Advies gevraagd
donderdag 30 januari 2014 om 18:00
donderdag 30 januari 2014 om 18:03
Ja zei zegt dit mondeling is afgesproken maar ik werk er nu al zo lang. En het is gewoon normaal geworden dat ik meer uren draai per week. Wij hebben trouwens ook nog een hoofdkantoor boven ons. Maar ze is zo kattig en krijg het steeds minder naar m'n zin. Maar ik begrijp ook niet waarom ik hiervoor vakantie dagen moet inleveren. Straks heb ik in de zomervakantie helemaal geen dagen meer.
donderdag 30 januari 2014 om 18:15
Ik zou haar vragen wanneer je je 12-uren contract kunt tekenen, dan heeft ze vast geen weerwoord meer.
Leg het haar in Jip en Janneke taal uit: jij hebt een contract van 7 uur. Je werkt vaak 12 uur, nu tijdelijk 8 uur. Zowel 12 als 8 uur zijn meer dan de 7 uur uit je contract.
Als jij ziek wordt of werkloos heb jij maar recht op compensatie voor 7 uur. Dit contract geeft je vrijheid om nu minder te werken dan die 12 uur, maar als er wat met je gebeurt waardoor je niet kunt werken, snijd je jezelf in de vingers. Bovendien heb jij recht op een contract met het aantal uren dat jij gemiddeld per week werkt.
Leg het haar in Jip en Janneke taal uit: jij hebt een contract van 7 uur. Je werkt vaak 12 uur, nu tijdelijk 8 uur. Zowel 12 als 8 uur zijn meer dan de 7 uur uit je contract.
Als jij ziek wordt of werkloos heb jij maar recht op compensatie voor 7 uur. Dit contract geeft je vrijheid om nu minder te werken dan die 12 uur, maar als er wat met je gebeurt waardoor je niet kunt werken, snijd je jezelf in de vingers. Bovendien heb jij recht op een contract met het aantal uren dat jij gemiddeld per week werkt.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
donderdag 30 januari 2014 om 19:03
Dat is nog geen reden om over je heen te laten lopen. Blijkbaar heeft ze je veel te hard nodig, dus ik vraag me af of ze contract daadwerkelijk niet zou verlengen Ik zou wel alvast beginnen met solliciteren naar andere banen, zeker omdat de sfeer ook niet meer om over naar huis te schrijven is.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
donderdag 30 januari 2014 om 20:39
donderdag 30 januari 2014 om 20:55
Volgens mij sta je volledig in je recht, maar ik ben geen jurist. Maar jouw werkgeefster staat ook in haar recht om het contract dan vervolgens niet te verlengen. Oneerlijke machtsverdeling helaas, maar aan jou de keus wil ik deze baan echt graag houden of alvast zoeken naar een andere baan (zodat je iig een stevige positie hebt). Andere tip is: ga naar het juridisch loket (is gratis). Er is ook een jurofoon, maar daar betaal je wel extra tefoonkosten voor.