Napels en Rome

26-01-2014 11:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag eind mei een weekje naar bovenstaande steden,Rome ken ik een beetje maar Napels is totaal onbekend.

Ik kies ook voor Napels omdat we vanuit hier goedkoop op Napels kunnen vliegen en ik graag naar Pompei wil.

Nu zoek ik daar een hotel maar geen idee in welke wijk het leuk is.

En ik zou graag een hotel met een zwembad willen als dat kan.

Als dat heel erg duur is hoeft het niet perse natuurlijk.

Wie kan me helpen en heeft nog meer tips?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met de trein van Napels naar Rome kunt reizen klopt dit?

Ben zo even de deur uit maar kom later terug.
quote:katjepat20 schreef op 29 januari 2014 @ 08:50:

Ben 2x in Napels geweest en beide keren in hotel Piazza Bellini, een schattig, mooi en betaalbaar hotel en je zit in het hart van Napels. Vanuit daar kun je de hele stad belopen en zit je s'avonds in het hart van Napels, met restaurants en cafeetjes om de hoek.Ziet er leuk uit maar helaas net die week volgeboekt.
quote:mikkie8 schreef op 29 januari 2014 @ 13:42:

Ben wel in beide steden geweest.maar nog nooit in de stad zelf geslapen.kan je daar niet mee helpen.herculaneum.pompei.vesuvius.capri.amalfi kust zou ik eerder doen dan naar rome.zou ik een andere keer doen.wij zaten in sorrento hebben vandaar van alles gedaan.ook napels dusHet was in eerste instantie het plan om naar Rome te gaan een paar dagen,nu vliegen we op Napels en pakken dus Napels en Pompei erbij. Toch bedankt.
Leuk, Napels! Een van mijn favoriete steden in Italië, maar je wilt idd niet in de verkeerde wijk zitten. Rome is prima te doen met de trein, paar uurtjes. Voor ons is dat heel wat, maar daar echt niet. Ik zag er mijn eerste man met diadeem

Heeeeerlijke pizza in napels, niet overslaan
Lebowski in welke wijk moet ik dus echt niet gaan zitten?

Heb nu een paar appartementen via airb&b op het oog die me wel wat lijken.

Mijn vrije dagen zijn goedgekeurd,nu die van man nog. Helaas zijn de tickets nu ineens 30¤ pp duurder..
Spaanse wijk zou ik vermijden.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Nou wat stom zeg,ik wil dus gaan boeken nu is de totaalprijs van de vlucht ineens 150 euro duurder dan van de week. Is gewoon bijna het dubbele!
Balen. Heb wel eens gelezen dat je je cache/cookies moet lozen. Als je de data wilt doorgeven (mag ook in pb) kan ik kijken welke prijs ik zie.
Dat heb ik gedaan maar dat maakt geen verschil,denk dat het gewoon een gevalletje pech hebben is. Maar dit ga ik er niet voor betalen dan wordt het een hele dure vakantie en dat was niet de bedoeling.

Je mag best kijken,het zou gaan op 20/5-27/5 vanuit Eindhoven.

Heb net ook al gekeken of het vanaf Amsterdam goedkoper was maar dat scheelt maar 30 euro.

Echt ik baal dat ik dus niet het lef had om al te boeken voor de verlofdagen waren goedgekeurd. En als het een paar tientjes duurder was,zoals gisteren had het me niks uitgemaakt maar nu is het gewoon extreem.
Geen hotel in het Spaanse Kwartier boeken, en ook een beetje uitkijken met daar in het donker rondlopen (geen opzichtige sieraden, dure horloges of camera's meenemen).

Niet in de allerarmste buitenwijken verdwalen 's avonds (of misschien liever sowieso niet), blijf binnen de wijken die in de reisgidsen staan zeg maar. Die buitenwijken/voorsteden zijn echt niet leuk. Is verder ook niets te zien; arme mensen in betonnen flats.

Laat je niet oplichten rondom het station. Iedereen probeert je daar vanalles te verkopen maar laat je niet verleiden tot die supergoedkope ipad, zodra je het doosje openmaakt zit hij er al niet meer in

Wijken met fijne hotels: Centro Storico, San Lorenzo Maggiore en Lungomare Caracciolo. Ook leuk en weg van de drukte: Vomero, te bereiken met de funicolare.

Aanraders in de omgeving die ik nog niet genoemd zag: de eilanden voor de kust, de sulfatera in Pozzuoli, Paestum met de Griekse tempels.

Je kan gemakkelijk met de trein naar Rome! In Italie rijden verschillende soorten treinen en hoe sneller de trein hoe duurder je ticket maar het is allemaal heel goed te betalen. Ik ben zelfs vanuit Napels wel eens een dagje naar Rome geweest, maar als je Rome nog nooit gezien hebt lijkt me dat zonde en zou ik wat meer dagen gaan.
Zeg maar Spijker.
Ik zie 150¤ pp, 75¤ heen, 75¤ terug.
Ja dat heb ik ook lebowski,2 dagen geleden was het dus 165 euro totaal voor 2 personen retour...

Zit nu te kijken naar Venetie maar daar is overnachten natuurlijk stinkend duur maar man vind Spanje ook best.

Kortom ik kan weer opnieuw beginnen met zoeken
Hè wat jammer zeg. Maar schrale troost, ik zou ook niet boeken voordat mijn vrije dagen bevestigd waren hoor.
Ja het is jammer,het is niet dat we nu niet weggaan maar dit was gewoon een mooie "goedkope "trip geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven