Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Klopt, het staat er niet meer zo expliciet in, maar het wordt wel steeds genoemd: 'we raken elkaar aan (netjes)' 'met beperkte benefits, het gaat niet om de seks'.

Is dat kwartje wel echt gevallen?
Nee dat klopt. Maar heel eerlijk, ik denk dat ik dat ook zou vermelden, ook ik zou het gevoel hebben dat het nét ietsje minder erg is. Ook al omdat Damntoo eigenlijk wel aangeeft niet te diep te willen nadenken vanwege het confronterende.

Emotioneel vreemdgaan is het ultieme verraad naar je partner, daar ben ik van overtuigd. Maar de goegemeente lijkt vooral het lichamelijke deel te veroordelen. (zie relatiepijler)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, gaat hard op de vrijdag hier :D

Ik ben inderdaad van de categorie dat ik sex met een nr2 als erger bestempel dan wat ik nu doe. Waarom? Ja, waarom eigenlijk? Misschien omdat dit bij een eerdere nr2 wel aan de orde was, dat is uit gekomen en alle gesprekken daarover met nr1 gingen alleen maar over de intimiteit/sex en niet over de gesprekken. Ik word dus zo gevoed. En voel het zelf ook wel zo.

Jullie zitten daar vrij unaniem totaal anders in. Dat verrast me eerlijk gezegd wel, juist omdat ik het dus andersom voel/bekijk.

Het niet opgevoed zijn met over gevoel praten zal ook een rol spelen bij de vorming van dit beeld bij mij.

Dat ik het 'steeds weer' zeg komt ook doordat er af en toe nieuwe mensen in dit draadje zitten waar ik op reageer. Ik ga er vanuit dat niemand zoveel tijd heeft dat hij/zij de hele historie terug leest 😃

En natuurlijk omdat ik er dus een verschil in zie, wat ik wil benadrukken.

Of ik een pijntje voel bij de afstand die bij tijd en wijle plaats vindt? Ja. Geen recht op, voel het wel.

En dat ik in de not-done zone zit, zelfs met mijn "kuize" gedrag (is ie weer ) weet ik donders goed. Dat wist ik al voor ik hier de eerste keer een berichtje plaatste. Not-done, vanuit de ogen van mijn nr1.
Damn, ik kan alleen maar vanuit mijn eigen ervaring spreken, maar ik vond het emotionele verraad vele malen heftiger dan het seksuele wat ze deelden. Misschien kan ik het wat verduidelijken, zodat je begrijpt hoe zoiets dan werkt;

- Je praat met je nr. 2 over allerlei gevoelens en zaken die spelen binnen jouw huwelijk..maar praat hierover niet met je vrouw (degene wie het werkelijk aan gaat). Vertrouwenskwestie, het is heel pijnlijk als je erachter komt dat je partner met een ander zoveel intiems bespreekt terwijl er thuis geen mond wordt open gedaan.

- Je zou als het goed is, je leven moeten delen met degene die je exclusiviteit beloofde; dat betekent dus ook dat je vertelt wat je hebt meegemaakt, waar je heen gaat etc. In jouw geval is dat niet de (hele) waarheid. Jouw vrouw weet dus dingen van jou niet, of je liegt erover. Een ander weet dit WEL, dat is pijnlijk.

- Je vrouw denkt dat zij exclusief is, maar ondertussen is er een derde in de relatie. Jij en nr. 2 hebben een eigen "wereldje" waar zij buiten wordt gehouden. Dat is hoogverraad.

Jij leeft dus in twee werelden.

- Je hebt bepaalde gevoelens voor een ander, maakt niet uit hoe of hoe diep. Jouw vrouw is in de veronderstelling dat zij een man heeft die van haar houdt en voor haar gaat (waarom anders samen zijn), en heeft vertrouwen in de toekomst. Jij hebt ondertussen een heel eigen belevingswereld in je hoofd, hebt misschien andere plannen. Het is pijnlijk als dit later uitkomt en je wist van niks.

Zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen, waarom emotioneel vreemdgaan erger voelt dan de seks.

Een vrouw wil zich speciaal voelen, en de nummer 1 van haar partner. Altijd. Met alles wat je doet met nr. 2, tast je dat aan. Dat is alles waar het om draait; jij die een ANDERE VROUW ook enorm speciaal vindt. Die ook enorm belangrijk is. Dat gevoel maakt veel kapot, juist ook met terugwerkende kracht.

Hoop dat ik eea wat heb kunnen verduidelijken.
Dank je Julus. Mn voor je concreetheid. Het raast inmiddels behoorlijk in de grijze massa hierboven.
Graag gedaan. Mocht je nog meer voorbeelden willen hebben ..

Hoop dat je er uit komt, vooral dat jullie er samen uit komen!

Als jullie je allebei op nummer 1 voelen staan, (dit werkt twee kanten op, een relatie is een wisselwerking), dan moet er echt iets te fixen zijn. In een lange relatie word je al snel al vanzelfsprekend gezien, van twee kanten. Waardering uiten blijft belangrijk. Alsmede complimenten geven. Je partner openlijk bewonderen, op alle manieren. Als dat er niet meer is..ga je het elders zoeken.
Het feit dat Damntoo zich in dit topic meldt, geeft volgens mij wel aan dat hij beseft dat hij toch ook vreemdgaat, maar dan zonder seks.

Blue-pumpkin, wat een verhaal! Dank voor het delen. Afgelopen week vond wicked game dat Heide wat knorrig postte (wat ik op zich wel begreep, dat ze dat vond), maar de kans is erg groot dat wicked game ook over enige tijd hetzelfde verhaal kan vertellen als Blue-pumpkin.

Ik dacht ook zo hoor, toen ik 2 jaar geleden voor het eerst vreemd ging, dat alles geweldig was en dat niemand wat zou merken. De waarheid is dat veel minnaarsrelaties eindigen zoals bij BP...
Dymo9 ik ga al jaren vreemd en het is nog nooit uitgekomen. Dat komt volgens mij omdat just sex was en altijd kort contact. Nu ik voor het eerst wat langer iemand heb bekruipt mij het gevoel dat juist dit soort minnaarrelaties een gevaar vormen. Je gaar hechten en risico's nemen.
En je wordt onvoorzichtiger naarmate de tijd verstrijkt en je onschendbaar waant. Dit lijkt vooral (niet slaan!) een mannenkwaal. Tenminste... ik lees regelmatig dat de vrouw des huizes haar man betrapt vanwege mail of anderzijds berichten.

Of zijn vrouwen gewoon meer gespitst?
Ik kan me oprecht voorstellen dat vrouwen er minder moeite mee hebben dat hun man af en toe een keer buiten de deur neukt, voor de spanning of de seks (al dan niet betaald), dan dat ze er een compleet geheim leven naast leiden.

Maar ook in een open relatie is het altijd lastig om die grens te bewaken, is het veel vallen en opstaan om de grenzen van die relatie te vinden. En dan hoop je maar dat er bij het vallen geen onherstelbare schade is berokkend.
quote:Rooss4 schreef op 31 januari 2014 @ 16:34:

En je wordt onvoorzichtiger naarmate de tijd verstrijkt en je onschendbaar waant. Dit lijkt vooral (niet slaan!) een mannenkwaal. Tenminste... ik lees regelmatig dat de vrouw des huizes haar man betrapt vanwege mail of anderzijds berichten.

Of zijn vrouwen gewoon meer gespitst?Roos, ik denk inderdaad dat vrouwen intuïtiever zijn over het algemeen en daardoor eerder de signalen oppakken.
Heidi had PMS. En Heidi maakt zich ernstige zorgen om Guus, wat me toch ook niet in de koude kleren is gaan zitten, merk ik, heb er best buikpijn van gekregen. Er is iets niet in orde bij hem, gezondheidstechnisch, en de laatste weken en komende week, zijn onzeker geweest en nog onzeker .

Wrs was ik daarom een beetje knorrig, maar goed, mijn standpunt blijft hetzelfde al had ik het misschien anders kunnen verwoorden.

Langer contact maakt het idd volgens mij veel gevaarlijker qua kans op ontdekking. Een keer geen berichten wissen, iemand die je een keer samen ziet, meer afstand binnen je relatie. En idd, hoe langer het niet ontdekt wordt, hoe zekerder je van je zaak wordt en miss ook wel hoe onvoorzichtiger.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Heidi

Roos, ik denk dat het een combi is, mannen zijn wat slordiger en vrouwen pikken sneller signalen op. En wat Appollonia zegt, vluchtige contacten zullen veel minder snel opvallen dan langer lopende affaires.
Grote dikke vette voor jou Heidi. Je zorgen maken is klote en al helemaal omdat je niet even langs kan gaan om je schouder aan te bieden.

Pms is 100 jaar geleden dus daar kan ik niet over meepraten.
quote:Rooss4 schreef op 31 januari 2014 @ 16:34:

Of zijn vrouwen gewoon meer gespitst?

Misschien hoor/lees je dat vaker omdat dit een vrouwen forum is?

Volgens mij zegt vreemdgaan ook iets over je partner, namelijk dat je hem/haar zo onveilig inschat dat je de waarheid niet durft te vertellen....

Vreemdgaan zegt dus eigenlijk dat je bang bent voor je partner?
Er schrijven hier maar weinig mannen maar ik lees regelmatig van minnaressen dat hun minnaar door zijn vrouw is betrapt. Dus ik denk dat mannen-vrouwen forum er niet zoveel mee te maken heeft.

Ik weet niet of vreemdgangers bang zijn voor hun partner. Misschien speelt er wel angst mee maar dat is om diegene te verliezen en dat is ook niet per definitie een irreële angst.

Of heeft het met minachting te maken? Zet je jezelf per definitie boven je partner als je vreemdgaat?

(eigen hersenspinsel hoor)
Bang zijn voor je partner.

Je schat in dat je partner niet instaat zal zijn je gedrag, je behoeftes te begrijpen. Je schat in dat ze niet instaat zal kunnen zijn te zien dat jou behoeftes behoeftes zijn die zij je niet voor je kan vervullen, dus dat het niet een gebrek is of een tekortkoming van haar, maar een behoefte van jou.

Je behoeftes mogen laten vervullen, dat hoort volgens mij ook bij houden van en liefde. Elkaar gunnen.

Of jezelf zo inschatten dat je niet in staat zal zijn je eigen gedrag te kunnen rechtvaardigen richting je partner. Gesprekken kunnen heel lastig zijn als emoties gaan meespelen of als je spraakvaardig gezien de mindere bent van je partner. Dat is ook bang zijn voor je partner want dat zou betekenen dat ze waarschijnlijk gelijk heeft en jij dus de gebeten hond...

Vreemdgaan, je behoeftes vervullen buiten de deur zonder medeweten van je partner, betekend dus dat je er voor kiest iets te gaan doen wat je met je partner niet kunt beleven en dat moet dan stiekem omdat je niet instaat bent je partner duidelijk te maken wat je behoeftes zijn, om wat voor reden dan ook.

Elkaar gunnen, elkaar toestaan te genieten en dat los van je eigen ego te zien. Inzien dat JIJ niet alles kunt geven wat ik verlang en dat dat heel normaal en ok is.

Het is onzin om te denken dat je me alles zou moeten kunnen geven, dat kan simpelweg niet omdat we twee verschillende personen zijn met ieder zo zijn/haar specifieke voorkeuren en verlangens. Het is onmogelijk om daarin een 100% match te hebben, dus is het logisch dat mijn behoeftes die ik van jou niet vervult kan krijgen, dat ik die buiten de deur moet zoeken en vinden.

En als houden van elkaar is dat je elkaar alles gunt en als je weet wat het vervullen van die behoeftes voor enorme boost geeft, dan gun je de ander zijn/haar behoeften.

Voor mij is dit heel gewoon, ik zit zo in elkaar, dit is een basic way of thinking voor mij. Maar ik weet dat heel veel mensen hier moeite mee hebben, dit is niet zoals we het geleerd hebben vroeger thuis en op school. Zaken los van elkaar kunnen zien, jezelf niet opstellen als god die bepaald wat er wel en niet kan, maar de ander accepteren zoals hij/zij is.
anoniem_161152 wijzigde dit bericht op 31-01-2014 17:48
Reden: verklutsing
% gewijzigd
Maar dat wil nog niet zeggen dat de vreemdganger bang is voor zijn/haar partner!

Misschien heeft diegene juist wel alles besproken en voorgesteld, maar stond de partner er niet voor open.
quote:sim33 schreef op 31 januari 2014 @ 17:46:

Maar dat wil nog niet zeggen dat de vreemdganger bang is voor zijn/haar partner!

Misschien heeft diegene juist wel alles besproken en voorgesteld, maar stond de partner er niet voor open.

En dan ga je het dus toch stiekem doen, zonder het te vertellen. Dat is toch bang zijn voor?

Dan ben je dus niet instaat geweest hem te overtuigen van je gelijk, is hij niet instaat zijn ego een stapje terug te laten zetten. Dan ben je dus of niet duidelijk geweest of hij vind dat hij het recht heeft zijn wil boven de jouwe te plaatsen, daar zou je jezelf wel eens iets over af kunnen vragen...
quote:guinea_pig schreef op 31 januari 2014 @ 17:58:

[...]

En dan ga je het dus toch stiekem doen, zonder het te vertellen. Dat is toch bang zijn voor? Dan ben je dus niet instaat geweest hem te overtuigen van je gelijk, is hij niet instaat zijn ego een stapje terug te laten zetten. Dan ben je dus of niet duidelijk geweest of hij vind dat hij het recht heeft zijn wil boven de jouwe te plaatsen, daar zou je jezelf wel eens iets over af kunnen vragen...voor alle duidelijkheid: ik ben nog nooit vreemd gegaan!!
Nog nooit sim?

Maar GP heeft wel gelijk denk ik. Iemand die stiekem vreemdgaat durft zijn partner dat niet te vertellen, om wat voor reden dan ook. Bang voor einde relatie, bang voor ellenlange discussies, bang voor slaande ruzie, wat dan ook. Maar wel bang. Anders vertelde je het wel.
Ja... zit ook wel een kern van waarheid in.

Maar bang voor je partner? Als je je partner alles durft te zeggen, maar hij/zij wil op geen enkele manier meedenken. Dan heb je dat zomaar te respecteren? Of moet je alles eerlijk opbiechten met de wetenschap dat dan alles over is? Terwijl je misschien verder wel heel goed samen door 1 deur kunt.. en kinderen hebt!

Ik snap dat het niet eerlijk is tegenover je partner...Maar bang zijn voor je partner?

*Ach...misschien zit ik nu wat krom is ook wel recht te lullen!
zeb, ik ga een heel eind met je mee. (god, wat hebben we hier ook veel gesprekken over gevoerd ooit) maar ik kan het gegeven van de gunfactor in mijn hoofd niet omzetten in angst. Ik kan inzien dat je je mond houdt vanwege angst voor boosheid of verlies partner maar volgens mij bedoel je een ander soort angst.

Maar stel hè, stel dat je een keer onder invloed van een glaasje of 2,3 een keer in bed beland met de verkeerde. En je wordt wakker en je besluit je mond te houden omdat je ervoor kiest je partner niét te belasten met deze niks-voorstellende-one night stand. Is het dan ook angst?

Sim, heeft spraakwaterval je nou nog zijn nest niet ingeluld? Die kletshannes doet iets fout dus ...
Bang voor je partner weet ik niet, maar iig is er niet de ruimte om helemaal eerlijk te zijn en open kaart te spelen. Kan natuurlijk ook heel goed dat het, zoals Sim zegt, wel besproken is, maar de ander er niet in mee wil gaan. Soms is iemand niet te overtuigen, of wil iemand zijn ego niet opzij zetten. Dat recht heeft de ander natuurlijk ook! Aan degene met de wens tot seks met iemand anders, wat daar vervolgens mee te doen. Het hoeft dan nog niet stiekem natuurlijk, het kan ook in een mededeling. Al zal dat de sfeer ook niet bevorderen ;).

Ik deed het stiekem Geen idee waarom. We hadden al langer gesprekken dat het niet goed ging. Ons seksleven bestond niet meer en ik had tegen mijn klagende partner gezegd, dat hij dan maar iemand anders moest zoeken. Ik wilde geen seks meer met hem, misschien dat het terug zou komen, maar misschien ook niet. Achteraf wist ik toen al wel dat het voorbij was, maar toen wilde ik dat nog niet onder ogen zien. Ik dacht dat ik wel een leven lang dan zonder seks kon. Hij iemand anders, ik geen gezeur meer, klaar.

Toen ontmoette ik een leuke vent en had ik ineens onwijs veel zin in seks! Dat durfde ik thuis niet meer te vertellen, want ik had net daarvoor heel hard geroepen dat ik oke was zonder seks.

Oops. Het kwam al heel snel uit, ik verbrak daarna meteen onze relatie en dat was dat. Beste keuze ooit overigens.

En nu? Geen idee!

Ik ga nu eerst de kroeg in, heb met mijn vriendin afgesproken en ben heel benieuwd of ze de Hongaar mee heeft kunnen krijgen, samen met de collega's. Hij is als de dood dat mijn vriendin en haar man het niet goed vinden, dat hij mij opzoekt, en dat hij zijn baan verliest, terwijl hij het geld echt nodig heeft. Dus moeten we het een beetje voorzichtig aanpakken. Hij klinkt nu als een doetje, maar het is echt een leukerd!

Dank jullie wel voor de knuffels, meiden, het is gewoon k*t. Als alles goed is, is er niks aan de hand. Maar nu blijkt dat hij me gerust heeft willen stellen, terwijl nog niet alles binnen is. En dan weet ik weer dat ik nu eenmaal aan de zijlijn sta. Dat ik gewoon afhankelijk ben van wat hij me wil vertellen en ook al voel ik dat er meer is, als hij niks zegt, weet ik niks. Hij werkt zich suf, zit hele dagen of op kantoor of in de auto en sluit zich af voor alles en iedereen. Zijn manier van omgaan met, heeft niet eens perse te maken met minnares zijn of niet. Ik ben een van de weinig vrienden ook die het weten, hij praat er met niemand over, alleen thuis een beetje en met mij een beetje.

Nou ja, we gaan uit van goed nieuws.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:Rooss4 schreef op 31 januari 2014 @ 18:29:

Sim, heeft spraakwaterval je nou nog zijn nest niet ingeluld? Die kletshannes doet iets fout dus ... Joh. Het is eerder andersom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven