Ergens onderuit komen
vrijdag 31 januari 2014 om 12:13
Iedereen kent het wel eens. Je moet naar iets toe maar hebt er geen zin in.
Aankomend weekend heb ik een feestje van mijn schoonzusje en partner. Zij vieren hun verjaardag voor hun vrienden en wij mogen ook komen. Op hun eigen verjaardagen gaan we ook altijd al en met hun vrienden (die allemaal een stuk ouder zijn) heb ik niets. Ze praten over dingen waar ik niet over mee kan praten. Je snapt het al dat zijn dus precies de redenen dat ik er tegenop zie. Zit dus ook sterk te twijfelen om de hoofdpijn die ik heb lekker aan te dikken zodat ik niet mee hoef.
Als puntje bij paaltje komt zal ik wel gaan. Maar heb een hele drukke week en de verleiding is dan erg groot om dan gewoon thuis te blijven.
Hebben jullie dit ook wel eens? En hoe gaan jullie ermee om?
En hebben jullie daadwerkelijk wel eens een smoes verzonnen om ergens onderuit te komen?
Aankomend weekend heb ik een feestje van mijn schoonzusje en partner. Zij vieren hun verjaardag voor hun vrienden en wij mogen ook komen. Op hun eigen verjaardagen gaan we ook altijd al en met hun vrienden (die allemaal een stuk ouder zijn) heb ik niets. Ze praten over dingen waar ik niet over mee kan praten. Je snapt het al dat zijn dus precies de redenen dat ik er tegenop zie. Zit dus ook sterk te twijfelen om de hoofdpijn die ik heb lekker aan te dikken zodat ik niet mee hoef.
Als puntje bij paaltje komt zal ik wel gaan. Maar heb een hele drukke week en de verleiding is dan erg groot om dan gewoon thuis te blijven.
Hebben jullie dit ook wel eens? En hoe gaan jullie ermee om?
En hebben jullie daadwerkelijk wel eens een smoes verzonnen om ergens onderuit te komen?
vrijdag 31 januari 2014 om 12:17
Heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn beste vriendinnetje heeft niks met de beste vrienden van haar vriend. Ze gaat dus ook regelmatig met tegenzin mee, en dat loopt dan uit op discussies tussen haar en haar vriend omdat ze het nooit eens zijn over wanneer ze weer naar huis gaan (maw: zij verveelt zich stierlijk, hij heeft het perfect naar zijn zin.)
In principe zou je moeten gaan voor je schoonzusje en haar partner. Je hoeft er in principe niet te lang te blijven, maar dat hangt ook af van hoe je vriend erin staat. Wil hij wel graag lang blijven?
Dan doe je er misschien beter aan om deze keer over te slaan. Anders zit je er ook de hele avond bij als "de zuurpruim".
Je kunt het wel niet altijd blijven doen natuurlijk..
In principe zou je moeten gaan voor je schoonzusje en haar partner. Je hoeft er in principe niet te lang te blijven, maar dat hangt ook af van hoe je vriend erin staat. Wil hij wel graag lang blijven?
Dan doe je er misschien beter aan om deze keer over te slaan. Anders zit je er ook de hele avond bij als "de zuurpruim".
Je kunt het wel niet altijd blijven doen natuurlijk..
vrijdag 31 januari 2014 om 12:18
vrijdag 31 januari 2014 om 12:24
Ook hij heeft er niet heel veel zin in. Het komt ook doordat we toch al voor hun verjaardagen komen. Dus wij geven nu ook niets omdat ze altijd een cadeau krijgen op hun verjaardag zelf.
Maar ja het is zijn zus. Aan de andere kant wij nodigen hun ook nooit uit als wij voor vrienden iets vieren. Vandaar dat ik de behoefte niet voel om te gaan los van het feit dat ik er geen zin in heb.
Met zoiets zorg ik dat ik indd altijd zelf weg kan. Ook al doe ik het misschien niet. Geeft me wel een fijner gevoel.
maar doen jullie dit wel eens?
Maar ja het is zijn zus. Aan de andere kant wij nodigen hun ook nooit uit als wij voor vrienden iets vieren. Vandaar dat ik de behoefte niet voel om te gaan los van het feit dat ik er geen zin in heb.
Met zoiets zorg ik dat ik indd altijd zelf weg kan. Ook al doe ik het misschien niet. Geeft me wel een fijner gevoel.
maar doen jullie dit wel eens?
vrijdag 31 januari 2014 om 12:26
vrijdag 31 januari 2014 om 12:28
Ik probeer zo min mogelijk naar dingen te gaan waar ik geen zin in heb,alleen heb je soms verplichte dingen waar je gewoon niet onderuit kan. Helaas heb ik ook zo'n ontzettend leuke schoonfamilie en heb je soms van die avonden/dagen die je gewoon uit moet zitten. Laatst ook waren de opa en oma van mn vriend 50 jaar getrouwd. Pfffff.. echt, dr leek geen eind aan de dag te komen,maarja met niet gaan had ik de mensen echt op hun ziel getrapt dus k ging maar mee. Ook zoiets als dat mn schoonmoeder 60 wordt in februari. Ik weet nou al dat die verjaardag geen bal aan gaat worden,maarja ze viert het dan wat groter dan normaal en ik weet dat ze het erg leuk vind dat we ook komen. Naar zulke gelegenheden ga ik wel.
Naar een verjaardag met de vrienden van mn schoonzus zou ik gewoon afzeggen,dat vind ik niet een sociale gebeurtenis die je niet af kan zeggen. En ik zou uitleggen waarom niet :'je hebt niks met haar vrienden' Gewoon niet gaan en nodig haar bijvoorbeeld een keer uit voor een borrel samen.
Naar een verjaardag met de vrienden van mn schoonzus zou ik gewoon afzeggen,dat vind ik niet een sociale gebeurtenis die je niet af kan zeggen. En ik zou uitleggen waarom niet :'je hebt niks met haar vrienden' Gewoon niet gaan en nodig haar bijvoorbeeld een keer uit voor een borrel samen.
vrijdag 31 januari 2014 om 12:30
Dus ze vieren hun verjaardag twee keer, een keer op de dag zelf en nog een keer voor vrienden, en je gaat al op de dag zelf? Dan vind ik dat je de uitnodiging prima af kunt slaan. Ik zou nooit van mensen verwachten dat ze twee keer op mijn verjaardag komen. Als ik het twee keer zou vieren en ze vinden het leuk, prima, be my guest, maar zoiets is toch geen verplichting?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 31 januari 2014 om 12:34
Wij hebben twee zulke verjaardagen per jaar, een tante en een neef. Daar zit ik ook alleen maar verbaasd in de rondte te kijken omdat hun enige gespreksonderwerpen zijn: voetbal, wielrennen, BN'ers en de "geweldige" programma's van de bekende pulpzenders. Helaas ben ik te dom om daarover te kunnen meepraten, al doe ik soms mijn best voor de lieve vrede maar ik dwaal al snel af naar andere onderwerpen.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 31 januari 2014 om 12:34
quote:vlindertje_26 schreef op 31 januari 2014 @ 12:25:
@Raa Hoe pak je dat aan dan?Gewoon melden dat je lichte hoofdpijn hebt, een drukke week hebt gehad, geen raakvlakken met hun vrienden hebt en daardoor geen zin hebt. Dat is echt geen doodzonde. Zeker niet als je al op hun verjaardagen bent geweest.
@Raa Hoe pak je dat aan dan?Gewoon melden dat je lichte hoofdpijn hebt, een drukke week hebt gehad, geen raakvlakken met hun vrienden hebt en daardoor geen zin hebt. Dat is echt geen doodzonde. Zeker niet als je al op hun verjaardagen bent geweest.
vrijdag 31 januari 2014 om 13:18
quote:vlindertje_26 schreef op 31 januari 2014 @ 12:46:
Hier lieg ik niet over tegen mijn vriend hoor.
Dit zeg ik gewoon eerlijk.
Het punt is ik vind het onzin om te gaan. Maar moeilijk om voor mezelf opkomen en het door te zetten, Enne het is geen verplichtingNu gewoon wel doen dus. Je vriend kan wel een keertje alleen gaan als het echt moet en anders belt hij gewoon af voor jullie beiden lijkt me. Is toch zijn zus? Of is het de vrouw van je broer ?
Hier lieg ik niet over tegen mijn vriend hoor.
Dit zeg ik gewoon eerlijk.
Het punt is ik vind het onzin om te gaan. Maar moeilijk om voor mezelf opkomen en het door te zetten, Enne het is geen verplichtingNu gewoon wel doen dus. Je vriend kan wel een keertje alleen gaan als het echt moet en anders belt hij gewoon af voor jullie beiden lijkt me. Is toch zijn zus? Of is het de vrouw van je broer ?
dreamglasses wijzigde dit bericht op 31-01-2014 13:19
Reden: zus en partner is al gezegd in OP ;-)
Reden: zus en partner is al gezegd in OP ;-)
% gewijzigd
Only dead fish go with the flow
vrijdag 31 januari 2014 om 13:23
vrijdag 31 januari 2014 om 17:45
quote:raa85 schreef op 31 januari 2014 @ 12:18:
Ik ga niet meer ergens heen waar ik geen zin in heb. Klinkt misschien heel egoïstisch, maar na jaren iedereen plezieren doe ik dat niet meer.
.
Ik denk er hetzelfde over als raaf, en wat ik lees ben je dus al op hun verjaardag geweest, en nu geven ze nog een feestje?
je hebt hoofdpijn, prima excuus, en anders gewoon ( wel ruim van te voren) zeggen dat je toch al op hun verjaardag bent geweest, en verder veel plezier wensen
Ik ga niet meer ergens heen waar ik geen zin in heb. Klinkt misschien heel egoïstisch, maar na jaren iedereen plezieren doe ik dat niet meer.
.
Ik denk er hetzelfde over als raaf, en wat ik lees ben je dus al op hun verjaardag geweest, en nu geven ze nog een feestje?
je hebt hoofdpijn, prima excuus, en anders gewoon ( wel ruim van te voren) zeggen dat je toch al op hun verjaardag bent geweest, en verder veel plezier wensen