Mode & Beauty alle pijlers

Jas Canada Goose

03-02-2014 09:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk heb ik 'm gevonden, de perfecte winterjas! Maar wel ontzettend balen dat de jas die ik dan eindelijk mooi vind, na een lange zoektocht, hartstikke duur is

Het gaat om een parka van het merk Canada Goose. Ik heb net al even online gekeken naar uitverkoopjes, maar ik vond de websites nogal onbetrouwbaar overkomen. Heeft iemand ervaring met het bestellen van een Canada Goose jas in de sale? Tips voor een betrouwbare site? En is het inderdaad zo'n heerlijke jas als ik denk dat het is? Of kun je me een ander merk aanraden dat er op lijkt, maar een stuk goedkoper is?

Ben benieuwd!
Bij zoveel vragen, koop je zo'n jas toch gewoon in een fysieke winkel?
Ze zijn zo duur omdat er ver weg zeehondjes voor doodgeknuppeld moeten worden. Ik kan dat niet heerlijk noemen.
quote:lilyofthevalley schreef op 03 februari 2014 @ 10:23:

Ze zijn zo duur omdat er ver weg zeehondjes voor doodgeknuppeld moeten worden. Ik kan dat niet heerlijk noemen.

Afschuwelijk.

Alleen denk ik wel, dat mensen steeds minderen om zulk dieren-leed geven. Als ik toch zie hoeveel mensen nu een winterjas aanhebben met zo'n enorme echte bont-rand!

En dat zijn echt niet alleen maar tokkies, tegenwoordig.
Canada Goose is een Canadees merk dat momenteel erg populair aan het worden is in Nederland. Helaas maakt dit merk gebruik van echt coyote bont dat gevangen wordt met wildklemmen (traps).

Wildklem

Zodra een dier in de klem trapt, slaan twee metalen beugels met grote kracht dicht. Een sterke veer zorgt ervoor dat de klem strak gesloten blijft. Het dier kan niet meer ontkomen. Totaal in paniek door de pijn en angst probeert hij dat meestal toch. En soms lukt het. Pezen en spieren scheuren daarbij letterlijk af. In sommige gevallen verliest het dier zelfs een poot en slaat zwaar verminkt op de vlucht. Verder is het soms dagen wachten tot de pelsjager het dier doodslaat op het hoofd, want zo wordt de vacht het minst beschadigd.

Verbod in Europa

In Europa begon in de jaren zeventig en tachtig het protest tegen het gebruik van de wildklem. Steeds luider werd de roep om een verbod. Deze gruwelijke klem was immers verantwoordelijk voor veel dierenleed. Bovendien bedreigde de wildklem veel beschermde diersoorten met uitsterven. In 1991 namen de Europese regeringen het protest eindelijk serieus. Er werd een wet aangenomen die het gebruik van de wildklem in de Europese Gemeenschap verbiedt. Maar helaas mag het bont dat verkregen is door wildklemmen mag nog steeds wel in Europa verkocht worden.

Niet effectief

Canada, Amerika en Rusland zijn de belangrijkste landen die op grote schaal op pelsdieren jagen met wildklemmen. Zij hebben vanaf het begin geprobeerd wetgeving te torpederen. Jaarlijks worden in deze landen vijf miljoen pelsdieren slachtoffer van de wildklem. Driekwart van dit bont wordt in Europa verkocht. De Europese Commissie en de Europese lidstaten zijn enorm onder druk gezet. Daardoor is slechts een gedeelte van de nieuwe wet van kracht geworden. De wildklem is sinds januari 1995 inderdaad in de hele Europese Unie verboden. Maar het importverbod op klembont is getorpedeerd. Bont dat met wildklemmen is verkregen kan tot op de dag van vandaag gewoon in Europa worden verkocht. Ook in Nederland…

Ik zal je het filmpje van youtube besparen.
En de jas is inderdaad mooi, maar niet geschikt voor ons winterweer. Meer voor als je in Alaska woont, vandaar ook de prijs.
Ik heb meerdere jassen van dit merk maar heb ook een aantal jaren in Canada gewoond en dus daar gekocht omdat het 's winters hartstikke koud is met temperaturen rond de -20 -30. In NL draag ik ze niet. Snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen deze jassen in NL dragen.
quote:emmeline schreef op 03 februari 2014 @ 10:49:

Ik heb meerdere jassen van dit merk maar heb ook een aantal jaren in Canada gewoond en dus daar gekocht omdat het 's winters hartstikke koud is met temperaturen rond de -20 -30. In NL draag ik ze niet. Snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen deze jassen in NL dragen.

Hahaha Emeline, is er iets dat jij niet hebt meegemaakt / gekocht / waarvan je er minstens 8 verschillende exemplaren in je kast hebt hangen?
quote:clemance schreef op 03 februari 2014 @ 11:02:

[...]

Hahaha Emeline, is er iets dat jij niet hebt meegemaakt / gekocht / waarvan je er minstens 8 verschillende exemplaren in je kast hebt hangen?Ik heb geen 8 exemplaren van dit merk hoor! en in Canada is dit gewoon jas a la C&A dus niets bijzonders. Vind ze zelf geen eens zo bijzonder mooi maar ze zijn echt heerlijk warm en zitten lekker.
quote:emmeline schreef op 03 februari 2014 @ 11:09:

[...]

Ik heb geen 8 exemplaren van dit merk hoor! en in Canada is dit gewoon jas a la C&A dus niets bijzonders. Vind ze zelf geen eens zo bijzonder mooi maar ze zijn echt heerlijk warm en zitten lekker.Ik had het niet over deze jassen, maar meer over het algemeen. In bijna elk topic ben je er als de kippen bij om met je euro's en aantallen te strooien, dat vind ik heel grappig.
Echt??? Zijn ze van echt bont? OK, dan ben ik er direct klaar mee. Bedankt voor jullie reacties.

Iemand dan misschien een tip m.b.t. jassen die op het parka model lijken en wel lekker warm zijn? En dan uiteraard niet van doodgeknuppelde dieren?
Niet alle bontrandjes zijn ook echt bont! Ik heb een sportjack van een duurder merk maar die maakt juist geen gebruik van echt bont. Ik zou het niet kunnen: coyotebont om je nek hebben.

Ik vind ze nogal saai, maar ik kan me voorstellen dat NL-ers het weer heel avontuurlijk vinden staan. Net zoals al die sneeuwschoenen nu in de winkel.
quote:emmeline schreef op 03 februari 2014 @ 11:09:

[...]

Ik heb geen 8 exemplaren van dit merk hoor! en in Canada is dit gewoon jas a la C&A dus niets bijzonders. Vind ze zelf geen eens zo bijzonder mooi maar ze zijn echt heerlijk warm en zitten lekker.Ik weet niet waar je precies woonde, maar om het nu met C&A te vergelijken... Er worden nergens zo veel jassen gedragen als in Nederland, is mijn ervaring. Meestal stap je in NoordAmerika gewoon in je auto met een fleecevest en een beanie op.
quote:mia_e schreef op 03 februari 2014 @ 11:15:

Niet alle bontrandjes zijn ook echt bont! Ik heb een sportjack van een duurder merk maar die maakt juist geen gebruik van echt bont. Ik zou het niet kunnen: coyotebont om je nek hebben.

Ik vind ze nogal saai, maar ik kan me voorstellen dat NL-ers het weer heel avontuurlijk vinden staan. Net zoals al die sneeuwschoenen nu in de winkel.Nee, maar deze zijn wel van echt bont.
quote:mia_e schreef op 03 februari 2014 @ 11:17:

[...]

Ik weet niet waar je precies woonde, maar om het nu met C&A te vergelijken... Er worden nergens zo veel jassen gedragen als in Nederland, is mijn ervaring. Meestal stap je in NoordAmerika gewoon in je auto met een fleecevest en een beanie op.Ik had ze aan met skien of andere outdoor activiteiten. Niet naar de malls of supermarkt want idd je stapt in de garage in je auto en stapt in een parkeergarage weer uit de auto. Daar heb je geen jas voor nodig :-) Geweldig systeem trouwens.
Gstar jassen zijn warm, maar ik denk dat je rijkelijk laat bent met het vinden van een warme winterjas... En waarom heb je hem nodig? Het is de op een na warmste winter sinds 1901?

Ik heb mijn warme jas nog niet aangehad, tussenjas voldoet echt nog prima, ook op de fiets.
quote:Bijenkoningin schreef op 03 februari 2014 @ 14:00:

Gstar jassen zijn warm, maar ik denk dat je rijkelijk laat bent met het vinden van een warme winterjas... En waarom heb je hem nodig? Het is de op een na warmste winter sinds 1901?

Ik heb mijn warme jas nog niet aangehad, tussenjas voldoet echt nog prima, ook op de fiets.Er is misschien best wat te vinden in de uitverkoop. En mag TO misschien zelf besluiten of ze wel of geen jas nodig heeft? Of is dat afhankelijk van jouw standpunt?
quote:emmeline schreef op 03 februari 2014 @ 12:00:

[...]

Ik had ze aan met skien of andere outdoor activiteiten. Niet naar de malls of supermarkt want idd je stapt in de garage in je auto en stapt in een parkeergarage weer uit de auto. Daar heb je geen jas voor nodig :-) Geweldig systeem trouwens.Ik droeg andere jassen toen ik in Aspen was, waren ook lekker warm, maar had wel diverse kleuren hiervan in mn inloopkast want ze moeten natuurlijk wel bij de auto's passen, anders is het geen gezicht. Voor mn PA had ik natuurlijk ook de bijpassende kleuren jassen, wel een wat minder merk, want verschil moet er zijn.
quote:siep1234 schreef op 03 februari 2014 @ 11:12:

Echt??? Zijn ze van echt bont? OK, dan ben ik er direct klaar mee. Bedankt voor jullie reacties.

Iemand dan misschien een tip m.b.t. jassen die op het parka model lijken en wel lekker warm zijn? En dan uiteraard niet van doodgeknuppelde dieren?

Ik heb deze:

Zeer warm, lichtgewicht, wind en waterdicht.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven