Zuurpruimen!

03-02-2014 14:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie die mensen? Mensen die het altijd heel zwaar hebben, overal over klagen en alles negatief benaderen ? Ook op alles commentaar hebben en een oordeel. Echte zuurpruimen dus!

Ik merk dat deze mensen enorm in mijn allergie gaan zitten.

Het beste is om deze mensen uit de weg te gaan maar heb niet altijd deze keuze ( denk aan collega, kassajuffrouw, moeders op schoolplein etc.)

Hoe gaan jullie met deze zuurpruimen om?

Even een toepasselijk filmpje: http://youtu.be/JLNvBvJ-F00
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Het forum zit er vol mee.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik geef ze meestal het advies om lekker op het vivaforum rond te gaan hangen.
In je allergie gaan zitten?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 03 februari 2014 @ 14:37:

Het forum zit er vol mee.Sorry
Oh.. ik dacht dat het over ons, de gemiddelde vivaforumster ging. Maar we worden niet eens in de OP genoemd?

Later is nu
Ik wil ook in iemands' allergie gaan zitten, hoe doe ik dat?
verba volant, scripta manent.
quote:Anyco schreef op 03 februari 2014 @ 14:37:

Nee ik heb er geen last van
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In de allergie zitten

Komt van het 'kernkwaliteitenkwadrant'

Toch?

heb ik goed opgelet bij m'n opleiding tot .. eh.. iets?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 03 februari 2014 @ 14:38:

Oh.. ik dacht dat het over ons, de gemiddelde vivaforumster ging. Maar we worden niet eens in de OP genoemd?

Ik verwachtte weer es ee nieuwe forumster die ons ging vertellen dat we allemaal zuurpruimen zijn.

Wat trouwens wel zou kunnen kloppen, we zijn zelfs al een zure wijven borrel aan het organiseren.

@TO: sorry, geen idee, ik vermijd ze gewoon.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Blijft een leuk filmpje

Wijlen mijn oma was ook een beetje een mopperkont. Op een gegeven moment ging ze met een groepje bankmedewerkers, altruïstisch teamuitje vermoed ik, een dagje de stad in. Dat gebeuren werd gefilmd door Omroep Noord-Holland, dus op de dag van de uitzending zaten wij gezamenlijk voor de buis. Oma schaamde zich rot: 'Ben ik die klagerige vrouw? Nee, zo ben ik toch helemaal niet?' Dat terwijl het nog reuze meeviel in het item, ze zei juist dat ze het zo fijn vond om naar de stad te kunnen ('want normaal zitten die oude mensen maar in hun stoel te wachten tot het etenstijd is').
quote:Anyco, 6 minuten geleden

Fijn. Dank.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Solomio schreef op 03 februari 2014 @ 14:40:

[...]

Ik verwachtte weer es ee nieuwe forumster die ons ging vertellen dat we allemaal zuurpruimen zijn.

Wat trouwens wel zou kunnen kloppen, we zijn zelfs al een zure wijven borrel aan het organiseren.

Ik ook, dacht nog `die is mild met haar zuurpruimen ipv zure visgleuf wijfen` .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 februari 2014 @ 14:46:

[...]

Ik ook, dacht nog `die is mild met haar zuurpruimen ipv zure visgleuf wijfen` .
quote:Solomio schreef op 03 februari 2014 @ 14:40:

[...]

lekker, met pruimenjenever?

Precies, dat dacht ik dus ook.. Daar gáán we weer.. stelletje zure wijven.. maar het valt alleszins mee. Worden we soft?
Later is nu
Mijn partner is ook zo'n mopperkont, heel negatief
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Dreamer schreef op maandag 03 februari 2014 14:40 In de allergie zitten

Komt van het 'kernkwaliteitenkwadrant'

Toch?

heb ik goed opgelet bij m'n opleiding tot .. eh.. iets? Haha ben echt beroepsgedeformeerd
Soms maak ik een grapje ( sjagerijnige verkoper), dan kan ik in ieder geval lachen, of

ik probeer het te ontwijken ( collega's, vroeger de moeders op het schoolplein),

héél soms ,maar steeds minder , ga ik een discussie aan.
Je bent zelf een theepot
quote:Solomio schreef op maandag 03 februari 2014 14:40 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Dreamer in "Zuurpruimen!"" class="messagelink">Dreamer schreef op 03 februari 2014 @ 14:38</a>:</b>

</div></blockquote>

Tja echt nieuw ben ik niet:-)

Maar vermijden gaat dus niet altijd! Krijg soms toch ongevraagd vlekken en bultjes door de allergie :-)
quote:betjebig schreef op maandag 03 februari 2014 14:43 Blijft een leuk filmpje

Wijlen mijn oma was ook een beetje een mopperkont. Op een gegeven moment ging ze met een groepje bankmedewerkers, altruïstisch teamuitje vermoed ik, een dagje de stad in. Dat gebeuren werd gefilmd door Omroep Noord-Holland, dus op de dag van de uitzending zaten wij gezamenlijk voor de buis. Oma schaamde zich rot: 'Ben ik die klagerige vrouw? Nee, zo ben ik toch helemaal niet?' Dat terwijl het nog reuze meeviel in het item, ze zei juist dat ze het zo fijn vond om naar de stad te kunnen ('want normaal zitten die oude mensen maar in hun stoel te wachten tot het etenstijd is'). Goeie spiegel dus
quote:betjebig schreef op maandag 03 februari 2014 14:47 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Mylene_Valerie in "Zuurpruimen!"" class="messagelink">Mylene_Valerie schreef op 03 februari 2014 @ 14:46</a>:</b>

[...]

Ik ook, dacht nog `die is mild met haar zuurpruimen ipv zure visgleuf wijfen` .</div></blockquote> Nou er zijn ook genoeg mannen die zuur visgleufwijven
Ik negeer het zoveel mogelijk, het liefst met een grote glimlach. Door niet mee te doen en het tegenover gestelde gedrag te laten zien heb je er zelf al minder last van, en soms trek je de ander op die manier ook mee.
Small changes, big differences.
Knap als je dat kan, negeren en lachen. Ik wilde dat ik het mij niet zo aantrok!
Ik ben een zuurpruim, je weet wel, zo eentje waarvan je bek samentrekt. Citroen of limoen in het kwadraat. Doe maar limoen, vandaag is het mijn groene dag.
Ik heb zo'n collega... Meestal laat ik haar maar praten, en probeer het te vermijden om een mening te geven. Er is altijd wel IETS met haar, waarom hetgeen haar gevraagd wordt een probleem is en ze dus een aanpassing/andere taak/andere functie nodig heeft... Als ik er niet onderuit kom, hou ik me op de vlakte.

TO: bij mij werkt het het beste om zo af en toe (heel onbeleefd) mijn verstand op nul te zetten, te knikken en beleefde geluiden te maken. Haar laten praten (klanken laten uitstoten, af en toe een meelevende blik trekken of een geluid van instemming/medeleven maken) is vaak genoeg . Deze mensen horen zichzelf namelijk graag praten, dan voelen ze zich belangrijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven