Werk & Studie alle pijlers

Advies gevraagd

30-01-2014 17:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Je werkgever moet al blij zijn dat jij meer dan 7 uur werkt. Als ze wil dat je meer uren werkt, moet ze je ook een contract met meer uren aanbieden. Zeker geen vakantiedagen inleveren! Kom nou zeg!
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Ja zei zegt dit mondeling is afgesproken maar ik werk er nu al zo lang. En het is gewoon normaal geworden dat ik meer uren draai per week. Wij hebben trouwens ook nog een hoofdkantoor boven ons. Maar ze is zo kattig en krijg het steeds minder naar m'n zin. Maar ik begrijp ook niet waarom ik hiervoor vakantie dagen moet inleveren. Straks heb ik in de zomervakantie helemaal geen dagen meer.
Ze staat niet sterk. Mondeling wordt een welles nietes spelletje. Jij moet minimaal 7 uur pw werken, dat doe je, hoe ze de overige uren gaat invullen is niet jouw probleem, maar die van haar.
Ik zou haar vragen wanneer je je 12-uren contract kunt tekenen, dan heeft ze vast geen weerwoord meer.

Leg het haar in Jip en Janneke taal uit: jij hebt een contract van 7 uur. Je werkt vaak 12 uur, nu tijdelijk 8 uur. Zowel 12 als 8 uur zijn meer dan de 7 uur uit je contract.

Als jij ziek wordt of werkloos heb jij maar recht op compensatie voor 7 uur. Dit contract geeft je vrijheid om nu minder te werken dan die 12 uur, maar als er wat met je gebeurt waardoor je niet kunt werken, snijd je jezelf in de vingers. Bovendien heb jij recht op een contract met het aantal uren dat jij gemiddeld per week werkt.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
.
Dat is nog geen reden om over je heen te laten lopen. Blijkbaar heeft ze je veel te hard nodig, dus ik vraag me af of ze contract daadwerkelijk niet zou verlengen Ik zou wel alvast beginnen met solliciteren naar andere banen, zeker omdat de sfeer ook niet meer om over naar huis te schrijven is.
Tja, ze kan het proberen natuurlijk... Wie weet trap je erin. Kom voor jezelf op, je staat in je recht. Wat betreft het contract, ook al ga je nu akkoord met wat zij wil, dan nog kan ze besluiten jouw contract niet te verlengen. Ik zou me daar dus echt niet blind op staren.
Volgens mij sta je volledig in je recht, maar ik ben geen jurist. Maar jouw werkgeefster staat ook in haar recht om het contract dan vervolgens niet te verlengen. Oneerlijke machtsverdeling helaas, maar aan jou de keus wil ik deze baan echt graag houden of alvast zoeken naar een andere baan (zodat je iig een stevige positie hebt). Andere tip is: ga naar het juridisch loket (is gratis). Er is ook een jurofoon, maar daar betaal je wel extra tefoonkosten voor.
Oh ja wat je ook doet, lever GEEN vakantiedagen in, dat gaat ver over elke fatsoenlijke grens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven