Centraal Moderatortopic

13-10-2013 10:56 3246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
quote:Cateautje schreef op 20 januari 2014 @ 09:02:

Goedemorgen,

Ik heb een fout in de titel van het toeslagentopic gemaakt, zouden jullie die willen verbeteren?

Bij voorbaat hartelijk dank.

De titel is aangepast!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het topic Sexafspraakje is verwijderd ivm hengelen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:ModeratorViva schreef op 17 januari 2014 @ 09:30:

Beste Impala en Zusenzoo,

Na verschillende meldingen hebben wij het topic beoordeeld en besloten om het topic te verwijderen. Er werden herhaaldelijk links geplaatst en adviezen gegeven; hier staan wij niet achter.

Excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum

Geachte moderator, ik ben een van degenen die op het topic hebben gepost. Ik zou graag weten, wat er wordt bedoeld met 'medisch advies'. Ik ben me daar niet van bewust geweest, heb nooit gepretendeerd dat te geven.

Wellicht is dat ook handig als richtlijn voor de gezondheids- en de lijfpijler, waarop dit soort 'medische adviezen' ook vaak wordt gegeven. Dan weten we waar we aan toe zijn en wat wel en niet mag.

Ik bedoel.. stel dat ik iemand adviseer een Mirena-spiraal te nemen, omdat dat mij zo goed bevalt, mag dat dan wel of niet? Ook daarvoor is immers een recept vereist. Is nu elke verwijzing naar een medicijn dat alleen op recept verkrijgbaar is verboden?

En zoals gezegd: botox? Hoe zit het daarmee? Mag ik daarover nog wel mijn ervaringen beschrijven? Ook dat is namelijk niet zomaar verkrijgbaar.

Vitamine A-crème is overigens geen verboden middel of drug. Het bezit en gebruik ervan zijn niet illegaal, wie wil kan het op recept van de huisarts vragen.
Hoi mod, kunnen jullie mijn account per direct anonimiseren aub?

Ik heb een stomme fout gemaakt. Mijn anonimiteit is daardoor foetsie en dat vind ik geen prettig idee.

Ik maak wel weer een nieuwe aan.
Nou ik heb maar weer een mailtje gestuurd, het is nog steeds niet gelukt om het mailadres te veranderen zeker? Ook geen antwoord op het mailtje gehad.

Moedeloos...............
quote:inkie1 schreef op 20 januari 2014 @ 19:39:

Nou ik heb maar weer een mailtje gestuurd, het is nog steeds niet gelukt om het mailadres te veranderen zeker? Ook geen antwoord op het mailtje gehad.

Moedeloos...............

Beste Inkie,

De mail is binnen en heb hem doorgestuurd naar de betreffende persoon die dit aanpast. Ik zal nogmaals een herinnering naar deze sturen.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.

Het topic hulp gevraagd: enquete voor ouders is verwijderd

met vriendelijke groet,

Junior
Mijn Viva doet het gewoon al een paar dagen. Is het nu serieus gemaakt?
quote:7564654 schreef op 20 januari 2014 @ 17:22:

Hoi mod, kunnen jullie mijn account per direct anonimiseren aub?

Ik heb een stomme fout gemaakt. Mijn anonimiteit is daardoor foetsie en dat vind ik geen prettig idee.

Ik maak wel weer een nieuwe aan.

Vanmorgen stond voor (of na) bovenstaande posting nog een verzoek om 'verwijdering van account en alle postings' en vreemd genoeg is die posting nu verdwenen.

Houdt dit in dat jullie inderdaad een account en alle bijbehorende postings hebben verwijderd?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 20 januari 2014 @ 22:07:

[...]

Vanmorgen stond voor (of na) bovenstaande posting nog een verzoek om 'verwijdering van account en alle postings' en vreemd genoeg is die posting nu verdwenen.

Houdt dit in dat jullie inderdaad een account en alle bijbehorende postings hebben verwijderd?Ik heb dezelfde vraag. Heb die verdwenen posting ook gezien en ben reuze benieuwd of inderdaad alle posts van dat account verwijderd zijn.
Ja dat vroeg ik me ook al af.... Dat kon toch niet?
Topic Zouden jullie... is verwijderd ivm oproepje.

mvg,

Junior.
Topic Bijzonder moment. is verwijderd ivm troll.

mvg,

Junior.
Nou stuur nog maar eens een herinnering want het is nog steeds niet gelukt.quote:ModeratorViva schreef op 20 januari 2014 @ 19:57:

[...]

Beste Inkie,

De mail is binnen en heb hem doorgestuurd naar de betreffende persoon die dit aanpast. Ik zal nogmaals een herinnering naar deze sturen.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.
Het topic 'Permanente make-up wenkbrauwen' is verwijderd ivm spam.

quote:inkie1 schreef op 21 januari 2014 @ 10:40:

Nou stuur nog maar eens een herinnering want het is nog steeds niet gelukt.

[...]

Beste inkie1,

Je mail is gisteren doorgestuurd naar de technische dienst. We wachten op hun antwoord.

Groet,

Moderator Viva

quote:Miss.Innuendo schreef op 20 januari 2014 @ 22:07:

[...]

Houdt dit in dat jullie inderdaad een account en alle bijbehorende postings hebben verwijderd?

Beste miss Innuendo,

Wij verwijderen nooit een account en alle bijbehorende postings. Een account kan alleen worden geanonimiseerd en de gebruiker kan daarvoor zelf alleen nog berichten wijzigen/leeghalen. Wij zullen nooit alle berichten voor een forummer verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic Gezocht: Jonge/Alleenstaande moeder in Den Haag! is verplaatst naar het prikbord (Aangeboden).

Topic Mensen leren kennen is verplaatst naar het Prikbord Contact.

mvg,

Junior.
quote:ModeratorViva schreef op 21 januari 2014 @ 11:25:

[...]

Beste miss Innuendo,

Wij verwijderen nooit een account en alle bijbehorende postings. Een account kan alleen worden geanonimiseerd en de gebruiker kan daarvoor zelf alleen nog berichten wijzigen/leeghalen. Wij zullen nooit alle berichten voor een forummer verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Moderator VivaDan blijft natuurlijk de vraag waar die ene posting (waarin om anonimisatie werd gevraagd) gebleven is. Nou ja, waarom die verwijderd is eigenlijk.
quote:Chartreuse schreef op 21 januari 2014 @ 12:29:

[...]

Dan blijft natuurlijk de vraag waar die ene posting (waarin om anonimisatie werd gevraagd) gebleven is. Nou ja, waarom die verwijderd is eigenlijk.

Beste Chartreuse,

Verwijdering van dat ene berichtje is waarschijnlijk per ongeluk gebeurd bij de anonimisering van deze nick door de moderators.

Feit blijft dat nicks op verzoek alleen geanonimiseerd geworden, zie het door jou gequote bericht van de moderators.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Ik kan nog steeds niet reageren in het Jongensnamen topic nadat ik een nieuw topic heb geopend.

Is het een idee dat één van jullie Mods een nieuw topic opent?
quote:emma77emma schreef op 21 januari 2014 @ 14:11:

Ik kan nog steeds niet reageren in het Jongensnamen topic nadat ik een nieuw topic heb geopend.

Is het een idee dat één van jullie Mods een nieuw topic opent?

Je had toch ook een mail hierover gestuurd, ik meen me te herinneren dat deze is doorgezet naar de technische dienst. Je hebt nog geen antwoord ontvangen? Ik ga er achteraan, mocht er niets uitkomen dan is jouw voorstel inderdaad wellicht een goed idee! Je hoort van ons!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Nee, geen mail gekregen.
quote:Melpomene schreef op 20 januari 2014 @ 16:47:

quote:

ModeratorViva schreef op 17 januari 2014 @ 09:30:

Beste Impala en Zusenzoo,

Na verschillende meldingen hebben wij het topic beoordeeld en besloten om het topic te verwijderen. Er werden herhaaldelijk links geplaatst en adviezen gegeven; hier staan wij niet achter.

Excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum

[...]

Geachte moderator, ik ben een van degenen die op het topic hebben gepost. Ik zou graag weten, wat er wordt bedoeld met 'medisch advies'. Ik ben me daar niet van bewust geweest, heb nooit gepretendeerd dat te geven.

Wellicht is dat ook handig als richtlijn voor de gezondheids- en de lijfpijler, waarop dit soort 'medische adviezen' ook vaak wordt gegeven. Dan weten we waar we aan toe zijn en wat wel en niet mag.

Ik bedoel.. stel dat ik iemand adviseer een Mirena-spiraal te nemen, omdat dat mij zo goed bevalt, mag dat dan wel of niet? Ook daarvoor is immers een recept vereist. Is nu elke verwijzing naar een medicijn dat alleen op recept verkrijgbaar is verboden?

En zoals gezegd: botox? Hoe zit het daarmee? Mag ik daarover nog wel mijn ervaringen beschrijven? Ook dat is namelijk niet zomaar verkrijgbaar.

Vitamine A-crème is overigens geen verboden middel of drug. Het bezit en gebruik ervan zijn niet illegaal, wie wil kan het op recept van de huisarts vragen.

Ik quote nog even jullie post én de mijne.

Ik zou graag een reactie ontvangen, en horen wat (geoorloofd) medisch advies is, en wat juist weer niet.

Is dit bijvoorbeeld 'medisch advies':"

Uit het topic over HPV-virus-vaccinatie:

Zo lang ze maagd zijn kunnen ze ingeënt worden. Dus als ze een vriendje krijgt het er weer over hebben? Misschien is ze dan wat ouder en wil ze zelf beslissen.

Ik zou het overigens doen. Sterker nog, als het nut had gehad, had ik hem zelf nog wel willen hebben. Maar ben al járen geen maagd meer.

Of dit (topic over netelroos):

Hier nog een netelrooskundige. Ik heb het nu 10 maanden elke dag. Ook chronisch dus. ben al 8 maanden onder behandeling van een dermatoloog, maar die weet niet meer wat ie voor me kan doen. Enige remedie is: medicijnen slikken en hopen dat het ooit weer vanzefl over gaat. Ik slik me dagelijks suf aan medicijnen: fexofenadine (Telfast) met Ranitidine (maagzuurremmer), daarbij nog levocetirizine (Xyzal) en hydroxizine en om de dag 0,5 mg Celestone (betamethason).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven