder goede outfits de deur uit kunnen gaan. (helpt het?)

Wat is een waterspeeltuin? En is dat overdekt?
Lara, een waterspeeltuin bestaat uit een aantal zwembadjes en functioneert eigenlijk hetzelfde als een gewone speeltuin (maar dan zonder zandbak). Het is best geinig, maar ze zijn er echt nog te klein voor. Helaas! Het is trouwens niet overdekt.

Hugo is ook echt een moppie! Hij wilde blijkbaar geen zand in zijn oogjes, dus drukte hij zijn gezichtje maar in het zand!

Had ik al verteld dat Steijn en Hugo vanochtend allebei een varkentje hebben nagedaan? We zaten gezellig "boe zegt de koe" (grote favoriet, samen met Dribbel) te lezen en we kwamen aan het bij "wat zegt het varkentje?" Ik deed het voor (niemand die me verder ziet en Steijn en Hugo vinden het alleen maar leuk als ik mezelf voor paal zet) en ze deden het na! Had ik twee knorrende ventjes op schoot! ik kreeg er spontaan de slappe lach van, waardoor Steijn moest lachen. Steijntje heeft echt zo'n vette aanstekelijke lach, dus ik moest weer om hem lachen en zo zaten we lachend op de bank! (vroeger waren er echt betere grappen nodig om me zo aan het lachen te krijgen!)
hahahahaha bellen blazen is hier grote pret!!

en goed voor de loopontwikkeling!!rennen achter de bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven