De do's en dont's van een Viva-newbie

24-06-2008 17:23 381 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn kleine weekje op het Viva Forum heb ik al heel wat ongeschreven regels mogen ontdekken.

Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:

1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...

2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !

Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:

Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!

Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...

Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
Is het nou een Do of een Don't om te vragen welke persoon? (om zo lering te kunnen te kunnen trekken uit zijn/haar fouten, niet uit ordinaire nieuwsgierigheid natuurlijk)
quote:wen schreef op 25 juni 2008 @ 11:38:

Kan natuurlijk wel overlappen in bepaalde gevallen MV

Eensch. Soms moet je wel een andere nickname nemen omdat je een stalker aan je broek hebt hangen. Dus dat zijn weer de goeie nickchangers.

Geloof niet dat we het overzichtelijker maken hahahah .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hmm, MV en ik hebben het denk ik wel over dezelfde persoon, maar namen noemen is inderdaad Not Done.

Veel lezen, dan kom je er vanzelf achter wie de dorpsgekken zijn!
Dat zijn meestal type 2's denk ik MV
quote:eleonora schreef op 25 juni 2008 @ 11:22:

Je bent er vanaf, ik bleef hangen in een oude wrevel, niet netjes van mij.

Mea Culpa.

(f)Daar gáát mijn rel.....
quote:loomii schreef op 25 juni 2008 @ 11:47:

[...]

Daar gáát mijn rel..... Rot voor je Loom, voor jóu had ik het leuk gevonden
quote:nostradame schreef op 24 juni 2008 @ 21:07:

Mijn observatie van de Vivaforum-biotoop is als volgt:

De Vivaformummers zijn in diverse typen onder te verdelen, waarvan de volgende 2 het meest opvallen:

Type 1 kenmerkt zich door nicks als "Mamavanyaraenwesley1979", "misssweetladygirl" en "verdrietingenwanhopigenonzekermeisje".

Ze praten in topics als "voor het eggie klussen met me hubbie" over NOD, ongi en vage zwangerschapsverschijnselen, "ik heb ruzie met me vriend omdat ik al 3 weken diarree heb en een rare rode uitslag is dit normaal of stel ik me aan wat zou jij doen?", "HEEEEELLLPPP moet ik hem wel of niet sms'en", "Ik moet morgen naar Amsterdam, hoe laat gaat de trein?" en "Wat bedoeld me vriend hiermee?".

Type 2 is de onafhankelijke vrolijke kritische zelfbewuste zelfstandige slimme stoere lieve knappe kattige rechtvaardige maatschappelijk geëngageerde vrouw-van-de-wereld. Je zult ze zelden tot nooit betrappen op truttigheid (tenzij hoogstnoodzakelijk en vooraf gemarkeerd met een "Andijvie!"-waarschuwing), afhankelijkheid, spelfouten (mocht dit onverhoopt toch gebeuren, dan zal zij zich hiervoor excuseren met "Sorry, spelvaut", mosterd-na-de-maaltijd ("Eensch met X" roepen mag wel, een afbeelding van een fles mosterd posten mag ook), onrechtvaardigheid, laven, loerpoppen en lidmaatschap van de Nick & Simon fanclub, ongemanierdheid (tenzij dit haar imago als stoere verheven supervrouw onderschrijft), ongastvrijheid, domheid, googlebare vragen, zuinigheid, kringetjesverjaardagen, oproepjes, genuanceerdheid en bescheiden meningen.

Allergisch als Type 2 is voor de gedragingen van Type 1, zal Type 2 waar nodig de rol aannemen van forumpolitie en Type 1 streng en dwingend wijzen op spelfouten, gebrek aan interpunctie, domme vragen, oproepjes en al die andere onhebbelijkheden, indien nodig Google, haar glazen bol, haar forumvriendinnen en een pot mosterd hanterend. Zij schuwt hierbij geen rel.

Type 1 op haar beurt reageert hierop met "ik heb dyslectie", het deleten van haar openingspost, "Ach je bent gewoon jaloers dat ik hooggevoelig ben/ mijn schaamlippen heb laten verkleinen/naar de Toppers in Concert ben geweest", "Dat vroeg ik niet" en/of het verzoek bij de angel om het topic weg te halen.

Ondanks dat, of eigenlijk juist omdat Type 2 zich verheven voelt boven Type 1, zou Type 2 echter beslist niet zonder Type 1 kunnen leven.

En ik, als hoofdzakelijk-meelezer, zou geen van beiden willen missen
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik herken mezelf niet in type 1 maar ook niet per se in type 2. Of heb ik moet een é-nor-me blinde vlek hebben.

Type 3, de dorpsgek spreekt me ook niet echt aan maar aangezien de andere categorieën niet helemaal toepasselijk zijn schaar ik me daar wel onder.....
Geen bijzonderheden
Type 6, De Meelezer

- Zit op saaie werkdagen soms urenlang te lezen en fleurt op van een stevige rel. Is dan ook altijd alert op nieuwe topics die vanuit het niets ineens 23 pagina's hebben

- Probeert soms te ontrafelen wie er nou vriendjes zijn en wie niet. Geeft dit dikwijls ook snel weer op, omdat altijd net als De Meelezer het mysterie denkt te hebben opgelost, de betreffende forummers elkaar op een ander topic alweer in de haren vliegen.

- Grinnikt om onwetende newbe's die als een onschuldig onbeschreven blad het zoveelste in de herhaling vallende topic openen. En die niet weten wat ze overkomt nav hun in alle onschuld en onwetenheid geopende topic met doodnormale vraag dat ze twijfelen over borst of flesvoeding.

- Plempen af en toe een opmerking neer en worden vervolgens neergesabeld met plaatjes van potjes mosterd

- Zoeken het forum af naar de betekenis of de geschiedenis van veel gebruikte woorden of opmerkingen. Tasten toch vaak volledig in het duister.
@Juliee: bij Type 6 voel ik me helemaal thuis.

Zo heb ik een aantal malen geprobeerd om 'qqq-nog wat' (een hot topic van een tijdje geleden) te googlen. Ik vond de verhalen over de gele dekbedden enzovoorts hilarisch. Overigens heb ik niets gevonden :(

En doe ik mijn uiterste best - als ik iets post - om geen tikfouten te maken zodat ik niet in het topic 'EASM-nog wat' geciteerd word.

Maya
Heel verstandig.
Geen bijzonderheden
Euh. Wat is NOD? En hoe erg is het dat ik dat niet weet?

Een don't vind ik ook wel gebrek aan samenhangend formuleren. Zo'n verhaal dat van probleem naar probleem springt met onlogische zinnen die elkaar en soms zelfs zichzelf tegenspreken. Ik snap het wel hoor, dat mensen soms zelf ook een beetje in de war zijn, juist als ze een probleem hebben, maar wat moet je daar nou op antwoorden...
quote:Poezewoes schreef op 25 juni 2008 @ 12:38:

[...]

Gij zult niet een heul lang posting quoten, slechts gevolgd door een smiley of "Eensch!".
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 25 juni 2008 @ 14:06:

[...]

Gij zult niet een heul lang posting quoten, slechts gevolgd door een smiley of "Eensch!".Maar in dit specifieke geval zie ik het door de vingers
quote:eleonora schreef op 25 juni 2008 @ 12:28:

Rot voor je Loom, voor jóu had ik het leuk gevonden

En dát waardeer ik dan weer zo in jou (f)

Maar, 't was een geintje natuurlijk, ik zit helemaal niet op rellen te wachten, ik vind rellen zelfs uitermate jammer van de tijd, energie en emotie die mensen er in stoppen. Je/Men zit hier tenslotte voornamelijk voor je plezier.

Voor mensen die oorlog willen: www.travian.nl

quote:nostradame schreef op 25 juni 2008 @ 14:17:

Maar in dit specifieke geval zie ik het door de vingers Eensch
.
quote:Noblesse_Oblige schreef op 25 juni 2008 @ 13:55:

Euh. Wat is NOD? En hoe erg is het dat ik dat niet weet?

JAAAAAAHHH die weet ik die weet ik!!!

En uitleg ook nog speciaal in de taal van de babypijler, alias de Horrorpijlert, dat kan ik best als oplettende meelezer:

NOD is als je met je hubbie hebt geklust/geknutseld of gebabydanst en de NOD is de dag dat je eigenlijk ongi moet worden, maar je hoopt dat dat niet gebeurt, want je wilt graag een beeb. Vanaf de NOD kun je berichten plaatsen op het forum met daarin beschreven allerlei kwaaltjes en dan aan de medemama's vragen of je al zwanger bent.
waar staat de afkorting dan voor?
http://en.wikipedia.org/wiki/Brotherhood_of_Nod

http://www.nod.nl/

Maar hier zou het ook voor Niet Ongesteld Dag kunnen staan
Ik denkt toch de tweede link rider.
quote:rider schreef op 25 juni 2008 @ 15:02:

http://en.wikipedia.org/wiki/Brotherhood_of_Nod

http://www.nod.nl/

Maar hier zou het ook voor Niet Ongesteld Dag kunnen staan

Stiekum ging je toch voor de prijs van kindercommode he!!!

Helaas is de prijs aan je voorbij gegaan. Je mocht maar 1x raden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:loomii schreef op 25 juni 2008 @ 14:27:

[...]

Eensch
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Yasmijn?? Wie is Yasmijn??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven